ŽSR Uzol Bratislava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 08. Jan 2013 09:27

aquila

aké úpravy by podľa Teba dostali železničné spojenie Predmestie - Filiálka - Petržalky do podoby za ktorú by si sa vedel postaviť.
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod devil » 08. Jan 2013 09:43

koniec petrzalky je aj koniec republiky narozdiel npr. od uzemia na vychod od BA. cize v pripade petrzalky na spojenie staci elektricka.

a co sa tyka mlynskych niv podla mojho nazoru su tam najvytazenejsie trolejbusove spoje smerom na kamenne namestie a kolarovo namestie teda do najuzsieho centra a nie smerom na trnavske myto. uz len preto by som trasu Predmestie - Filiálka - Petržalka neprecenoval.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod pohodak » 08. Jan 2013 11:24

akurat si k tomu pridaj autobus c.21 a mas hned "kusok" iny vysledok vytazenosti
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod devil » 08. Jan 2013 12:02

no tak schvalne pozrel som si to na webe dpb, smerom do centra jazdia 202, 205, 206, 208. na trnavske myto jazdi len 78 ale pocitajme aj 210 a 21 na racianske myto. cize spoj a frekvencia za hod (bral som od 17 do 18)

202 - 7
205 - 5
206 - 5
208 - 8

210 - 5
21 - 8
78 - 5

myslim ze je to dost jednoznacne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod pohodak » 08. Jan 2013 12:12

jo akurat ze sa bavime o vytazenosti a nie o frekvencii spojov, do jednej 21ky sa narve tolko ludi co do dvoch trolejbusov, takze je to naozaj dost jednoznacne, ale opacnym smerom

a brat intervaly totalne dementne organizovanej MHD v bratislave ako bernu mincu vytazenosti moze len clovek co v tej MHD jazdi raz za uhorsky rok
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod devil » 08. Jan 2013 12:19

ehm, pokial by 202 nebola vytazena tak by nechodila klbova a takisto 208.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 08. Jan 2013 12:44

nechapem uplne co s tym mam 21tka ?

jedine ze by si sa vztahoval k prapovodnemu planu elektrickovej siete .. kde vlastne nosna linka na drahe 21cky bola planovana ...

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=7019

a ked sme pri tom, keby sa od 70tych rokov realizoval tento plan spolu s planovanim zakopanim elektricky v CMO, tak sme vysmiaty ..

a osobne by som tie peniaze radsej presunul z filialky, celu tu hlupost zrusil a sa sustredil na navrat k tomuto planu pre bratislavu s pol milionom obyvatelov
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod pohodak » 08. Jan 2013 14:01

aby bolo jasne mne sa ten aktualny paskvil pre filialku tiez vobec nepaci, reagoval som len na tu cast o vytazeni spojov z niv smerom na trnavske myto ci hlavnu stanicu, nic viac nic menej
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod devil » 08. Jan 2013 14:42

noved prave, si sem tahal 21-ku ktora nejde ani na trnavske myto ani na hlavnu stanicu. preto som spominal 210-ku. to je spoj z hl. stanice na m. nivy. tie 4 trolejbusove linky idu fakt do uplneho centra a tam by mala byt elektricka. aj za cenu radikalneho obmedzenia IAD v niektorej ulici.

proste tam kde uz nejake zeleznicne kolaje vedu treba ich vyuzit a elektricky prioritne tlacit tam kde ziadne kolaje nie su.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 08. Jan 2013 15:27

tak preco odmietaju teraz z uvolnenych penazi po Filialke zakopat napr tu elektricku Safko - Hlavná ? resp riesit kolizne body ? co mi uniká ? je to az také drahé ?
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod tr3mp » 08. Jan 2013 15:28

pohodak napísal:jo akurat ze sa bavime o vytazenosti a nie o frekvencii spojov, do jednej 21ky sa narve tolko ludi co do dvoch trolejbusov, takze je to naozaj dost jednoznacne, ale opacnym smerom


21-kou chodím pravidelne a úsek od SAV k AS je pre 21 len taký dobehový, rozhodne tu nebývajú v autobuse návaly.

