ŽSR Uzol Bratislava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Sep 2018 19:52

Co pozeram tie "bytofky", tak je to uplne strasne, vobec sa to tam nehodi... Na to uzemie sa mala dat uzavera od obluka az po koniec posty (tzn aj pozemky posty)

Toto uzemie ma snad ako jedine perspektivu v Bratislave na vybudovanie car free biznis zony... S dobrym projektom by to vyeralo uplne skvelo, ale chce to poriesit uzemie jedndotne, nie ze si tam postavi kazdy co chce.
Yoggy52
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 767
Obrázky: 8
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Ruzinov :P

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod Vlados » 11. Sep 2018 20:32

Mal som tú "česť" byť posledné dva víkendy na hlavnej stanici ako doprovod. Človek, keď na niekoho čaká tak si všimne také veci na aké ak cestuje vlakom (ponáhľa sa do/z vlaku) si nenájde priestor. Možno k mojmu uvedomeniu prispel aj fakt, že z inej koľaje sa rútil dav ľudí a ja som išiel oproti davu, ktorý zaberal celý priestor. "František Jozef" sa môže hanbiť za stanicu akú nám zanechal. Tlačenica na schodoch, tlačenica v podchode, tlačenica na perónoch... no hrozné. Bratislava ani železnice NIČ nespravili na zásadnú zmenu situácie. Jediný perspektívny projekt (Filiáka) bol zrušený a nový je v nedohľadne. Ak ideme zahať možný rozvoj Nového Mesta, tak potom si asi nezaslúžime želežničnú stanicu/dopravu hodnú 21. storočia.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 127
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod fh » 11. Sep 2018 21:18

Tu je roky zablokovaná aktivita, najskôr sa čakalo že sa bude realizovať stavba novej stanice s podzemnou železnicou popod Dunaj, že tu budú chodiť TGV a megalomansky navrhnuté riešenie bolo stopnuté. Hlavná stanica naďalej chátrala, Vinohrady takisto, výsledkom je akurát stále zdevastovaná Filiálka s priľahlými priestormi a vynovené Predmestie. Potom ďalší plán na riešenie uzla Bratislava. A zase sa čaká už roky, odkladá sa riešenie, plán sa odkladá. Stanice chátrajú. Keď bude plán hotový ďalšie roky tu budú ťahanice s prípravou a realizáciou. Čo kde medzitým zastavajú je vo hviezdach, lebo tu je možné všetko. Stačí mať veľa peňazí a svojich ľudí na správnych miestach.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod aquila » 06. Dec 2018 15:15

musim povedat, ze koncepty studie realizovatelnosti su docela dobfe rozpracovane. dufam, ze to cim skor aj dokoncia a som zvedavy ktory prevadzkovy koncept vyberu. mne osobne sa najviac pozdava PK7, ale bez filialky, ale zase mi tam chyba napojdenie z letiska smerom na stanicu nove mesto. pricom s tym kedysi projekty letiska pocitali. ked sa este robil TEN-T. prikaldam aj schemy.

40947

40948

40949

40950
40951
40952
40953
40954
40955
40956
40957
40958
40959
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 479
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod fh » 08. Dec 2018 15:22

Pri PK na letisko mohli jednu vetvu tahat priamo od ŽST Nové Mesto a od Pezinka keď to ťahajú na ŽST Vajnory potiahnuť to na letisko priamo. Tým by pol Slovenska využilo pripojenie buď od Žiliny alebo Nových Zámkov. Taxikári by prišli o kšeft ak by tam v sezóne jazdili vlaky v hustejších intervaloch. Filiálku keď by trať od zastávky Slovany pustili pod zem nech nechajú.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod Bager3 » 08. Dec 2018 16:34

Tiez by som to doplnil o tieto dve vetvy PK-Letisko a Letisko-Nove Mesto
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 301
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 13:12

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod doktorandfei » 03. Jan 2019 13:21

Video záznam z prednášky Ing. Tibora Schlossera, Csc., vedúceho katedry dopravných stavieb STU Bratislava na tému „Možný rozvoj mestskej koľajovej dopravy v aglomerácii Bratislavy“.
Témy prednášky:
• Územný rozvoj aglomerácie
• Technické možnosti realizácie
• Prečo kombinácia dvoch rozchodov
• Ako ďalej.

