ŽSR - Nové trate

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 20. Jan 2010 21:57

Po polstoročí sa na Slovensku opäť stavia železničný tunel :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12961
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod magnus » 21. Jan 2010 20:39

No, od ukoncenia prieskumu je to 6 rokov, takze taka slovenska norma. Hlavne nech sa im tam nic nestane, lebo do toho svahu sa pustili dost odvazne.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 837
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod Driver » 06. Dec 2011 11:00

Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 364
Obrázky: 899
Založený: 22. Dec 2009 22:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod aquila » 11. Apr 2016 15:25

magnus napísal:A ja navrhujem úplne novú trať Varín - Terchová - Zázrivá - Istebné - Dolný Kubín. Je to možno sci-fi (sme na Slovensku), ale kto pozná aglomeráciu terchovskej doliny, vie, že je tam veľký potenciál na koľajovú dopravu. Je to podľa mňa len na osobnej statočnosti niektorého ministra alebo župana alebo niekoho s vplyvom, aby sa aspoň preverila možnosť trasovania železnice a odstránil sa neuralgický úsek Kraľovany - Párnica, ktorý je z hľadiska železničného napojenia Oravy najhorším. Je to vlastne hluchý úsek bez osídlenia ale v náročnom teréne, kde akákoľvek reko na vyššie rýchlosti je investične náročná ale bez nejakých extra benefitov. Novou traťou by sa podľa mňa jednak sprístupnila horná Orava železnicou a zároveň sa prepojili významné lyžiarske a turistické strediská a aj sa železnica zatraktívnila pre dennú dochádzku do práce či už z Oravy alebo terchovskej doliny do krajského mesta. Proste viac múch jednou ranou. Ale samozrejme, to by sa nejaké štúdie vôbec museli vypisovať a vypisovať zmysluplnejšie ako tá posledná, ktorá vlastne nepovedala nič svetoborné.

Aquila, cyklocesta by bola super :-P


uff, tak toto je podla mna riadne sci-fi a podla mna aj nerealizovatelnea, ani keby moc chceli.

sak si zoberme, ze nechcu ani prehodit koridor do presova, ktory ma viac obyvatelov potencialu ako orava, nehovoriac o relativne jednoduchej strati trnovec - nitra, ktora je podla mna ako jedina ako tak schopna byt postavenia do 2030 ..

nehovoriac o tom, ze ked si zoberieme, ze kvoli dementnej pripomienke oscadnici, ktora chcela aj staru trat, nebude rekonstruovana ani trat do cadce .. pricom ausgerechnet oscadnica by ozaj radovo viac profitovala, keby urobili na starom telese trate luxusnu cyklotrasu s papojenim na cadcu a krasno ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod Andrej » 11. Apr 2016 16:47

Magnusov návrh má niečo do seba. Požiadavky na koridorovú trať sú podstatne vyššie, ako na regionálnu, takže náklady by nemuseli byť také extrémne. A vzhľadom na KIU a stále rastúci turizmus v tejto oblasti by určite bola vo veľkom využívaná.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod aquila » 11. Apr 2016 19:11

no co ja viem ZSR nevedia poriadne napojit zavod KIA ani na vlecku. ani nevedia nejako rozumne urobit zastavku pre ludi aj ked je to pri trati...takze pochybujem. najma ZSR sa riadi horsimi zasadami ako za ferenc jozku.. takze smola..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod dusans » 11. Apr 2016 21:45

Bolo to už niekde vo fóre spomenuté, že práve oblasť Terchovej by mala veľký potenciál práve pre koľajovú dopravu, resp. integrovanú dopravu. Spočiatku by stačilo aspoň vymedziť koridor zo Žiliny po Terchovú s výhľadom na napojenie na Oravu. Samozrejme ďaleká budúcnosť a skôr scifi. Ale s tým napojením Terchovskej oblasti na Žilinu by nebol až tak zlý nápad aspoň nad tým uvažovať.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 366
Obrázky: 12
Založený: 18. Jún 2009 13:05
Bydlisko: KNM

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod Bager3 » 12. Apr 2016 06:47

Ak dobre pozeram mapu tak vrcholovy tunel by mal mat nieco okolo 2 km (medzi Terchovou a Zazrivou) mozno aj viac
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 282
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 13:12

