Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Andrej » 04. Okt 2007 23:25

Pohodak, novy stav bude podstatne lepsi ako terajsi. Rano bude celkom dobry interval vlakov a konecne pojde nieco aj okolo 10-tej. Poobede mas pravdu s tou medzerou o 17-tej, ale stale je to lepsie ako terajsia 1 hod.40min :). Nehovoriac o tom, ze bude jazdit dost zrychlenych vlakov, som este zvedavy, ake vozne na ne nasadia :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod pohodak » 05. Okt 2007 08:19

stav sa samozrejme zlepsi, s tym suhlasim, ale stale je to robene ako za socika, ked sa ludia potrebovali dostat do fabriky na 6:30-7:00 a to iste sa tyka aj intervalov v MHD :roll:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 05. Okt 2007 10:31

Na dalsie zlepsenie si musime pockat na BID, ktora slubuje zjednotenie casov pre vlaky, busy a MHD od marca 2008, comu sice neverim, ale dufam, ze takto o rok to uz bude lepsie.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 05. Okt 2007 10:54

Andrej napísal:Na dalsie zlepsenie si musime pockat na BID, ktora slubuje zjednotenie casov pre vlaky, busy a MHD od marca 2008, comu sice neverim, ale dufam, ze takto o rok to uz bude lepsie.


Čo je BID :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod pohodak » 05. Okt 2007 11:01

Bratislavska Integrovana Doprava a ak to bude v marci 2008 zjem dalsiu kefu, uz to slubuju 10 rokov minimalne 8)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 05. Okt 2007 13:27

Ono to nie je az take nerealne, lepsia nadväznost spojov bude uz od decembra (zatial iba ciastocne) a jednotny cestovny listok do marca nie je az take tazke vybavit, aj ked osobne to vidim realne az v decembri buduceho roka.

Blizsie info
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=24292 ... ef2f262e29

a par clankov
http://www.bratislavskenoviny.sk/53653/ ... e-na-dvere
http://www.bratislavskenoviny.sk/53285/ ... a-od-marca
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 05. Okt 2007 21:41

pohodak napísal:Bratislavska Integrovana Doprava a ak to bude v marci 2008 zjem dalsiu kefu, uz to slubuju 10 rokov minimalne 8)


OT: Ty si už nejakú zjedol, keď hovoríš: "ďalšiu" :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod pohodak » 06. Okt 2007 18:57

nie, ale uz som tu na fore slubil zjest asi 5 8)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod jano.z » 11. Okt 2007 15:57

OT: pohodak: Na toto má pekný recept mama ... upečie taký koláčik v tvare kefy (na štetiny má akési tenké čokoládové tyčinky - majú ich v Hypernove) ... tých môžeš zjesť (takmer) koľko chceš ...

Ale k veci: http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=2047 ZSSK má objednaných 10 nových IC vozňov a ďalších 15 objedná budúci rok ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod pohodak » 11. Okt 2007 18:51

OT: dik za radu spomeniem doma :lol:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod pohodak » 23. Okt 2007 07:40

dnes rano som POSLEDNY :!: krat v zivote nastupil do vlaku vypraveneho ZSSK a.s....5 rokov meskania vlakov stacilo, diletantizmus pri rekonstrukcii trate nepozna hranic...

nerozumiem na co vobec existuje cestovny poriadok ked 90% osobnych vlakov medzi BA a TT chodi aj tak inak...ked meskaju par minut pochopim, ale ked vlak meska 20 minut a posadka zeleznicnej stanice nepovazuje za potrebne to oznamit stanicnym rozhlasom tak neviem co si mam o tom mysliet...ceresnickou na torte su vlaky, ktore odchadzaju 5 minut pred stanovenym casom odchodu podla CP...

uz dlho som nebol tak nas..ny :evil:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod jano.z » 23. Okt 2007 09:47

pohodak: Az rekonstrukcia skonci, mozes to hadam vyskusat zasa ... pocas koridorovych prac naozaj nema zmysel jazdit vlakom, to je odskusane a jasne a nikomu to nikdy neodporucam. Clovek sa nikam nedostane a len sa nasera ... Ja som si tiez povedal uz pred rokom, ze ja uz pre zmenu nebudem ziadny vlak ZSSK vypravovat ... su tam urcite veci, ktore proste nejdu, meskania su a budu na nahradne supravy vdaka nasmu genialnemu poplatku za DC peniaze nie su a nebudu ...

