Stránka 4 z 8

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2019 21:57
od EmBe
viewtopic.php?f=35&t=24530
Prímestskú dopravu v Žilinskom kraji by mali zabezpečovať dvaja doterajší dopravcovia

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2019 12:22
od IceFox
Videl som včerajšie zastupiteľstvo. Čistá komédia. Začalo sa čosi hovoriť aj o tom, že kraju ostanú autobusy a že samostatne bude zabezpečovať dopravu.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2019 21:07
od EmBe
Ponuka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pre Žilinský samosprávny kraj od 15. decembra 2019
https://www.zssk.sk/aktuality/zilinsky- ... ny-kraj-2/

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2019 17:50
od Peter_CA
Z dôvodu optimalizácie údržby vozidiel bude nutný prestup v stanici Vrútky pri vybraných vlakoch

A vraj železnica je tu pre cestujúcich a nie pre dopravcu :roll:

Inak od prvého REXu samozrejme nebude prípoj do priemyselného parku KNM (viď dríst v článku, pešo tam za 15 minút nepríde ani náhodou), takže obidva sú pre obyvateľov skalitskej doliny úplne na dve veci. Iba sa im zhoršilo cestovanie do centra Čadce. To je tá proklamovaná podpora verejnej dopravy?

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2019 19:29
od IceFox
Kraj silno nepochopil to, čo má sám napísané v stratégií IDS. RExy sú skvelým spôsobom ako v špičke vyľudniť CA, Krásno, KNM a ZA. Oni namiesto toho dajú RExy do polôh kde nikomu nepomôžu a v špičke nechajú pomalé Os. Čistá schíza.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2019 21:22
od EmBe
Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 -2020
Projektová príprava - Modernizácia infraštruktúry trolejbusovej dráhy a meniarní, výstavba nových trolejbusových tratí a obratísk v Žiline

Dátum vyhlásenia vyzvania: 09/2019
Uveďte plánovaný štvrťrok podpísania zmluvy o NFP s prijímateľom: 4.Q.2019
Uveďte plánovaný štvrťrok spustenia realizácie projektu: 2.Q.2019
Predpokladaná doba realizácie projektu v mesiacoch: 12

Hlavnou aktivitou národného projektu bude projektová príprava -vypracovanie a dodanie PD v stupňoch:
-Dokumentácia stavebného zámeru verejnej práce,
-Zámer EIA, prípadne Správa ohodnotení EIA,
-Dokumentácia pre územné rozhodnutie,
-Dokumentácia pre stavebné povolenie,
-Dokumentácia realizácie stavby,
-Dokumentácia pre výber zhotoviteľa, a tomu prislúchajúca Inžinierska činnosť a Majetkovo-právne vysporiadanie.

Predpokladané finančné prostriedky na hlavné aktivity:
Aktivita 1 - Komplexná projektová príprava, zabezpečovaná externe na základe verejného obstarávania: 2 510 000 EUR

https://www.opii.gov.sk/download/b/zame ... ziline.pdf
Spracovaná bola aj štúdia realizovateľnosti:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/405345

43650

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2019 22:45
od EmBe
EIA: Stratégia udržateľného rozvoja dopravy a mobility Žilinského samosprávneho kraja:
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... amospravne

Profil verejného obstarávateľa IDŽK na ÚVO:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-pro ... tail/20008

VO: Vytvorenie dispečersko-clearingového systému pre potreby Integrovanej dopravy Žilinského kraja, s.r.o.:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/422223
Predmetom zákazky je vytvorenie dispečersko-clearingového systému, ktorý umožní online sledovanie, monitoring, resp. kontrolu nad plynulým vykonávaním verejnej osobnej dopravy na území Žilinského kraja.
Celková odhadovaná hodnota: 300 000,00 EUR bez DPH
Dňa 29.11.19 sa začalo konanie o námietkach.

Zmluva o dielo, licenčná zmluva na zhotovenie komplexnej technicko-technologickej špecifikácie, dopravnej a prepravnej analýzy intermodálneho prestupného bodu Rajec:
https://www.idzk.sk/files/zmluvy/Zmluva ... 0Rajec.pdf
Termín do 31.12.19. Cena 3600 €. Na strane 6 je špecifikácia predmetu zmluvy.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2019 00:15
od EmBe
EIA: Stratégia udržateľného rozvoja dopravy a mobility Žilinského samosprávneho kraja
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... amospravne

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2019 20:51
od IceFox
Predbežný termín vraj 1Q 2020 a práce majú ešte kopu. To sa nestihne...

