Stránka 2 z 52

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2007 14:17
od wazari
wazari napísal:
ja ale neviem, ako tie prace v reali pokracuju


musel by som to zistit na ZSR, ale k tomu mas asi ty blizsie :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2007 14:23
od wazari
JoHnZ napísal:wazari: Nikde som sa k vysledkom takejto projektovej dokumentacie nedostal a dovolim si teda pochybovat o jej existencii ... ale ani ja sa nedostanem ku vsetkemu ...


teraz som si vsimol, uplne prvy prispevok v tejto teme je venivany tomu, ze ZSR vypisali VO na dodavatela projektovej dokumentacie k tymto usekom

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2007 22:32
od Jonathan
Tak som trochu hladal a nasiel som nejake informacie. Bolo ukoncene posudzovanie na ZP na niektore useky.

Liptovsky Mikulas - Poprad III.etapa (Hradok - Mikulas)
http://eia.enviroportal.sk/detail.php?a ... ptovsky-mi
http://mars.sazp.sk:7337/SEIA4/httpsrv_ ... dDoc=27950

Krompachy - Kysak II.etapa (Krompachy - Margecany)
Navrh na 160 prevazne tunelmi.
http://eia.enviroportal.sk/detail.php?a ... -ii-etapa-
http://mars.sazp.sk:7337/SEIA4/httpsrv_ ... dDoc=27582

Krompachy - Kysak I.etapa (Margecany - Kysak)
Odporucana prelozka do novej polohy na 200kmh.
http://eia.enviroportal.sk/detail.php?a ... pachy-mimo
http://mars.sazp.sk:7337/SEIA4/httpsrv_ ... dDoc=27580

Usek Kysak - Kosice. Trat na 160 prakticky v novej polohe s novymi tunelmi. Navrhovany variant "cerveny"
http://eia.enviroportal.sk/detail.php?a ... k-mimo-kos
http://mars.sazp.sk:7337/SEIA4/httpsrv_ ... dDoc=26852

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2007 07:24
od magnus
Doplnim:
Liptovsky Mikulas - Kralova Lehota ostava trat v povodnom koridore s malymi vylepseniami oblukov na 160 km/h, podobne aj Lucivna - Poprad. V useku Kralova Lehota - Lucivna sa vyzaduje hodnotenie vplyvov, takze variant este nie je vybrany. Spracovava sa niekolko tras, jedna dokonca s vyse desatkilometrovym tunelom.
Ostatne useky neboli posudzovane v zmysle EIA, resp. sa upustilo od spravy, pretoze bud zostavaju v povodnej trase alebo su zakopane tak hlboko, ze vplyv na ZP nova trasa mat nebude, resp. vplyv bude zanedbatelny.
Pokial budu schvalene vedenia v novych trasach, ma sa stavebnictvo na co tesit, vyzera to celkom zaujimavo.

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2007 11:55
od aquila
a potom si feroslav zalozi aj strany o zelezniciach :lol:

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2007 12:44
od jano.z
Keďže tovarové toky sú KE-ZA-CA-ČD a BA/KN/ST-ZA-CA-ČD/PKP tak si to asi chlapec neobháji ... respektíve už vidím ako si obháji výstavbu s 2x vyššími nákladmi, lebo tam by to muselo byť postavené nanovo a celé zakopané ... nehovoriac o tom, že by sa tam uživilo 5 vlakov ... železnica nie je diaľnica, železnici nevadí, že musí bližšie naokolo, pre ňu je to naopak výhodnejšie, lebo pokryje väčšie územie ...

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2007 17:24
od Jonathan
Jeden odkaz, na plany useku strbskej rampy. V clanku aj mapy trasovania.

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1605

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2007 19:21
od magnus
Doplnim Jonathana: Modry variant z tychto obrazkov je uplne prepracovany, stanica Strba sa uplne vypusta. Som zvedavy, ktory z variantov bude nakoniec odporuceny na realizaciu.