To nehlasenie vlaku v rozhlase je dalej len velmi jednoduchy dosledok rozdelenia zeleznice ... a ciastocne aj tie meskania ... keby pani videli co sa robi v Novom Meste smer BA s dispecermi - ked zmeska na koridore o 10 min IC je pruser jak Brno ale ked kvoli tomu aby ho nezmeskal necha stat 40 min osobny, ktory je tam snad aj dolezitejsi tak sa nic, zhola nic nedeje ... a potom vznikaju taketo situacie ... obzvlast teraz ked su rozkopane stanice a vdaka ich genialnemu navrhu su z toho vsade jednokolajky ... ale co by robili pani, keby som ich ja posadil na svoju stolicku, kde je vlakov tak isto a druha kolaj neni a tak skoro ani nebude ...

Ale tomu vlaku odidenemu o 5 minut skorej neverim a verit nebudem, to by sa muselo dohodnut hrozne vela ludi aby obisli system...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 23. Okt 2007 10:11

pohodak, to nebol vlak, ktory isiel o 5 minut skorej, ale to bol ten zmeskany o 55 minut, co mal ist pred hodinou :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 23. Okt 2007 10:57

pohodak, meskanie 20 minut je stale v pohode 8) nedavno som isiel 19 km z BA do PK cele 3 hodiny
inac k tomu meskaniu vrelo odporucam stranku http://www.zsr.sk/generate_page.php?page_id=264
pripadne http://www.vlaky.net/servis/poloha.asp (tam vsak uz dlhsie chybaju osobne vlaky)

...a koridorizacia skonci tak o mesiac a pol a ked uvidis novy GVD tak zmenis svoj nazor :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 23. Okt 2007 11:58

andrej koridorizacia po piestany skonci tak o mesiac aj pol :)

a aj to len ciastocne.. lebo treba zabzar ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pohodak » 23. Okt 2007 12:36

jano.z - clovek co 5 rokov jazdi autom sa urcite zase vrati k vlakom :-D a presne o tom hovorim - logika je taka, ze oni nechaju stat v piatok vecer OS z BA do TT plny ludi co sa vracaju z prace a pustia 2 poloprazdne rychliky do BA (v piatok ludia cestuju rychlikmi predsa len opacnym smerom), len aby nemeskali 5 minut...stalo sa mi to minuly tyzden a keby som v tej chvili natrafil na nejakeho sprievodcu alebo vypravcu asi by to nedopadlo dobre 8) co sa tyka tej rekonstrukcie, ja fakt nerozumiem ktory blbec to cele koordinuje...ked uz porobia jednokolajky, preco sa nemysli na to aby sa vlaky mohli vyhybat aspon v staniciach???napr. cca 9 mesiacov stavali osobne vlaky 1km pred svatym jurom kym sa dotrepal osobak/rychlik z PK...to iste sa dialo a sem-tam este deje aj pred senkvicami...dalej by sa tiez mohli v prvom rade snazit aby tie jednokolajky co najskor odstranili ale to by asi davalo zmysel a to si predsa diletanti nemozu dovolit...napr stare zeleznicne priecestie v senkviciach bolo rozbite 3x (v tom obdobi tadial vlaky jazdili po 1 kolaji) - to sa to fakt nedalo opravit na 1 pokus?zvlast ked sa tam jednokolajova situacia zopakovala neskor pri zaciatku vystavby podjazdu...

okolo tej rekonstrukcie jazdim denno denne odkedy zacala a vsetci sa na tom ich postupe prac len smeju, keby to nebola zakazka pre statnu firmu par ludi u dodavatelov i zadavatela by to urcite nerozchodilo...

co sa tyka ohlasovania vlakov - prichod vlaku sa ohlasi VZDY, meskanie zvacsa len ak je do 10 minut...zmena meskania vlaku samozrejme nikdy...napr rano zahlasia ze vlak meska 15 minut a realne meska nakoniec 40...keby to zahlasili hned otocim sa domov a idem autom...cize toto je podla mna v prvom rade o ludoch...

a toto vsetko sa na slovenskej zeleznici nezmeni nikdy, preto uz ZSSK nikdy viac, moja trpezlivost prekypela...

andrej:nie, ten vlak isiel naozaj o 5 minut skor...a novy CP som videl a ako som ti hovoril mne absolutne ziadne zlepsenie neprinesie :) vlaky zhustnu v podstate len zo stanice Pezinok a to skvele nacasovanie rannej (vlaky do BA chodia husto cca do 6:50) a poobednej spicky (vlaky z BA chodia hustejsie cca do 16:30) je uplne na smiech...

