Stránka 14 z 52

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2016 10:41
od RudoLM
Verejná vyhláška - Modernizácia železničnej trate na úseku LM - PP - stavebné konanie
http://www.lhsity.sk/clanok/2368-verejn ... ne-konanie

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2016 11:22
od RudoLM
Poslanci podporili petíciu za modernizáciu železnice vrátane výstavby mosta cez rieku Váh
http://www.mikulas.sk/sk/samosprava/oznamy.php?lmd=6936

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2016 12:12
od garip
zo stranky vlaky.net:
"19. zasadnutie ŽSK z 19.9.2016 aj o prekládke trate okolo LM:
https://www.youtube.com/watch?v=vyUAVncDA5U
V čase od 2:42:20 do 3:10:00
Aktuálny termín hovorí o roku 2018."
Tak sa nam to pekne posuva a posuva.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2016 18:32
od jarino
A ako odznelo, aj s možným posuvom až na rok 2021... Neviem, aké varianty majú ŽSR(najskôr žiadne), ale namiesto toho by mohlo ísť Poprad - SNV.
Tí čo nemajú čas to pozerať, menšie zhrnutie.
Pre nezainteresovaných je to zábavné. Najskôr petícia, aby sa most nerealizoval, lebo vraj nie je v súlade s ÚR, že za to tlačia vplyvní podnikatelia. Hlavne tam odznela tá už tu spomínaná osada. Takže žiadajú, aby ŽSR nerealizovali most. Bola kontaktovaná EK.
Teraz petícia proti pôvodnej petícii.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2016 18:37
od stanley
aj ja si myslim alternativne by sa od buduceho roku mohol zacat realizovat usek PP-SNV tam nie su ziadne zavaznejsie problemy, tunel nie je potrebne buduvat na tomto useku nanovo ziadny

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 20:35
od EmBe
http://ekonomika.sme.sk/c/20351584/cez- ... ml?ref=trz
Má niekto prístup k celému článku?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 22:13
od rado
EmBe napísal:Má niekto prístup k celému článku?

Pridal som to do monitoringu:
"Cez Tatry pôjde vlak konečne rýchlejšie. Štát zmodernizuje prvý úsek za Žilinou"
:arrow: viewtopic.php?f=35&t=21895

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 22:35
od Lorenc
To mi je za modernizaciu. To je skor optimalizacia hodna roku 1980. Konkurencieschopnost zeleznice dostala riadne na frak. A pritom cely projekt lm-pp bol rieseny na 160- 200km/h.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 22:41
od Lorenc
To mi je za modernizaciu. To je skor optimalizacia hodna roku 1980. Konkurencieschopnost zeleznice dostala riadne na frak. A pritom cely projekt lm-pp bol rieseny na 160- 200km/h. Nazval by som to plytvanim verejnymi financiami do lacneho riesenia. Mali by sme spravit peticiu.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 22:45
od rado
Lorenc, do 15 minút by sa mal dať zeditovať príspevok ak treba niečo doplniť/opraviť, aby sa tu neobjavovali zbytočné duplikáty. Aspoň mne to ide. Ináč tiež som sa pri tej 140 km/h pobavil...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 22:55
od jarino
Pri Lučivná - Poprad-Tatry to asi pravda nebude: "The Action aims at: full electrification of the section at 25KV/50Hz; deployment of ETCS L2 (Baseline 2); increase of the maximum axle load to 22.5 tons; length of platforms at 400 m; 750 m minimum length of the track to bypass trains and line speed at 160 km/h. After the Action's completion, the section will be compliant with the Technical Specification for Interoperability and traffic between Slovakia and Ukraine will be easier."
Tá 140-tka je pre úsek Liptovský Hrádok - Lučivná, kde sa to riešenie musí zmeniť. Na 160 km/h medzi ZA - KE budú asi iba tri úseky.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 07:28
od eric987
Pokial viem, Lucivna - PP bola projektovana na 160 s parametrami pre 200. A nemalo sa tam nic menit. Nakolko ma dojst k vyrovnaniu jedineho obluka, prislo by mi nezmyselne zmensovat aj ten, nakolko ide prakticky po rovinke.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 09:09
od dusans
Tiež si myslím, že PP- Lučivná by mala byť zmodernizovaná na 160 km/h. Dúfam, že aj tak bude. Keď už aj pretrpím nejaké tie výluky, tak nech to už stojí za to. Myslím, že cenový rozdiel medzi rýchlosťami 140 a 160 km/h pri tomto úseku nebudú moc rozdielne.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 11:18
od Lorenc
eric987 napísal:Pokial viem, Lucivna - PP bola projektovana na 160 s parametrami pre 200. A nemalo sa tam nic menit. Nakolko ma dojst k vyrovnaniu jedineho obluka, prislo by mi nezmyselne zmensovat aj ten, nakolko ide prakticky po rovinke.