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2019 06:52
od EmBe
Zo súťaže o trať Žilina-Rajec nakoniec vylúčili aj ZSSK, ktorá ostala v súťaži sama:
viewtopic.php?f=35&t=24592&p=225501#p225501

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2020 11:12
od EmBe
Vytvorenie dispečersko-clearingového systému pre potreby Integrovanej dopravy Žilinského kraja, s.r.o.
Dátum uzatvorenia zmluvy 27.03.2020
Počet prijatých ponúk: 3

Názov a adresa dodávateľa
TransData s.r.o., M.R. Štefánika 139 , 01001 Žilina

Pôvodná predpokladaná celková hodnota zákazky/časti: 300 000,00 EUR bez DPH
Celková hodnota zákazky/časti 137 500,00 EUR bez DPH

https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/422223

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2020 11:41
od Peter_CA
Kto iný by to mohol vyhrať, že... :-P

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2020 16:59
od EmBe
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... amospravne
Stratégia udržateľného rozvoja dopravy a mobility Žilinského samosprávneho kraja
Dňa 20.04.2020 zverejnená správa o hodnotení.
Zaujímavá je: Príloha 2 Situácia chránených území ŽSK_SURDM_ZK_2020_fin_.pdf

Stratégia ŽSK bude súčasne slúžiť ako plán udržateľnej mobility (PUM) a bude podkladom pre čerpanie finančných prostriedkov európskych štrukturálnych a investičných fondov, ako aj podkladom pre spracovanie Územného plánu regiónu ŽSK, štúdií, stratégií, územných plánov obcí, územnoplánovacích podkladov a plánov dopravnej obslužnosti a iných obdobných dokumentov.


Dlhodobé prioritné projekty
Cestná doprava

D3 Svrčinovec križ.R5 – Skalité – št.hr. SR/PR II. profil (4pruh)
R3 Oravský Podzámok - Dolný Kubín juh 4pruh
R6 št. hranica SR/ČR – Mestečko_2pruh
R6 Mestečko – Púchov_4pruh
Cesta I/64, preložka Kľače – Rajec – Šuja_2pruh
Nová cesta I. triedy: križovatka D1 Višňové – križ. I/18 Strečno Zlatné 2040 (S-V prepojenie D1 a D3) 2 pruh
Cesta II/574 Obchvat obce Habovka_2pruh
Cesta II/520 Obchvat mesta Tvrdošín_2pruh
Cesta II/519 Obchvat obce Jasenovo_2pruh
Cesta II/520 Obchvat obce Zborov nad Bystricou_2pruh
Cesta II/583 Obchvat obce Párnica _2pruh
Cesta II/520 Obchvat obcí Liesek - Vitanová _2pruh
Cesta II/487 Obchvat obcí Vysoká nad Kysucou – Turzovka. _2pruh
R3 Dolný Kubín Juh – Hubová D1 2030_4pruh
Cestný ťah I. triedy (súčasné cesty II/519 a III/065045) križ. R3 Turčianske Teplice – Jasenovo – Nitrianske Pravno I/64 2030_2pruh
Nová diaľničná križovatka Hôrky s krátkym diaľničným privádzačom zaústeným na navrhovanú cestu II. triedy (súčasnú cestu III/518001) v aglomerácii mesta Žilina_2pruh
Cesta I/18, preložka Lipovský Mikuláš, južným okrajom mesta súbežne s preložkou železničnej trate_2pruh
Cesta I/64, preložka Fačkov_2pruh
Cesta I/64, preložka Fačkovské sedlo_2pruh
Cesta I/65, súbežná s rýchlostnou cestou R3, prieťah Martin, rozšírenie na 4 pruhy
Cesta II/507, preložka Žilina/Považský Chlmec – Žilina/Strážov_2pruh
Cesta II/507, stavebná úprava Malá Bytča_2pruh
Cesta II/517 preložka Rajec a stavebná úprava Rajec - Veľká Čierna_2pruh
Cesta II/584 preložka Demänová_2pruh
Cesta II/584 preložka Liptovský Mikuláš/Palúdzka_2pruh
Navrhovaná cesta II. triedy IV. okruh mesta Žilina, križovatka s cestou I/64 Žilina/Metro - križovatka s MK Kamenná ulica Žilina – križovatka s diaľničným privádzačom križovatky D1 Hôrky (s pokračovaním v trase súčasnej cesty III/518001) – križ. I/18 Dolný Hričov_2pruh
Cesta III/518001, stavebná úprava v úsekoch križovatka s I/11 Žilina/Rondel - Žilina/Závodie - obchvat obce Hôrky - križovatka s diaľničným privádzačom diaľničnej križovatky D1 Hôrky_2pruh
Cesta I/78, preložky v úsekoch Hruštín, Babín, Lokca, Zubrohlava, Oravská Polhora a stavebná úprava sedlo Príslop_2pruh
Nová cesta I. triedy Preložka I/18 Gbeľany – Dolný Vadičov – D3 križ. privádzač KNM 2048 (S-V prepojenie D1 a D3)_2 pruh (vypracovanie štúdie realizovateľnosti)

