Stránka 10 z 10

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2020 22:01
od Vlados
Veď by to stálo pri každej vŕbe... max. TN, ZA, PP a KE.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2020 07:22
od pohodak
Lorenc napísal: Ja som mapu railjetu uz naskicoval :-) 39597


toto ma dorazilo, railjet ma stat vo vrutkach, ruzomberku a spisskej :lol: :lol: :lol:

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2020 07:29
od IceFox
Ono by bol celkom úspech, keby aspoň polovica railjetov z Rakúska "zablúdila" do Bratislavy.
Buďme úprimní - severná trasa (s pohľadu počtu cestujúcich) tiež nie je žiadne terno.
Pendolino, ktoré chodí z Prahy je (pokiaľ viem správne) celé dotované.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2020 07:53
od Lorenc
toto ma dorazilo, railjet ma stat vo vrutkach, ruzomberku a spisskej :lol: :lol: :lol:


Veď ako IC a Pendolino tiez tak stoji :-) Po Rakúsku to stojí v menších mestácha uzloch. Keby ŽSSK urobili zmluvu s OBB o prevádzke IC vlakov, tak by mohli chodiť namiesto našich vlakov z roku 1980 railjety tak ako IC chodia dnes.

Čiže mám tomu správne rozumieť, že Ružomberok by mal trať cez mesto aj tunel poza stanicu? To nemá ani Bratislava (kde je to potrebnejšie, keďže pri problémoch na Hlavnej je najbližšia obchádzka trať Trnava - Kúty).


Železničný tunel Čebrať aj kvôli doprave v meste. Doprava v intravilane RK bude potrebovať záložnú cestu aj ak by došlo k obmedzeniu na D1 Hubová- Ivachnová a budeme mať oveľa vyššie intenzity.

Tunel Mních je to SciFi na prvý pohľad, ale na druhý nie :-)
Stanica Ružomberok má malé priestorové kapacity, čo sa týka nástupisk. Ak by sme sem pretrasovali Oravku, tak by sme potrebovali väčší priestor. Bud by sme odkopali z Mnícha čo vytvorilo 1940 veľký zosuv a zburali celú ulicu alebo postavili jeden kratší tunel pre priechodzie vlaky, ktoré v RK nestoja.

Zupa chce modernizovať Orávku na 120km/h tak podľa mňa by stálo zato prehodnotiť pretrasovanie na RK. Ušetrili by sme na prevádzke stanice Kraľovany s tým istým a lepším efektom pre celú Oravu. To nieje ziaden Hyperloop, len som vytiahol kdesi variant z roku 1890, kde mal byť tunel popod Brestovú.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2020 07:43
od pohodak
prosim ta kde v AT stoji railjet v "centrach" typu RK a SNV? :roll: povodne ne-kapitanovske IC vlaky stali BA-TN-ZA-LM-PP-KE (a potom tam tusim pridali este TT a kysak) co sa este +/- dalo nazyvat IC vlakom, teraz je to rychlikovy paskvil

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2020 08:13
od Vlados
Kedysi sa nestávalo ani v TN a v LM sa stávalo len smerom na KE aj to nie každé IC. Ten paškvil bol dôsledok opatrení voči Jančurovi, ktorý oprávnene potreboval obsluhovať masu a potreboval zastavovať na viacerých miestach. (Proti nemu hrala aj ŽSSK nakoľko nemala dôvod riešiť prípoje a vôbec neboli ochotný čakať s prípojom ak mal RJ meškanie, hlavne z dôvodu situácii na trati.) Danko tu už nie je, ale paškvil zostal. Možno by mohol cez féjsbuk napísať ministrovi frostbite, či ako sa dnes volá.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2020 11:58
od Lorenc
Normálne. Môžu byť super IC vlaky a IC vlaky, ktoré stoja v ďaľších regionálnych mestách a klasické rýchliky a potom osobné vlaky. Štyri stupne obslužnosti/rýchlosti. Súkromní dopravcovia priniesli nový pohľad na dopravu a IC vlaky a rozšírili o ďalší stupeň. Railjet by mohol obsluhovať 1. a 2. stupeň.

