Železnice v ČR

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Železnice v ČR

Odoslaťod Majkl » 21. Júl 2005 17:08

http://www.novespojeni.cz/

"Nové spojení” má propojit žst. Praha hlavní nádraží a Masarykovo nádraží s žst. Praha-Libeň, žst. Praha-Vysočany a žst. Praha-Holešovice a tím umožnit kapacitní napojení tratí ze severu a východu do hlavního nádraží. V současnosti vyhovuje kapacitně a částečně i technicky pouze dvoukolejné propojení mezi Libní a Masarykovým nádražím. Mezi Holešovicemi a Masarykovým nádražím a hlavně mezi Vysočany a Masarykovým nádražím přímé spojení není. Mezi hlavním nádražím, Vysočany, Holešovicemi a Libní existuje v současnosti jednokolejné spojení tzv. Vítkovskou tratí. Od Libně je pak spojení možné ještě po jednokolejné “Hrabovské spojce”. Obě tato spojení jsou s ohledem na jejich jednokolejnost a na stávající směrové a sklonové poměry dané dobou jejich vzniku (r. 1872), nekapacitní a technicky nevyhovující. Důkazem toho je v současnosti provozovaná rychlost. Obě trati jsou pojížděny rychlostí 50 km/h s omezeními na 30 km/h. To pociťují cestující především při dojíždění vlakových souprav na hlavní nádraží, kde dochází k častým dlouhým čekáním před vjezdem do stanice a následnému zpoždění. Na “Hrabovské spojce” jsou navíc z důvodu sklonových poměrů vyloučeny jízdy některých rychlíkových souprav, které tak musí být vedeny výlučně po “Vítkovské trati”, kde jsou zase nevyhovující směrové poměry. Tyto poměry rozhodně nejsou vyhovující pro provoz na rychlíkových tratích a tratích příměstské a městské železnice hlavního města evropského státu na počátku 3. tisíciletí.


Túto stránku uvádzam ako príklad, ako sa dá prezentovať stavba širokej verejnosti, aj keď priamo nie je venovaná problematike D a RK.

upravené: zmenil som názov témy. Caesar
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 701
Obrázky: 1057
Založený: 03. Máj 2005 09:20

Odoslaťod aquila » 21. Júl 2005 17:56

take nieco sa chysta aj na slovensku .. len bohuzial tu na rozdiel od CR neni vola spoluprace mesta a zeleznic ...

a co sa tyka stranky .. staci ked si clovek poztie rsd.cz a ssc.sk resp ndsas.sk ...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1011
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Alexander Velky » 21. Júl 2005 18:05

aquila napísal:a co sa tyka stranky .. staci ked si clovek poztie rsd.cz a ssc.sk resp ndsas.sk ...


V tomto prípade aquila nesúhlasím, pretože NDS, a.s. vznikla len prednedávnom a budú tam do r. 2006 postupne mnohé info vrátane voľne prístupných webkamier atď. a v rámci SSC, tak tam pribudlo dosť veľa nových materiálov, čitateľných a dovolím si povedať, že informačná hodnota je väčšia než na rsd.cz. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod Hefaistion » 09. Aug 2005 11:39

"Nové spojení" je najväčším dopravným projektom v ČR:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=8222#8222
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 19:06

ČR pokračuje v megalomanských plánoch a investíciách

Odoslaťod Caesar » 18. Okt 2005 12:40

Tak a je to tu.

České Dráhy chcú v Prahe postaviť tunel dlhý viac ako 19 km, ktorého cena by bola možno až 20 mld. CZK.

Vlaky by na tomto úseku premávali rýchlosťou 300 km/h a na tuneli by sa finančne podieľala čiastočne aj EÚ.

Ide o ŽP, stavbu podporujú aj odborníci.

