ŽSR - Nové trate

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod jano.z » 14. Dec 2009 00:23

Spomínalo sa to na školení. To o tej "osvete" hovor marketingárom ZSSK, nie mne. V prípade železnice je ale problém, že ak už k niečomu dôjde, má "negatívnu skúsenosť" pomerne veľa ľudí. Ak to zrátame so skupinami, ktoré využívajú vlaky, tak keby i len čosi ZSSK skúšalo, tak sa hneď vynorí napr. kopa blogov a článkov na tému jak niekomu meškal vlak. Ale začína sa kopať a meškania zas budú a to poriadne.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod zakaznik » 27. Dec 2009 17:53

Z dopravno-sociologického prieskumu BSK:

Prevažujúce požiadavky cestujúcich na skvalitnenie cestovania VHD
kratšia doba cestovania ................ 49,7 % respondentov
hustejšie intervaly spojov ............. 40,7 % respondentov
lepšie časové zosúladenie spojov .. 38,4 % respondentov
lepšie spojenie cez víkendy .......... 35,5 % respondentov
lepšie pohodlie na zastávkach ....... 32,5 % respondentov
lepšie pohodlie vo vozidlách VHD ... 30,8 % respondentov


Najvyššia dôležitosť prvkov kvality cestovania
- cestujúci VHD
dodržiavanie cestovného poriadku 86,8 % dôležitosť
teplotné podmienky vo vozidlách 84,9 % dôležitosť
cena zodpovedajúca úrovni služieb 81,1 % dôležitosť
hustejšie intervaly spojov 80,5 % dôležitosť
dobré časové zosúladenie spojov 79,9 % dôležitosť

- cestujúci individuálnou dopravou
dodržiavanie cestovného poriadku 76,2 % dôležitosť
teplotné podmienky vo vozidlách 70,8 % dôležitosť
pokrytie územia VHD 69,5 % dôležitosť
zakaznik
diskutujúci
 
Príspevky: 133
Obrázky: 2
Založený: 23. Nov 2008 11:06

Odoslaťod kuko6969 » 02. Jan 2010 02:44

Je kontraproduktivne ak sa tu tvrdi ze sa modernizuje koridor mam na mysli prace za NM ked prave mnohe tieto useky na povazi boli rekonstruovane v 80 rokoch. Kludne by na tomto koridore postacovali generalky. Mnozstvo prostriedkov ktore sa na to vynaklada je pouzitych zbytocne. Jazdi sa a dlho sa bude jazdit takou rychlostou ako pred rekonstrukciou.

Ovela vacsiu efektivitu vynalozenych prostriedkov by sa dosiahlo napr. pospajanim a upravou mnohych lokalok uvediem pr. ako magnus spominal rajec - nitrianske pravno,
alebo nova trat na NR kde by sa dosiahol kratsi cestovny cas ako po ceste,
Krompachy - Presov,
tolko kritizovana Oravka napojit ju na PKP,
a mnoho dalsich.....

Uprava tychto trati (lokalok)na vyssiu jazdnu rychlost (pripadne zatrolejovanie). V mnohych pripadoch je jazdna rychlost obmedzena na lokalkach nie zvrskom, zhlaviami ale zab.zar. z cias marie terezie, pouzivanymi "vlakovymi supravami" - nove primestske vlakove supravy na vsetky lokalky.
Zbytok prostriedkov vynalozit na kupu novych suprav napr Pendolin alebo ICE-ciek na "stare" koridory.
kuko6969
diskutujúci
 
Príspevky: 105
Založený: 22. Dec 2009 16:59
Bydlisko: SR

Odoslaťod Driver » 02. Jan 2010 14:16

Je zaujímavé, ako vedenie železníc totálne ignoruje také mestá ako NR alebo PO , a tým vlastne podporujú úbytok cestujúcich vo vlaku. Ja som raz asi 2 roky dozadu cestoval vlakom z PP do PO, cesta mi trvala asi 3 hod. aj z 1 hod. prestávkou v "krásnej" stanici Kysak , odvtedy nikdy viac týmto smerom vlakom nepôjdem, to aj na koni by som sa tam dostal rýchlejšie.
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Odoslaťod stanog » 02. Jan 2010 14:30