hodne dlhy prispevok ale som aj hodne vytoceny :evil:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod pohodak » 23. Okt 2007 12:39

k tomu vlaku - boli to presne 3 minuty nie 5 :) prisiel som na stanicu 6:50, vlak mal ist 6:53...po 20 minutach statia som zavolal kamaratovi, ktory na ten vlak zvykne chodit a uz bol v BA a sam potvrdil ze ho ledva stihol lebo isiel skor...
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod jano.z » 23. Okt 2007 16:42

pohodak:
K socialistickej logike a presnemu pustaniu podla kategori, ktore sa na slovenskej zeleznici pouziva sa nemienim vyjadrovat, protestoval som proti tomu 5 rokov a 5 rokov som bol ignorovany ... tu na CD je logika taka, ze ked sa uvolni dopravna cesta, prve ma ist akekolvek nahodne sa vyskytuvsie pendolino (lebo za to si zakaznik priplatil), potom a ist v poradi Rychlik, spesny, osobak vsetko co je zapojene do nejakeho IDS (lebo tak je to dohodnute v zmluve, potom maju ist vsetky osobaky (lebo maju pripoje na autobusy), potom (!!!) ECcka, ICcka (lebo tam si cestujuci tiez priplaca), za nimi Expresy a napokon "obycajne" rychliky (lebo tam sa uz pripoje vzdy nejako vyriesia)

Napriklad na trati Praha - Brno je to u nas krasne vidiet ako sa do vlakov vracaju ludia co jazdili roky autom po D1 ... ked som v Brne vzdy sa najde zopar ludi ktorych treba usmernit, lebo su po tych rokoch "vysokovany" z noveho informacneho systemu, frekvencie vlakov, obcas nejakych modernizovanych voznov a podobne ... a takisto na nasej trati konstatujeme, ze po tom co sa tu zaviedol hodinovy takt rychlikov sa nam do vlaku vratilo obrovske mnozstvo ludi a "nevieme co s nimi" lebo viac vlakov na trat nezmestime (uz teraz robime na jednokolajke spickovo 90-110 vlakov denne - pre ilustraciu, predminuly rok sa 140 vlakov denne robilo Nove Mesto nad Vahom - Zilina) a dlhsie supravy kvoli dlzkam stanic tiez dat nemozeme ... na ObS sa chlapci snazia rozhadzat tych ludi po okolitych tratiach ale je velky problem, ze bud skoncime v hrdle Nezamyslice - Holubice alebo skoncime daleko od Brna ... a na MD o druhej kolaji zatial vraj ani nechyruju ...

No koordinacia rekonstrukcie je tak krasna, ze toho co to robi by som najradsej zabil ... a cele to uzemnuju "usporne" rekonstrukcie stanic jednoduchymi kolajovymi spojkami a tak sa musi jednokolajka kvoli tej "pojebanej" spojke robit casto az cez dve stanice - nechcem tam vidiet ten mrdnik az bude mat koridor par rockov, bude treba nejaku tu vacsiu udrzbu (SO trolejoveho vedenia - dva dni roboty ci nedajboze nanovo podbit - tak na tyzden) co tam potom budu za bordely ... nehovoriac o tom, ze su k vyluke 4 dokumenty a v kazdom su uplne ine terminy ... a cestak taknejak stale pocita s tym, ze je tam dvojkolajka, len sa od buka do buka pridalo vaty a dispeceri, vypravcovia robte co viete aj ked sa to neda ...

Sak ono to po vymene vedenia par ludi naozaj nerozchodilo ... viem minimalne o Ing. Zmajkovicovi z UZI, Ing. Zemanovi z OKS Bratislava (ZSR) a Bc. Kassovi z SM ZSSK, ti vsetci uz za zmatky na koridore boli vyrazeny (resp. Zeman ktorazto preddochodca bol preradeny na prednostu stanice Ziar nad Hronom). Dodavatel to vdaka nasmu supis verejnemu obstaravaniu rozchodi viacmenej bez problemov.

Hlasenie meskani zavisi od toho ako su presne jednotlive zlozky o situaci informovane ... a to byval vzdy kamen urazu ... po tom co ZSR behom tohoto roka obmedzili pristup k PISu si kolegovci mozu tak maximalne volat a obtazovat korenov zo ZSR ze co sa robi, ti su vystresovany a robia blboviny a tak to konci, skratka takto dopada rozdelenie zeleznic ...

A k tomu vlaku co siel o 5 minut skorej, ak sa taketo cosi naozaj vyskytne, treba naozaj napisat staznost - to uz je moc info@slovakrail.sk je myslim adresa, v 99% pripadov sa tie podnety naozaj riesia a zodpovedni su patricne "usmerneni" ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod pohodak » 24. Okt 2007 08:44

dik,v podstate si potvrdil to co som si cely cas o tej rekonstrukcii a ZSR&ZSSK myslel, akurat som nevedel ci mam pravdu...bohuzial zjavne som mal :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 24. Okt 2007 09:15

