Stránka 11 z 11

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2019 14:58
od lostrail
mareks96: Pri tej hustote rychlikov a IC nebude problem dat dohromady grafikon, kde budu moct koexistovat aj s nakladnymi vlakmi. Mimochodom, ako je to teda dnes? Jazdia IC, rychliky, nakladne vlaky spolu s osobakmi po tej istej trati (aj tam, kde sa jazdi 160 km/h) a ide to, tak preco by mal byt problem, ked velku cast vlakov este odoberieme? Ako pisal asdf, nakladne vlaky davno nejazdia pomaly (mozno tak niekde medzi Handlovou a Sklenym, aj to kvoli tratovej rychlosti), nevidel by som v tom ziaden problem. Navyse vzdy je mozne novu trat postavit tak, ze bude zabezpecena obojsmerne a tak umoznit napr. predbiehanie medzi vyhybnami (samozrejme aj kolajove spojky bude treba).

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2024 17:16
od EmBe
ŽSR, Zväčšenie priepustnosti trate Bratislava-Rača - Leopoldov
Po zadaní definitívnych parametrov Útvaru hodnoty pre peniaze pre súčasnú aj výhľadovú dopravu na trati Bratislava – Leopoldov bolo vyhodnotené, že jej súčasná priepustnosť je nedostatočná. Najvhodnejšie riešenie pre zvýšenie priepustnosti trate je prostredníctvom úpravy jednotlivých traťových zabezpečovacích zariadení typu AH s vytvorením viacerých traťových oddielov, čo vyvolá aj potrebu modernizácie existujúceho subsystému ETCS L1. V súčasnosti sa na trati nachádzajú úseky/oddiely s rôznymi dĺžkami a z toho plynúcim vplyvom na priepustnosť trate.

Cieľový stav:

Pre súčasnú aj výhľadovú dopravu na trati Bratislava – Leopoldov je jej súčasná priepustnosť nedostatočná. Najvhodnejšie riešenie pre zvýšenie priepustnosti trate je rozdeliť medzistaničné oddiely na viac traťových oddielov (dva až tri). Takýmto rozdelením sa podstatne zvýši priepustnosť na úseku trate Bratislava – Leopoldov.
Vzhľadom k predpokladanému rozsahu osobnej železničnej dopravy v ŽST Trnava je potrebné zrealizovať delenie koľají 104 a 105 na dve časti tak, aby bol umožnený súčasný vchod dvoch protismerných vlakov osobnej dopravy na tieto koľaje.

PS 01: Medzistaničný úsek Bratislava-Rača – Svätý Jur, doplnenie AH
V medzistaničnom úseku Bratislava-Rača – Výh. Svätý Jur sa vybuduje nové automatické hradlo – AH „Kujovičovo“ s oddielovými návestidlami cca v smere S km 10.300 km a v smere L km 11,355, v oboch koľajach ktoré bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W vo Výh. Svätý Jur a v ŽST Bratislava-Rača do zariadenia AH 2000 S v väzbou na staničné zab. zar. ESA 11. Medzistaničný úsek bude rozdelený na dva traťové oddiely.

PS 02: Medzistaničný úsek Svätý Jur – Pezinok, doplnenie AH

V medzistaničnom úseku Výh. Svätý Jur – ŽST Pezinok sa vybuduje nové automatické hradlo – AH „Grinava“ s oddielovými návestidlami cca v smere S km 16,620 a v smere L km 15,813. AH bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W Výhybne Svätý Jur, resp. ŽST Pezinok podľa priestorových pomerov v súčasných technologických skriniach elektronického stavadla. Medzistaničný úsek bude rozdelený na dva traťové oddiely.

PS 03: Medzistaničný úsek Šenkvice - Cífer, doplnenie AH

Medzistaničný úsek ŽST Šenkvice – ŽST Cífer sa rozdelí na tri traťové oddiely. Vybuduje sa automatické hradlo AH „Šarfia“ s oddielovými návestidlami v smere S km cca 29,866 a v smere L km cca 29,921. Pôvodné oddielové návestidlá automatického hradla AH „Vŕšok“ sa premiestnia do nových polôh. V smere S do km cca 33,762 a v smere L km cca 33,817. AH Šarfia bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W v ŽST Šenkvice.