Súhlas, nedávno boli rozhovory s ľuďmi zo ŽSR v televízií, jeden sa týkal modernizácie koridoru kde železnice popreli že by sa uvažovalo s vylepšením trate do Prešova, resp. s napojením PO na koridor a pred pár dňami keď Nitrančania v reportáži kritizovali že do BA jazdia z NR len 2 vlaky a aj to s preprahom rovnako železničiari sa vyjadrili že táto trať sa nebude ani meniť ani modernizovať, pritom oficiálne potvrdili že 2 vlaky jazdia len preto že väčšiu hustotu spojov trať Nitra - Leopoldov nezvládne.
V praxi to znamená ignoráciu cca 200 000 potenciálnych cestujúcich ktorých možno získať nie nezvládnuteľnými investíciami.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2010 16:14

stanog napísal:V praxi to znamená ignoráciu cca 200 000 potenciálnych cestujúcich ktorých možno získať nie nezvládnuteľnými investíciami.
Štát nikdy nevyhovie a akože železnice, ktoré dohromady majú nejakých 400 mil. € majú stavať trate ? :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2010 16:15

teda nikdy nevyhovie všetkým
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 02. Jan 2010 18:05

kuko6969: Vacsi vplyv ZZ je len na dvoj a viackolajnych tratiach. Priprava vlakovej cesty je na elektronickom stavadle kvoli vsetkym kontrolam a oneskoreniam mozno o 20s kratsia nez na elektromechanike s ustredne stavanymi vyhybkami. Alebo je tam naozaj vela stanic, kde su len jednoramenne, resp. trojsvetelne vchodove navestidla (jazda 40km/h aj do rovna) Jedina trat, kde by prinieslo namontovanie novej zabezpecovacky naozaj citelne zvysenie rychlosti je azda Prievidza - Nitra. Preco sa k tomu ZSR nemaju, netusim. Ale ked je raz na tej trati vlak a treba poslat vlak inym smerom, tak sa to holt neda. Elektrifikacia trate ma vyznam tam, kde je nakladna doprava (ekonomicky) alebo vyrazna rychlikova dialkova doprava (vyznam rychlostny). A aj to ta intenzita musi byt hodne vysoka a aj rychlostna ujma na preprahu znatelna (typicky Zvolen - Kosice, kde je vyznam otazny). Jedinou tratou, ktoru by snad bolo vhodne elektrifikovat je v sucasnosti trat Banovce nad Ondavou - Humenne.

Postavenie trate do NR zavisi od toho ci by na nu boli k dispozicii peniaze z EU, lebo vystavba novej trate (hoc je v podstate lacnejsia nez koridorizacia) je mimo financnych moznosti ZSR a zrejme aj tohto statu (na populisticke kecy typu SRT rovno zabudnite, navyse pri stavbe SRT sa mali v znacnej miere vyuzit uz existujuce ci zrusene trate).

V CR zvladame na jednokolajnej elektrifikovanej trati s pomerne archaickou zabezpecovackou 3 rychliky za dve hodiny v kazdom smere, taktovu osobnu dopravu IDS (okrem useku Vyskov - Holubice, kde sa to fakt neda) a to este nam tu behaju aj nakladne vlaky. Priblizne to zodpoveda celemu slavnemu slovenskemu koridoru, kde je navyse druha tratova kolaj...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod kuko6969 » 03. Jan 2010 00:58

jano.z napísal:kuko6969: Vacsi vplyv ZZ je len na dvoj a viackolajnych tratiach. Priprava vlakovej cesty je na elektronickom stavadle kvoli vsetkym kontrolam a oneskoreniam mozno o 20s kratsia nez na elektromechanike s ustredne stavanymi vyhybkami.


