Stránka 26 z 34

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2016 14:11
od juraj1
na UNS by mozno ozaj stalo za to predlzit potom elektricku, lebo podjazd aj po dialnicou aj zeleznicou na UNS je


Prosím ťa, s tým podjazdom pod železnicu na UNS si si istý? Viem, že je určite pod diaľnicou, ale pod železnicou som si nie istý... a nie je ani vidieť vyústenia na StreetView...

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2016 00:43
od bodrik
Ano, Parkova ul. z Prievozu prechadza podjazdom popod D1 a aj popod UNS.
Odporucam pozriet stranku www.mapy.sk a zvolit typ mapy "letecka". Momentalne je to bezkonkurencne najdetailnejsia a najkontrastnejsia ortofotomapa celeho uzemia SR, aj CR. Po vsetkych strankach ovela lepsia ako googlemaps. A aj velmi aktualna - nova. Akurat ze zatial este nieje v systeme ekvivalent funkcie streetview. Ale pracuju na tom. V kratkom case bude aj to.
Sam to velmi casto pouzivam. Da sa to stiahnut aj ako aplikacia.
Co sa tyka elektricky, som za, bolo by dobre to potiahnut z centra k aut. stanici a dalej po ul. Mlynske nivy do priestoru UNS, s ppkracovanim cez Vlcie hrdlo, do priestoru Kazanskej ul. medzi Vrakunou a P.B. a ukoncit trat na zel. stanici P. Biskupice.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2016 17:54
od juraj1
Nerozumieme sa. Ten cestný podjazd tam samozrejme je, ale hovorím o separátnom podjazde pre električku. Pod D1 je vybudovaný, má ale zasypané vchody. Na streetview je to vidno tu:
https://www.google.sk/maps/@48.1427279, ... 6656?hl=en
https://www.google.sk/maps/@48.1418455, ... 6656?hl=en

Pýtal som sa na to, či existuje podobná rezerva aj pod železnicu, ale pochybujem.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2016 21:07
od Tomas PO
bodrik napísal:Odporucam pozriet stranku http://www.mapy.sk a zvolit typ mapy "letecka". Momentalne je to bezkonkurencne najdetailnejsia a najkontrastnejsia ortofotomapa celeho uzemia SR, aj CR. Po vsetkych strankach ovela lepsia ako googlemaps. A aj velmi aktualna - nova. Akurat ze zatial este nieje v systeme ekvivalent funkcie streetview. Ale pracuju na tom. V kratkom case bude aj to.
Sam to velmi casto pouzivam. Da sa to stiahnut aj ako aplikacia.

No neviem, Presov ma mapy z roku 2011...

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2016 22:18
od Sentilj
myslel mapy.cz

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2016 00:34
od Tomas PO
tu ma presov z 2012...

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2016 02:23
od bodrik
juraj1 napísal:Nerozumieme sa. Ten cestný podjazd tam samozrejme je, ale hovorím o separátnom podjazde pre električku. Pod D1 je vybudovaný, má ale zasypané vchody. Na streetview je to vidno tu:
https://www.google.sk/maps/@48.1427279, ... 6656?hl=en
https://www.google.sk/maps/@48.1418455, ... 6656?hl=en

Pýtal som sa na to, či existuje podobná rezerva aj pod železnicu, ale pochybujem.

To asi nie. Kazdopadne, ja by som elektricku v sucasnosti tahal v priestore krizovatky Pristavny most, v trase v sucasnosti uz asi nevyuzivanej zeleznicnej vlecky do priestoru UNS, kde by mohol byt vybudovany prestupny terminal a odtial to smeroval dalej k existujucemu MHD terminalu pri Slovnafte a dalej na Kazansku.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2016 02:27
od bodrik
Tomas PO napísal:tu ma presov z 2012...


Zmenilo sa odvtedy nieco podstatne v PO? Ja myslim ze ani nie. Ono to letecke snimkovanie je dost draha zalezitost a narocne je najma kvalitne spracovanie snimkov a ich spravny georeferencing. Preto sa to nerobi vsade kazdy rok, ale v podstate az po nejakych zasadnych zmenach uzemia, alebo po nejakom vyznamnom vylepseni technologii a rozlisenia.

Ludia z Geodisu a z Eurosensu by Ti o tom vedeli rozpravat.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2016 19:15
od aquila
ta vlecka do byvalychbuholnych skladov je vyuzivana. nie velmi ale je.
ale ono by to nebol zly napad to potiahnut k UNS. ale ked si clovek pozrie generel tak je na zaplakanie....

