Stránka 7 z 22

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2012 13:37
od doktorandfei
má niekto info o priebehu tendra Považská Teplá - Žilina ??? kedy dôjde k výberu víťaza a podpisu zmluvy ???? prosím niekoho znalého aj o prípadnú vešteckú predpoveď.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2013 14:00
od doktorandfei
A je to tu. Zmluva na modernizáciu koridoru „ŽSR, Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., II. etapa – (úsek Považská Teplá /mimo/ – Žilina /mimo/)“. podpísaná.
http://crz.gov.sk/index.php?ID=1194544&l=sk

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2013 15:37
od mino
Tak uz chyba len usek Puchov - Povazska Tepla (najbliziu dobu najzlozitejsia reko na sk koridoroch) a BA - ZA mozno 'odfajknut' :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2013 22:12
od LubosG
Dnes, 26.12. bola o modernizácii práve tohto úseku (PU-P.Teplá) reportáž v TV novinách Markízy. Síce zaujímavé informácie, no bez konkrétnejšieho termínu začatia súťaže na zhotoviteľa a teda aj výstavby. Cena tuším cca 400 mil.€, náročnosť úseku s mostami a dvomi tunelmi skutočne vysoká.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2013 14:34
od Andrej
Usek PU-P.Tepla by sa mal financovat z CEF, cize mali by sa maximalne poponahlat s tendrom, ak chcu CEF vycerpat. Bude to jeden z najnarocnejsich usekov na zeleznici, ale zaroven aj najviac skrati cas a dlzku trate. Celkova uspora medzi NM a ZA by sa po modernizacii mala skratit o cca 35 minut.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2013 14:46
od aquila
pri tomto useku je obrovska skoda, ze sa uz v ramci projektu nepocita s tym, ze stara trat bude prebudovana na cyklochodnik/vychadzkovu chodnik.. popri priehrade by to bolo super a navyse oddelene od aut

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2013 12:01
od LubosG
V tej reportáži odznelo myslím z úst primátora Púchova, že by tam mal vzniknúť cyklochodník, cesta pre cyklistov a korčuliarov. Lenže ako vieme, takýchto plánov na prestavbu pôvodného telesa žel. trate už bolo viacero, naposledy aj pri NM (Turecký vrch), no zatiaľ sa nič také nerealizovalo. Dúfam a verím, že skôr či neskôr to predsa len bude.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2014 23:33
od Slavomir
Andrej napísal:Usek PU-P.Tepla by sa mal financovat z CEF, cize mali by sa maximalne poponahlat s tendrom, ak chcu CEF vycerpat. Bude to jeden z najnarocnejsich usekov na zeleznici, ale zaroven aj najviac skrati cas a dlzku trate. Celkova uspora medzi NM a ZA by sa po modernizacii mala skratit o cca 35 minut.

Mna by viac zaujimalo skratenie casu medi PU a Zilinou. Usek PU-P.Tepla ovplyvni prave tento usek. Odhadujem usporu 15- 20 minut.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2014 07:20
od magnus
aquila napísal:pri tomto useku je obrovska skoda, ze sa uz v ramci projektu nepocita s tym, ze stara trat bude prebudovana na cyklochodnik/vychadzkovu chodnik.. popri priehrade by to bolo super a navyse oddelene od aut

Aquila, ono sa s tym pocitalo, to bola jedna z prvych myslienok, ked sa posudzovali varianty koridoru v tomto useku. Ale ked sa pan primator dozvedel, ze infrastruktura, ktora by v tom povodnom koridore zostala - myslim priepusty a mosty, zarubne mury a pod. - by presla pod ich spravu a ze sa o nu bude musiet starat ako kazdy iny spravca infrastruktury, tak z toho zrazu vycuval. Ono by kazdy rad len nieco dostal a aby sa staral niekto iny, napriklad ZSR, aj ked to uz nebude jej pozemok :-) Takze pozemky sa uvolnia a ZSR bude asi musiet zlikvidovat vsetky stavebne objekty na tej trase a potom nech si s tym mesto robi co chce.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2014 09:29
od aquila
tak ten starosta je dobry hlupak, vsak keby sa to urobilo v ramci projektu, tak ma 30 rokov pokoj a on tam uz urcite nebude .. ako prehnane, ale vid ako sa stara bratislava o cyklotrasy, ktore su uz miestami zarastene naletovymi drevinami ..

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2014 11:28
od aquila
tak vysestrovanie na seba nedalo dlho cakat ... bude este sranda, ze kvoli poorovej firme v konkurze bude musiet statny rozpocet zatiahnut cely usek.. ale zrejme nic lepsie by sa nemalo stat, nech konecne fico padne na hubu

viewtopic.php?f=35&t=18853

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2014 16:14
od sergej
Práce na železnici by mali začať v marci :arrow:
viewtopic.php?f=35&t=18878&p=152963

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2014 16:43
od magnus
To este potrva, si myslim, sak nie su vybavene vsecky stavebne povolenia. V Dolnom Hricove sa vraj storcli a nechcu novu zastavku ale staru stanicu...:-)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2014 18:47
od LubosG
V Dolnom Hričove má byť nová zastávka? Znamená to, že sa zo starej stanice urobí len zastávka alebo postavia novú zastávku v úplne novej polohe? Existuje aj nejaký náčrt, mapa, príp. vizualizácia, ako tento úsek - P.Teplá-ZA bude vyzerať po rekonštrukcii, myslím nejaké nové preložky, vyrovnania oblúkov ap. Zaujímavé by to mohlo byť práve okolo D.Hričova, no tam sa tá trať asi nebude dať viac "narovnať", ak vôbec (zástavba, diaľnica).

