Stránka 3 z 52

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 23:32
od Dialniciar
jano.z napísal:A ak tým vyrovnaním myslíš niečo ala Šenkvická estakáda, tak pozdrav pánboh ...


A čo je na tej estakáde zlé :?:

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 00:03
od jano.z
Polomer ... tá estakáda má malý polomer ... tá na 200 ísť nemôže :cry:

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 10:39
od johhan
jano.z napísal:Áno IC vlaky by tam mohli stáť, ale ešte vždy tam musí ostať prejazdná koľaj pre nákladnú dopravu. Lebo na koridore nie sú len nejaké IC, ktoré by ti kooooonečne do tvojho milovaného Prešova chodili nie len na odklony ... Ale také NExy tiež potrebujú dráhu pre 120km/h ... ako inak chceme konkurovať kamiónom? Rýchlosť, rýchlosť a rýchlosť ... ale nechajme sa prekvapkať ...

A ak tým vyrovnaním myslíš niečo ala Šenkvická estakáda, tak pozdrav pánboh ...


Nákladná doprava bude chodiť cez Kysak - ono sa trať cez Margecany rušiť nebude len sa nebude koridorovať na 160 - 200 ale len na 100-120 čo pre NEX postačuje. Cez Prešov by v začiatkoch chodili hlavne vlaky s pasažiermi - v dalšej etape by bola trať napojená severným železničným obchvatom na 193

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 12:53
od jano.z
Veď oni to naši páni "odborníci" (pozeral som funkčnú schému Popradu ... ha ha ha ...) nejako vymyslia. Ale podľa mňa minimálne jedno nástupište pôjde opäť k zemi ...

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 17:54
od dragon
jano.z napísal:Veď oni to naši páni "odborníci" (pozeral som funkčnú schému Popradu ... ha ha ha ...) nejako vymyslia. Ale podľa mňa minimálne jedno nástupište pôjde opäť k zemi ...

Co uz za napojenie na hlavnu trat to stoji za to :wink:

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2007 08:30
od tr3mp
Nejako mi to asi uniklo, ale v ktorom príspevku sa píše o preložke trate Poprad - Košice cez Prešov? Prípadne existuje mapka navrhovanej trate?

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2007 09:44
od B;

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2007 20:37
od Dialniciar
tr3mp napísal:Nejako mi to asi uniklo, ale v ktorom príspevku sa píše o preložke trate Poprad - Košice cez Prešov? Prípadne existuje mapka navrhovanej trate?


Inak bolo by to len logické, keďže aj stanica v PO sa modernizuje. Aj keď možno nie kompletne na koridorovú dopravu, tak ten koridor aj tak príde až po 10-15 rokoch, takže potom by sa aj tak robili úpravy ...

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2007 23:19
od jano.z
Dialniciar: Keď príde koridor, bude sa musieť Prešov znova prerobiť v rozsahu možno ešte väčšom ako sa robí teraz, takže by som to s koridorom moc nespájal.

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 11:59
od Dialniciar
jano.z napísal:Dialniciar: Keď príde koridor, bude sa musieť Prešov znova prerobiť v rozsahu možno ešte väčšom ako sa robí teraz, takže by som to s koridorom moc nespájal.


No veď, ale ak má prísť o 15-20 rokov, tak by som v tom problém nevidel.

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 13:28
od Andrej
Nemal byt povodne cely V. koridor na uzemi SR dokonceny do 2020? Alebo sa ten termin posunul kvoli tomu, ze na väcsine trasy sa bude rekonstruovat na 160 a nie na povodne planovanych 120?

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 20:35
od jano.z
Andrej: To je vo hviezdach, nebola dobra priprava, tak sa to teraz dohana ... a okrem toho, na nejake rychle stavanie koridorov teraz uz ani nebude tlak, najhorsie useky na vychode Slovenska su (po tom co sa pochopilo, ze koridor sa za tyzden nepostavi) zgeneralkovane a takych aspon 30 rokov vydrzia ... a pac su tam zvarane nekonecne pasy a odpruzeny zvrsok aj s prisposobenym spodkom je na nich aj celkom komfortna jazda, takmer rovnajuca sa koridoru, len s mensou rychlostou.

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 22:16
od Andrej
jano.z napísal:a pac su tam zvarane nekonecne pasy a odpruzeny zvrsok aj s prisposobenym spodkom je na nich aj celkom komfortna jazda, takmer rovnajuca sa koridoru, len s mensou rychlostou.

To som si aj vsimol, ze minule roky sa pracovalo na viacerych usekoch na severe, a hned su podstatne pohodlnejsie.
Vies mi aspon priblizne vymenovat, ktore useky sa robili?

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 23:16
od jano.z
To si z hlavy nespomeniem a k papierom sa uz nedostanem ... v mojom poli posobnosti (teda najzapadnejsi vychod:) ) to bol usek z Turian cez Kralovany do Lubochne, resp. uz su mozno az v Ruzomberku. Dalej by to mal byt usek Vydrnik - SNV, ten sa robil ako jeden z poslednych, plus nejake dalsie veci na trase SNV - Margecany a v okoli Mikulasa. Presne si uz nespomeniem. Ale bolo toho celkom dost.