Železničná sieť
ŽSR - Modernizácia železničnej trate č. 180 I. kategórie na traťovú rýchlosť do 160 km/h v nových úsekoch smerového vedenia trate mimo existujúce železničné pozemky Kráľova Lehota - Hybe, Východná - Važec - hranica Žilinského a Prešovského kraja (ÚPN ŽSK)
ŽSR - Zdvojkoľajnenie železničnej trate č. 129 I. kategórie existujúcom koridore trate v úsekoch Čadca - Skalité - štátna hranica SR/PR (ÚPN ŽSK)
ŽSR - Modernizácia železničnej trate Žilina-Rajec na zvýšenie traťovej rýchlosti na 120 km/h a elektrifikácia trate
ŽSR - Modernizácia železničnej trate Čadca – Makov na zvýšenie traťovej rýchlosti na 120 km/h a elektrifikácia trate
Vybudovanie parkovísk Bike and Ride
ŽSR - Modernizácia železničnej trate Kraľovany – Trstená s cieľom zvýšenia rýchlosti a tým skrátiť systémové jazdné časy v úseku Kraľovany – Párnica, Párnica – Dolný Kubín, Dolný Kubín – Oravský Podzámok tak, aby bolo možné dosiahnuť jazdný čas do 13,5 min, čo umožní konštrukciu 30 min intervalu v taktovom GVD.

Verejná hromadná doprava

IDS ŽSK - na železničnej trati Kraľovany – Trstená vybudovať:
TIOP v žst. Trstená (rekonštrukcia výpravnej budovy, rekonštrukcia nástupíšť, prestup bus – vlak systémom hrana-hrana)
TIOP v žst Oravský Podzámok (rekonštrukcia výpravnej budovy, rekonštrukcia nástupíšť, prestup bus – vlak systémom hrana - hrana)
záchytné parkovisko P+R v žst. Medzibrodie nad Oravou,
TIOP v žst Dolný Kubín (rekonštrukcia výpravnej budovy, rekonštrukcia nástupíšť, prestup bus – vlak systémom hrana - hrana), vybudovanie záchytného parkoviska P+R,
záchytné parkovisko P+R v žst. Párnica
presunúť zastávku Veličná bližšie k centru obce, vybudovať systém B+R,
Všetky zastávky PAD v ŽSK pri väčších opravách cestných komunikácií prestavať podľa požiadaviek STN 73 6425 Stavby pre dopravu. Autobusové, trolejbusové a električkové zastávky a požiadavky TP 10/2011 Navrhovanie debarierizačných opatrení pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie na pozemných komunikáciách, MDV SR, Bratislava, júl 2011 a vrátane budúcich technických štandardov pre IDS ŽSK pre zastávky PAD.

Cyklistická sieť

Rajecká dopravná cyklotrasa (Rajec –Čičmany- hranica TN kraja )
Vážska dopravná cyklotrasa celý úsek na území ŽSK
Oravsko-liptovská cyklomagistrála / Okruh okolo Tatier Liptovská Sielnica- Zuberec –Trstená
Kysucká cyklomagistrála – celý úsek podľa ÚPN ŽSK
Liptovsko-Tatranská cyklomagistrála – celý úsek podľa ÚPN ŽSK
Turčianska cyklomagistrála- celý úsek podľa ÚPN ŽSK
Martinská cyklomagistrála
Donovalská cyklomagistrála- celý úsek podľa ÚPN ŽSK
Východná – Hybe - Lipt. Hrádok
Konská – Lipt. Ondrej - Lipt. Mikuláš
Závažná Poruba - Okoličné- Lipt. Mikuláš
Demänová- Lipt. Mikuláš
Biela Lupča-Partizánska Lupča - Lipt. Michal
Malatíny-Lipt. Mara
Lipt. Kľačany –Lipt. Mara
Gôtovany, Sv. kríž, Galovany, Andice, Belice- Lipt. Mara

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2020 17:25
od IceFox
Tak toto je z ríše fantázie :D

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2020 20:19
od Peter_CA
To je úlet :-D

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2020 20:37
od IceFox
Najviac fantázie použili pri železničnej časti :D

