Moderátor: Moderátori
magnus napísal:Johnz: Aj ja poznam par ekonomov zo ZSR a ti lamentovali nad premrstenymi cenami za tu rekonstrukciu. Dalosa to spravit za polovicnu sumu, ale bohuzial, pokyn prisiel zvrchu...
aquila napísal:1. nejaka projektova dokumentacia uz existuje u spolocnosti reming consult. nejaky vycuc z toho je hned na prvej stranke. zaroven aj s financnymi nakladmi
2. ak bude vola a peniaze tak sa moze zacat aj zajtra
johhan napísal:S tou Filialkou to už nie je až také ružové, už sa v EK zvažuje či je efektívne vynaložiť 800 mil EUR na dotiahnutie ICE/TGV koridoru z Viedne do BA ak spojenie Transrapid by stálo 1,2 mld EUR.
čavo napísal:Opýtajme sa, ktorých ľudí do Bratislavy viac cestuje? Z okolitých dedín a miest za prácou, alebo turistov, či manažérov z Paríža, či iných európskych miest?
čavo napísal:Toto je len môj pohľad, ale odprezentujem ho.
Nemyslím si, že by sa Transrapid (v dnešných podmienkach) mal trhať vo švíkoch. Verím tomu, že viac ľudí zo spomínanej skupiny (ak sa niečo v leteckej doprave veľmi nezmení) pôjde lietadlom. Dnes je to aj lacnejšie ako vlak a aj rýchlejšie. Tá rýchlosť už Transrapidom možno nebude hrať rolu.
Ale nie som Sibila a ani nemám krišťálovú guľu aby som videl do budúcnosti. Takže možno by si Transrapid na seba zarobil. Len sa obávam, že by to mohlo dopadnúť ako Eurotunel medzi Britániou a Francúzkom. Toť môj názor.
Adoas napísal:Transrapid tiez nebude v zisku - ale kto si ho moze dovolit (ako aj ine vlaky ako TGV) tak ten ho postavi. ... Mat rychlovlaky, vyspele letiska, super dialnice - to je znak vyspeleho statu - lebo takyto stat musi mat na toto silnu ekonomiku.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.