Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod jano.z » 18. Jún 2006 23:00

No jo, ukážkový príklad efektívneho nakladania s financiami na železnici ... na úseku Bratislava - Žilina máme CDT, tónový telefónny systém vybudovaný v roku 1985-1989, aj na dnešnú dobu veľmi moderný telefónny systém na komunikáciu na železnici (holt nemobilnú, ale čo už), potom tu máme novotou smrdiaci rádiotelefónny systém Kapsch, postavený v rokoch 1997-2002 a ideme tu stavať ešte aj GSM-R ... prečo to nepostavia napr. na južnom koridore (Kúty - BA - Štúrovo) ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 18:10

Nový generálny riaditeľ ŽSR

27.07.2006

Dňa 27. júla sa za účasti ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomíra Vážneho zišla na pôde MDPT SR Správna rada ŽSR.

1/ Z funkcie členov Správnej rady ŽSR boli odvolaní: Ing. Jana Červenáková, Ing. Ján Marcin a Ing. Pavol Kužma.

2/ Za členov Správnej rady ŽSR boli vymenovaní: Ing. Dušan Švantner, JUDr. Zdeněk Schraml, JUDr. Martina Pastýriková a PhDr. Jiřina Horňáková (všetci z MDPT SR).

3/ Z funkcie generálneho riaditeľa ŽSR bol na návrh Správnej rady ŽSR odvolaný Ing. Roman Veselka.

4/ Do funkcie generálneho riaditeľa ŽSR bol na návrh Správnej rady ŽSR vymenovaný Ing. Milan Solárik (doteraz bol námestníkom pre prevádzku ŽSR).

Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR k menovaniu M. Solárika do funkcie nového generálneho riaditeľa ŽSR vyjadril presvedčenie, že pod vedením tohto odborníka budú ŽSR manažované na vysokej odbornej úrovni a prispejú naplniť zámer ich celkového skvalitnenia tak, ako to deklarovala strana Smer – SD pred voľbami a ako to bude deklarované aj v programovom vyhlásení vlády SR.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/go.php?id=42&prm3=139


------------------------------------

Čo ty na to JoHnZ, pomôže to trochu :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 03. Aug 2006 21:55

No, ťažko povedať, pán Solárik stojí za niekoľkými spornými rozhodnutiami, ktoré železniciam moc nepridali, o.i. zodpovedal za logistiku, ktorá najmä v poslednej dobe stojí za *****, napr. v PB je 3 mesiace pomalá jazda 50kmh-+ kvôli srdcovke a doteraz nezohnali novú, ale to je hlavne problémom o úroveň-dve nižšie (i keď urgencie už išli až za ním).

Takisto stojí aj za zavedením "zjednodušeného výpravného systému", keď aj na niektorých staniciach vlaky vypravuje vlaková čata, čo sa dá tiež považovať za sporný krok (pôvodne sa mali vďaka tomu zrušiť vonkajší výpravcovia v týchto žst., ale napokon sa došlo k tomu, že pre nich zostalo toľko povinností, že sa zrušiť nemohli, ZVS však ostal a v tých staniciach chýba organizačný moment dopravy (zavše sa pritrafí, že napr. vlak odíde s náskokom, lebo vlakvedúcemu išli popredu hodinky - od rozdelenia železnice je vôbec zaujímavé, kto má vlastne presný čas - za unitárky platili nádražné hodiny, podľa ktorých mal narichtované hodinky výpravca - teraz platí všetko možné a personál sa háda - pretože majster sa musí riadiť časom na el. rýchlomeri, vlakedúci svojimi hodinkami /ktoré by si síce na začiatku mal ísť zosynchronizovať s časom, čo je na mašine, ale .../, výpravca staničným časom, ...) a potom sa vypisujú dispečeráky na kilá a rieši sa kopec oprávnených sťažností cestujúcich ...

Takisto údajne na jeho triku je zopár vyslovene zlých rozhodnutí v súvislosti so závodom KIA v Žiline a zabezpečenia vlečky do tohoto závodu. Týka sa to rokovaní s firmou Žilina - Invest a spôsobu zaústenia vlečky zo závodu.

Na druhej strane stojí pán Solárik aj za vytvorením komunikčného rámca medzi všetkými spoločnosťami, čo prinieslo maximálnu efektiitu v rámci nastalého stavu, ako aj za niektorými úpravami predpisov.