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2007 08:41
od Nevedko
magnus napísal:Doplnim Jonathana: Modry variant z tychto obrazkov je uplne prepracovany, stanica Strba sa uplne vypusta. Som zvedavy, ktory z variantov bude nakoniec odporuceny na realizaciu.


Stanica Strba sa nachadza v intravilane obce Tatranska Strba, jazdia z nej zname zubacky smerom na Strbske Pleso. Tato stanica sa samozrejme rusit nebude.
Vypusta sa zastavka Strba, ktora sa nachadza blizsie k obci Strba a je velmi malo vyuzivana.

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2007 10:52
od Andrej
Nevedko napísal:Stanica Strba sa nachadza v intravilane obce Tatranska Strba, jazdia z nej zname zubacky smerom na Strbske Pleso. Tato stanica sa samozrejme rusit nebude.

Bola by skoda, keby sa stanica Strba prestala uplne vyuzivat, okrem zubacky aj preto, ze bola pomerne nedavno trosku modeznizovana. Keby presunuli trat juznejsie tak snad aspon predlzia zubacku.
Trochu offtopic.: Vie mi niekto povedat, ake najväcsie stupanie je povolene/odporucane na modernizovanom koridore na 160 km/h?

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2007 16:50
od magnus
Nevedko: Nie, naopak. Vypusta sa stanica Tatranska Strba a zachova sa zastavka Strba. tato stanica sa neda efektivne napojit na modernizovanu trat, takze bude uplne vypustena. Je navrh na niekolko rieseni zapojenia Tatranskej Strby do siete - bud ponechanim jednokolajky v starej trase pre osobne vlaky alebo potiahnutie zubacky do novej stanice v lokalite snesnej zastavky Strba. Vsetko je v stadiu analyz. V kazdom pripade, koridor uz na Tatransku Strbu nepolezie.

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2007 16:52
od magnus
Andrej. Je posudzovanych niekolko variantov z hladiska stupania. Od cca 4 do 15 promile.

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2007 09:05
od Nevedko
magnus napísal:Nevedko: Nie, naopak. Vypusta sa stanica Tatranska Strba a zachova sa zastavka Strba. tato stanica sa neda efektivne napojit na modernizovanu trat, takze bude uplne vypustena. Je navrh na niekolko rieseni zapojenia Tatranskej Strby do siete - bud ponechanim jednokolajky v starej trase pre osobne vlaky alebo potiahnutie zubacky do novej stanice v lokalite snesnej zastavky Strba. Vsetko je v stadiu analyz. V kazdom pripade, koridor uz na Tatransku Strbu nepolezie.


Ano, Magnus, zrejme som ta zle pochopil. Ty si napisal, ze sa stanica Strba vypusta. Ja som si po studiu variantov vsimol, ze vsetky stanice budu zachovane, ale v pripade modreho variantu sa zastavka Strba zrusi bez nahrady. To som povazoval za tvoje vypustenie. Ako vidim, myslel si to inak.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 18:54
od dm
modernizacia trate Poprad-Krompachy

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=37659#37659

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 17:02
od dm
Pod Tatrami budú skúšať pilotný projekt revitalizácie staníc

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6258

Z Krompách do Košíc cez Prešov

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 17:19
od aquila
to ma inak zaujalo, s tou prelozkou hlavnej trate cez presov ...

vsak to by bolo odhadom 30 - 35 km novej trate a aj docela dost tunelov ... to si nejako neviem predstavit

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 17:53
od dragon
Myslim ze je najvyssi cas ze to konecne planuju cez Presov lebo nerealizovatelne to dnes uz nie je a bolo by fakt cudne keby to zeleznice nakoniec zamietli pretoze vyznam by to urcite malo. Uz aj teraz to vyzera divne ked ludia z 3. najvacsieho mesta na Slovensku musia dochadzat do akejsi dediny len aby prestupili na rychlik do Blavy. Stanica je takmer po rekonstrukcii a aj ta uz vyzera schopne konecne.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 20:15
od jano.z
dragon: Ak by sa tak stalo, musela by sa stanica viacmenej kompletne rekonstruovat znova, lebo to co sa tam robi vobec nepocita s tym, ze by sa tam nieco taketo viezlo ... v extremnom pripade by sa sucasne nastupistia museli opat strhnut a prestavat to inak ...