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2016 02:04
od bodrik
Skoda ze sa urobil len ciastocny generel, nie komplexny. Potom to konci tak, ze v doprave prava ruka nevie co robi lava a dopravne systemy su navzajom nekompatibilne.
Na druhej strane, Generel dopravy nema zaväzny charakter, iba odporucaci, ako podklad pre tvorbu uzemneho planu. Zavezne su len jednotlive urovne uzemneplanovacich dokumentov, hierarchicky: KÚRS, ÚPN VÚC, ÚPN obce, ÚPN zóny.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2016 14:51
od aquila
tak uvidime ako to dopadne. ked sa priznam, mozno by nebolo od veci keby na filialku pausalne zabudli, nejakym stylom sa mi v pozdava tam ozaj urobit park ktoreho stredom sla elektricka, s tym, ze na vinohradoch/predmesit by sa urobil velky prestupny uzol , ale to je BA scifi a skor to bude len tak zastavane ..

viewtopic.php?f=35&t=21401

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2016 16:00
od michaelse
nebolo by zle zabudnut na filialku ale to sa nestane a s tou elektrickou a prestupnym uzlom by to bolo megadobre riesenie podla mna,urcite aj lacnejsie ako stavat filialku

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2016 09:20
od devil
ono aj filialka moze byt postavena ako obycajna zeleznicna stanica pre niektore Os vlaky spolu s tymi dalsimi zastavkami ktore sa planuju, trnavske myto je uzol elektriciek.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2016 09:31
od Sentilj
Pre vratné súpravy by Filiálka bol fajn, ale treba to "zauzliť" aj s prestupom na hrane alebo "takmer na hrane" s električkami, keď vidím, aké "diela" - tj. kus horizontálneho plechu a a niekoľko stĺpov označujú honosne ako "terminál integrovanej dopravy" tak neviem či sa smiať, či plakať. Akú pozitívnu motiváciu má človek jazdiaci autom na jeseň a cez zimu prestúpiť do MHD, keď sa nemá ani kde skryť pred nepriaznivým počasím? Netreba hneď vykurované čakárne, ale prestupné miesta s veľkým pohybom osôb by mali byť kryté proti nepriaznivému počasiu.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2016 10:20
od aquila
devil napísal:ono aj filialka moze byt postavena ako obycajna zeleznicna stanica pre niektore Os vlaky spolu s tymi dalsimi zastavkami ktore sa planuju, trnavske myto je uzol elektriciek.


len to dost rozbije dopravne toky. bohuzial filialka ako hlavova stanica by este viac odradila ludi cestovat, lebo by museli extra prestupovat.

cize BA sa musi celkovo prekonfigurovat, lebo to co je teraz je taky divny mix, odhlianuc od faktu, ze sa ZSSK stale nejako zdraha skutocne zmenit od ferencjozku grafikon a relacie vlakov

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2016 17:10
od michaelse
premna je ten aquilov napad s elektrickou a prestupnym uzlom na vinohradoch a predmesti uplne najlepsie co by sa mohlo stat a prezeniem to trocha s fantaziou a poviem ze elektricka by na trnavskom mohla byt pod zemou a v neskorsej buducnosti by mohla ist smer bus stanica a eu tazko niekdy podpori financovanie vlaku pod mestom (podla mojho nazoru opravnene kedze je to zbytocny luxus a malo efektivny) ale lacnejsiu variantu vo forme elektricky by mohli podporit

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2016 21:34
od Qwert
Poviem to takto, namiesto megalomanskej, dezintegrujúcej a zbytočnej Filiálky postavme radšej megalomanské ale integrujúce a užitočné Vinohrady.

Každý, kto niekedy mal tú smolu cestovať do Bratislavy a prestupovať na Vinohradoch, vie, že je to ako za trest. Stanica Vinohrady vyzerá ako po vojne a prestup na MHD si vyžaduje predierať sa úzkymi schodiskami a chodbou a pobehovať po električkovej trati resp. prechádzať cez cestu a ako bonus buď utekať na autobus či električku alebo tam v daždi a vetre čakať, pričom skryť sa v prístrešku je problém. Samozrejme každý, kto môže, sa tomu snaží vyhnúť.

Namiesto toho treba Vinohrady za zlomok z ceny Filiálky prebudovať na skutočný prestupný terminál, kde sa budú stretávať vlaky, prímestské autobusy a MHD (električky a autobusy). Ideálne všetko pod strechou, resp. dosiahnuteľné suchou nohou a prípadne aj prepojené s nešťastnou stanicou Predmestie (ak niekedy bude otvorená a budú tam jazdiť aj nejaké vlaky).