Z tohoto však ale vyplýva, že jeho schopnosti sú skôr prevádzkarske než manažérske. Takže zostáva dúfať, že sa obklopí schopnými ľuďmi a spolu to dotiahnu niekam ďalej, než je to teraz. A teraz je to zle. Všetko sa vlečie, termíny sa nestíhajú, robia sa amatérske rozhodnutia (viď ona vlečka do závodu KIA a pod.)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 24. Aug 2006 16:16

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=4560

Ježišmáriá, to je katastrofa, socialisti škrtajú :!:

Škrtať v doprave je veľká chyba. :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 24. Aug 2006 22:55

Dy napísal:http://dialnice.info/viewtopic.php?t=4560

Ježišmáriá, to je katastrofa, socialisti škrtajú :!:

Škrtať v doprave je veľká chyba. :!:


Este k tomu vo vlakovej doprave, na to ani nemam slov :cry: zase ubudnu pasazieri, pride k dalsiemu znizovaniu kvality cestovania a mozno dokonca spomalia modernizaciu koridorov... nuz, co sme si zvolili, to mame :evil:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 24. Aug 2006 23:00

Andrej napísal:
Dy napísal:http://dialnice.info/viewtopic.php?t=4560

Ježišmáriá, to je katastrofa, socialisti škrtajú :!:

Škrtať v doprave je veľká chyba. :!:


Este k tomu vo vlakovej doprave, na to ani nemam slov :cry: zase ubudnu pasazieri, pride k dalsiemu znizovaniu kvality cestovania a mozno dokonca spomalia modernizaciu koridorov... nuz, co sme si zvolili, to mame :evil:


Nie, že by Prokopovič neškrtal v železniciach. :evil:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 24. Aug 2006 23:09

Dy napísal:Nie, že by Prokopovič neškrtal v železniciach. :evil:


Ale skrtal na inych miestach, nie na modernizacii koridorov alebo na zvyseni cestovneho. Tam boli horsie ine chyby :( .
Akurat toto skrtanie nie je chyba ministra Vazneho, je to prikaz od min.financii
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 24. Aug 2006 23:13

Andrej napísal:
Dy napísal:Nie, že by Prokopovič neškrtal v železniciach. :evil:


Ale skrtal na inych miestach, nie na modernizacii koridorov alebo na zvyseni cestovneho. Tam boli horsie ine chyby :( .
Akurat toto skrtanie nie je chyba ministra Vazneho, je to prikaz od min.financii


Už len fakt, že mám ten príspevok presunutý do tejto témy je manipulácia. Ja som totiž narážal hlavne na cestnú dopravu, vziať 250 mil. SKK na výstavbu ciest I. triedy, to je jasné, že príde nakoniec k predraženiu. Jednoducho výstavba sa práveže nemá odkladať a teda ani modernizácia koridoru, to sa teda veľmi ale veľmi mýliš. Prokopovič len tak mimochodom toleroval brata pána premiéra na železnici, už to je dosť. Mimochodom, modernizácia koridorov, to je hlavne EÚ a tam sa škrať nebude.

Ja som však všeobecne narážal na cesty a nie na železnice.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Aug 2006 23:23

Andrej napísal:
Dy napísal:Nie, že by Prokopovič neškrtal v železniciach. :evil:


Ale skrtal na inych miestach, nie na modernizacii koridorov alebo na zvyseni cestovneho. Tam boli horsie ine chyby :( .
Akurat toto skrtanie nie je chyba ministra Vazneho, je to prikaz od min.financii


A hlavne sa jedná o modernizáciu vlakov, nie koridorov a ešte to nie je ani definitívne.

Zaslepenosť a nenávisť voči víťazným stranám vo voľbách v tebe vyvoláva totálny hnev, ale už nesleduješ, čo píšeš. :idea:

Dôkaz je priamo v článku: " ... sa dajú nájsť v zdražovaní cestovného, obmedzení prevádzky vlakov či v ich modernizácii." - kde sa tu píše o koridoroch ????
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 24. Aug 2006 23:29

Dy napísal:Už len fakt, že mám ten príspevok presunutý do tejto témy je manipulácia. Ja som totiž narážal hlavne na cestnú dopravu, vziať 250 mil. SKK na výstavbu ciest I. triedy, to je jasné, že príde nakoniec k predraženiu. Jednoducho výstavba sa práveže nemá odkladať a teda ani modernizácia koridoru, to sa teda veľmi ale veľmi mýliš. Prokopovič len tak mimochodom toleroval brata pána premiéra na železnici, už to je dosť. Mimochodom, modernizácia koridorov, to je hlavne EÚ a tam sa škrať nebude.