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 20:19
od dragon
No az tak pesimisticky by som to nevidel stacilo by pomenit par kolaji a vyhybiek a dalo by sa :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 20:27
od jano.z
To urcite nie. Minimalne by sa museli 2 nove nastupistia dostavat ala Hranice na Morave, so strhnutim skoro celej nakladnej skupiny a jej ev. naslednym rozsirenim, dalej by sa pri tomto variante muselo zburat depo (a to ho podla mna robi vopred nepriechodnym, nove depo dneska nikto stavat nebude) a nejak upratat napojenie od Plavca ... resp. zo sucasnej stanice.

Alebo by sa presunuli prejazdne kolaje do "normalnej podoby" co by znamenalo kompletnu prerabku oboch zhlavi, strhnutie vsetkych nastupnych hran, vybudovanie prejazdnych kolaji bez nastupist, presunutie nastupist do pozicii predjazdnych kolaji a zbudovanie dalsich asi 2 ostrovnych nastupist a ev. jazykovych nastupist pre os. vlaky smer Humenne a Bardejov.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 21:04
od E499.3056
trat cez Presov? Ak, tak konecne. Potrebny by bol akurat jeden a pol tunela (tunel Sidlovec) a poltunel Chminianska nova Ves. Aj v Presove by sa to dalo riesit bez tunela, v pohode, len treba chciet. A ja viem, ako...

jano.z: To, co hovoris, neni pravda. Nastupistia su schopne rychlosti, ono ak sa koridor do Presova dostane, tak sa kolajisko RENOVUJE. Ja som bol od zaciatku za vybudovanie koncoveho nastupistia pre krabice do BJ a HE, ale oni radsej to daju na jedno dlhe nastupistie.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 21:23
od jano.z
E499.3056: V com nemam pravdu? Ved hovoris to iste!

Medzi toto ti nikto prejazdne kolaje neda a bez toho to nejde ...

http://www.vlaky.net//upload/online/dis ... 2414-1.jpg

AK ich vsak chces dat az za toto a zachovat pri tom nejake inteligentne dlzky kolaji, musis uz burat depo, lebo to neotocis ... Nehovoriac o tom, ze pri zausteni koridoru sa to asi cele bude musiet posunut o notny kus dopredu, lebo sa tam neotocia na Plavecskom zhlavi na nejaku rozumnu rychlost (aspon 100km/h) ... takze to bude opat kompletna prestavba stanice a co sa teraz spravilo pojde k zemi ...

... druhou pravdou je, ze kym sa tak stane, bude na to zrejme akurat ta spravna doba bo sa to zacne rozpadavat :) ...

Co je jeden a pol tunela? Alebo pol tunela? "jeden a pol tunela" je akurat na Strelenke, co je tam ta cast odvezena a prepojena klenbami ...

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 21:28
od E499.3056
jano.z: Vsetky IC vlaky by stali v Presove. To je asi takisto, ako v Liptovskom Mikulasi... alebo vybudujeme este IV. nastupistie a medzi nim budu prejazdove... Vtedy by to mohlo klapat.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 21:31
od E499.3056
Teraz som si to pocital a s IV. nastupistom by to sedelo. Obluk by sa aj k rieke nejak vyrovnal a potom by sa troska zarezal smerom na Hanisku.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 22:39
od jano.z
Áno IC vlaky by tam mohli stáť, ale ešte vždy tam musí ostať prejazdná koľaj pre nákladnú dopravu. Lebo na koridore nie sú len nejaké IC, ktoré by ti kooooonečne do tvojho milovaného Prešova chodili nie len na odklony ... Ale také NExy tiež potrebujú dráhu pre 120km/h ... ako inak chceme konkurovať kamiónom? Rýchlosť, rýchlosť a rýchlosť ... ale nechajme sa prekvapkať ...

A ak tým vyrovnaním myslíš niečo ala Šenkvická estakáda, tak pozdrav pánboh ...