Je v podstate jedno ako to dopadne, Praha má rekordné investície do dopravných projektov, magalomanské dopravné projekty sa už v ČR realizujú a toto je ďalší k nim, pretože týmto by sa ČR dostala medzi 10 štátov s najdlhším tunelom na svete. 8)

Viac info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1700
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod Lenny » 18. Okt 2005 13:55

Ten tunel bude jen jednoklejný více informací taky na http://www.k-report.net/koridory/soucasn15b.htm

Nové spojení roste pěkně tunely se začali razit i z druhého portálu, pokračuje výstavba tunelového mostu, letos bude otevřena silniční estakáda a příští rok most Palmovka. Práce budou příšrí rok pokračovat výlukou kolejí a výstavbou estakády Sluncová a pokračovat na estakádě přes Mas. nadr. Část stavby by měla být zprovozněna v roce 2007. Je to velmi púotřebná stavba, jedna z nejdůležitějších. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 18. Okt 2005 14:26

Na trati s vmax=300 se dlouho ještě nic tak rychlého prohánět nebude, pendolino může jet až 230. U nových lokomotiv, které chtějí drahy koupit, se počítá s vmax=200. Tak to si opravdu budeme muset počkat, tím ale nechci říct, že to je špatné, že se staví něco,co nebude mít využití. Je to dobré, že bude tento úsek připraven. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 20. Okt 2005 18:22

Lenny, myslim ze az bude tato trat aj s tunelom postavena, tak CR kupi nieco take ako TGV. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Lenny » 22. Okt 2005 23:04

Adoas, taky si myslím anebo tady bude jezid DB v rámci liberalizace trhu. :wink:
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 23. Okt 2005 13:08

Lenny napísal:Adoas, taky si myslím anebo tady bude jezid DB v rámci liberalizace trhu. :wink:


Do tej doby ČD kupia nieco co bude schopne jazdit aj takou velkou rychlostou - vase zeleznicne firmy su velke a financne silne. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Caesar » 20. Nov 2005 18:50

V tomto príspevku nájdete všetky informácie o tom, ako sa v súčasnosti vyvíja modernizácia 4 železničných koridorov v ČR, ako prebieha výstavba Nového spojení, aké su finančné náklady a aké sú potrebné ďalšie financie. Okrem iného aj aktuálny stav. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1965
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod Lenny » 21. Nov 2005 14:06

Staví se pěkně. Modernizace I. koridoru byla dokončena v roce 2004 a modernizace II. koridoru bez odbočné větve Č.Třebová-Přerov vloni. Probíhá modernizace spojovací větve, kde byli již dva úseky dokončeny. Příští rok se dokončí úsek Zábřeh-Krasíkov, kde byli vyraženy 3 nové tunely. Celá spojovací větev bude dončena v roce 2008.
Na III. koridoru se zahájí letos/příští rok jedna stavba, na další nejsou peníze. Celý koridor má být dokončen v roce 2016.
Na IV. koridoru probíhá jedna stavba a další je plánována na zahájení. Celý koridor má být dokončen v roce 2016.
Nové spojení pokračuje plynule. Na stavbu je vyčleněno v příštím roce okolo 1,7 mld. Kč. Což je nejvíc ze všech staveb.
Kromě modernizace koridorů a Nového spojení pokračuje modernizace žel. úzlů, které nebyly zahrnuty do medernizace koridorů, a některých žel. tratí.

Problémem je nedostatek peněz, který chce SŽDC řešit tím, že si vezme 9 miliardoví úvěr ma financování. Mimo to je řada staveb navržena na spolufinancování z Kohézního fondu.
1 Modernizace traťového úseku Přerov – Olomouc 71,0
2 Modernizace traťového úseku Červenka – Zábřeh na Moravě 140,0
3 Optimalizace traťového úseku Plzeň – Stříbro 187,2
4 Modernizace traťového úseku Benešov – Strančice 148,5
5 Modernizace železničního uzlu Brno (1. etapa) 285,1

Asi tak. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Caesar » 21. Nov 2005 21:24

V Prahe sa stala nehoda vlakovej súpravy - metra - ktoré prerazilo na konci trate zábranu. Škoda je 20 mil. CZK, nikto nebol zranený. Táto súprava bola úplne nová, skúšala sa na testovacej dráhe. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1985 - aj fotky
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 25. Nov 2005 12:38

Začala sa prvá stavba IV. železničného koridoru, t.j. modernizácia 18 km úseku trate, ktorá spája ČR a Rakúsko. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2057
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 26. Nov 2005 21:37

CR ma vyrazne nedostatky pri modernizaci zeleznicnej siete. Ma malo penazi aj na doplacanie k EU. To je fakt.