Ja som však všeobecne narážal na cesty a nie na železnice.


Ja som ti ten prispevok nepresuval. Ale nechapem, v com sa mylim? Nikde som nenapisal, zeby sa to malo odkladat, prave naopak, zeby bola velka chyba, ak by sa peniaze skrtli prave pri modernizacii (hoci aj dofinancovanie k EU)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 24. Aug 2006 23:35

Dy napísal:Zaslepenosť a nenávisť voči víťazným stranám vo voľbách v tebe vyvoláva totálny hnev, ale už nesleduješ, čo píšeš. :idea:


Tak si na mna utoc aj nadalej, uplne ma zhod, a kludne si obhajuj svoju nacionalisticku SNS :!: , ty mas zase nenavist voci vsetkym volicom pravice :evil:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 24. Aug 2006 23:36

Andrej napísal:
Dy napísal:Už len fakt, že mám ten príspevok presunutý do tejto témy je manipulácia. Ja som totiž narážal hlavne na cestnú dopravu, vziať 250 mil. SKK na výstavbu ciest I. triedy, to je jasné, že príde nakoniec k predraženiu. Jednoducho výstavba sa práveže nemá odkladať a teda ani modernizácia koridoru, to sa teda veľmi ale veľmi mýliš. Prokopovič len tak mimochodom toleroval brata pána premiéra na železnici, už to je dosť. Mimochodom, modernizácia koridorov, to je hlavne EÚ a tam sa škrať nebude.

Ja som však všeobecne narážal na cesty a nie na železnice.


Ja som ti ten prispevok nepresuval. Ale nechapem, v com sa mylim? Nikde som nenapisal, zeby sa to malo odkladat, prave naopak, zeby bola velka chyba, ak by sa peniaze skrtli prave pri modernizacii (hoci aj dofinancovanie k EU)


Tak teda znovu. :arrow:

Pýtaš sa ma:

Andrej napísal:Ale nechapem, v com sa mylim?


Ja som povedal, že škrtal aj Prokopovič po nástupe do funkcie a to si sám rôzne programy pripravil už vo vláde.

Tvrdil si o Prokopovičovi:

Andrej napísal:Ale skrtal na inych miestach, nie na modernizacii koridorov ...


Teda ako keby Vážny chcel škrtať na koridoroch, čo však nie je pravda, respektíve, nič také sa v článku nepíše a jasne sa píše, že tento návrh ešte nie je finálnym:

"My sme predložili iba návrh, finálna verzia môže obsahovať niekoľko zmien," ... Peniaze sa dajú nájsť v zdražovaní cestovného, obmedzení prevádzky vlakov či v ich modernizácii.


Na modernizáciu vlakov je potrebný štát, na modernizáciu koridorov finančne prispieva EÚ sumou cca. 2 mld. eur.

Začal si ty, žiaľ, s nepresnými argumentami a politicky. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Aug 2006 23:37

Andrej napísal:
Dy napísal:Zaslepenosť a nenávisť voči víťazným stranám vo voľbách v tebe vyvoláva totálny hnev, ale už nesleduješ, čo píšeš. :idea:


Tak si na mna utoc aj nadalej, uplne ma zhod, a kludne si obhajuj svoju nacionalisticku SNS :!: , ty mas zase nenavist voci vsetkym volicom pravice :evil:


Ja útočím ? Ty nevieš čítať a ja útočím. Výborne. Nie je moja, nie som jej člen.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Aug 2006 23:38

Andrej napísal:
Dy napísal:Zaslepenosť a nenávisť voči víťazným stranám vo voľbách v tebe vyvoláva totálny hnev, ale už nesleduješ, čo píšeš. :idea:


Tak si na mna utoc aj nadalej, uplne ma zhod, a kludne si obhajuj svoju nacionalisticku SNS :!: , ty mas zase nenavist voci vsetkym volicom pravice :evil:


A navyše, sám som liberál.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Aug 2006 23:41

A vôbec prečo ja sa vlastne rozčuľujem, typické jednanie. Tí, čo poznajú abecedu, snáď ten rozdiel vidia.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 24. Aug 2006 23:56

