Stránka 10 z 10

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2009 16:50
od pohodak
cudzie nechceme svoje nemame :-D
.
uzasne rodinne striebro ma tato krajina - letisko, cargo, zsr, zssk...vsetko super podniky, ktore musi stat dotovat aj mojimi danami aby bud vobec prezili alebo aby nebodaj niekoho neprepustili...ja vlastne pracujem na to, aby stat z toho co mu zaplatim, mohol dotovat robotnikov, ktori vlastne ani nemaju co robit...radost zit na slovensku :roll:

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2009 21:20
od fred
Musim ta poopravit. Zadotoval si umelo vytvorene a udrziavane kancelarske fleky ako aj nasledky nekompetentneho top-riadenia. Dole sa ide s pracovnou silou na doraz.

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2009 09:15
od pohodak
pozri mne je u prdele ci sa budu dotovat kancelarske krysy alebo ludia z dielni...pre mna je vysledok ten isty...vyhodene peniaze...
.
btw cargu o kolko klesli prepravne vykony? ked sa islo dovtedy na doraz tak teraz musi byt aj tu priestor na prepustanie

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2009 12:41
od wizard112
pohodak napísal:btw cargu o kolko klesli prepravne vykony? ked sa islo dovtedy na doraz tak teraz musi byt aj tu priestor na prepustanie


Na tvoju otázku je odpoveď tu :arrow:
Nákladná preprava na železnici klesne tento rok o štyridsať až päťdesiat percent. V januári si firma zapísala 48-percentný prepad. Bol to mesiac, keď prepravila historické minimum. Riaditeľ M. Augustín odborárom povedal, že v súčasnosti tržby ŽS Cargo ledva pokrývajú mzdy a poplatok za dopravnú cestu. Tieto dve položky v januári pohltili 96 percent tržieb.


Viac o celej situácií v tomto článku :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11612

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2009 14:05
od pohodak
wizard to bola skor basnicka otazka kedze odpoved som poznal, ale dik aj tak :-)

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2009 17:10
od stanog
Aj toto si vláda zapíše ako svoj úspech? To sa im podarlo, vláda garantuje zamestnanosť a mzdy tam kde niet čo robiť, zatiaľčo v súkromných firmách sa ľudia musia obracať možno ešte viac aby firmy prežili za tie isté peniaze. Potom je jasné že sa stráca motivácia zamestnať sa v súkromnej firme keď v štátnej je istota či sa darí či sa nedarí. Len s tým rozdielom že tú istotu im dávajú z daní za prácu ktorú robia ľudia v súkromných firmách. A štátne firmy sa za tieto peniaze "zachraňujú".

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2009 18:54
od racto
Slovenská klasika, Ja som len zvedavý že či sa niekedy niekto najde čo už urobí v tých železniciach poriadok. !!!

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2009 14:21
od racto
Železničiari z Carga pôjdu na týždennú nútenú dovolenku

http://www.dialnice.info/posting.php

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2010 21:29
od Dialniciar
Železničné Cargo skracuje pracovný týždeň :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13012

*kým v priemysle boli 60% náhrady, bohaté Cargo dá 70%

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 11:18
od jano.z
Dialniciar> Vacsina prevadzkovych profesii na Cargu (tzn. posunovac, nakladny pokladnik, vozmajster, tranziter/pripravar) zaraba mzdu hlbsie pod narodnym priemerom, takze tych 70% je pre nich casto menej ako dostane zamestnanec co robi vo fabrike pri stroji.

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 18:36
od Dialniciar
Jasné, jasné, však dotujme krachujúcu firmu s jej 10-20 tis. zamestnancami ... však my na to máme!

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 19:23
od Dialniciar
A inak taký detail: 2/3 zamestnancov nezarába priem. mzdu a tých 60% sa týkalo hlavne priemyslu a teda hlavne všelijakých montérov, montážnikov a opertátorov výroby, s platom do 500 € v hrubom ... ale ako vždy: keď si zdravotná sestra musí kúpiť lístok a železničiar nie, prečo by železničiar mal mať 60%, keď môže mať 70%. Akože nehnevaj sa, ale chvalabohu že pre slov. železnice ty už nerobíš.

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 02:33
od jano.z
Buď zadotuješ alebo musíš zavrieť a nahradiť. A ja ti hovorím, že tá náhrada bude túto republiku bolieť o hodne viacej ako tá dotácia. Ale ako vždy: Prečo je dnes problém zohnať a udržať v nemocnici zdravotnú sestru? Poznám veľa ľudí čo odišlo zo železnice a nikto sa na nové uplatnenie nesťažoval. Mimochodom, teraz som videl jednu štatistiku, že železničiari to vlastne štátu nahrádzajú. Železnica je zrejme natoľko náročné a stresové povolanie, že títo ľudia prakticky nič neodčerpajú z dôchodkového systému. Priemerný vek dožitia zamestnancov prevádzkových profesíí a obzvlášť rušňovodičov sa pohybuje na úrovni slabých 67 rokov pričom ročne dochádza k aj 10 prípadom, že zamestnanec je vynášaný v modrom vreci priamo z pracoviska. Zaujímavá a optimistická vyhliadka.