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2020 22:23
od masterplan
a? podla mna smele a odvazne plany.. tak to ma byt. klobuk dole pres ZSK! treba maximalne vyuzit ponuknute eurofondy ktore kraj dostane plus sukromny sektor/banky a skonfiskovane nakradnute peniaze od smerakov ;) kludne to moze byt a aj by malo byt realizovatelne a samozrejmost prosim vas v 21 storoci? pise sa rok 2020.. nie 1990 ..pokiektori tu asi este zijete v 90tich rokoch, ked toto je podla vas ulet..toto by mal byt v 21 storoci v r.2020 fatalny a absolutny zaklad a nie ulet! naopak este by som pritvdil a 160 na hlavnej trati je minimum, Vazec az po Mikulas kludne dat na 200km/h ved do prcic je tam skoro sama rovina, minimalne od Lehoty po LM 200km/h urcite tam treba vyuzit potencial z jednotlivych usekov..

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2020 05:49
od Peter_CA
A čo je na tom reálne?
Zdvojkoľajnenie trate s nulovou nákladnou dopravou? Už teraz je dosť rýchla a dobre zabezpečená, aby tam mohli jazdiť osobáky v hodinovom intervale. A nákladku tam nikto rozumný ťahať nebude, kvôli profilu a kapacite na poľskej strane (leda že by padol Schengen).
Zrýchlenie lokálok z väčšej časti v intraviláne na 120 km/h? To ako? Zbúrame Turzovku a Rajecké Teplice, aby bolo kam prekladať?

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2020 08:45
od KN.SK
Obyčajní ľudkovia snívajú...:lol: Čo tak prepojiť Rajec a Nitrianske Pravno tunelom popod "Fačkov", (aspoň) železnicou, aby sa šlo stodvadsiatkou dlhšie ako len tých pár kilometrov z terajších takmer 21 km. (irónia) Pred mnohými rokmi to bolo i plánované, ak sa nemýlim, len vojna bola a potom peniaze neboli... 1333

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2020 09:18
od Peter_CA
Asi budem jedovatý, ale keď vidím TIOPy iba na Orave, odkiaľže to pochádza županka?

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2020 11:31
od metelesku.blesku
Z parlamentu :D

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2020 11:40
od IceFox
KN.SK napísal: Čo tak prepojiť Rajec a Nitrianske Pravno tunelom popod "Fačkov", (aspoň) železnicou, aby sa šlo stodvadsiatkou dlhšie ako len tých pár kilometrov z terajších takmer 21 km. (irónia)

Alebo trať z Makova prepojiť s českou lokálkou cez tunel a bude nový medzinárodný koridor (taktiež irónia)

Takže si to zrhňme: ŽSK si navymýšľal kraviny, na ktoré nebudú peniaze a neexistujú ani len šuflíkové projekty (pretože nikto sa nikdy nezaoberal tak masívne kolosálnou hlúposťou ako elektrifikovaná lokálka na 120km/h) a teda ich ani nedostanú zo žiadnych fondov.
Toto čo ŽSK vypotilo nie sú
masterplan napísal:smele a odvazne plany..

ale obyčajné výplody fantázie (spracovateľné tak v Cities: Skylines), ktoré majú nulový pohľad na realitu.

Keď ti napíšem, že urobím koridor ZA - CA - Makov - Zlín - Brno, budeš ma voliť?

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2020 11:43
od Peter_CA
No, možnože by sa niekto zaoberal elektrifikovanou lokálkou na 120, ale to by Turzovka musela mať aspoň 30 000 obyvateľov a Makov tak 10 000 :-D

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2020 13:10
od pa3ck
masterplan napísal:Vazec az po Mikulas kludne dat na 200km/h ved do prcic je tam skoro sama rovina, minimalne od Lehoty po LM 200km/h urcite tam treba vyuzit potencial z jednotlivych usekov..

Mikuláš - Lehota dajme tomu, že je rovina, ale ďalej hore smer Važec sa ide údolím Bieleho Váhu, tam je zrýchlenie bez tunelov nemožné

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2020 14:39
od okorec
KN.SK napísal:Obyčajní ľudkovia snívajú...:lol: Čo tak prepojiť Rajec a Nitrianske Pravno tunelom popod "Fačkov", (aspoň) železnicou, aby sa šlo stodvadsiatkou dlhšie ako len tých pár kilometrov z terajších takmer 21 km. (irónia) Pred mnohými rokmi to bolo i plánované, ak sa nemýlim, len vojna bola a potom peniaze neboli... 1333


Pre zaujímavosť, kedysi boli plány na prepojenie Nitrianske Pravno - Kláštor pod Znievom cez Kľačno a Vrícko.