ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod mino » 03. Nov 2008 13:34

O tomto useku sa zatial moc nehovori, pocul som napriklad len o pribliznom trasovani okolo Liptovskej Mary. Existuje uz nejaka projektova dokumentacia? Nachadza sa tu totiz niekolko zaujimavich usekov, ktorych trasovanie sa kvoli zmene rychlosti na 160km/h bude urcite menit (besenovske 'esicko', zst. Ruzomberok, obluk medzi Hrboltovou a Svosovom, zst. Lubochna, zst. Kralovany, obluk pri Krpelianskej priehrade...), alebo pri zachovani trate bude znizena rychlost...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod Andrej » 03. Nov 2008 14:28

Cast okolo Lipt.mary je uz naprojektovana
http://www.reming.sk/referencie/0608/0608.pdf

O zvysnych usekoch by som aj ja rad nieco vedel. Zatial som zachytil len to, ze usek MA-RK moze byt rieseny aj tunelom Korbelka a Havran podobne ako povodny projekt dialnice. V tom pripade by bola trat stavana na rychlost 200 km/h.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 05. Nov 2008 16:52

Ako Andrej pise, ZSR maju naprojektovany usek RK - LM - PP. Na usek Zilina - Ruzomberok sa zatial vobec nechystaju a v zasade ani nemaju preco. Treba si uvedomit aky je stav: Z cias socializmu zdedili pomerne slusne natrasovanu trat s rychlostami projektovanymi okolo 100km/h avsak uz v pomerne dezolatnom stave. Kedze si chceli "koridorizaciu" najskor "vyskusat" v menej narocnych podmienkach trate BA-ZA tak bolo rozhodnute ze sa onen dezolatny stav odstrani a seriou rozsiahlych oprav zeleznicneho zvrsku, spodku a trakcnych vedeni na jednotlivych usekoch dosiahli v niektorych usekoch moznost vyuzitia rychlosti az 120 km/h.

Drobne upravy sa tykali aj zabezpecovacieho zariadenia (vymeny casti kabelaze a pod.), ktore hoc je moralne znacne zastarane (releovo-mechanicke hybridy RANK-2000AR doplnene o autoblok ABR-4, miestami este o original sovietsky REAB-1) kazdopadne poskytujuce dostatocnu uroven bezpecnosti (pri ABR-4 viacmenej niet o com diskutovat, REAB chybaju blokove podmienky ale v zasade postacuje, v staniciach nedochadza k velkej intenzite posunu, kde by sa prejavil nedostatok RANK-2000AR, ktory posuny jaksi nezabezpecuje). Takze ZSR maju (na rozdiel od NDS) vytvorene podmienky k tomu aby koridorizaciu tohoto useku mohli odlozit.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 05. Nov 2008 19:50

Ja v podstate aj suhlasim s touto koncepciou, najprv usek RK-PP-KE a potom ZA-RK, kedze dnes je brzdou na severe najmä usek okolo Lipt. mary, okolie Strby, Spisa a Krompach. Tie useky na vychode su navyse v dezolatnom stave. Len potom som zvedavy, ako budu riesit zmenu trakcneho vedenia z 3 na 25 kV :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 05. Nov 2008 22:21

Andrej: V case kedy dopravcovia chtiac - nechtiac musia riesit modernizaciu rusnoveho parku a snazia sa "zdvojsystemovatiet" vacsinu svojich vozidiel, v ramci zabzar sa nepouzivaju kolajove obvody, ... by som v realizacii preputia napajacieho systemu velky problem nevidel.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod magnus » 06. Nov 2008 07:29