Naskicoval som rozdiel medzi úsekom koncipovaným na 160km/h VS 200km/h - oblúk 1300m VS 2000m.
46134
Zasádný rozdiel v týchto dvoch variantoch nieje.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2020 12:16
od asdf
pohodak: No práveže v Rakúsku v takých centrách zastavujú úplne normálne. Oni tie railjety koľkokrát už robia aj "rýchlikovú" vrstvu, resp. je tam fúru tratí, kde majú len jednovrstvovú diaľkovku s railjetmi. Zvlášť tie "južné vetvy". Do Grazu sa štandardne zastavuje napr. v Bruck/Mur a Kapfenbergu. Do Grazu potom okrem Bruck/Mur ešte v takých "centrách" ako Knittelfeld, Unzmarkt, Judenburg, St. Veit/Glan alebo Freisach im Kärnten. A to som s ohľadom na pomery lokality preradil Mürzzuschlag a Leoben medzi veľké centrá. A o railjetoch na Tauernbahn radšej pomlčím úplne. Po dostavbe Koralmbahn sa to možno nejak zmení, ale asi nie úplne.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2020 15:59
od devil
Do Grazu sa štandardne zastavuje napr. v Bruck/Mur a Kapfenbergu. Do Grazu potom okrem Bruck/Mur ešte v takých "centrách" ako Knittelfeld, Unzmarkt, Judenburg, St. Veit/Glan alebo Freisach im Kärnten. A to som s ohľadom na pomery lokality preradil Mürzzuschlag a Leoben medzi veľké centrá. A o railjetoch na Tauernbahn radšej pomlčím úplne. Po dostavbe Koralmbahn sa to možno nejak zmení, ale asi nie úplne.
W-G je asi 200 km a BA-KE je vyse 400 km. graz mozno porovnatelny s kosicami ale uz BA a W asi tazko. potencial teda tiez nie je porovnatelny. to ze rj stoji v par malych mestach nie je to iste ako mat 20 zastavok na 400+ km trati z coho takmer vsetky su min. okresne mesta/ine prestupove uzly ako kysak, vrutky, kralovany....neda sa vyskrtnut takmer nic bez toho aby sa vyrazne nezasiahlo do obsluhy uzemia.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2021 11:00
od EmBe
Ľubochňa - Kraľovany po rekonštrukcii:
https://www.youtube.com/watch?v=WTybAp2YbuU

Predmetom zákazky s názvom "ŽST Kraľovany - ŽST Ľubochňa, rekonštrukcia k. č. 1, 2" je uskutočnenie stavebných prác - komplexná rekonštrukcia železničného zvršku, železničného spodku v potrebnom rozsahu, úpravy trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia, rekonštrukcia nástupíšť na železničnej zastávke Stankovany, vybudovanie prístreškov a osvetlenia na danej zástavke. Účelom stavby je zlepšenie technického stavu železničného zvršku, ktorý bol naposledy rekonštruovaný v roku 1981.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2023 21:07
od frontier
co modernizacia na 160 a jej pokracovanie Strecno-Vrutky ani sa nechysta, nic nove? prip Vrutky-Ruzomberok? (mozna Korbelka) ci to ostane len v risi snov?

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2023 09:10
od EmBe
viewtopic.php?f=35&t=26525&p=254866#p254866

Zlé oznamovanie odchodov vlakov vo Vrútkach mätie cestujúcich. Stanica prejde opravou

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2023 23:15
od frontier
No mám obavy že keď to budú riešiť z vlastných zdrojov že to nebude nič extra.. Nechapem čo takéto modernizácie stanice a nástupíšť neriesia rovno z eurofondov príp fondu obnovy, minimálne budovu mali..podobne ako riešia teraz uzol Žilina tak mali aj uzol Vrútky ktorý si žiada už poriadnu prestavbu a modernizáciu na úrovni