ono je to cele hlavne o informovanosti (medzi ZSR a ZSSK + medzi ZSSK a cestujucimi). Vobec by nevadilo, keby sa pri väcsich vylukach menil cest. poriadok par osobnych vlakov, chce to len dobru informovanost pre ludi. Minule ma napr. potesilo, ked som v kazdom vlaku nasiel letak, ze niektore rychliky budu od konca oktobra do konca novembra chodit cez Galantu a niektore osobaky budu meskat do 20 minut. Ono sice aj dnes meskaju 20-30 minut a vtedy budu kludne meskat aj 40-50, ale aspon nas o tom informovali :).
Alebo aj na staniciach by mohli byt hlasky typu "vlak bude meskat x minut z dovodu cakania na oprotiiduce IC", kedy budem vediet nielen pricinu, ale aj to, ci to naozaj bude tych x minut, alebo to bude menej/viac :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod ELZ » 24. Okt 2007 09:48

Informacny system je vseobecnou bolackou. Staci sa pozriet napr. na MHD vo Viedni (alebo Prahe) a tu v BA ... kde su hlasenia zastavok, moznych prestupov. A to nehovorim o takom Svajciarsku, kde su vo vlakoch a autobusoch namontovane obrazovky, kde sa zobrazuje priebeh cesty ... No a k vlakom. Este za socika v roku 1986 (januar/februar) som isiel Slovenskou strelou z Prahy do Bratislavy, ked tu zrazu v Devinskej Novej Vsi vlak zastal a nic ... takto to islo hodinu, dve ... to uz otcovi praskli nervy, isiel za sprievodcom, ktory mal pohodu v jedalenskom vozni a vyliezlo z neho, ze vlaky na trati stoja, lebo v Bratislave na hlavnej stanici su zafukane vyhybky. Samozrejme, neunuval sa informovat cestujucich ... Keby to povedal pred 2 hodinami, tak z DNV chodi bratislavska MHD (ked to z neho vyliezlo, bolo asi tak 23:00) ... nastastie sme v BA chytali posledne spoje a doteraz si pamatam tetu soferku, ktora v tej kalamite a hustom snezeni vysla s autobusom na Kramare v strmom kopci popri nemocnici aj v tej kalamite, pricom cesta bola neodhrnuta :-)
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod Dialniciar » 24. Okt 2007 10:09

ELZ, ja som cestoval električkou v BA hlásenia zastávok boli.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 24. Okt 2007 10:47

Hlasenia maju iba elektricky a par novych autobusov v BA MHD ;). Vlaky vsak okrem IC a par rekonstruovanych voznov ziaden informacny system nemaju. A dnes, ked sa rekonstruuju stanice a zastavky, casto chybaju ich nazvy, by sa to fakt hodilo. Tiez chybaju pravidelne oznamy o vylukach (kvoli meskaniam), o tom, co sa prave rekonstruuje + x dalsich informacii, ktore by mnohokrat vsetko nielen sprehladnili ale mnoho ludi by hned vedelo, ci sa im oplati napr. tento mesiac cestovat vlakom, ked bude meskat kazdy den 30 minut a pod. ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod ELZ » 24. Okt 2007 20:44

Len na take doplnenie ... vo svajciarskych vlakoch tesne pred odchodom vas cez informacny system privitaju, povedia, kam sa ide, ake su zastavky ... co sa tyka mimoriadnych udalosti, napr. sa mi stalo, ze jeden tunel bol pre nejake problemy momentalne zatvoreny ... cestujuci boli hned po odchode z prislusnej stanice informovani, ze vlak pojde inou trasou a bude meskat do 10 min. Alebo sa mi stalo, ze pre nejake problemy vynechal vlak (aj to sa tam stava :-) ) - prisiel dalsi a cestujuci boli ihned informovani, ze pripoj tam a tam bude cakat na tento vlak a mozete prestupovat ...
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod jano.z » 24. Okt 2007 22:43

Na Slovensku stále platí týchto päť železničných právd, zavedených za socializmu a to na škodu cestujúceho a potom aj samotnej železnice ...

Železničná pravda 1: Nikdy sa to tak nerobilo
Železničná pravda 2: Choďte tam robiť za tie peniaze
Železničná pravda 3: Predpis je dôležitejší ako zákazník
Železničná pravda 4: Kto robí niečo nadplán, zasluhuje trest
Železničná pravda 5: Kto nič nerobí, nič nepokazí

Celé je to umocnené "úrovňou" železničných telekomunikácii resp. politikou ZSSK a ŽSR v tomto smere a opäť aj rozdelením železnice, kedy chudera vlakvedúca (alebo chudáčisko vlakvedúci) nemá šancu sa dopátrať informácii ani keby chcel, natož keby nechcel ... koľkorázy sa stalo, že mi dispečeri ŽSR pol hodinu po udalosti neboli schopní povedať, čože sa to tam vlastne deje ... to sa za unitárky stať nemohlo ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.