Stránka 4 z 52

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2007 11:55
od dragon

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2007 19:01
od Andrej
jano.z napísal:Na prekladku akejkolvek zeleznicnej stanice rychlo zabudnite. V sucasnych podmienkach je to nerealizovatelne. Stanica tam neni odveci, je to myslim v priemyselnej zone a je tam celkom slusny pocet vyuzivanych vleciek

Je velky problem nechat sucasnu stanicu pre nakladnu dopravu a postavit novu pre osobnu dopravu?

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2007 12:29
od jano.z
Andrej:

Tak dá sa, ale ... chce to 2 výhybne, s výhybkami na min. 120 do odbočky (a jedna taká príde na 80 miliónov korún a to to neni žiadny západný import ale made in Czech republic, musí mať kvalitný ohrev a vyžaduje pravidelnú údržbu - alebo teda použiť bezúdržbovú robustnú výhybku BWG Brandeburg, ktorá stojí vyše štvrť miliardy jedna ...), musia sa urobiť dve zabezpečovacie zariadenia miesto jedneho (obzvlášť ak to bude robiť Šišmens - pritom to na nákladnej stanici by si to zrejme ŽSR museli cvakať zo svojho), nehovoriac o tom, že ti to Mikulášania, ofrflú a hodia do ksichtu ...

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2007 12:57
od mino
Juzne trasovanie Liptovskeho Mikulasa bolo myslim aj v planoch mesta este pred rokom 1989. Koridor sa podla mna bude urcite drzat sucasnej stanice, materialy Reming Consult totiz nehovoria o ziadnej vacsej prelozke medzi Lipt. Hradkom a Lipt. Mikulasom. A na www.vlaky.net som zachytil info ze koridor bude viest dalej na Ruzomberok severnou castou VD Lipt. Mara, co by korespondovalo so zachovanim sucasnej zst. Lipt. Mikulas. Priestor starej trate sa ma pouzit na upravu trasy dialnice, ak si dobre spominam.

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2007 14:18
od Andrej
koridor severne od VD LM? To by sa museli budovat aspon 2-3 tunely (nie vsak dlhe) a zrejme aj 2 kratke mosty ponad priehradu pri Lipt. Trnovci. Bolo by to vsak kratsie ako sucasna trat a obsluzilo by to nielen viac obci ale aj 2 velke aquaparky...
kazdopadne pekne projekty sa nam tvoria na severnej vetve koridoru :)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2007 20:54
od Majkl
Video o planovanej modernizacii zel. trate v okoli Strby. :arrow:

http://www.youtube.com/watch?v=L_HzDxBHIv0

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2007 11:02
od Andrej
Tak, povodne sa zmyslalo, ze usek ZA-KE bude modernizovany na rychlost 120 km/h, neskor sa to zvysilo na 160 a dnes sa uz vraj robia projekty aj na 200 :). Opät sa rata s prelozenim trate aj v LM juzne od mesta.
Zalezi vsak od toho, kolko bude stat ochotny investovat :roll:

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2007 12:05
od pohodak
hm medzi mestom a dialnicou je vodacky kanal, cize sa to planuje dat az za dialnicu?

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2007 12:39
od Andrej
Ze to pojde juzne od mesta to este nie je iste, presne trasovanie nepoznam. Som este zvedavy na trasu v medzi RK-MT, snad sa dockame Korbelky aspon ako zel.trate :)

Inac rychlost nad 160 km/h je pre zeleznicu velka vyhoda, lebo potom sa bude dat vlakom cestovat rychlejsie ako autom po dialnici :)

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2007 07:34
od magnus
juzne to pojde, uz to iste je, cital som list od generala ZSR :-)

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2007 07:55
od pohodak
hm tak to bude zaujimave, som zvedavy na presnu trasu :)

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2007 15:44
od magnus
Presna trasa vcelku kopiruje dialnicu az po Liptovsky Jan, tam sa odklana a po prechode udolia Vahu sa pripaja do stanice Liptovsky Hradok. Stanica bude oproti arealu vodnych sportov za dialnicou (cize juzne od dialnice).

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2007 15:50
od pohodak
aha no tak to dava zmysel, aspon bude lepsi pristup do jasnej, z mesta to bude kusok horsie :)

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2007 00:28
od Milos
A čo keby sa zachovala aj pôvodná trať kvôli lepšiemu prístupu z mesta a obslúženiu mesta a mestských častí (napr. sídliska Podbreziny - železnične je obslúžené cez zastávku Okoličné)? Jazdili by po nej osobné vlaky a väčšina bežných rýchlikov.