Jano.z: ja vidim jediny problem toho, ze ZSR vobec nic neriesia v useku ZA-RK v uzemnom planovani. Minimalne by si mali dat spravit technicku studiu a vytvorit si priestor v uzemnom plane. Na danom useku sa uvazuje s mnohymi velkmi investiciami, takze v buducnosti sa moze zelezniciarom stat, ze nebudu mat tu svoju stavbu kam umiestnit.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod jano.z » 06. Nov 2008 08:03

magnus: Ono ked si tak uvedomis, co tam len naprekladas ... vacsina obmedzeni su velmi tazko obidutelne prirodne prekazky (Krpelanska nadrz, kotlina medzi Rybarpolom a Ruzomberkom ... druha cast su useky, ktore po narovnani oblukov znesu snad aj 200 (Zilina - Strecno, Vrutky - Sucany, Kralovany - Rybarpole) a tretia cast useky, kde sa asi nic stavat v najblizsich 50 rokoch nic nebude, resp. to co sa tam postavi je uz skoordinovane (Strecno - Vrutky, Krpelany - Kralovany - Stankovany) ... a ked je najhorsie, vzdy je mozne nechat zeleznicu v povodnej stope, vzdy je mozne parmetrove ponarovnavanie oblukov troska vycsie naklopenie (VVyj) a osobne vlaky mozu 160 aj tak (vid Leopoldov - Trnava) ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod mino » 06. Nov 2008 11:06

aj na besenovskej slucke sa pred niekolkymi rokmi vymenila jedna kolaj, je bezstykova a viac klopena, takze vlaky smerom na LM tadial prechadzaju o dost vyssou rychlostou ako opacnym smerom
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod Andrej » 06. Nov 2008 11:09

Myslis smer RK-LM? Ja nemam pocit, ze by sa tam zvysila rychlost. Naopak, v druhom smere sa vzdy chodi este pomalsie ako kedysi. Kazdopadne je to trapas, mat na hlavnej trase v pomerne lahkom terene 40 rocne provizorium s rychlostou 60 km/h :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod mino » 06. Nov 2008 11:13

ano RK-LM, rychlost je urcire vyssia, takych 80km/h by som povedal. opacnym smerom je to bieda, to mas pravdu...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod Thomas » 06. Nov 2008 12:34

Je tam 80 a v druhé koleji myslím 100. Ale upřímě nechápu, proč tam to esíčko dělali - rozdíl výšky hráze Liptovské Mary a Bešeňové je asi 45 m. Trať klidně mohla vést po levém břehu dál rovně jižně minout Lipt. Michal a Ivachnovou a zapojit se do původní stopy u Lískové - ušetřily by se asi 3-4 km a mohlo se tam jezdit 120 už od výstavby Mary, což je podle mě víc nž 5 min. jízdy.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod mino » 06. Nov 2008 13:10

Uz to niekde pisal jano z. Bolo to provizorium, ktore zotrvalo dodnes. A takisto tu niekto pisal ze to pravdepodobne narovnaju podobne ako to popisujes. Nakoniec, ak existuje projektova dokumentacia az po Ruzomberok, musi byt aj nejake ortofoto alebo mapa useku LM - RK.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod Thomas » 06. Nov 2008 13:17

proč se ale stavělo provizorium? Když mohli postavit trať rovnou ...
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod pohodak » 06. Nov 2008 13:19

lebo si na slovensku ;-)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod mino » 06. Nov 2008 13:39

Thomas napísal:proč se ale stavělo provizorium? Když mohli postavit trať rovnou ...


Podla mna im vtedy islo o co najskorsie napojenie novej trate na staru hned za VD Besenova tak aby nemuseli vypustit zst. Liptovska Tepla, ktora sluzi aj obyvatelom Besenovej. A vzhladom na sklonove pomery a moznost vyuzitia priehradneho muru Besenovskej nadrze to nakoniec vyzera tak ako to vyzera.
Nasiel som aj nejake clanky zo straych Z semaforov :arrow:

http://www.rail.sk/arp/slovakia/history/h483.htm
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod Thomas » 06. Nov 2008 14:10

též mě napadlo, ale když už stavěli dlouhou přeložku na levém břehu nádrže, a když vezmu v úvahu délku "esíčka", tak je to už jen relativně malý vícenáklad.

pro znalce (asi hlavně Jana.z) ještě otázka: jak to bylo s demontáží tratě na dně Mary, byla trať rozebrána, nebo by se na dně dalo najít něco jako koleje, sloupy TV, ...
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod magnus » 06. Nov 2008 22:37

no nastastie sa teraz oprasila povodne zamyslana koncepcia z cias vystavby VD L.Mara.

