Stránka 35 z 48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2019 14:06
od lolo
Myslim ze na Poprad- Snv bol podpisani dodatok na DRS, realizovat to ma PRODEX, nie som si isty ci je to tento usek ale nieco bolo na crz pred sviatkami

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2019 22:03
od devil
BA,raca-senkvice 51,4mil/19km

sekvice-cifer 142mil/9,6km

cifer-TT 16,3mil/6km
https://www.etrend.sk/firmy/zeleznice-z ... vlani.html
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/ ... ice-Cifer/

TT-PN 129 mil/33km
https://www.etrend.sk/firmy/modernizaci ... -brno.html

PN-NM 117mil/20km
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... -nad-vahom

NM-zlatovce 264mil/17km
https://openiazoch.zoznam.sk/cl/91630/Z ... V-Zlatovce

zlatovce-trencianska tepla 245mil/12km

trencianska tepla-belusa 276mil/20km
https://ekonomika.sme.sk/c/7263036/usek ... ovali.html

belusa-puchov 92mil/9km
http://www.teraz.sk/ekonomika/moderniza ... ctionTab=2

puchov-povazska tepla 365mil/16km

povazska tepla-ZA 128km/22km
https://nasadoprava.sk/zeleznice-sr-v-t ... ne-ziline/

1825,7 mil./183,6km - 9.94 mil/km

ZA-krasno 154mil./19 km
https://www.kysuce.sk/cl/18962/moderniz ... sucou.html

kuty-BA 200-300 mil/57 km
viewtopic.php?p=210284#p210284

BA, vajnory-NZ-sturovo 139 km/cca. 1 mld.
viewtopic.php?f=19&t=22440

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2019 12:08
od Lorenc
Žilina- Košice má na 242km a viac tunelov bude tam vyššia priemerná cena. Lebo ako počítam tak na 160km/h- 200km/h by vychádzalo aj 35km tunelov, čo oproti Bratislava- Žilina je o 30 km tunelov viac. :-D

Ale netreba to dramatizovať tých 35 km tunelov ak by malo mať aj priemernú cenu za 25mil/km= 0,875 mld eur tak na tých zvyšných 207km by sme dali priemer 12mil/km= 2,484mld to je spolu aj s tunelmi 3,359mld eur

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2019 20:47
od DrX
Ako dobre, ze na zelezniciach mame aj juzne spojenie KE-BA. Inak by sa v tychto dnoch z vychodu na zapad bez autobusu ani nedalo dostat ... https://spis.korzar.sme.sk/c/22054887/v ... azdna.html

Akurat skoda, ze juhom nejazdia aspon tri Expresy denne, napr v trase (PO-)KE-LC-ZV-NZ-BA. Vyriesilo by sa tym vela problemov, a napr. aj taketo pakarne. No ale, mozeme byt radi, ze juhom jazdi aspon tych 4-5 rychlikov denne ;-)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2019 06:49
od IceFox
hej no... Vlaky meškali cca 30 min. (niekedy viac) a aj s meškaním to bolo časovo rovnaké ako juh. Strašný problém. Nehovoriac o tom, že by sa to dalo obrátiť: Na juhu sa stane nehoda -> BA - KE neprejazdná -> ešteže máme sever... :roll:
Inak tie R cez juh budú asi veľmi vyťažené (5-6 vozňov juh vs 11 vozňov sever pričom už ani tých 11 nestačí)
Btw. Na juhu by sa takáto nehoda nemohla stať?

Modernizácia ZA - KE

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2019 21:58
od jarino
Údaje z CBA:
Investičné náklady: 2,71 mld. eur resp. 10,9 mil. eur/km
Časová úspora rýchlika: 35 minút resp. 0,14 min./km
Počet cestujúcich: priemerne 11 114/ deň v roku 2018

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 08:53
od Lorenc
A variant na 160km/h ?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 09:12
od frostbite
Snáď už pôjdu rovno na tých 200km/h aspoň, keď, tak nech sa spraví modernizácia poriadne.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 09:16
od aquila
vsak ZA - KE nebude ani na 160kmh .... takze cakat, ze to bude na 200kmh alebo nebodaj 230 kmh .. nehrozi

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 09:16
od Lorenc
Chcel by som vidiet porovnanie pod sebou.
120, 140, 160- 200

Investičné náklady
Časová úspora rýchlika
Počet cestujúcich

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 10:17
od Vceliak
Chcel by som sa opýtať, nemám v tom jasno: Je rozdiel medzi traťou na 160 km/h a 200 km/h iba v informačnom a riadiacom systéme?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 10:37
od Peterman
Slovensko.....zásadný problém - chýba koncepcia a systémové riešenia pre dlhodobý výhľad. To platí pre všetky odvetvia ... obzvlášť pre výstavbu ciest, diaľnic a železníc.
BA - ZA sa pri tých investíciách mala robiť min. na 240 (300) ... na novom samostatnom telese s tým aby čas do ZA bol cca 1hod. ZA - KE na 240 tiež na novom telese. Pôvodná trať mohla ostať na osobne vlaky a rýchliky čo stoja každých 20-40 km.