Napriek tomu CR sa snazi modernizovat postupne vsetky koridory, zakazky ziskavaju aj vsetky vyznamne firmy v state len na jednom useku vzhladom na narocnost modernizacnych prac. Firmy na ceskom trhu casto spolupracuju zamerne.

V porovnani so SR je samozrejme na tom CR v oblasti modernizacnych prac zeleznicnej siete ovela lepsie. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Lenny » 28. Nov 2005 09:42

Caesar napísal:Začala sa prvá stavba IV. železničného koridoru, t.j. modernizácia 18 km úseku trate, ktorá spája ČR a Rakúsko. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2057


Modernizace začala už dříve na konci září. A první výluka koleje začala 1.10. :wink:
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Caesar » 28. Nov 2005 21:21

Lenny napísal:
Caesar napísal:Začala sa prvá stavba IV. železničného koridoru, t.j. modernizácia 18 km úseku trate, ktorá spája ČR a Rakúsko. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2057


Modernizace začala už dříve na konci září. A první výluka koleje začala 1.10. :wink:


Ano, nepresne som sa vyjadril, Lenny.

Ohľadom ČD (České dráhy) odporúčam tento komplexný článok. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2081
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 01. Dec 2005 11:12

aquila napísal:navyse sa im jeden uz aj vykolajil, sice na testovacej drahe ale predsa ..


aquila,

ale to bolo MHD v Prahe a bola to suprava metra. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Adaios » 02. Dec 2005 00:22

Planuje sa v CR niekedy TGV? :wink: Lebo BA napojenie bude mat. :wink: TGV = nieco ako takyto rychly vlak, nieco este nad 160 km/h.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Lenny » 02. Dec 2005 10:27

Adoas napísal:Planuje sa v CR niekedy TGV? :wink: Lebo BA napojenie bude mat. :wink: TGV = nieco ako takyto rychly vlak, nieco este nad 160 km/h.


V ČR se plánuje síť vysokorychlostních tratí s rychlostí 300 km/h. Jsou navrženy čtyři tratě:
- Praha - Plzeň - Norimberk
- Praha - Ústí n.L. - Berlín
- Praha - Brno - Vídeň (- Bratislava)
- Brno - Ostrava - Katowice

Jako první se bude stavět podle plánu Praha - Plzeň - Norimberk. S tím, že dnes se připravují některé stavby, které se později využíjí pro VRT. Jde o 19-ti km tunel Praha-Beroun a část přeložky tratě (cca 6 km ) v úseku Rokycany - Plzeň. 8)

Více info na:
http://www.mdcr.cz/cs/Drazni_doprava/Ro ... struktury/Železniční+vysokorychlostní+tratě.htm

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/9032A2C ... /a_prz.pdf
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 09. Dec 2005 19:24

Planuje CR este realizovat nejaky nakup rychlych vlakov do r. 2010? :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod aquila » 09. Dec 2005 20:15

rychlych vlakov co viem, tak nie.

ale planuju kupit univerzalnu lokomotivu rady 380 z CKD s max okolo 200kmh okolo roku 2007-2009, podla toho ako to vyrobia :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 09. Dec 2005 20:17

aquila napísal:rychlych vlakov co viem, tak nie.

ale planuju kupit univerzalnu lokomotivu rady 380 z CKD s max okolo 200kmh okolo roku 2007-2009, podla toho ako to vyrobia :)


Jednu lokomotivu? :roll:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod aquila » 09. Dec 2005 21:23

heh, viacero ich bude, ja som len chcel poukzat na typove oznacenie. je to zatial len na vykresoch a ani tam nie je finalna podoba. co je chvalihodne ze si chcu podporit svojich vyrobcov ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 09. Dec 2005 21:52

aquila napísal:heh, viacero ich bude, ja som len chcel poukzat na typove oznacenie. je to zatial len na vykresoch a ani tam nie je finalna podoba. co je chvalihodne ze si chcu podporit svojich vyrobcov ;)


To je normalne, aj ceske vladne auta su znacky Skoda velmi casto.

Na Slovensku by sa mohla podporit firma: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2184 a pomohlo by to aj samotnym zelezniciam.

Ale mam nastudovane vladne auta SR - SR ma velmi vyhodne obchodne vztahy s BMW a ma dost vysoke zlavy na auta, takze SR spravila velmi dobre, ze vlada pouziva jednotne BMW a uz aj AUDI. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.