Jano.z Ja som mal na mysli vystavbu dialnice a vodnych diel, tie mozu velmi skomplikovat modernizaciu v tomto useku. Nie su tam teraz 300 m polomery? Tie sa velmo tazko narovnavaju. Nuz, tento usek asi ostane dlho neuralgickym bodom, pravdepodobne caka na riesenie az ob genereciu
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod jano.z » 07. Nov 2008 10:28

magnus: Dialnica ide uplne mimo a vodne diela maju vyssiu uzemnu prioritu nez zeleznica, takze tymi nema zmysel argumentovat ... Obluky R300 su len na par miestach v okoli napr. Strecna, ale tam sa s nimi sotva nieco narobi, Dolina Vahu je tam velmi, velmi uzka ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod random » 04. Sep 2009 12:18

Ma niekto mapku modernizovanej trasy od ziliny po liptovsky mikulas? dakujem
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod mino » 03. Nov 2009 16:48

Po cca 7 rokoch prebieha rekonstrukcia druhej kolaje (smer LM-RK) na besenovskom esicku na bezstykovu kolaj, co by malo mat za nasledok zvysenie rychlosti (na 100km/h?) tak ako na vedlajsej kolaji. Kolajove profily a novy strk na obnovu zvrsku su uz pripravene na pracovnych vlakoch v zst. Lipt.Tepla.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod aquila » 20. Jan 2013 19:54

na enviroportale je dokumentacia k rekonstrukcii uzlu v ziline, snad bude zvolene zeleny variant

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... j-zeleznic

skoda je, ze sa v suvislosti s KIA a jej dodavatelmi neurobila nejaky lahsi prepoj so zastavkou teplicka, podchod/cesticka
a tak isto to nestastne zaustenie vlecky pre KIA priamo do koridorovej trate .. pritom zriadovacia stanica je doslova co by kamenom dohodil
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod braino.swk » 21. Jan 2013 13:25

existuje aj nejaka PD na rekonstrukciu RK-LM?
braino.swk
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 4
Založený: 20. Sep 2011 12:08

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod mino » 22. Jan 2013 21:02

Ja viem len o useku Paludza - Poprad :arrow: http://www.reming.sk/referencie/0608/0608.pdf
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod mino » 22. Jan 2013 21:36

aquila napísal:na enviroportale je dokumentacia k rekonstrukcii uzlu v ziline, snad bude zvolene zeleny variant
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... j-zeleznic
skoda je, ze sa v suvislosti s KIA a jej dodavatelmi neurobila nejaky lahsi prepoj so zastavkou teplicka, podchod/cesticka
a tak isto to nestastne zaustenie vlecky pre KIA priamo do koridorovej trate .. pritom zriadovacia stanica je doslova co by kamenom dohodil


Ono koridorova trat na 120km/h tiez nie je to prave orechove, ale v ramci stiesnenych mestskych pomerov je aj zeleny variant celkom fajn riesenie. Som zvedavy na tu realizaciu 2018-2021
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod jarino » 20. Dec 2013 00:15

EUROVIA začala(práce viditeľne prebiehajú, vidno najmä výkopové práce popri trati) práce na trati medzi Varínom a Vrútkami. Predmetom stavby je komplexná rekonštrukcia železničného zvršku koľaje č.1 a 2 v úseku medzi ŽST Varín a Vrútky. Taktiež v celom úseku prebehne nevyhnutná úprava trakčného vedenia. Prebehnú všetky potrebné úpravy zabezpečovacieho zariadenia oboch traťových koľají, úpravy káblových vedení, prestavba nástupiští na zastávke Strečno, opravy a rekonštrukcie priecestí inžinierskych objektov (mostov, priekop a priepustov, sanácia ostenia strečianskeho ostenia III) a potrebné úpravy rozvodov nn a osvetlenia v tuneloch a na zastávke Strečno.
Stavba prebehne v dvoch etapách. Cena: cca 17,5 mil.eur
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.