Medzi Prahou a Ostravou cestuje oveľa oveľa viac ľudí. To je všetko. Taký potenciál počtu cestujúcich na Slovensku nie je. K tomu tam funguje inak dotovanie a Čechov tí traja dopravcovia stoja nemálo peňazí.
Keďže na Slovensku nebol záujem zaviesť dotovanie podobné ako v ČR a ešte si jedna zo strán zaviedla znovuzavedenie IC (rozumej nechcená konkurencia), tak RJ si aj pre nedostatok vozňov zrátal, kde je výhodnejšie jazdiť. Aby to vysvetlil svojím zákazníkom, hodil to na Danka, ktorému to nevadí, lebo verejne vystupoval proti RegioJetu a mohol tak deklarovať svojím voličom, čo všetko on dokáže. A tupci sa vadia
Pritom v skutočnosti nie je sily, ktorá by mala brániť niekomu pôsobiť na tratiach v rámci celej EÚ, pokiaľ to naozaj chce. Fakt by ma zaujímalo, čím akože Danko vyhnal RegioJet, ale skutočný dôvod, nie všeobecné frázy...
RegioJet by som provnával s rýchlikom, zastavoval pri každej vŕbe. Akurát služby boli neporovnateľne na vhej úrovni a jedlo/nápoje stáli rozumný peniaz, čo bola rozumná stratégia majiteľa.
Vo všeobecnosti bolo dobré, keď bola na trati konkurencia, lebo hocikto prevádzkoval tie rýchlejšie vlaky bez konkurencie, tak to vysokú úroveň cestovania nevidelo (ale možno niekto sa vyžíva v záchodovej turistike po celom vlaku)
Čo sa týka dotácií, to je škoda riešiť. Tie budú tak či tak. Akurát je na štáte, ako budú nastavené a kto ich dostane.