bohuzial na IV koridore na ktorom jazdia EC-cka spajajuce SR s Berlinom a Hamburgom je usek NZ-Sturovo zabezpeceny elektromechanicke st. co pokial si dobre pamatam obmedzuje max. rychlost na 120km/h

jano.z napísal:Alebo je tam naozaj vela stanic, kde su len jednoramenne, resp. trojsvetelne vchodove navestidla (jazda 40km/h aj do rovna) Jedina trat, kde by prinieslo namontovanie novej zabezpecovacky naozaj citelne zvysenie rychlosti je azda Prievidza - Nitra. Preco sa k tomu ZSR nemaju, netusim. Ale ked je raz na tej trati vlak a treba poslat vlak inym smerom, tak sa to holt neda. Elektrifikacia trate ma vyznam tam, kde je nakladna doprava (ekonomicky) alebo vyrazna rychlikova dialkova doprava (vyznam rychlostny). A aj to ta intenzita musi byt hodne vysoka a aj rychlostna ujma na preprahu znatelna (typicky Zvolen - Kosice, kde je vyznam otazny). Jedinou tratou, ktoru by snad bolo vhodne elektrifikovat je v sucasnosti trat Banovce nad Ondavou - Humenne.


Ved prave trat z Rajca prepojit na Nitrianske pravno celu ju zatrolejovat po NZ vratane Nitry, odstranit bodove zavady s nizkou tratovou rychlostou, vymenit mechaniku za elektronicke stavadlo nakupit primestske supravy .... NR peronizovat
a nie utapat peniaze na BA-ZA onedlho na ZA-KE

jano.z napísal:Postavenie trate do NR zavisi od toho ci by na nu boli k dispozicii peniaze z EU, lebo vystavba novej trate (hoc je v podstate lacnejsia nez koridorizacia) je mimo financnych moznosti ZSR a zrejme aj tohto statu (na populisticke kecy typu SRT rovno zabudnite, navyse pri stavbe SRT sa mali v znacnej miere vyuzit uz existujuce ci zrusene trate).


trnovec-nr ziadna nakladna investicia, nechapem preco to Nitriansky kraj neriesi ked ZSR utapaju peniaze na BA-ZA onedlho na ZA-KE
kuko6969
diskutujúci
 
Príspevky: 105
Založený: 22. Dec 2009 16:59
Bydlisko: SR

Odoslaťod Forgreen » 03. Jan 2010 17:40

Kuko na jednej strane si protu tunelu Višňové a chceš spojiť Pravno z Rajcom, z jednej strany by to bolo fajn, skrátil by sa čas pre osobnú dopravu, ale pre nákladnú by mala trať minimálne využitie v dnešnej dobe, zatiaľ. No len náklady na vybudovanie úseku Rajec a Pravno by stáli 1,5 -2 krát viac ako tunel Višňové, nemáš ani šajnu aká tam je geológia, tie podmienky sú tam na budovanie tunela katastrofálne (ten tie kopce sú tam takmer duté a plné vody, višňové je oproti tomu malá studnička), neboj už dávnejšie by bol postavený, keby to šlo tak jednoducho.
Forgreen
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 29. Dec 2009 16:36

Odoslaťod Dialniciar » 03. Jan 2010 20:03

kuka treba nechať tak, nech ho aj rozpolí, až sa Višňové začne raziť a vôbec nech ich roztrhne všetkých, o -10 lepšie pre Slovensko :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 04. Jan 2010 18:36

kuko6969: Sturovo - NZ je aj trat len na 120km/h, nova zabezpecovacka by to nezachranila. Na velkom kuse je tam snad len 100km/h.