Ak by bolo rozumné (a vôbec nejaké) spojenie na trase Pražská/hl. stanica - Hodžovo nám. - Kamenné nám. - Dunajská - AS - Mlynské nivy/Prievozská, význam 21 a 210 po Karadžičovej a Šancovej by dosť poklesol. A dovolím si tvrdiť, že toto spojenie (napr. prepojením trolejbusových tratí od Dunajskej po Hodžovo nám.) by bolo dosť populárne a vyťažené. Určite vyťaženejšie ako trolejbusové trate typu Tesco Lamač :lol:
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod tr3mp » 08. Jan 2013 15:31

doktorandfei napísal:tak preco odmietaju teraz z uvolnenych penazi po Filialke zakopat napr tu elektricku Safko - Hlavná ? resp riesit kolizne body ? co mi uniká ? je to az také drahé ?


Napr. chýbajúce zakotvenie v územnom pláne / projektová príprava. A budúci vjazd do podzemia na Šafku by mohli dosť skomplikovať podzemné garáže, ktoré je snaha tam postaviť.
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Kanky » 08. Jan 2013 16:27

tr3mp napísal:21-kou chodím pravidelne a úsek od SAV k AS je pre 21 len taký dobehový, rozhodne tu nebývajú v autobuse návaly.

Ak by bolo rozumné (a vôbec nejaké) spojenie na trase Pražská/hl. stanica - Hodžovo nám. - Kamenné nám. - Dunajská - AS - Mlynské nivy/Prievozská, význam 21 a 210 po Karadžičovej a Šancovej by dosť poklesol. A dovolím si tvrdiť, že toto spojenie (napr. prepojením trolejbusových tratí od Dunajskej po Hodžovo nám.) by bolo dosť populárne a vyťažené. Určite vyťaženejšie ako trolejbusové trate typu Tesco Lamač :lol:


len skoda, ze "vytazenejsie" neznamena pre cestujuceho viac komfortne a lakavejsie...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 08. Jan 2013 16:52

do tesca chodia ludia hlavne autom, tam ma trolejbus ozaj maly vyznam .. namiesto toho aby sa konecne cez grunty a slaviciek spojili trolejbusy na vozovnu, sa napajaju nepodstatne useky ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod tr3mp » 09. Jan 2013 08:49

Kanky napísal:len skoda, ze "vytazenejsie" neznamena pre cestujuceho viac komfortne a lakavejsie...


Lákavejšie by mohlo byť to, že Nám. SNP je pre IAD neprejazdné a teda je ťah Dunajská - Hodžovo nám. prakticky prázdny a MHD by tu (spolu s bus pruhom na Štefánikovej smerom hore) mohla byť rýchlejšia. Minimálne by odpadlo zdržanie na Karadžičovej, kde sú bežné meškania 4-10 minút pred križovatkou so Záhradníckou.
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Kanky » 09. Jan 2013 14:53

oranzovo oznaceny bus pruh je uz aj znova vidiet lebo uz sa zmyla ta seda farba, ktorou zatierali oranzovu...:)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 14. Jan 2013 19:14

Ako sa dá pochopiť tento článok v svetle udalostí z októbra keď Počiatek zrušil 1. etapu prepojenia ?

viewtopic.php?f=35&t=17774
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 14. Jan 2013 20:47

pociatok nezrusil prvu etapu prepojenia, len zrusil nezmyselnu filialku ...

filialka je jedna vec, VRT je druha .. mozno si sudruhovia spocitaju ze kolem a kolem, napojenie na vieden cez marchegg bude politicky priechodnejsie, lacnejsie a v neposlednom rade aj vyrazne rychlejsie, je to cca 35 po absolutnej rovine, cize pri troche snahy z rakuskej strany je mozne po DNV mat trat na 230-250 kmh s malym navysenim nakladov a potom pri este hooodne velkom stasti je mozne urobit VRT aj koridor BA - budapest po trati 130 ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Qwert » 14. Jan 2013 21:07

