Stránka 9 z 12

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2021 18:50
od Peter_CA
No, oščadnické fantasmagórie o prekladaní trate na druhú stranu Kysuce...
Kto si ešte spomenie na výmysly o tom, ako z bystrickej doliny jazdia na vlak do Oščadnice... v dobe, keď sa tam za celý deň premlelo 100 ľudí. Tým sa to začalo.

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2021 19:01
od aquila
tak oni mali uz pri trasovani D3 neskutocne poziadavky ..

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2021 00:33
od IceFox
200 na trati, kde sa ani česi nesnažia o viac ako 160 a do Poľska vedie pomalá jednokoľajka :D
Inak je vtipné ako sa Oščadnica dušuje, že je tá zastávka potrebná, pričom v špičke (napr. ráno narvaný Os so siedmimi vozňami) tam vystupuje/nastupuje absolútne minimum ľudí. A okrajové časy už vôbec nikto.

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2021 00:53
od jarino
Ak si správne spomínam, v prípade pôvodnej trasy vydolovať aspoň 120 bez veľmi veľkej investície je nemožné. Zárezy, mosty a pod. S otáznou prejazdnosťou v zime.
V prípade tunelového variantu väčšinu úseku tvorí tunel. A tam je už asi viac-menej jedno, či to bude 160 alebo 200.
Problém je, že to nedáva ani v jednom variante zmysluplné prínosy aby vychádzalo B/C.

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2021 15:15
od lolo
Vydolovať 100 je bez väčšej investície nemožné, pôjde sa 80 v pôvodnej trase. Inak podľa pôvodnej PD (tunel Kycera) sa uvažovalo s vyuzitim opusteného telesa na cyklochodník?

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2021 15:38
od Peter_CA
V pôvodnej trase by šlo zvýšiť z dnešnej 100 na nejakých 120 km/h od stanice v Krásne tak po sútok Kysuce a Bystrice, teda zastávku Krásno mesto, ďalej asi fakt namiesto 70 tak maximálne 80, viac leda ten kúsok spod Žarca po stanicu v Čadci.
Jediná pozitívna vec by bola, že by sa zostriedavením trakcie podarilo vytesniť vozidlá triedy priechodnosti 3 (typicky šesťosové), pretože tá štyridsiatka pre ne je smrtiaca.

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2021 20:34
od lolo
Vie mi niekto vysvetliť túto stavbu, ktorá je uvedená v plánoch ŽSR. Bol som v tom že sa ide modernizovať celý úsek až po hranicu ale podľa tohto popisu to vyzerá že len po zastávku Svrčinovec (vrátane). https://www.zsr.sk/5171/

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2021 01:59
od jarino
Tiež som si myslel...
Pozeral som dokumenty INEA a zmluvu o grante. Iba po Svrčinovec...
ŽSR si veria. Začiatok výstavby uvádzajú 11/2021.
Ale podľa Zmluvy už mal bežať 3 dni tender...

The activity covers construction works to modernise the existing double-track railway line of 2,663 m length in the section Čadca -Svrčinovec zastávka (incl.) from new railway km 279.435 to new railway km 282.099.
The expected main deliverables of the activity are:
2,633 m of railway tracks modernised;
2 new platforms;
2 reconstructed railway bridges,
2 new railway bridges,
1 new road bridge,
1 new passenger overpass;
4 reconstructed culverts and 1 new culvert;
4 level crossings removed;
new line signalling system and new transmission system;
2 information systems for passengers (visual and audio);
1 new technological building;
new double-track catenary system;
new lighting at Svrčinovec stop.

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2021 08:07
od Peter_CA
Matne sa pamätám, že sa snáď niekde písalo, že úsek od Svrčinovca po hranicu má byť financovaný z iného zdroja, než Čadca - Svrčinovec zastávka.

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2021 12:15
od lolo
nemá niekto info kedy bude vyhlásený tender na Čadca - Svrčinovec ? Či to ŽSR už vzdalo, že to zafinancujú z eurofondov

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2021 13:09
od jarino
Zafinancujú. Aj keď teda neviem, či to vytendrujú načas.

Čadca - Svrčinovec bude financované z CEF-u. 47 mil. eur
Svrčinovec - hranica bude financované z OPII, prioritná os 1. 31.7 mil. eur
Doba výstavby: 25 mesiacov

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2021 15:35
od lolo
a prečo nebeží tender nemáš info ?