Davanie do laty jedinych dvoch trati, ktore maju naozaj potencial na zivenie zeleznicnej dopravy (BA-ZA a obzvlast ZA-KE) nazyvas utapanim penazi? Na BA-ZA sa po dokonceni rekonstrukcie niektore vlaky tak zaplnili, ze sa v nedelu a v piatok vratil do hry uz skoro zabudnuty maximalny normativ 500t (14-16 vozov) ...

Elektromechanicke zabezpecovacie zariadenie je aj na vacsine stanic ZA-KE a na celom useku 120, ktory nie je zrekonstruovany okrem. Zst. Trencianska Tepla a Dubnica nad Vahom je taka ista elektromechanika ako na useku NZ-Sturovo. Akurat na ZA-KE bola este za komancov doplnena o ABR-69E, ktory nema ani len uplnu blokovu podmienku (vid nehoda Moravany). Po strankach tratovych stavieb je na tom ZA-KE dokonca podstatne horsie nez NZ-Sturovo.

Aky podla teba prepravny potencial ma trat ZA-PD via Rajec a Pravno? Dva vlaky hnedeho uhlia z Handlovej a par osobnych vlakov? Ked uhlie je tovar, ktory aj pardnove oneskorenie znesie a vlakom mas sancu obsluzit sotva polovicku dedin na tej trati? Ak by nejaka trat bola utapanim penazi, bola by to tato. Preco ostatne sa "komunista" rozhodol na odvoz uhlia z Hornej Nitry postavit radsej trat do Hornej Stubne, nez do Rajca ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod mino » 04. Jan 2010 20:11

jano.z napísal: Na BA-ZA sa po dokonceni rekonstrukcie niektore vlaky tak zaplnili, ze sa v nedelu a v piatok vratil do hry uz skoro zabudnuty maximalny normativ 500t (14-16 vozov) ...


:D skoro ako ruske tazkotonazne rychliky... len si nie som isty ci sa zaplnili samotnou rekonstrukciou, alebo len ZSSK konecne dopraje cestujucim aby v posilovych (nielen)kozenkacoch neboli zaplnene ulicky az niekde po WC...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod magnus » 04. Jan 2010 21:11

Forgreen napísal:Kuko na jednej strane si protu tunelu Višňové a chceš spojiť Pravno z Rajcom, z jednej strany by to bolo fajn, skrátil by sa čas pre osobnú dopravu, ale pre nákladnú by mala trať minimálne využitie v dnešnej dobe, zatiaľ. No len náklady na vybudovanie úseku Rajec a Pravno by stáli 1,5 -2 krát viac ako tunel Višňové, nemáš ani šajnu aká tam je geológia, tie podmienky sú tam na budovanie tunela katastrofálne (ten tie kopce sú tam takmer duté a plné vody, višňové je oproti tomu malá studnička), neboj už dávnejšie by bol postavený, keby to šlo tak jednoducho.


No no no, trochu opatrnejsie s tymi dutinami :-)))
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod magnus » 04. Jan 2010 21:29

Este by som dovysvetlil s tym Rajcom - ja som mal na mysli celkovy synergicky efekt pre trasu NR - ZA. Ak by sa zaviedla na takejto trase taktova doprava, myslim, ze by to pomohlo nastartovat mobilitu pracovnej sily a v konecnom dosledku aj rozvoj ekonomiky pozdlz takejto trate. Z podobneho dovodu odmietam napriklad trasovanie R1 RK - BB, nema to vyznam z hladiska rozvoja. Ale suhlasim, ze nova trat Rajec - Pravno by bola v sucasnosti ekonomicky neunosna a nepochopena. Vytvorila by vsak potencial do buducnosti.
Zavisi vsak, ako sa na buducnost krajiny divaju jej obyvatelia a politici. Ak vidia hlavny prinos len v automobilovej doprave, tak potom sa necudujme, ze aj myslienky na nove trate pripadaju mnohym ako totalna utopia a zbytocnost. Ak niekomu zalezi na zachovani krajiny, tak rozmysla aj nad alternativami k indivindi doprave. je to proste vec postoja. Vid krajiny ako Svajc alebo Rakusko, alebo v mensej miere uz aj Cesko. V tomto smere sme este hooodne za opicami, a neda sa to ospravedlnit nedostatkom penazi. rad by som o tom niekedy s niekym podebatil - ale je to skor tema niekde k pohariku vinka, po nom sa dobre filozofuje :-)))
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod mino » 05. Jan 2010 00:08