ze by toto? vid posledný úsek http://www.reming.sk/files/2014-08-06-1 ... o__ice.pdf

Na rovine medzi PP a Lučivnou neslo zrychlit ? :-D Mozno je tam obmedzenie v stanici svitu aby im nesli vlaky 160 cez mesto neviem to vysvetlit potom. I ked parameter by mohol byt aj na 160-200 kedze ide o priamy usek.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 16:03
od dusans
Ono moc úsekov na trati LM - Košice, ktoré by sa mohli bez výraznejších zásahov rekonštruovať na 160 km/h nie je zase až tak veľa. Keď tak pozerám, tak najmä tento úsek (PP-Lučivná) plus úsek Paludza - L. Hrádok, neviem ako je na tom úsek Poprad - SNV a Kysak - Košice. Navyše keď tak pozerám do máp, tak na susednej trati zo ZA po LM tých jednoduchých úsekov na modernizáciu na 160km/h je len minimum (ak vôbec nejaké sú).

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 16:09
od jarino
Tu je odpoveď ŽSR, z ktorej čerpal info autor článku:
>>Garantuje TSS Grade dokončenie modernizácie železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá do konca novembra? Čo tento termín môže tento termín ohroziť?
>>ŽSR majú so zhotoviteľom podpísaný dodatok k zmluve z februára 2016, kde je uzatvorený zmluvný termín dokončenia 30. november 2016.

>>ŽSR podpísali zmluvu v lete na modernizáciu železničnej trate Púchov - Považská Teplá. Vypíše ZSR tender na modernizáciu železničnej trate Bratislava - Kúty/ČR? Kedy sa tak stane? V akej hodnote ZSR tento tender vypíše?
>>ŽSR predpokladajú vyhlásenie súťaže do konca roku 2016, v súčasnosti sa pripravujú súťažné podklady na výber zhotoviteľa projektovej dokumentácie a realizácie, ich súčasťou bude aj predpokladaná hodnota zákazky. Uvedená stavba bude spolufinancovaná z prostriedkov CEF.

>>Vypíše ZSR tender na modernizáciu železničnej trate za Žilinou? Kedy, o aký úsek pôjde? V akej hodnote?
>>ŽSR predpokladajú vyhlásenie aj tejto súťaže do konca roku 2016, v súčasnosti sa pripravujú súťažné podklady na výber zhotoviteľa PD a realizácie. V smere za Žilinou bude vypísaný tender na výber zhotoviteľa realizácie stavby modernizácia trate Liptovský Mikuláš – Poprad, úsek Poprad – Lučivná. Aj táto stavba bude spolufinancovaná z prostriedkov CEF.

>>Ešte prosím o doplnenie. Na akú rýchlosť sa chystá modernizácia trate pod Tatrami?
>>V zmysle štúdie realizovateľnosti ta rýchlosť modernizovanej trate pod Tatrami bude do 140 km/hod. Je to hlavne kvôli typu a charakteru tamojšieho terénu.