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2021 03:31
od gemercan
Peter_CA napísal:V pôvodnej trase by šlo zvýšiť z dnešnej 100 na nejakých 120 km/h od stanice v Krásne tak po sútok Kysuce a Bystrice, teda zastávku Krásno mesto, ďalej asi fakt namiesto 70 tak maximálne 80, viac leda ten kúsok spod Žarca po stanicu v Čadci.
Jediná pozitívna vec by bola, že by sa zostriedavením trakcie podarilo vytesniť vozidlá triedy priechodnosti 3 (typicky šesťosové), pretože tá štyridsiatka pre ne je smrtiaca.

tak toto ani nahodou nebude finalne riesenie, ono dobre tak pre osobaky (koli tvrdohlavej oscadnici) a potom este tak nakladne vlaky no v 21 storoci ked vacsina koridorov v EU uz pojdu na 250 a vyssie aby sme sli zo 70 na 80 je totalny vysmech neschopnosti manezmentu slovenskych zeleznic, predovsetkym zsr, neschopnostiach presadit projekt v eu, ono tak ci tak skor ci neskor bude musiet prebehnut masivnejsia modernizacia useku Krasno- Cadca a to uz spominana varianta s tunelom minimalne uz len koli zrychlenym spojom(rex), rychlikom, IC+EC, a najma medzinarodnym spojom ktore tadial prechadzaju napr SC pendolino a pod a este len budu prechadzat, ktore si nemozu uz len z principu dovolit do buducna takuto rychlost kedze tu bude dochadzat k obrovskym zdrzaniam na trati a taktiez spodna cast trate po Krasno bude musiet prejst zasadnejsimi upravami (napr mimourovnove krizovanie, mierne upravy trate veduce k zvyseniu rychlosti apson na 160-200 a pod)

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2021 13:59
od milan_KM
"Argumenty" Oščadnice sú len výhovorky prečo to odkladať. Keď štát chce presadí čo treba, viď Považská. Avšak to chce niečo čo sa volá vízia a schopný manažment.

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2021 14:49
od jarino
Myslím si, že na úseku Krásno - Čadca sa vôbec nebude v dlhšom období nič robiť. Jedine žeby boli peniaze a ŽSR by nemali nič pripravené. Co je mimochodom jedna z možností :lol:

lolo napísal:a prečo nebeží tender nemáš info ?

Nemám. Ešte nie je ani ex-ante posúdenie podkladov.
Ono to dopadne ako s elektrifikáciou do Humenného. Chcú to financovať z Plánu obnovy. Termín je do 6/2026 a už teraz ŽSR vedia, že to stihnú len tak tak. Dokumentácia vraj neuvažuje s rekonštrukciou železničného spodku a zvršku na istých úsekoch a asi sa to bude dodatočne pripravovať. Alebo to hodia na zhotoviteľa cez žltý FIDIC.

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2021 18:03
od lolo
Takže predsa sa tender rozbehne
https://e.dennikn.sk/minuta/2312561

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2021 20:28
od gemercan
Takže podľa očakávania len optimalizácia v pôvodnej trase.. Škoda. Zrejme tam nebolo možné kvôli terénu robiť nejaké prekladky trate na 160-200..

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2021 20:40
od jarino
Nikto by to nezaplatil...

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2021 20:53
od gemercan
Iné štáty z čoho platia takéto modernizácie? Lebo toto je len optimalizácia v pôvodnej trase.. Na poriadnu modernizáciu trate na Kysuciach žiaľ budeme čakať aj naďalej a len zavidiet susedom naokolo ako to oni vedia s EÚ dohodnúť a my neschopaci len vymieňať koľajnice, cestou najlahsieho a najmenšieho odporu ako vždy.. Inde už idú aj na 250 u nás optimalizujeme zo 100 na 120, bravó!

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2021 21:00
od ampz143
gemercan: Sry, ale pokud vím, tak v ČR navazuje trať na 100 km/hodinu a Krásno - Čadca bude na 80 km/h. Takže nevím, na co by na tak krátkém úseku těch 250 km/h bylo. Spíš mám dotaz: To se soutěží celý úsek až na hranici, nebo ten zbytek, který má jiné financování se bude soutěžit později?

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2021 21:09
od gemercan
Krásno -Čadca bude tunel na 200, skôr či neskôr ta varianta prejde a bude sa realizovať, 80 je tam neprijateľné.. Len kvôli Oščadnici na osobné a nákladné vlaky stará trať možno do budúcna ostane, inak bude od Žiliny až po Čadcu 160-200 a mimoúrovňové križovania také sú už dlhodobo plány

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2021 21:15
od ampz143
gemercan: Dobře ale stejně budou všechny vlaky zastavovat v Čadci...

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2021 22:12
od gemercan
ved to nepopieram, ked uz sme pri Cadci, uzol Cadca sa bude robit s modernizaciou stanice separatne alebo bude sucastou spominanej optimalizacie Cadca-hranica SR/CR?

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2021 22:15
od Peter_CA
Čadca bude zvlášť.

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2021 23:34
od jarino
ampz143 napísal:gemercan: Sry, ale pokud vím, tak v ČR navazuje trať na 100 km/hodinu a Krásno - Čadca bude na 80 km/h. Takže nevím, na co by na tak krátkém úseku těch 250 km/h bylo. Spíš mám dotaz: To se soutěží celý úsek až na hranici, nebo ten zbytek, který má jiné financování se bude soutěžit později?

Súťaží sa v celku úsek Čadca (mimo) - hranica SR/ČR.
Akurát ŽSR si to interne rozdelili, nakoľko úsek Čadca (mimo) - Svrčinovec bude financovaný z jedného fondu a úsek Svrčinovec - hranica z iného fondu.
Avšak tieto dve sekcie budú mať jedného zhotoviteľa, ktorý bude určený touto súťažou.