Stránka 4 z 13

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 18:34
od Lenny
Trať Kadaň – Karlovy Vary prošla kompletní rekonstrukcí

P l z e ň, 22. února 2006

V těchto dnech stavbaři dokončují první část celkové rekonstrukce železniční trati mezi Kadaní a Karlovými Vary. Obnova téměř padesátikilometrového úseku zahrnovala výměnu podloží, štěrku, pražců, kolejnic, rekonstrukci několika mostů, přejezdů a vybudování protihlukových stěn a připravila tuto trať na úplnou elektrizaci. Stavbu v celkové hodnotě 810 miliónů korun provedlo sdružení tří dodavatelů pod vedením společnosti Skanska ŽS od listopadu 2003 do února 2006. Investorem stavby je Stavební správa Plzeň Správy železniční dopravní cesty. Finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

Více na: http://www.skanska.cz/skanska/templates ... _1192.aspx

Zaujímavosť ...

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2006 18:51
od jano.z
Dostal sa mi jedenzo starších vydaní KCP ešte vtedy ČSD, konkrétne z roku 1987. A našiel som v ňom túto zaujímavosť:

Ex 105 Ostravan v roku 1987 prešiel trasu Praha-Masarykovo nádraží - Ostrava hlavní nádraží 210 minút.

V súčasnej dobe IC 587 Jan Perner (zastavujúci vo všetkých staniciach, v ktorých pred 19 rokmi stavil Ostravan) potrebuje na zvládnutie vzdialenosti Praha hl.n. - Ostrava hl. 235 minút (cez Vítkov je to z hlaváka do Libne na rovnaký čas ako z Masaryka ...)

Takže napriek nasadeniu rýchlejších vozňov, rekonštrukcii rady 150 na 151 a koridoru postavenom na 95% tejto trasy došlo ku predĺženiu jazdnej doby vlaku vhej kategórie z Prahy do Ostravy o celých 20 minút ...

:shock: :?: :!:

Re: Zaujímavosť ...

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2006 17:47
od Lenny
JoHnZ napísal:Dostal sa mi jedenzo starších vydaní KCP ešte vtedy ČSD, konkrétne z roku 1987. A našiel som v ňom túto zaujímavosť:

Ex 105 Ostravan v roku 1987 prešiel trasu Praha-Masarykovo nádraží - Ostrava hlavní nádraží 210 minút.

V súčasnej dobe IC 587 Jan Perner (zastavujúci vo všetkých staniciach, v ktorých pred 19 rokmi stavil Ostravan) potrebuje na zvládnutie vzdialenosti Praha hl.n. - Ostrava hl. 235 minút (cez Vítkov je to z hlaváka do Libne na rovnaký čas ako z Masaryka ...)

Takže napriek nasadeniu rýchlejších vozňov, rekonštrukcii rady 150 na 151 a koridoru postavenom na 95% tejto trasy došlo ku predĺženiu jazdnej doby vlaku vhej kategórie z Prahy do Ostravy o celých 20 minút ...

:shock: :?: :!:


Pěkná diskuze o tom je na foru Želpage, konkrétně:

http://forum.zelpage.cz/viewtopic.php?p ... 7aead#9112

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2006 19:14
od Lenny
Modernizace tratí v Jihomoraském kraji

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=19599#19599

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2006 13:56
od Dialniciar
V ČR sa zruší trať bez postavenia novej kvôli ťažobným aktivitám Severočeských dolov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3306

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 09:46
od Lenny
Dy napísal:V ČR sa zruší trať bez postavenia novej kvôli ťažobným aktivitám Severočeských dolov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3306


Přeložka už měla být hotová v roce 2004, ale jsou problémy s ražbou bylo několik závalů, při jednom dokonce byl zasypán razící stroj. Přeložka má být dokončena 3 měsíce po zrušení současné tratě.

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 11:22
od Jarda
Spojení z Chomutov - Žatec rozhodně není bezvýznamné, definitivní zrušení trati kvůli těžbě uhlí by, doufám, SD neprošlo.