>>Ide o modernizáciu úseku Poprad - Lučivná. Aký kalometricky úsek sa bude modernizovať?
>>Modernizovať sa bude trať v úseku Poprad - Lučivná, ktorá má aktuálne dĺžku 12, 879 km . Po modernizácii bude mať nový modernizovaný úsek 12,700 km.
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=4936
Rýchlosť sa nespomína výlučne pre úsek Lučivná - Poprad, ale pre trať pod Tatrami...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 17:48
od Lorenc
1. etapa:
Zahŕňa úsek trate Poprad – dočasná výhybňa Lučivná, čo predstavuje 12,868km pôvodnej
trate, skrátenej po modernizácii na 12,700km. V rámci etapy je zmodernizovaná železničná
stanica Svit a dva traťové úseky. Na preložke žel. trate bude vybudovaná nová železničná
zastávka Lučivná. Celý úsek je navrhnutý pre traťovú rýchlosť min. 160km/h
(s parametrami do 200km/h).
Rozhodujúce ukazovatele etapy:
• Dĺžka etapy: 12,700km nová trať (pôvodne 12,868km)
• Preložka trate: 2,791km (21,98% z celkovej dĺžky)
• Mosty: 9 nových a rekonštruovaných
• Protihlukové steny: 7068m


toto je z remingu, udaje su identické . 160-200km

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 18:42
od dusans
Takže z toho vyplýva, že úsek PP-Lučivná sa ide modernizovať na 160km/h. To viacerých z nás potešilo. U ostatných úsekov mi je 140km/h viacmenej jasné. Podľa toho, čo som čítal, tak aj úsek L. Hrádok - Lučivná ide viacmenej v pôvodnej trase.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 19:09
od Lorenc
Ale sme to museli dedukovať. Tie informacie su o nicom niekedy. Aj Paludza-L. Hrádok nebude 140km, Ale 160-200km. Trasovanie sa tu nemeni.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 03:17
od stanley
tak moment ze trasovanie Paludza-LH sa nemeni to mas odkial? pokial dobre viem tu ma nastat prelozka trate a ma sa vybudovat uplne novy terminal s novou stanicou v LM(smerom blizsie ku dialnici) a trat sa bude niekde pri Hradku napajat na povodnu trasu.. aspon tak to bolo a je vsade prezentovane a pokial viem aj samotny starosta a zastupitelstvo v LM to schvalilo

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 06:12
od Yoggy52
Da sa este vobec predpokladat, ze sa vynecha kysak a napoji sa presov? Alebo uz to je pase...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 06:35
od magnus
Oni si totiž v tých článkoch pomýlili maximálnu traťovú rýchlosť s priemernou rýchosťou medzi dvomi stanicami. Ani Palúdza - L.Hrádok ani Lučivná - Poprad by sa už (snáď) nemali meniť v parametroch, oba by mali byť na 160km/h (resp. 200 km/h s výkyvnými skriňami). Čo sa týka tej priemerky, tak 141 km/k tiež nepovažujem za konkurencieschopnú rýchlosť v porovnaní s IAD. Myslím že minimálne úsek Lučivná - Štrba mohli ešte nechať podľa naprojektovaného na 160 a neriešiť zhoršovanie parametrov. Ale čo čakáme od železničiarov, ktorí sa boja akejkoľvek výraznejšej zmeny...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 07:29
od eric987
Yoggy, uspech by bol keby zelezniciari vobec pomyslali o tom, ze regionalne spojenie KE a PO ma mat prioritu aj pred spojenim PP-SN-KE. Aktualne osobaky od PO kvoli reko priecestia na Rampovej koncia v Kysaku a prestupuje sa na osobak od PP. Co z toho, ze ovela viac ludi ide od PO. Akykolvek upgrade trate Kysak - PO ci nebodaj prelozka koridoru na PO skutocne nehrozi.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 07:51
od magnus
Preložka koridoru cez PO by bol najveľkolepejší počin v histórii Slovenských železníc, ale na to žiaľ vedenie ŽSR (a vlastne ani vedenie štátu ako takého) nedorástlo.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 07:52
od aquila
tak ked nie su schopni rozhodnut ani o podstate jednoduchsich veciach typu prelozka trnovec - nitra, alebo nebodaj o zruseni priecesti v bratislave ? :)