Problém VRT medzi BA a Viedňou je v tom, že sú príliš blízko, teda žiadna VRT v zmysle trate aspoň na 250 či nebodaj 300+ km/h nemá zmysel, ja si myslím, že ideálne by bolo mať úsek Stadlau - Marchegg na 200 km/h a zvyšok či už v rámci Viedne alebo BA v takej rýchlosti, v akej to miestne pomery dovolia. Rakúšania na spomenutom úseku plánujú v rámci šetrenia len 160, aby tá trať nemusela byť kompletne mimoúrovňová, ale vzhľadom na to, že tá trať je priamka, tak po odstránení úrovňových priecestí a zlepšení zab-zar sa tam môže jazdiť koľko to dá. :) Čiže základ tu bude.

Ďalej je to už na nás, musíme zmodernizovať trať 130 minimálne na 200 km/h, podmienky na to máme priam ideálne, preložky by boli minimálne. 200 km/h samozrejme nie je žiadna VRT, ale ak chceme, aby na tej trati jazdila konvenčná doprava, tak vyššia rýchlosť neprichádza do úvahy. Prekročenie rýchlosti 200 km/h by vyžadovalo buď trať kompletne v novom telese alebo aspoň zvýšenie počtu koľají na 4. To druhé riešenie by bolo lacnejšie. (Pridanie aspoň 3. koľaje by sa tam pýtalo tak či tak, lebo už teraz to kapacitne nestíha.)

Treba brať do úvahy aj ekonomickú realitu, podľa mňa v tomto regióne jednoducho nie je dopyt po VRT, dokonca ani Rakúšania nestavajú smerom na Mníchov skutočnú VRT, tým duplom sa to potom neoplatí ani medzi Viedňou a Budapešťou, či už cez BA alebo mimo nej. Reálne je mať slušné trate na 200 km/h. Ak by sa nám navyše podarilo aspoň čiastočne vrátiť koridor Viedeň - Budapešť do jeho historickej trasy cez BA, tak by sme si mohli len gratulovať.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Andrej » 14. Jan 2013 22:35

Len pre informaciu, Rakusania pred par tyzdnami otvorili 13,5 km dlhy Wienerwald tunnel pri Viedni (dalsich 12 km je hlbenych) pre 250 km/h, ktory je sucastou spominaneho projektu TEN-T 17 a ktoreho sucastou mala byt aj Filialka.

aquila, prepojenie cez Marcheg urcite nebude vyrazne lacnejsie, pretoze sucastou toho projektu je aj tunelovy obchvat Hlavnej st. pre nakladnu dopravu. Uzitok pre osobnu dopravu ci nebodaj primestsku takmer nulovy.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 15. Jan 2013 09:07

Qwert napísal:Problém VRT medzi BA a Viedňou je v tom, že sú príliš blízko, teda žiadna VRT v zmysle trate aspoň na 250 či nebodaj 300+ km/h nemá zmysel, ja si myslím, že ideálne by bolo mať úsek Stadlau - Marchegg na 200 km/h a zvyšok či už v rámci Viedne alebo BA v takej rýchlosti, v akej to miestne pomery dovolia. Rakúšania na spomenutom úseku plánujú v rámci šetrenia len 160, aby tá trať nemusela byť kompletne mimoúrovňová, ale vzhľadom na to, že tá trať je priamka, tak po odstránení úrovňových priecestí a zlepšení zab-zar sa tam môže jazdiť koľko to dá. :) Čiže základ tu bude.


hej v ramci setrenia sa objavili aj materialy na PZB t.j. na 160kmh ... ale v tom by som videl skor potencial, tlacit na nich aby dali do normny LZB t.j. nad 160kmh a ked to urobia a nebudu tam urovnove krizenia nie je problem to upgradovat cez zabezpecovacie zariadenie ako to uroibli na inych tratiach, ktore povysili na 230kmh, co na nase pomery bohate staci.