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 11:39
od Lenny
Tunely na novém železničním spojení Praha – Berou :arrow:

http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=465

velmi pěkně popsáno

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 17:44
od Jarda
Nevím, zda už zde byl link na tento článek k navrhovanému novému spojení Praha - Beroun: http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=465 ?
Zajímavá je varianta 3 (celá trasa v tunelu), kde je navrhován ke zvážení tunel budovaný kombinovaně: Od Prahy TBM, od Berouna NRTM a mezi nimi v údolí Loděnice hloubený.

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 17:52
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Nevím, zda už zde byl link na tento článek k navrhovanému novému spojení Praha - Beroun: http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=465 ?
Zajímavá je varianta 3 (celá trasa v tunelu), kde je navrhován ke zvážení tunel budovaný kombinovaně: Od Prahy TBM, od Berouna NRTM a mezi nimi v údolí Loděnice hloubený.


Viz příspěvek nad.

Zatím je brána v úvahu varianta 2. Varianta 3. je navržena k posouzení, je z hlediska jak životní prostředí tak dopravy lepší, protože nezasahuje do údolí u Sv. Jana a má lepší směrové poměry.

Odkaz na proces EIA :arrow:
http://www.ceu.cz/eia/is/info.asp?kodAkce=MZP104

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 20:42
od aquila
jedine nechapem, preco chcu stavat len jednu ruru .. chapem, ze nehccu kvoli obmedzeniam stavat dvojkolajovy jednorurovy tunel, ale jednorurovy a jednokolajovy uz mi nejako nejde do hlavy ...

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 20:51
od jano.z
No je to proste ... neni su $$$$$ ... a ked na to urobis nejaky kvalitny DOZZ, posadis za to kvalitneho cloveka co bude inteligentne narabat s odjazdami z Prahy (resp. vyrobis si inteligentne grafikon), tak tam zrobis riesenie co aj s jednokolajnym tunelom pri pozadovanych intervaloch zabezpeci kapacitnost toho dvojkolajaku ... horsie je len ked niekto nieco posexuje ... to uz bude veselejsie a pre ten tunel sa bude muset udrziavat aj stara trat ...

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 21:12
od mapman
aquila napísal:jedine nechapem, preco chcu stavat len jednu ruru .. chapem, ze nehccu kvoli obmedzeniam stavat dvojkolajovy jednorurovy tunel, ale jednorurovy a jednokolajovy uz mi nejako nejde do hlavy ...


Moment v článku z odkazu sa v kapitole záver hovorí o súčasnej výstavbe dvoch jednokoľajných rúr švajčiarského typu....

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2006 10:06
od Jarda
mapman napísal:
aquila napísal:jedine nechapem, preco chcu stavat len jednu ruru .. chapem, ze nehccu kvoli obmedzeniam stavat dvojkolajovy jednorurovy tunel, ale jednorurovy a jednokolajovy uz mi nejako nejde do hlavy ...


Moment v článku z odkazu sa v kapitole záver hovorí o súčasnej výstavbe dvoch jednokoľajných rúr švajčiarského typu....


To je navržená alternativní varianta. Podle předběžného posouzení by byla enviromentálně nejvýhodnější, určitý problém by byl v tom, že soupravy typu TGV by musely tunel projíždět omezenou rychlostí.
Se zrušením původní trati Praha - Beroun (podle řeky Berounky) se v žádné variantě neuvažuje, měla by nadále sloužit pro příměstskou dopravu (údolí Berounky mezi Berounem a Prahou je už nyní dost hustě osídlené /+ chatové osady/ a obyvatelstva tam dále přibývá).

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2006 10:08
od Lenny
mapman napísal:
aquila napísal:jedine nechapem, preco chcu stavat len jednu ruru .. chapem, ze nehccu kvoli obmedzeniam stavat dvojkolajovy jednorurovy tunel, ale jednorurovy a jednokolajovy uz mi nejako nejde do hlavy ...