Dy napísal:Zaslepenosť a nenávisť voči víťazným stranám vo voľbách v tebe vyvoláva totálny hnev, ale už nesleduješ, čo píšeš. :idea:


Ja takuto vetu povazujem za utok. Ale uz to radsej necham tak :evil:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 25. Aug 2006 00:14

Kym si tu rozbijete hubu poviem vam, co pre nas prichystal minister Prokopovic na buduci rok, ak by ostal vo vlade:

Chcel nam od noveho roka zobrat skoro pol miliardy, chcel nam nanutit chozrascot (teda rozpocet sa stanoveny dopredu, bez moznosti zmeny) a nechat nas tak napospas pripadnemu zvyseniu ceny nafty ci elektrickej energie, alebo akychkolvek inych vstupov. Takisto mal stat v plane objednat o 5% vykonov menej ako v tomto roku. Skrty p. Vazneho su proti tomu miniaturisticke, i ked ich vidime neradi. Keby este namiesto modernizacii p. minister siahol manazmentom spolocnosti na platy (30-40% dole, pri tych vyskach ich to urcite nezabije), ci im nanutil personalny audit (na generalnom ZSR je miesta na prepustanie ojojooj, na CARGU tiez, akurat ZSSK ma manazmentu oproti ostatnym poskromno, je tam asi len vsehovsudy 110 ludi) bolo by to dokonale.

Skrtnutych 300 mil na modernizaciu koridorov nic neznamena. V dvoch - troch mensich staniciach sa odlozi peronizacia, popripade sa tam nenainstaluje informacny system ELEN ci neopravi fasada stanicnej budovy a hned mame 300-400 milionov (priklad mensej stanice: Brestovany, Velke Kostolany, Melcice, Belusa, Ladce) ...

Ak by ale skrtal u nas na osobnej doprave, tak je pruser, lebo tu smrdi kazda koruna co do spolocnosti pride naviac a je tu na vybaveni (ci uz nasom, alebo pre cestujucich) citit. Nehovoriac o tom, ze sa blizi koniec zivotnosti POPiek co maju sprievodcovia. V tomto alebo buducom roku teda zacnu nabiehat polozky na ich vymenu, resp. sa zacne opat vypisovat (ako som niektorych kolegov pozeral, asi by to bolo aj s rucnym/kalkulackovym vypoctom ceny cestovneho rychlejsie, ako teraz). Alebo, keby bol manazment sikovnejsi, tak sa vyflakne na automaty na predaj listkov, ev. ich preda a hned sa par melonov usetri/nazbiera.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 25. Aug 2006 10:32

prispevok som presunul ja, lebo bol v sekcii monitoring tlace, kde sa pod prispevky nereaguje ;) Dy, si tu dost dlho na to aby si to vedel. cize o ziadnu manipulaciu sa nejedna.

gro toho prispevku bolo o setreni na zeleznici, tak som ho presunul do tejto casti.

invektivy budu v priebehu dna presunute do trash binu
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 26. Aug 2006 20:16

ŽSR zaplatia za lízing osobných a užitkových vozidiel 250 mil. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4593
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 27. Aug 2006 00:18

Pri vozovom parku typu AVIA + PV3S + UAZ + T815 (spred 1995) + nejaké to osobné auto (+ samozrejme bavoráky manažmentu) to bola viacmenej nevyhnutnosť ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 06. Sep 2006 16:00

Rozpočty verejných prác boli nadhodnotené o 1,4 mld. Sk. Štátna expertíza zistila nadhodnotenie rozpočtovaných nákladov na jedenásť projektov z oblasti životného prostredia a sedem dopravných projektov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4721

Medzi dopravnými projektmi, na ktoré bol vlani vydaný protokol o štátnej expertíze, figuruje výstavba podchodov a nástupísk na popradskej železničnej stanici, peronizácia na prešovskej železničnej stanici, ... elektrifikácie železničnej trate Zvolen - Fiľakovo, výstavba, modernizácie železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom - Púchov.

Plytvá sa.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 07. Sep 2006 15:41

Nie som ekonóm, viacmenej ani stavbár, tak si nedokážem predstaviť ako takéto "plytvanie" môže vyzerať ...

Jediné, čo mi nejak ide do hlavy sú tie dokumentácie, to by som ešte bral, lebo na to som už počul nejedno slovo, že SUDOP a DOPRAVOPROJEKT sú nejakí až mooc drahí. A tie multimilónové sumy za projekty sa veru nepozdávajú ani mne ...