Aby sa zrýchlilo spojenie Vinohradov so zvyškom mesta, súhlasím s názormi vyššie - zmenil by som terajšiu železničnú trať Predmestie - Filiálka na električkovú rýchlodráhu, ktorá by sa na Trnavskom mýte napojila na terajšiu sieť električkových tratí, resp. mohla by mať pokračovanie po Karadžičovej a Dostojevského rade na Šafárikovo námestie.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2016 08:42
od magnus
mne by vadilo len jedno na uzle vinohrady - ziadna pesia dostupnost centra, je to uz prilis daleko, a clovek je potom naozaj odkazany len na MHD

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2016 21:46
od Qwert
To je pravda, ale neznamená to, že by zanikla Hlavná stanica, na tú by ďalej všetky vlaky jazdili. Vinohrady by boli výhodné hlavne pre tých, ktorí by aj tak museli použiť MHD a dosť by uľahčili život dochádzajúcim do východnej časti BA.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2016 15:59
od devil
no ale vinohrady su alternativa len ak bude nejaka rychla elektricka aj to len scasti pretoze vinohrady su dost daleko od sirsieho centra. a uz vobec nie alternativa pre vychod BA to skor stanica nove mesto, tam vidim velky zmysel okrem noveho mesta pre ruzinov/vrakunu/biskupice - dalsie zastavky aj MHD. ja viem ze filialka rozbija prestupy ale je kopa ludi ktora sa potrebuje odviest do BA a nepotrebuje prestupovat na ziadne rychliky a pre par Os vlakov sa predsa da postavit nejaka usporna stanica. na trnavskom myte je elektrickovy/trolejovy/autobusovy uzol. ale je pravda ze o 3 zastavky dalej je hlavna stanica.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2016 06:31
od Bager3
Dam len taky ideu ale asi som hodne utopisticky. Mohli by z predmestia po povrchu potiahnut elektricku (standardny rozchod) az po Filialku a od Filialky po Stary most prerobit elektricku na dva rozchody. A S bahn by moha jazdit z Petrzalky rovno na Pezinok alebo Senec. Myslim ze investicne by to bolo najmenej narocne a primeskou dopravou by ste sa dostali do uplneho centra. Aby sa Filialka prepojila s elektrickou tak kludne by sa mohla niekde pri zvaracaku urobit odbocka elektricky tak aby sa elektricka cez stanicu filialka spojila z Trnavskym mytom. tym by sa vyznamnejsie prepojili elektrickove radiali na Trnavskom myte.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2016 11:46
od mino
Ja vidim problem hlavne v stave elektrickovej infrastruktury, prudke obluky, rychlostne obmedzenia, preferencie na krizovatkach...toto nikdy nebude konkurovat rychlostou primestkym vlakom ktore zachadzaju hlboko do miest ako je to bezne v zapadoeuropskych mestach. Problem tych vlakov je jedine v tom, ze maju uzku priamu obsluznost len okolo tej trate a absencia nadvazneho metra zas nuti ludi prestupovat na standardne formy MHD (v BA predovsetkym najrozsirenejsie busy a trolejbusy), co predlzuje cestovny cas. Mne sa zda zaujimave prave to vlakove prepojenie smerom na Dunaj kvoli tomu ze z Pezinka na Mlynske Nivy by sa napriklad clovek dostal za 20-25 minut bez prestupu, a zda sa ze tato oblast bude v kratkej dobe huste zastavana officmi, z ktorych urcite budu dopravne toky ako do Petrzalky, tak aj na Trnavske Myto, Nove Mesto, Racu a dalej von z Bratislavy. keby je to prepojene na vsetky smery, da sa obsluzit aj Vrakuna a dalej Dunajska Luzna a samozrejme aj zapadny smer na Lamac atd.
Ako som uz ale spominal predtym, je to investicne velmi narocne a zatial nato nebola spracovana ziadna relevantna FS pokial viem.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2016 13:42
od jarino
V ŽSR sa činia. Je podpísaná zmluva na štúdiu realizovateľnosti Uzol Bratislava. Pár faktov:
Zhotoviteľ: Reming Consult (vedúci člen združenia),Sudop Praha, Prodex Bratislava, Dopravoprojekt Bratislava
Cena: 1 298 880,00 € bez DPH
Financovanie: Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 -2020 (Prioritná os 1 – Železničná infraštruktúra,
TEN – T CORE)
Odovzdanie: august 2017, resp. má to trvať 60 týždňov

"Štúdia prinesie komplexnú analýzu súčasného stavu a bude riešiť budúcnosť, dopravnú perspektívu, rozvoj, modernizáciu a vzájomné dopravné prepojenia 10 železničných úsekov v Bratislave a okolí, 12 železničných staníc v rámci Bratislavy a 12 medzistaničných úsekov.