Moment v článku z odkazu sa v kapitole záver hovorí o súčasnej výstavbe dvoch jednokoľajných rúr švajčiarského typu....


Do roku 2016 se má razit pouze jedna roura, v dalších letech v souvislosti s výstavbou VRT se bude razit druhá. 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 14:07
od Lenny
Dle návrhu jízdního řádu na příští rok se počítá se zavedením vlaků IC RT Expressu firmy RAILTRANS s.r.o. Vlaky by měly jezdit několikrát denně mezi Prahou a Ostravou se zastávkou v Olomouci. 8)

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 10:25
od Lenny
Zajímavé stránky o železničních koridorech:

http://www.k-report.net/koridory/
Na těchto stránkách je velmi pěkně popsána výstavba koridorů, obsahuje i slovenskou sekci.

http://koridory.wz.cz/
Velmi pěkné a přehledné mapky s jednotlivými stavbami, které se právě staví.

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 11:10
od Jarda
Lenny napísal:Zajímavé stránky o železničních koridorech:

http://www.k-report.net/koridory/
Na těchto stránkách je velmi pěkně popsána výstavba koridorů, obsahuje i slovenskou sekci.

http://koridory.wz.cz/
Velmi pěkné a přehledné mapky s jednotlivými stavbami, které se právě staví.


Prostřednictvím odkazů na K-reportu se dostanete na další zajímavé železniční stránky.

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 14:55
od Dialniciar
Nové spojení se může otevřít s ročním předstihem. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3613

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 17:08
od Lenny
Dy napísal:Nové spojení se může otevřít s ročním předstihem. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3613


Část měla být zprovozněna už v roce 2007, ale na začátku roku došlo k přesunu na rok 2008. Jedná se o estakádu Slunvcová, estakádu přes depo Mas. n. a tunely.

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 17:39
od Jarda
Speciálně výstavbě Nového spojení je věnován poměrně často aktualizovaný web: http://www.novespojeni.cz/

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 17:42
od Dialniciar
Jaroslav Štemberk napísal:Speciálně výstavbě Nového spojení je věnován poměrně často aktualizovaný web: http://www.novespojeni.cz/


Jaroslav, 1. príspevok v tejto téme ten odkaz má a je viackrát opakovaný. :lol:

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 17:50
od Jarda
Dy napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Speciálně výstavbě Nového spojení je věnován poměrně často aktualizovaný web: http://www.novespojeni.cz/


Jaroslav, 1. príspevok v tejto téme ten odkaz má a je viackrát opakovaný. :lol:


Všiml jsem si, že odkaz už tu je, ale zopakoval jsem ho proto, že web je to dost obsáhlý a pravidelně aktualizovaný. Pokud by moderátor považoval frekvenci odkazu za přemrštěnou, nechť tyto tři příspěvky smaže.

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2006 16:29
od Jarda
ČD prý mají nakoupit v nejbližších letech postupně 30 nových "ešusů" ( http://pajez.webzdarma.cz/471.htm ), které mají nahradit dosluhující "pantografy". Podle kamaráda, který s tím jezdí, způsobuje software u těchto souprav podobné problémy, jako byly na Pendolinech, jen se o tom zdaleka tolik nemluví a nepíše.

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2006 18:03
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:ČD prý mají nakoupit v nejbližších letech postupně 30 nových "ešusů" ( http://pajez.webzdarma.cz/471.htm ), které mají nahradit dosluhující "pantografy". Podle kamaráda, který s tím jezdí, způsobuje software u těchto souprav podobné problémy, jako byly na Pendolinech, jen se o tom zdaleka tolik nemluví a nepíše.


V současné době jich mají 19, do konce roku jich má ještě k ČD přijít 6 km, z toho 2 na Ostravu, kde mají zabezpečovat vozbu vlaků mezi OP a OV.

Výhledový stav pro Prahu je 50 ks a 15 pro Ostravsko. V současné době jsou hlavně v Praze problémy se současnými 451, které se pomalu, ale jistě rozpadají, tak je např. k vidění souprava 151 + osobní vozy + 151.