Ale to ako niekto naplánoval pri zemných prácach 1300 normohodín pre bagre (za X Sk) a niekto prišiel na to, že na to muselo stačiť 1000 normohodín (za X-Y Sk, kde Y je to nadhodnotenie)? Alebo naplánoval na jednu normohodinu bagra X Sk, pričom komisia zrátala, že nafta+vozidlo+bagrista+réžia+nejaký ten zisk výjde zasa X-Y Sk?

Alebo pri zriaďovaní staveniska niekto navrhol oplotiť stavenisko dĺžkou X metrov plotu, pričom podľa komisie stačilo len Y metrov?

A čo sa mohlo prešafáriť na drátovaní južného ťahu, keď sa tam nespravil ani *****?

Ako sa vlastne takáto inšpekcia robí? Keď to prerátam na inšpekcie u nás, vyjde mi: Dôjdu "fundovaní" odborníci MDP&T, pokukajú dokumentáciu (na stavenisko sa radšej pozrieť ani nejdú), potom sa pokukajú do nejakých múdrych knižiek nedajbože dajú čosi prežuvať PC, potom z toho čosi vypotia a idú vymeriavať pokuty?

Nemohol by mi to tu niekto nejako ozrejmiť? Celý príspevok berte ako môj názor, skreslený mojím názorom na rôzne "komisie" a železničným prostredím a neprikladajte mu žiadnu vážnosť ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 08. Sep 2006 18:22

JoHnZ napísal:Nie som ekonóm, viacmenej ani stavbár, tak si nedokážem predstaviť ako takéto "plytvanie" môže vyzerať ...

Jediné, čo mi nejak ide do hlavy sú tie dokumentácie, to by som ešte bral, lebo na to som už počul nejedno slovo, že SUDOP a DOPRAVOPROJEKT sú nejakí až mooc drahí. A tie multimilónové sumy za projekty sa veru nepozdávajú ani mne ...

Ale to ako niekto naplánoval pri zemných prácach 1300 normohodín pre bagre (za X Sk) a niekto prišiel na to, že na to muselo stačiť 1000 normohodín (za X-Y Sk, kde Y je to nadhodnotenie)? Alebo naplánoval na jednu normohodinu bagra X Sk, pričom komisia zrátala, že nafta+vozidlo+bagrista+réžia+nejaký ten zisk výjde zasa X-Y Sk?

Alebo pri zriaďovaní staveniska niekto navrhol oplotiť stavenisko dĺžkou X metrov plotu, pričom podľa komisie stačilo len Y metrov?

A čo sa mohlo prešafáriť na drátovaní južného ťahu, keď sa tam nespravil ani *****?

Ako sa vlastne takáto inšpekcia robí? Keď to prerátam na inšpekcie u nás, vyjde mi: Dôjdu "fundovaní" odborníci MDP&T, pokukajú dokumentáciu (na stavenisko sa radšej pozrieť ani nejdú), potom sa pokukajú do nejakých múdrych knižiek nedajbože dajú čosi prežuvať PC, potom z toho čosi vypotia a idú vymeriavať pokuty?

Nemohol by mi to tu niekto nejako ozrejmiť? Celý príspevok berte ako môj názor, skreslený mojím názorom na rôzne "komisie" a železničným prostredím a neprikladajte mu žiadnu vážnosť ...


Stručne ozrejmím, lebo sa mi to nechce celé rozoberať:

1. Je to vina zadávateľa, nie projektanta, že aká je cena.
2. Ide aj o plot, by si sa pozeral, niekedy sa "zámerne" vyberie vyšší/hrubší materiál špeciálnej značky. A stavenisko môže byť veľké akože aj často je pri takýchto stavbách, dokonca sa môže oplotiť aj viac vecí ...

Tá suma nepustí. Štátna expertíza je cenový odhad, suma, ktorá by mala byť maximálna, oprávnené nároky, ktoré môžu stúpnuť napríklad o infláciu, či zmeny v projekte atď., ale nie pri takýchto základných veciach ako je stavenisko atď.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Sep 2006 21:39

http://massroads.com/image.php?subject= ... 7&zoom=yes

Má aj SR niečo takéto alebo sa to robí ručne ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2007 12:38

Koniec štátnych železničných impérií. Aj keď zatiaľ len na papieri, súťaž na koľajniciach sa oficiálne začína. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5768
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.