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2014 19:10
od aquila
tak v dolnom hricove bola dost seriozna stanica, plus excentricky, asi kvoli slovnaftu v hornom hricove, ale tam podla nma uz netreba taku stanicu, ale stacila by zastavka a vyhybna pre pripadne vlecky do teoretickyeho PP, ale aj to neviem ci je realne

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2014 21:07
od johhan
V dolnom Hričove zostáva stanica na pôvodnom mieste a má pribudnúť v obci nová zástavka s tým že osobné vlaky budú stavať na zástavke nie na stanici ... toto všetko majú v uzemnom pláne ... podľa mňa čo je problém že na zástavke nechcú mať tie klasické presklené "autobusové" zástavky ale klasický domček z čakárňou a predajom lískov :-)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2014 21:12
od johhan
LubosG napísal:V Dolnom Hričove má byť nová zastávka? Znamená to, že sa zo starej stanice urobí len zastávka alebo postavia novú zastávku v úplne novej polohe? Existuje aj nejaký náčrt, mapa, príp. vizualizácia, ako tento úsek - P.Teplá-ZA bude vyzerať po rekonštrukcii, myslím nejaké nové preložky, vyrovnania oblúkov ap. Zaujímavé by to mohlo byť práve okolo D.Hričova, no tam sa tá trať asi nebude dať viac "narovnať", ak vôbec (zástavba, diaľnica).

Na stránke Reming to určite bude, a trať sa bude narovnávať ono strana dialnice v súbehu s traťou je stavaná tak aby a železnica mohla posúvať - privádzače a vetvy sú mosty nie násypy

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2014 18:05
od LubosG
Máš pravdu johhan, vďaka za tip, na stránke Reming-u som našiel prospekt (pdf súbor) ohľadne obidvoch etáp modernizácie tohto úseku, aj v druhej etape sa bude trať v niektorých miestach narovnávať, je to tam pekne vidieť.

http://www.reming.sk/ref_0501.htm
http://www.reming.sk/referencie/0501/0501.pdf
Inak, v oblasti križovatky D1 a D3 v Dolnom Hričove sa v jedno momente, období možno "stretnú" stavbári, pracujúci aj na výstavbe úseku D1 HP-LL, aj na rekonštrukcii žel. trate. Alebo sa toto nemôže stať a budú sa chcieť tomuto vyhnúť?

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2014 10:14
od magnus
Nie celkom chápem tie požadavky obce. Podchod na žst. Dolný Hričov netreba, je tam predsa nadchod. Teraz sa musia dovážať na stanicu autobusom (od centra obce vzdušnou čiarou cca 1300 m), zastávku by mali za humnami (od centra obce cca 200 m). Pričom po preložení trate smerom k diaľnici sa im tam otvorí pás široký cca 100 m na ďalšiu výstavbu.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2014 10:42
od aquila
tak oni chceli zjavne obe t.j. zastavku aj stanicu, ale to mi pripada aka hlupost, a tiez nechapem preco neurobia taky mini prestupny terminal kde stoja autobusy a blizsie k stredu dediny .. a staru stanicu mozu bez nahrady zrusit, vsak ta sa uz ani realne nevyuziva a prechod maju tusim po tom novom moste ponad dialnicu, cize tam by tiez nemal byt problem lebo aj ked prejdu nadchodom nad stanicou tak cez dialnicu sa nedostanu priamo ale musia ist dalej

ale tak namiesto nadchodu urobit podchod pre ludi pod tratou neni zla poziadavka, ale nie nechat aj stanicu

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2014 16:34
od magnus
aquila, stanica sa rušiť nebude, to je vlakotvorná stanica a po zrušení Zriaďovacej stanice Žilina bude asi viac využívaná ako doteraz. Je tam veľká vlečka Slovnaft, vlečka Kovošrotu a vlečka Váhostavu (všetky funkčné a využívané) a v budúcnosti sa plánuje aj napojenie letiska úvraťou. Akurát sa odtiaľ mala vylúčiť osobná preprava a tá sa mala riešiť novou zastávkou bližšie k obci. Nová zastávka bude mať samozrejme podchod. Prístup za trať je aj teraz a bude zachovaný nadjazdom priamo z obce alebo nadjazdom cez Horný Hričov, tak nechápem tie reči o odrezaní pozemkov a podobne...
Podchod v starej stanici D.Hričov je trochu problém kvôli podzemnej vode a priestoru, aj keď uznávam že pre peších je podchod pohodlnejší ako nadchod.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2014 17:23
od dusans
Oficiálny začiatok rekonštrukcie úseku Považská Teplá - Žilina: viewtopic.php?f=35&t=19315

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2014 17:28
od Andrej
Vyse 2 roky od zacatia tendra, to sa rozhodne za uspech povazovat neda a takisto sa pri takomto systeme neda ocakavat, ze stavba dalsieho useku Puchov-P.Tepla sa zacne uz v avizovanom buducom roku. Je uz aspon zname, ci sa bude stavba rozdelovat na 2 samostatne casti s rozdelenim pri PB ?

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2014 21:41
od jarino
Mne to vyzerá tak, že poklepanie kameňa sa stáva len takou formalitkou. Chvalabohu.
Lebo na stavbe železnice sa maká minimálne mesiac. Viem to kvôli výlukám, tu som našiel nejaké foto pridané pred mesiacom: http://www.vlaky.net/online/diskusia/te ... 395&list=1

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2015 20:11
od EmBe
Preložka pri Hlbokom - aktuálne odhŕňajú ornicu: gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=25265
Preložka pod D1 - nič sa tam nerobí ešte: gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=25264
Preložka pri Dolnom Hričove - vykolíkované: gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=25266
preložka pri Hornom Hričove - vykolíkované: gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=25267