Prednáška sa uskutočnila 12.12. 2018 (16:00 hod) v budove GR ŽSR – Klemensova 8, Bratislava.

https://www.youtube.com/watch?v=_PQTMco43DE
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 265
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 10:10

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod jarino » 14. Jan 2019 10:56

Budúci mesiac by mala byť CBA hotová.
Aktuálne ŽSR schvaľujú analýzu nákladov, výnosov a rizík.
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/18 ... ych-vlakov
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod lostrail » 21. Jan 2019 14:25

Bolo by mozne odomknuty clanok hodit do monitoringu tlace? Dakujem.
lostrail
diskutujúci
 
Príspevky: 82
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod aquila » 31. Jan 2019 11:42

tu je nieco z pravdy. ja som stale toho nazoru, ze filialka je krok vedla, v podstate v akomkolvek inom variante ako ze sa tam urobi nova hlavna stanica s priamym napojenim na vsetky smery, co je financne nerealizovatelne.

v studii je kopu dobry veci, ale velmi tam chyba, ze vypustili prepojenie trate cez letisko, pricom je aj v uzemnych planoch. pricom najma ked sa tato trat nenapoji priamo na TIOP ruzinov a nove mesto, tak ma o to mensi zmysel. tomu absolutne nechapem
taktiez tretia kolaj aspon po Racu chyba

toto je poslendy najdrahsi PK7 variant.
40959

viewtopic.php?f=35&t=23965
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 479
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod fh » 31. Jan 2019 13:22

Filiálka ako koncová stanica bez možnosti spojenia s ďalšími stanicami a prestupovania je o ničom, len apendix. Stanica Nové mesto má spojenie zo všetkých smerov aj priestorový potenciál, len urobiť priame napojenie na letisko a Filiálku vynechať, trať zbytočne rozsekáva Račiansku od Vajnorskej.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod devil » 31. Jan 2019 15:36

filialka je na to aby priviezla ludi na trnavske myto ako jeden z najvacsich uzlov MHD. vobec tam nemusi vzniknut velka koncova stanica.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 105
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod aquila » 31. Jan 2019 19:42

ale takym uzlom je aj terajsia stanica. ale dopravne toky sa proste rozbiju. bohuzial vallo ocividne naskocil na vlnu filialky, co je zle.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 479
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod fh » 31. Jan 2019 21:22

Neviem ako tam chcú po tej jednej koľaji dostať väčšie množstvo vlakov, priestor na rozšírenie tam v tom zastavanom území nevidím. Neviem či to Vallo podporuje, ale územie spravuje železnica a tá aj rozhoduje čo s ním bude robiť. Nech to zrušia a predajú, developeri im utrhnú ruky. A výnos môžu použiť na rozumnú modernizáciu uzla v Bratislave.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod aquila » 31. Jan 2019 23:25

cely ten priestor uz ma zmluvne od 2006 J&T za 1 korunu rocne na 50 rokov :) asi 150 tisic m2 ... resp vsetko nad zemou.
takze uz na tom zeleznice nemaju co trhnut.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 479
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod Vlados » 01. Feb 2019 00:12

Nemala by trať na Filiálku viesť pod povrchom, tam by určite vošla aj druhá koľaj? Pôvodne aj Filiálka mala byť pod povrchom. Boli hlasy že prečo nemá byť stanica pod povrchom, keď to je veľmi drahé, že nech je pod povrchom nákupné centrum... Pôvodné riešenie s pokračovaním do Petržalky bolo nadčasové a značne by mestu pomohlo.
Neverím železniciam v schopnosť čokoľvek zásadne spraviť. Nové obkladačky za milóny euro nevyriešia hlavnú stanicu... Ak by sa mala zásadne prerobiť na existujúcom mieste tak by to bolo technicky náročné. Jednoduchšie je prerobiť Nové Mesto, k tomu by bolo potrebné doplniť vetvu cez Letisko - Galantu. Mesto by k tomu muselo pridať električkovú tandentu prepájajúcu Račiansku - Vajnorskú - Ružinovskú. Filiáka má najlepšiu polohu, ale nemá priestor na veľkú hlavú stanicu, resp. by to mohla byť stanica len pre prímeské vlaky čiže k tomu by musela byť iná hlavná stanica... Ak bude voda drahšia ako ropa tak potom môžeme zvažovať ;)
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 127
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod fh » 01. Feb 2019 08:58

Pôvodne to malo ísť pod zem, ale za EU peniaze, teraz to tak určite nepostavia takže pre pár vlakov to nemá zmysel na jednej koľaji. Pôvodný zámer dával nejaký zmysel, teraz tam buď postavia metro, alebo využiteľnosť bude slabá. Nové Mesto má spojenie na Petržalku, Komárno, Žilinu, Nové Zámky-Štúrovo, aj na Hlavnú stanicu, môže mať blízko na letisko, miesta pre verejnú dopravu je tam tiež dosť, určite má potenciál.
aquila to ako Ja a Ty vlastnia pozemky na ktorých je železnica ???? Aj pod koľajnicami? To sa mi nezdá.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod aquila » 01. Feb 2019 09:39

fh> nepovedal som, ze vlastnia, ale ten priestor ma zmluvne pod palcom za 1 korunu.

viewtopic.php?f=30&t=7276

konkretne 145 000 m2 za 1 korunu od podpisu zmluvy az do uzemne rozhodnutie ..

https://www.pluska.sk/ekonomika/slovens ... mluvy.html
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 479
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod fh » 01. Feb 2019 10:05