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2007 10:16
od Andrej
Milos, mozno sa to nezda, ale nova stanica by bola blizsie k centru mesta ako je ta sucasna. Stara trat by sa vsak mala tak ci tak zachovat kvoli nakladnej preprave.

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2007 10:56
od pohodak
mno, ak sa da ta stanica za dialnicu (tak ako hovori magnus) tak to k centru mesta blizsie nebude...ale mozno aj hej, v zavislosti od toho co povazujeme za centrum :)

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2007 12:55
od magnus
Priatelia, bude to blizsie k centu, to sme uz merali. Stra trat bude zachovaná ako vleckova kolaj

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2007 13:43
od Andrej
Nasiel som aj par mapiek
http://eia.enviroportal.sk/detail.php?a ... mo-iii-e-1
tie su vsak vo velmi malom rozliseni

zato dalsi usek po Lucivnu je spristupneny v uplne skvelom rozliseni :)
http://eia.enviroportal.sk/detail.php?a ... ovsky-miku

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2007 18:47
od Milos
Andrej napísal:Milos, mozno sa to nezda, ale nova stanica by bola blizsie k centru mesta ako je ta sucasna. Stara trat by sa vsak mala tak ci tak zachovat kvoli nakladnej preprave.


Andrej, tým centrom som tak trochu myslel aj "miesta diania" v meste. V blízkosti dnešnej žel.stanice je predsa zastavaná obývaná zóna. Ak sa všetka osobná doprava presunie na novú trať za diaľnicou, presunie sa tam časom aj výstavba bytov, obč. vybavenosti či obchodných centier. V priestore pri novej mikulášskej žel. stanici by to nevadilo, skôr naopak, len prípadné pokračovanie výstavby v priestore za D1 a novou žel. traťou ďalej východným smerom by už podľa mňa nebolo veľmi vhodné, skôr rušivé (blízkosť NAPANT-u, narušenie krajinného rázu).

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2007 18:05
od mino
magnus napísal:Presna trasa vcelku kopiruje dialnicu az po Liptovsky Jan, tam sa odklana a po prechode udolia Vahu sa pripaja do stanice Liptovsky Hradok. Stanica bude oproti arealu vodnych sportov za dialnicou (cize juzne od dialnice).


hm, tym padom je trasovanie severnou stranou Lipt. Mary asi neaktualne... takze trasa povedie dalej od Lipt. Vlachov rovno na Liskovu (aby obisla besenovsku slucku)? to by ale uplne vypustili zst. Lipt. Tepla...

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2007 18:19
od i15
preco sa vlastne postavila ta divna slucka pri Besenovej?

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2007 23:15
od jano.z
i15: Ani za komanca nebolo penazi nazvys, a ako najlacnejsie potiahnes trat ponad priehradu? No, po priehradnom mure ... a kedze priestoru tam moc nazvys nebolo, vymysleli toto aby sa tam nejako vyrovnali do povodnej trate a zaroven teleso novej trate bolo v miestach kam zasahovali zemne prace z priehrady ...

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2007 23:56
od mino
este by som dodal ze sa tam prekonava celkom slusny vyskovy rozdiel na dost malej vzdialenosti a samotnym "esickom" sa asi najkratsie napojili na staru trat pri Lipt. Teplej ktora viedla dalej zaplavenym uzemym dnesnej Liptovskej Mary

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2008 21:11
od tomas1
Milos napísal:A čo keby sa zachovala aj pôvodná trať kvôli lepšiemu prístupu z mesta a obslúženiu mesta a mestských častí (napr. sídliska Podbreziny - železnične je obslúžené cez zastávku Okoličné)? Jazdili by po nej osobné vlaky a väčšina bežných rýchlikov.

..a autobusovú stanicu nechať tam, či presunúť na juh? To by bol bordel, je lepšie mať všetko na jednom mieste.

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2008 11:27
od Dialniciar
Železnice podpísali čiastkové zmluvy za 871 miliónov :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9112

Železnice SR (ŽSR) uzatvorili ďalšie štyri čiastkové zmluvy v rámci realizácie zákaziek na modernizáciu trate Žilina - Košice na troch úsekoch Poprad Tatry - Krompachy, Krompachy - Kysak a Kysak - Košice.

Použitie rokovacieho konania bez zverejnenia s jedinou prijatou ponukou ŽSR zdôvodnili tým, že ...