PS 04: Medzistaničný úsek Cífer - Trnava, doplnenie AH

Medzistaničný úsek ŽST Cífer – ŽST Trnava sa rozdelí na tri traťové oddiely. Vybuduje sa automatické hradlo AH „Kočišské“ s oddielovými návestidlami v smere S km cca 42,910 a v smere L km cca 42,965. Pôvodné oddielové návestidlá automatického hradla AH „Dolina“ sa premiestnia do nových polôh. V smere S km cca 40,048 a v smere L km cca 40,103. AH Kočišské bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W v ŽST Trnava.

PS 05:Medzistaničný úsek Trnava - Brestovany, doplnenie AH
Medzistaničný úsek ŽST Trnava – Výh. Brestovany sa rozdelí na tri traťové oddiely. Vybuduje sa automatické hradlo AH „Lovčice“ s oddielovými návestidlami v smere S km cca 53,212 a v smere L km cca 53,267. Pôvodné oddielové návestidlá automatického hradla AH „Prílohy“ sa premiestnia do nových polôh. V smere S km cca 49,436 a v smere L km cca 49,491. AH Lovčice bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W v o Výh. Brestovany a AH Prílohy do elektronického stavadla SIMIS W ŽST Trnava.

PS 06: Medzistaničný úsek Brestovany - Leopoldov, doplnenie AH
Medzistaničný úsek Výh. Brestovany – ŽST Leopoldov sa rozdelí na tri traťové oddiely. Vybuduje sa automatické hradlo AH „Bučany“ s oddielovými návestidlami v smere S km cca 57,082 a v smere L km cca 57,137. Pôvodné oddielové návestidlá automatického hradla AH „Richtárske“ sa premiestnia do nových polôh. V smere S km cca 60,687 a v smere L km cca 60,742. AH Bučany bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W Výh. Brestovany a AH Richtárske bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W v ŽST Leopoldov.

PS 07: Rozdelenie koľají 104 a 105 a doplnenie návestidiel 1L a 2L o PUR v ŽST Trnava

Z dôvodu predpokladanému rozsahu osobnej železničnej dopravy požadujeme v zmysle spracúvaného PDO 2026 v ŽST Trnava realizovať delenie koľají č. 104 a č.105 cestovými návestidlami na dve rovnomerné časti tak, aby bol umožnený súčasný vchod protismerných vlakov osobnej dopravy na tieto koľaje. Cestové návestidlá „Sc a Lc“ deliace koľaje 104 a 105 požadujeme umiestniť na vzdialenosť 25 m.

PS 13: Úpravy ETCS L1

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2024 02:37
od grandino
co keby spravil MD spolu so zsr plan na 200km/h od ba az po puchov, sama rovina nevyslo by to lacnejsie? brusel by to tiez urcite podporil vramci zelenej dopravy a zlepsila by sa aj vyrazne priepustnost navyse od Noveho Mesta su viacere useky koridoru projektovane na Vmax 200km/h

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2024 06:38
od 110mat110
Nezvysis priepustnost vyssou rychlostou. Mas tam kopu nakladu, kopu osobakov a na SK 200 nedokaze ist asi ani jeden vlak zssk.

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2024 14:26
od grandino
to ze nedokaze nemas celkom pravdu, prave naopak lokomotivy mas aj na 200 aj vagony aj ked vacsina je na 160

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2024 17:26
od aquila
v tomto useku uz mala byt uz davno minimalne studia na rozsirenie o tretiu kolaj. v podstate minimalne po Pezinok by bolo dobre s tym ratat, ale bohuzial aj v studii o zeleznicnom uzel BA sa s tym az tak vazne nepocita...

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2024 06:58
od Kvík
grandino napísal:co keby spravil MD spolu so zsr plan na 200km/h od ba az po puchov, sama rovina nevyslo by to lacnejsie? brusel by to tiez urcite podporil vramci zelenej dopravy a zlepsila by sa aj vyrazne priepustnost navyse od Noveho Mesta su viacere useky koridoru projektovane na Vmax 200km/h


Určite nie, hlavne ak to nebude odseparované od nákladnej a lokálnej dopravy. Akurát včera som si vo vlaku čítal, aké problémy spôsobuje Japoncom dvojitý rozhod v tuneli Seikan, ako úzkorozchodné nákladné vlaky obmedzujú premávku a prečo je kvôli tomu rýchlosť vlakov Shinkansen obmedzená na 160 km/h, aj keď trať by zvládla aj 260. Toto by bolo niečo veľmi podobné, ba možno ešte horšie. Oveľa viac než zrýchľovať už aj tak najmodernejší slovenský úsek by pomohlo dostať zvyšok infraštruktúry aspoň na úroveň hodnú roku 1990, keď už na viac nemáme.