Už rozumiem, takže či bude alebo nebude železnica v danom území niečo robiť, nájomca tam má slušnú pozíciu na dlhé roky. Prokopovič si zrejme dobre užíva :mrgreen: Na druhej strane sa u nás tzv. nezrusitelne nevýhodné zmluvy majú obmedziť alebo zrušiť, ale s akým výsledkom to uvidíme.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod jarino » 01. Feb 2019 13:50

Mne sa zdá, že akurát rastie mediálny tlak na realizáciu Filiálky, lebo ŽSR sa k projektu uzla BA nijako konkrétne nevyjadrujú.
Aj tak nemá to kto zaplatiť. Celý projekt bol financovateľný iba dovtedy, pokým bol medzi core TEN-T projektmi. A potom tá bublina spľasla...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod devil » 01. Feb 2019 22:49

ale takym uzlom je aj terajsia stanica. ale dopravne toky sa proste rozbiju. bohuzial vallo ocividne naskocil na vlnu filialky, co je zle.


nechapem preco by sa mali rozbit ?

treba co najviac prepojit vlaky a elektricky. do niektorych MC ides z hlavnej stanice cez trnavske myto trapnym autobusom. nove mesto je trochu od ruky elektrickou ides JEDINE cez trnavske myto. usetril by sa jeden prestup.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 105
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod asdf » 03. Feb 2019 03:28

devil: V Berlín investovali DB miliardy do toho, aby zlúčil vlaky z hlavových staníc na jedno prejazdné hlavné nádražie. Vo Viedni investovali ÖBB miliardy do toho, aby zlúčila vlaky z rôznych hlavových staníc na jedno prejazdné hlavné nádražie. V Prahe investovali ČD/SŽDC miliardy do toho, aby mohli stiahnuť vlaky z Holešovic na hlavné nádražie. A v Bratislave, ktorá má jednu prejazdnú hlavnú stanicu, naviac relatívne dobre umiestnenú, sa bude investovať do toho, aby sa vlaky rozdelili na viac smerov? Má to logiku?
asdf
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 22. Jan 2018 19:58

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod Čavo » 03. Feb 2019 07:50

asdf: Hneď na načiatok napíšem, že nie som za rozdeľovanie, ale myslím si, že investícia v terajšej polohe hlavnej stanice, by bola neúnosne vysoká aby sa tam dalo natlačiť všetko.

Osobne si myslím, že by bolo vhodnejšie presunúť gro výkonov na terajšiu stanicu Nové Mesto. Boli by tam investície, ale myslím, že by sa dali rozumne zvládnuť aj na etapy. čo by bolo treba doplniť, tak električkové spojenia (najprv aj bez nových kolají) do jednotlivých MČ. Neskôr by sa mohli doplniť kolaje po Tomášikovej po Gagarinku a odtiaľ smer do centra a aj von z mesta. Ohladom železničných tratí, doplniť kolaj na Česko cez terajšiu hlavnú stanicu a aby vlaky od TT a NZ nemuseli chodiť na Česko prehadzovaním lokomotívy, tak prepojiť trať od TT a NZ cez letisko aj na druhú stranu stanice Nové Mesto (čo by bolo vhodné urobiť aj tak).

Je to len môj názor a možno si to predstavujem ako Hurvínek válku.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 467
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 15:19
Bydlisko: Nitra

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod devil » 03. Feb 2019 10:21

hlavna stanica je relativne dobre umiestnena az na spojenia s vychodnou castou BA a toto nema byt konkurencia hlavnej stanice ale jej doplnenie. nove mesto nikdy nebude plnohodnotnou alternativou lebo je dalej od centra, je horsie umiestnena. mohlo by sa to zlepsit elektrickou ktora prepoji raciansku-vajnorsku a ruzinovsku radialu ale pri neschopnosti magistratu ostavaju len nacrty na mape. samozrejme najskor treba zdojkolajit trat.

mozno je lepsia hlavova stanica ktora privedie ludi priamo do centra ako prejazdna stanica od ruky. zdojkolajenie asi kilometra trate po kukuricu, rekonstrukcia zvysku a postavit zastavku s malym podchodom. nic tazke.

naozaj neviem v akom svete niektori zijete ale urcite nie je realnom ked vypisujete berlin a ze vo viedni investovali miliardy a neuvedomujete si ze tu horia 40 rocne rusne a v BA sa vybudovala/vybuduje 7-8 km elektrickovej trate od revolucie aj to vdaka tomu ze sa tam pochechal koridor. sam primator rozprava o STATNEJ filialke a o STATNEJ hl. stanici a nie o MESTSKYCH elektrickach....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 105
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod asdf » 03. Feb 2019 12:53

devil: A Filiálka ako odpomôže od horenia tých rušňov? V okamihu, keď sa podstatná časť národa vozí zadarmo, sa nedá spoliehať ani na nárast tržieb. A Filiálka vlakokilometre nepridá, len sa na ňu bude musieť škrtnúť niekde inde.
asdf
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 22. Jan 2018 19:58

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.