Rekonštrukcia, ktorá sa robí teraz BA-ZA je zas len polovičaté riešenie, okolite krajiny rekonštruujú na 240-300. My ked sme premeškali roky, tak by sme mali ísť už na aktuálne stupne modernizácie. Sú to premrhané peniaze i čas.

To nehovorím o ďaľších chýbajúcich koncepčných riešeniach v doprave

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 11:38
od richie
to vceliak: rozdiel je aj v trati samotnej - teda hlavne co sa tyka smerovych a sklonovych pomerov, ale v skladbe samotneho telesa trate (podla mna) uz rozdiel nie je

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 12:38
od Vceliak
richie napísal:v skladbe samotneho telesa trate (podla mna) uz rozdiel nie je


Keď som to pochopil správne, ak to terén umožňuje, vyjde to na rovnaké náklady!

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 12:43
od devil
Slovensko.....zásadný problém - chýba koncepcia a systémové riešenia pre dlhodobý výhľad. To platí pre všetky odvetvia ... obzvlášť pre výstavbu ciest, diaľnic a železníc.
BA - ZA sa pri tých investíciách mala robiť min. na 240 (300) ... na novom samostatnom telese s tým aby čas do ZA bol cca 1hod. ZA - KE na 240 tiež na novom telese. Pôvodná trať mohla ostať na osobne vlaky a rýchliky čo stoja každých 20-40 km.

Rekonštrukcia, ktorá sa robí teraz BA-ZA je zas len polovičaté riešenie, okolite krajiny rekonštruujú na 240-300. My ked sme premeškali roky, tak by sme mali ísť už na aktuálne stupne modernizácie. Sú to premrhané peniaze i čas.


koncepcie su dlhodobe bez ohladu co vsetko sa zmenilo....to co bolo dobre pred 30 rokmi neznamena ze je dobre dnes. a s tym samostatnym telesom :lol: :lol: pre kolko vlakov by sluzilo to samostane teleso keby tadial nechodili Os a R. politici su ako ich volici a zrejme aj koncepcie su ako ludia co trepu nezmysly.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 13:14
od richie
Vceliak napísal:
richie napísal:v skladbe samotneho telesa trate (podla mna) uz rozdiel nie je


Keď som to pochopil správne, ak to terén umožňuje, vyjde to na rovnaké náklady!

podla mna ano .. teda okrem pripadov, ze sa trat niekam "nezmesti" a bude potrebne ine trasovanie + vykup pozemkov, resp. drahsia stavba (most a podobne)

preto si myslim, ze minimalne z tohto pohladu by mal navrh pocitat s navrhovou rychlostou minimalne 200km/h

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 15:34
od frostbite
Tak potom? Aký problém s 200? Ako som písal žiadny, keď vieme na 160 takmer to isté bez zmeny polohy trate vieme spraviť aj na 200, čiže nie je o čom.. Za Ke jednoznačne rovno na 200! Inak to vážne nemá zmysel všetko ostatné je len mlatenie prázdnej slamy a prínos bude takmer nulový. Naprd.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 23:16
od asdf
Investične nie je medzi traťou na 121km/h a traťou na 200km/h priveľký rozdiel, ak výjdu smerové pomery (polomery oblúkov). Zvršok je technicky (až do 230km/h) úplne rovnaký, ZZ v zásade rovnaké, rozdielom je nutnosť zrušiť priecestia (ale to sa vyplatí vždy). Ale to je len tretina veci!

Ďalšiou vecou, ktorú ale netreba zanedbať je kapacita. Po danej trati jazdí nákladná doprava rýchlosťami 80-100km/h (120km/h len veeeľmi zriedkavo) a s ohľadom na energetickú náročnosť nie je perspektíva, že by vôbec niekedy jazdila rýchlejšie. A čím viac sú rozovreté rýchlostné nožnice medzi týmito vlakmi a vlakmi využívajúcimi maximálnu traťovú rýchlosť, tým viac bude klesať kapacita tej trate. A pri rozdiele nad 80km/h (to odpovedá traťovej rýchlosti nad 160km/h) je už újma na kapacite výrazná.