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 13:07
od Bager3
Mala skor ekonomicka otazka.

Bol by u nas rentabilny Ro-La system po zavedeni myta? Napriklad na trati BA Kosice alebo na trati z BA-Cadca?
Rakusania maju takych liniek vela.

http://www.oekombi.at/

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 14:15
od aquila
zrejme by sa musel dost znizit poplatok za pouzitie siete .. plus v reichu ak sa nemylim, su dokonca za kazdu jazdu RoLa iste danove ulavy na cestnej dani .. cize to chce kusok lepsie premysliet ..

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 15:21
od wizard112
Bager3 napísal:Mala skor ekonomicka otazka.

Bol by u nas rentabilny Ro-La system po zavedeni myta? Napriklad na trati BA Kosice alebo na trati z BA-Cadca?
Rakusania maju takych liniek vela.

http://www.oekombi.at/


K tomu sa vyjadrí dúfam jano.z, ale už sme to tu prednedávnom preberali a z toho mi vyplýva, že asi ťažko.

jano.z, ty si písal, že RoLa je vykonávaná cez VVZ, nakoľko nie je zisková, čiže sa dotuje (predpokladám) štátom. RoLa má nejakú výnimku? Ja som bol v tom, že dotovať by sa mala len osobná doprava + infraštruktúra.

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 23:39
od Slavomir
Dialniciar napísal:A inak taký detail: 2/3 zamestnancov nezarába priem. mzdu a tých 60% sa týkalo hlavne priemyslu a teda hlavne všelijakých montérov, montážnikov a opertátorov výroby, s platom do 500 € v hrubom ... ale ako vždy: keď si zdravotná sestra musí kúpiť lístok a železničiar nie, prečo by železničiar mal mať 60%, keď môže mať 70%. Akože nehnevaj sa, ale chvalabohu že pre slov. železnice ty už nerobíš.


Len pred par dnami bolo od Dialniciara ze osobne invektivy su " neslusne a patria......." A ti, co tu pisu na temu zeleznice, obracaju sa na Jana Z. a nie na Dialniciara. Nemozno vsetko vediet. Pevne verim ze k tej privatizacii nedojde, stacilo napr. vodne hospodarstvo.

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 01:57
od jano.z
Neviem presne či je to priamo v rámci VVZ, ale určite sa RoLa v Rakúsku mohutne dotuje. Dokonca sa dotuje do takej miery, že si OBB môžu dovoliť zvážať tie kamióny na vlakoch až z Balkánu v prakticky vlastnej réžii. AKo som písal niekde pri tom mýtnom, RoLa rozhodne vzhľadom k množstvu odvezenej mŕtvej záťaže (ťahač + náves - náklad) dobrým biznisplánom. Ak by však mala odľahčiť nejakým kritickým miestam (typicky hranice, horské priechody, aglomerácie) o množstvo kamiónov, potom podľa mňa spĺňa kritériá stať sa verejným záujmom.

Ale ešte raz. Samotná RoLa musí mať buď dostatočnú dĺžku, takú aby sa dojazd na RoLa a odjazd k zákazníkovy vošiel do jednej smeny vodiča a zároveň aby tá dĺžka trvala cca. tú jednu smenu, resp. maximálnu dobu povinnej prestávky (teda cca. 8h - Slovensko je na to primalé, rozdiel v čase jazdy je minimálny), alebo musí mať v ceste dostatočne veľkú prírodnú prekážku (Alpy so svojimi tunelmi), čo tiež u nás splnené nie je, alebo prekážku legislatívnu (pred vstupom do EÚ sa jazdila RoLa cez hranice z ČR do Nemecka), to v rámci EÚ tiež padlo.

RoLa BA-KE by mala význam, keby kamióny vozila už z Ukrajiny možno až niekam do Štajerska či až do Talianska (podľa toho koľko kam) a RoLa BA-CA by mala význam, keby kamióny zachytávala už v Poľsku (a opäť šla ďaleko za naše hranice). RoLa v rámci jedneho štátu (ak pravda nie je dostatočne veľký) je bez toho aby ju štát výrazným spôsobom zvýhodnil nerealizovateľná.

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 08:07
od wizard112
Slavomir napísal:Pevne verim ze k tej privatizacii nedojde, stacilo napr. vodne hospodarstvo.


Ja nepovažujem privatizáciu za všeliek, tiež som opatrný, ale už neverím, že situácia v Cargu sa zmení, nech bude vládnuť hocikto. A riešiť problém Carga jeho dotovaním - je to dlhodobo udržateľné?

Re: ZSSK Cargo - nákladná doprava (a ev. jej predaj)

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2012 17:31
od Ogi11
(Video) Zamestnancom železničného Carga porastú platy

http://www.youtube.com/watch?v=BlDm6rWw ... ploademail

Re: ZSSK Cargo - nákladná doprava (a ev. jej predaj)

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2016 14:31
od rybana1
Štátny dopravca ide renovovať rušne. Stáť to bude dva milióny eur
http://hnonline.sk/ekonomika/595311-statny-dopravca-ide-renovovat-rusne-stat-to-bude-dva-miliony-eur

Re: ZSSK Cargo - nákladná doprava (a ev. jej predaj)

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 07:47
od rybana1