Štúdia má zodpovedať otázky rozvoja dopravnej infraštruktúry do roku 2020 – zlepšením služieb železničnej dopravy, zvýšením priepustnosti a spoľahlivosti, zlepšením prevádzky, interoperability a bezpečnosti železničnej infraštruktúry, skrátením cestovného času, znížením hluku a ďalších environmentálnych dopadov v rámci uzla Bratislava. V budúcnosti by sa tak mal uzol stať aj základom pre prímestskú dopravu v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislave a nosného systému hromadnej dopravy. Pri príprave štúdie budú zohľadnené už jestvujúce štúdie, projekty a stavby, vrátane projektov TEN T, projektu Terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, ako aj záchytných parkovísk pre Integrovaný dopravný systém Bratislavského samosprávneho kraja a ďalších. Všetky koncepty budú rešpektovať strategické zámery mesta Bratislava a Bratislavského samosprávneho kraja a budú vzájomne koordinované. „Železnice Slovenskej republiky poskytnú odbornú pomoc a súčinnosť prostredníctvom tímu svojich odborníkov. Od začiatku prác na štúdii budeme spolupracovať s mestom a krajom, aby sa ich pripomienky zohľadňovali počas celej prípravy štúdie a nie až následne, po jej ukončení“ , objasnil zásadnú zmenu v postupe prác štúdie generálny riaditeľ ŽSR. Celá štúdia by mala byť v súlade s už schváleným územným generelom mesta Bratislava.

Projekt modernizácie železničného uzla Bratislava by mal riešiť:
- zvýšenie traťovej rýchlosti na vybraných úsekoch,
- zdvojkoľajnenie vybraných tratí,
- budovanie nových perónov,
- elektrifikáciu potrebných úsekov,
- budovanie nových železničných zastávok: Bratislava Lamačská brána, Patrónka, Trnávka, Ružinov, zastávka Mladá Garda, Devínska Nová Ves a Vrakuňa,
- riešenie vybraných železničných staníc ako prestupných uzlov na MHD,
- rušenie úrovňových križovaní železničnej trate s pozemnými komunikáciami a ich následné nahrádzanie mimoúrovňovými,
- výstavbu novej železničnej stanice Bratislava letisko M.R. Štefánika a jej napojenie na sieť ŽSR s funkciou medzinárodnej zastávky.

V rámci štúdie sa bude riešiť aj železničná stanica Bratislava Filiálka ako centrálna stanica mesta pre prímestskú dopravu s kratšími nástupišťami umiestnenými v menšej hĺbke pod povrchom a tým aj bližšie k nadväzujúcim zastávkam MHD na Trnavskom Mýte.

Železničné úseky, ktoré rieši štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava:
1. Devínska Nová Ves – štátna hranica SR /Rakúsko (Marchegg),
2. Kúty – Bratislava hlavná stanica,
3. Bratislava hlavná stanica – Bratislava Rača,
4. Bratislava hlavná stanica – Bratislava Vajnory,
5. Úsek Bratislava východ odchodová skupina Juh – Bratislava východ vchodová skupina - Odbočka Vinohrady – Bratislava predmestie – Bratislava-Nové Mesto –Bratislava UNS – Bratislava-Petržalka – Rusovce – Rajka „štátna hranica SR/MR (ŽSR/GYSEV)“,
6. Úsek Bratislava hlavná stanica – Bratislava-Nové Mesto,
7. Úsek Bratislava predmestie – Bratislava filiálka,
8. Úsek Bratislava-Vajnory – Bratislava východ odchodová skupina Sever – Bratislava východ vchodová skupina – Bratislava-Rača a Bratislava-Vajnory – Bratislava východ odchodová skupina juh - Odbočka Vinohrady,
9. Úsek Bratislava- Petržalka - štátna hranica SR/RR (ŽSR/ӦBB) (Kittsee),
10. Úsek Bratislava-Nové Mesto – Podunajské Biskupice – (Dunajská Streda) Medzistaničný úsek Bratislava-Nové Mesto – Podunajské Biskupice.

Železničné stanice, ktoré rieši štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava:
ŽST Devínska Nová Ves,
ŽST Bratislava-Lamač,
ŽST Bratislava hlavná stanica,
ŽST Bratislava-Vajnory zastávka,
ŽST Bratislava predmestie,
ŽST Bratislava-Nové Mesto,
ŽST Bratislava Ústredná nákladná stanica,
ŽST Bratislava-Petržalka,
ŽST Rusovce,
ŽST Bratislava filiálka,
ŽST Podunajské Biskupice."
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=4722

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2016 22:40
od mino
Tak na toto som velmi zvedavy, na viacerych usekoch v meste nebudu od veci ani protihlukove opatrenia

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2016 10:44
od mino
Primator Bratislavy oprasuje myslienku Filialky - i ked je to postavene hodne na vode
https://dennik.hnonline.sk/slovensko/850489-nesrovnal-chce-novu-stanicu-na-trnavskom-myte

Zaujimave je ze je prave ticho ohladom prestavby Hlavnej stanice, ak sa dobre pamatam, tento rok uplynie doba dokedy mal investor dokoncit pred rokmi planovanu rekonstrukciu, a tym padom by s celou kauzou mali vediet pohnut aj sudy...uvidime co s tym bude dalej