Qwert napísal:Ďalej je to už na nás, musíme zmodernizovať trať 130 minimálne na 200 km/h, podmienky na to máme priam ideálne, preložky by boli minimálne. 200 km/h samozrejme nie je žiadna VRT, ale ak chceme, aby na tej trati jazdila konvenčná doprava, tak vyššia rýchlosť neprichádza do úvahy. Prekročenie rýchlosti 200 km/h by vyžadovalo buď trať kompletne v novom telese alebo aspoň zvýšenie počtu koľají na 4. To druhé riešenie by bolo lacnejšie. (Pridanie aspoň 3. koľaje by sa tam pýtalo tak či tak, lebo už teraz to kapacitne nestíha.)


4 kolaje netreba, staci fakt sem tam 3tiu kolaj a ani to by nebol problem, skor rozumnejsie riesit stanice a spojky a nie tak diletantsky ako na 120cine ..

Qwert napísal:Treba brať do úvahy aj ekonomickú realitu, podľa mňa v tomto regióne jednoducho nie je dopyt po VRT, dokonca ani Rakúšania nestavajú smerom na Mníchov skutočnú VRT, tým duplom sa to potom neoplatí ani medzi Viedňou a Budapešťou, či už cez BA alebo mimo nej. Reálne je mať slušné trate na 200 km/h. Ak by sa nám navyše podarilo aspoň čiastočne vrátiť koridor Viedeň - Budapešť do jeho historickej trasy cez BA, tak by sme si mohli len gratulovať.


hej mozno som to nenapisal najstastnejsie, ale myslene to bolo tak ze ked bude trat parametricky na 200kmh, tak to bohate staci. plus aj s koridorom W - BA - budapest ..

lebo ked to ma ist cez bruck tak to bude vzdy velka zachadzka .. vsak aj v planoch je 35 minut pre severnu trasu, co by bolo super. navyse fico si sam odrezal filialky ked nedovolil rakusanom sprivatizovat bratislavske letisko. nemaju dovod nastojit na dlhsej trase ..

Andrej napísal:Len pre informaciu, Rakusania pred par tyzdnami otvorili 13,5 km dlhy Wienerwald tunnel pri Viedni (dalsich 12 km je hlbenych) pre 250 km/h, ktory je sucastou spominaneho projektu TEN-T 17 a ktoreho sucastou mala byt aj Filialka.


oni otvorili 9.12. aj lainzer tunel priamo vo viedni, ma 12,8 km len si treba pozriet aj kolko na to dostanu rakusaci z EU .. a kolko do toho davaju oni ..

Andrej napísal:aquila, prepojenie cez Marcheg urcite nebude vyrazne lacnejsie, pretoze sucastou toho projektu je aj tunelovy obchvat Hlavnej st. pre nakladnu dopravu. Uzitok pre osobnu dopravu ci nebodaj primestsku takmer nulovy.


tunel pre nakladnu dopravu bohuzial sucastou projektu nie je, kazdopadne by mal aj primestsku dopravu obrovsky pozitivny dopad a to uvolenie kapacity na temer celej trase od lamaca po vychodne, a to nie je zanedbatelny prinos k priepustnosti trate.

kazdopadne by mal tunel pre nakladnu dopravu radovo vacsi a priaznivejsi dopad ako dobabrana filialka.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod johhan » 25. Jan 2013 00:10

Tento projekt je skoro už totálne mrtvy ... ta fililialka uniu dožrala :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 25. Jan 2013 08:39

chvala bohu :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 02. Feb 2013 09:05

téma stále nie je mŕtva, snáď sa to v ďalšom progr. období postaví celé a zapracujú rozumné zmeny. Ja osobne by som to riešil podkopaním Karadžičovej a spojil zastávku Nivy a centrum do jednej....tym by sa ušetrilo,
viewtopic.php?f=35&t=17819
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod devil » 02. Feb 2013 10:52

tazko sa zapracuju rozumne projekty ked cely princip je nerozumny. nechajme vieden tak, a vezmime si prahu a budapest, preco maju metro pod uzsim centrom (?), resp. preco ma BA elektricku po spitalskej a obchodnej (?) a preco by sa mala podkopat karadzicova (?) cielom je postavit trat do centra alebo vytvorit nieco ako "obchvat centra" ? pretoze trasa nivy-trnavske myto urcite nie je centrum mesta.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.