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod dusans » 12. Apr 2016 19:40

Práve preto je to nateraz scifi, v lepšom prípade hudba budúcnosti. Ešte nevedno, čo by na to povedali ochranári, aj keď tunel by im nemal až tak vadiť. Každopádne by bolo zaujímavé pokračovanie trate zo Zázrivej. Terén tam tiež nie je ktovieako ľahký a ťahať to úzkou dolinou do Párnice by nebola až taká výhra.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 366
Obrázky: 12
Založený: 18. Jún 2009 13:05
Bydlisko: KNM

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod magnus » 13. Apr 2016 06:39

Do Párnice by som to rozhodne neťahal. Skor tunelom podo Kubínsku hoľu (aj so zastávkou :-P) smerom na Istebné. Aspoň mne to zatiaľ tak lepšie vychádzalo.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 837
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod Bager3 » 13. Apr 2016 08:41

Magnus mozes urobit aspon jednoduchu skicu na mape kadial presne by si viedol tu trat ? pozeram mapu a nieje mi to uplne jasne kde v Istebnom by trat ustila ? Dakujem
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 282
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 13:12

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod magnus » 13. Apr 2016 08:42

nakreslim ked pridem z porady
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 837
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod johhan » 17. Máj 2016 17:07

magnus napísal:
johhan napísal:Takže už je to vonku ? ... dlho čakali :-) Samozrejme nič nie je 100% kým to nestojí a nejazdí ale údolný variant bol pre EU veľmi ťažko priechodný .. ale keď si niekto nechcel dať 15 rokov povedať :-)
.
Nejaké drobnosti k článku a tomu všetkému:
- variantov Korbeľky je niekoľko - asi 5 - pričom asi 3 využívajú už postavenú trasu dialnice aj s MUK Turany - teda nie je nutné stavať novú MUK
- cena je skutočne odhadovaná na 900 mil. € ale ... na DG bolo prezentované že za úsek Turany - Likavka :!:
- rok 2023 - preto tak neskoro že sa má posúdiť celý úsek Turany Likavka a zoptimalizovať ho.
- v "lufte" sa pohybuje požiadavka - návrh na financovanie z junckerovho fondu za 0% ako triangel Turany - Hubová - Likavka + Hubová - Komjatná - Dolný Kubín ( prieskumný balonik ) - prípadne PPP

magnus napísal:A ja navrhujem úplne novú trať Varín - Terchová - Zázrivá - Istebné - Dolný Kubín. Je to možno sci-fi (sme na Slovensku), ale kto pozná aglomeráciu terchovskej doliny, vie, že je tam veľký potenciál na koľajovú dopravu.

Toto tu už tiež existuje niekte v šuflíku ako Žilina Terchová Zázrivá Námestovo Rabka-PKP .. ale ani verzia DK-TS-Zakopane PKP nie je na zahodenie ... :-)


Jeeeej tak takú štúdiu by som chcel vidieť, kto to spracoval? To je podľa mňa budúcnosť.

K tým variantom Korbeľky - áno, bolo ich niekoľko, pričom niektoré sa zmietli hneď zo stola ako nepriechodné z rôznych hľadísk. Vzhľadom na okrajové podmienky a cieľ minimalizovať vplyvy na prostredie je aktuálny variant ktorý sa posudzuje asi ten najlepší. Optimalizovať by sa samozrejme ešte dal, aj s ohľadom na podzemné vody a železničný koridor. Ale myslím, že si treba počkať a neradovať sa predčasne. Aspoň ja som zatiaľ opatrný skeptik :-)


Skúšal som sa k tomu nejako dostať - podľa toho čo som zistil bol to projekt ČSD a PKP ten pán čo ho mal pôvodne už bohužiaľ nie je medzi nami a celý jeho archív bol darovaný - jedine že nejaké kópia by mohla byť v šuflíkoch PKP - otázna je kde je čiastka ČSD - inak trať bola projektovaná na 100 km/h a mala byť naprojektovaná veľmi kultúrne - mala byť vizuálne veľmi príjemná. Otázkou je či by v rámci šetrenia nebola umravnená. :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.