jano.z napísal:Elektrifikacia trate ma vyznam tam, kde je nakladna doprava (ekonomicky) alebo vyrazna rychlikova dialkova doprava (vyznam rychlostny). A aj to ta intenzita musi byt hodne vysoka a aj rychlostna ujma na preprahu znatelna (typicky Zvolen - Kosice, kde je vyznam otazny). Jedinou tratou, ktoru by snad bolo vhodne elektrifikovat je v sucasnosti trat Banovce nad Ondavou - Humenne.


Inac usek Zvolen-Filakovo sa mal podla projektov ZSR elektrifikovat v rokoch 2006-2007, ktovie ci sa to v najblizsich rokoch vobec zacne, alebo nie...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod magnus » 05. Jan 2010 08:02

mino napísal:
jano.z napísal:Elektrifikacia trate ma vyznam tam, kde je nakladna doprava (ekonomicky) alebo vyrazna rychlikova dialkova doprava (vyznam rychlostny). A aj to ta intenzita musi byt hodne vysoka a aj rychlostna ujma na preprahu znatelna (typicky Zvolen - Kosice, kde je vyznam otazny). Jedinou tratou, ktoru by snad bolo vhodne elektrifikovat je v sucasnosti trat Banovce nad Ondavou - Humenne.


Inac usek Zvolen-Filakovo sa mal podla projektov ZSR elektrifikovat v rokoch 2006-2007, ktovie ci sa to v najblizsich rokoch vobec zacne, alebo nie...


No elektrifikovala sa BB - ZV namiesto toho. Podla mna to bola zasadna chyba.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod kuko6969 » 05. Jan 2010 10:57

jano.z
Trat NZ-Sturovo jej zabezbecenie je zatial plne funkcne avsak len taky uskrn (mozno aj fajn foto) sa mi vytvori pri pohlade na mechanicke zavory a za nimi "nove" Siemens vozne ci uz na EC Hasek,Jesenius,Hungaria,Moravia,Avala ci vysvieteny domcek vstupneho stavadla....

jano.z:Po strankach tratovych stavieb je na tom ZA-KE dokonca podstatne horsie nez NZ-Sturovo.

No tak to je na veeelmi dlhu diskusiu nikam neveducu.


jano.z:Aky podla teba prepravny potencial ma trat ZA-PD via Rajec a Pravno? Dva vlaky hnedeho uhlia z Handlovej a par osobnych vlakov? Ked uhlie je tovar, ktory aj pardnove oneskorenie znesie a vlakom mas sancu obsluzit sotva polovicku dedin na tej trati? Ak by nejaka trat bola utapanim penazi, bola by to tato. Preco ostatne sa "komunista" rozhodol na odvoz uhlia z Hornej Nitry postavit radsej trat do Hornej Stubne, nez do Rajca ...

Ku tomuto sa vyjadril Magnus dostatocne jasne jednalo by sa o rozvoj daneho regionu, v tomto pripade nitrianskej+rajeckej vs. uz davno rozvinutej vazskej (v pripade vazskej kotliny uz bol dosiahnuty urcity stupen zel.dopravy pred modernizaciou) [/quote]
kuko6969
diskutujúci
 
Príspevky: 105
Založený: 22. Dec 2009 16:59
Bydlisko: SR

Odoslaťod jano.z » 05. Jan 2010 16:23

magnus: Elektrifikacia useku Zvolen - Filakovo bez elektrifikacie Filakovo - Kosice nema zmysel. Vo Zvolene je zriadovacia stanica, kde dochadza k spracovaniu zataza a takmer kazdy vlak tam ma viachodinovy pobyt. Je to preto idealne aj k napr. preprahu na nezavislu trakciu. Vo Filakove by sa musela obnovit a znovupostavit (tamojsie depo je zrusene) veskera infrastruktura na preprah masin, ku ktoremu by navyse aj tak dochadzalo, a to pri vsetkych vlakoch.