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2007 15:35
od dm

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2007 20:47
od fh
magnus napísal:Ja som to len tak na magro toho, ze tato krizovatka v planoch bola takto mimourovnovo davno navrhovana, preto su tam i take siroke zelene pasy. Ale akymsi zasahom zhora sa stavba nikdy nerealizovala. Podobne ako krizovatka v Ziline pri Hypertescu, ktora mala byt podla povodneho planu Dopravoprojektu mimourovnova. Tm len chcem naznacit, kam vedie tzv. setrenie a politicke zasahy do koncepcii. Nastava vecne provizorium, ktore moze trvat cele desatrocia. Vdaka tomu mame spominane dve krizovatky, ale napriklad aj besenovsku slucku na zeleznici a mnoho dalsich provizorii. A zda sa, ze nam budu pribudat dalsie a dalsie :-)


Magnus, tá bšeňovská slučka je zaujímavá, vždy som si myslel, že sa ináč nedalo a teraz si naznačil, že je to provizórium, to bola aj iná možnosť?

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2007 05:51
od magnus
fh: Ano besenovska slucka je provizorium, ktore malo byt definitivne (:-)) riesene po ukonceni vystavby VD Besenova a VD Lipt. Mara. Ina moznost tu bola a sice pretrasovanie zeleznice mimo udolia Vahu. K tomu sa teraz zacinaju projektanti v ramci navrhov modernizacie vracat. Konecne. Je predsa nonsens aby na hlavnej trati bola rychlost 60 km/h.

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2007 08:50
od Andrej
magnus napísal:fh: Ano besenovska slucka je provizorium, ktore malo byt definitivne (:-)) riesene po ukonceni vystavby VD Besenova a VD Lipt. Mara. Ina moznost tu bola a sice pretrasovanie zeleznice mimo udolia Vahu. K tomu sa teraz zacinaju projektanti v ramci navrhov modernizacie vracat. Konecne. Je predsa nonsens aby na hlavnej trati bola rychlost 60 km/h.

A mas aj nejake mapky, kadial sa to planovalo v minulosti a kadial sa to planuje teraz pri modernizacii? Tiez mi vzdy to esicko bije do oci :)

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 06:00
od magnus
mam nejake veci novoplanovane, ale nesmiem ich zatial zverejnit

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 08:35
od Andrej
magnus napísal:mam nejake veci novoplanovane, ale nesmiem ich zatial zverejnit

Hm, skus aspon popisat. Stary a novy plan (alebo hoci len stary :))

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 11:20
od Nick
magnus napísal:fh: Ano besenovska slucka je provizorium, ktore malo byt definitivne (:-)) riesene po ukonceni vystavby VD Besenova a VD Lipt. Mara. Ina moznost tu bola a sice pretrasovanie zeleznice mimo udolia Vahu. K tomu sa teraz zacinaju projektanti v ramci navrhov modernizacie vracat. Konecne. Je predsa nonsens aby na hlavnej trati bola rychlost 60 km/h.


:arrow:

Aj mňa by zaujímalo, ako mala byť tá Bešenová riešená definitívne po dokončení spomínaných VD. :P

Keď nové plány nie sú zatiaľ dostupné. :(

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2007 13:49
od magnus
oki, skusim tie archivne veci vymamit :-)

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2007 08:41
od magnus
No priatelia, takze moje zdroje nemaju ziadny archivny obrazok, ale povodny plan bol odbocit z Liskovej smerom na juh a obist Liptovsky Mikulas z juhu s novou stanicou v priestore medzi dialnicou a sidliskom Vrbica a napojit sa na jestvujucu zeleznicu pri Liptovskom Hradku. Moznoze budu nejake archivne veci u projektanta povodneho navrhu alebo dodavatela stavby. Skusim ich oslovit. Nakoniec sa vsak realizoval tzv. skrateny variant cez hradzu besenovskej nadrze so sluckou. A presne k tomu povodnemu planu sa mozno projektant nakoniec vrati v ramci modernizacie. Uvidime.

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2007 09:40
od Andrej
magnus napísal:No priatelia, takze moje zdroje nemaju ziadny archivny obrazok, ale povodny plan bol odbocit z Liskovej smerom na juh a obist Liptovsky Mikulas z juhu s novou stanicou v priestore medzi dialnicou a sidliskom Vrbica a napojit sa na jestvujucu zeleznicu pri Liptovskom Hradku. Moznoze budu nejake archivne veci u projektanta povodneho navrhu alebo dodavatela stavby. Skusim ich oslovit. Nakoniec sa vsak realizoval tzv. skrateny variant cez hradzu besenovskej nadrze so sluckou. A presne k tomu povodnemu planu sa mozno projektant nakoniec vrati v ramci modernizacie. Uvidime.

Takze od Liskovej az po LM bola uplne ina trasa ako je teraz? Pri Liptovskom Michale bol naplanovany nejaky tunel, alebo sa planoval rovnako nezmyselny obluk, aky tam ma teraz dialnica?
Inac, obidenie LM z juhu nie je zly napad, kedze terajsia stanica je tam tak trosku od veci...

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2007 11:35
od jano.z
Na prekladku akejkolvek zeleznicnej stanice rychlo zabudnite. V sucasnych podmienkach je to nerealizovatelne. Stanica tam neni odveci, je to myslim v priemyselnej zone a je tam celkom slusny pocet vyuzivanych vleciek ... takze ak chceme zatat dalsi klinec do rakve nakladnej zeleznicnej dopravy, tak prosim. Dost staci to co sa robi na koridore. V priestorovych podmienkach ake su sa neda vylucit nic... vid onen "svetoznamy" koridorovy usek trate 260 Blansko - Brno s Vmax=70km/h na asi 10km trate ... Popripade rakusky Semmering, kde je miestami aj padesat ...