A poslednou vecou sú prevádzkové náklady. Tie s každým kilometrom za hodinu rýchlosti výrazne rastú (nutnosť častejšie podbíjať trať, častejšie robiť defektoskopiu, väčšie opotrebenie výhybiek, ...). A ŽSR sú v tomto tak podfinancované, že v tejto chvíli majú problémy udržať aj rýchlosť 160km/h.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2019 12:06
od lolo
Investicne medzi 120 a 200 je velky rozdiel. Hlavne co sa tyka Za-Ke. Ved to by bola nova trat komplet v prelozke.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2019 14:49
od frostbite
Veď aj bude, vravim inak to nemá absolútne žiadny zmysel a význam viesť a nechávať trať v starom telese opakujem sa znovu- buď spravime na 160-200 (resp 230) alebo nechajme to radšej tak kým nepríde nové vedenie ŽSR a hlavne schopná a poriadna vláda nie mafiánske zebranky ktoré sa na tom rokmi prizivuju, parazituju a nezavádzajú do železníc žiaden nový systém len ju neustále potápajú.. Spraviť mačkopsa na severnej trase je stokrát horšie ako nerobiť nič.. To spravia zelezniciam menej škôd keď to nechajú tak

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2019 20:56
od asdf
frostbite: To ani omylom, tá trať sa rozpadá a ak sa s ňou v horizonte 10-20 rokov nič neurobí (opravy zvršku, mostov, tunelov, kompletná výmena ZZ), nebude sa jazdiť!

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 13:09
od richie
laicka uvaha:
- zda sa, ze za cenu rekonstrukcie by bolo mozne postavit kompletne novu trat (teda minimalne obmedzenie dopravy) a to s vyhladom na rychlosti 200+ (otazka ZZ) - co by sa mi pacilo, kedze existujuca stara trat by mohla ostat pre cargo a pripadne lokalku, cim by sa vyrazne zredukovali obmedzenia na novej trati ( a naviac by tu stale bola zaloha v druhej trati) - teda v podstate same vyhody
- ALE (ako poznamenal asdf) stara trat uz melie z posledneho a bez rekonstrukcie sa moze "rozpadnut" - teda nejaka rekonstrukcia je stale nevyhnutna

otazky:
1) ci je realizovatelne (a za kolko) riesit rekonstrukciu exustujucej trate v zmysle jej upravy(aj ciastkoveho pretrasovania) tak, aby bola 200+ ready s tym, ze by sa doplnili na vhodnych miestach "pomale pruhy/useky", kde by mohli pomale supravy uhnut rychlejsim (prip. vyuzit na to niektore stare useky po zmene trasy)
2) ci uz naozaj nie je vhodnejsie spravit novy rychly koridor cez stred/juh a tuto trat len "opravit", tak aby bola pouzitelna (bez zmeny rychlosti/kapacity/..) pre cargo/lokalku/regio rychlik/rex

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 13:24
od jarino
Odpoveď je jednoduchá. Nie sú peniaze na opravu súčasných využívaných tratí, nieto na výstavbu a prevádzku paralelnej trate s 200+ po ktorej sa bude premávať 5,5 vlaku denne.
Čo sa týka 120 vs. 160 vs. 200, náklady budú viac-menej rovnaké tam, kde nie sú nutné extrémne preložky so zárezmi, tunelmi a mostami. Takých úsekov medzi ZA a KE by moc asi nebolo.
1) Na tieto otázky mala odpovedať CBA. S kapacitou sa nejako dá teoreticky pobaviť, lenže ak niečo je povedzme o miliardu drahšie, čo predstavuje x rokov rozpočtu ŽSR resp. jeden ročný rozpočet MDV SR, tak je náročné to zrealizovať.
2) Po tom čo som videl, koľko by mala ŠRT tunelov som veľmi skeptický. Ešte je varianta, že investor ŠRT chce čo najdrahší projekt.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 13:28
od richie
este k "juznemu variantu" - tam by vlastne stacilo spravit usek KE-RS-Lucenec-Sahy-Sturovo s napojenim na pripravany usek Kuty-BA-NZ- Sturovo .. teda len cca 2/3 noveho koridoru
- ziskali by sme moznost "zaokruhovat" trate
- pripojit Presov napriamo
- prepojenie BA-Sturovo-BUD ako aj KE-Sturovo-BUD
- stred slovenska (ZV,BB,..prip aj sever) by mohli mat pripoje cez existujucu ZV-Sahy/Sturovo (podla toho, kde by bolo rozumnejsie spravit prestupovy bod) a to ci na smer BA, alebo KE, alebo aj BUD..

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 13:56
od DrX
richie, presne to sa tu malo davno udiat. ale, na dnesnom SK je to uplne nerealne. my budujeme len tunely na severe.
co ale vidim realnejsie je, ze sa postupne obnovia odstavene lokalky na juhu+vychode (prva sa ide obnovit uz teraz v juni do vel.kapusian). no a idealne by bolo, ak by sa optimalizovala 160ka (skratenie, neobchadzanie miest ako RS, stanice blizsie centier ako RV; idealne zdvojkolajnenie a elektrifikacia a aspon na 140kmh).