Motivacia BB-ZV bola v dialkovej doprave (navysenie poctu rychlych vlakov BB-BA), ku ktoremu sice v najblizsich rokoch nedojde (nieto vlkm a nove stat nezaplati) + miernym zrychlenim dialkovej osobnej dopravy v smere BA-BB (zjednodusenie manipulacie s rychlikmi vo Zvolene) a dalej moznost zaviest EMJ v doprave BB-ZV.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod jano.z » 05. Jan 2010 17:00

kuko6969: Velka cast aj pomerne frekventovanych trati v ex. NDR je este aj 20 rokov po zjednoteni stale zabezpecena elektrodynamickymi stavadlami zo 40. a 50. rokov bez zabezpeceneho posunu (!!!) ci zistovania volnosti vlakovej cesty (!!!!!!!!) a nikto nad nimi palicu nelame. Dokonca hlavna dvojkolajna trat z Furthu, cez Marktredwitz az do Norimbergu, ktora frekvenciou takmer zodpoveda 130 (menej nakladnej, viacej osobnej dopravy) je takmer v celom useku zabezpecena RANKovymi pristrojmi (elektromechanika) VRATANE MECHANICKYCH NAVESTIDIEL! V PPS Furth im Wald su dokonca miestne stavane vyhybky. A to tam donedavna tiez jazdili aj EC (sice len 2 pary) ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod magnus » 07. Jan 2010 09:07

jano.z napísal:magnus: Elektrifikacia useku Zvolen - Filakovo bez elektrifikacie Filakovo - Kosice nema zmysel. Vo Zvolene je zriadovacia stanica, kde dochadza k spracovaniu zataza a takmer kazdy vlak tam ma viachodinovy pobyt. Je to preto idealne aj k napr. preprahu na nezavislu trakciu. Vo Filakove by sa musela obnovit a znovupostavit (tamojsie depo je zrusene) veskera infrastruktura na preprah masin, ku ktoremu by navyse aj tak dochadzalo, a to pri vsetkych vlakoch.

Motivacia BB-ZV bola v dialkovej doprave (navysenie poctu rychlych vlakov BB-BA), ku ktoremu sice v najblizsich rokoch nedojde (nieto vlkm a nove stat nezaplati) + miernym zrychlenim dialkovej osobnej dopravy v smere BA-BB (zjednodusenie manipulacie s rychlikmi vo Zvolene) a dalej moznost zaviest EMJ v doprave BB-ZV.


A aky teda teraz má ta elektrifikacia vyznam? Myslim, ze zaujimavejsie z dlhodobeho hladiska by bolo postupne sa tahat smeromna vychod. Tak ci tak musi teraz masina ist zo ZV do BB (kde nie je depo), bude privesena na rychlik a bude s s nim vracat do ZV a do BA. Akurat sa manipulacia presunula zo ZV do BB a navyse treba viac lokovlakov. Alebo je to inac?
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod jano.z » 07. Jan 2010 09:28

magnus: Mašiny, ktoré do BB jazdia majú v kolónke "depo" napísané "DKV Brno - PJ Brno-Maloměřice" :lol:

Mašina dôjde s chytríkom do BB, tam ju dajú na opačnú stranu súpravy, si tam chvíľku počká, a tajde s opačným chytríkom do Bratislavy. On tam síce jazdí aj jeden súpravový vlak, lebo v BB nie je zázemie ani pre vozne, ale ten by jazdil. Motorové mašiny sa riešia tak, že niektoré vlaky chodia v "nafte" až do Zvolena a tam sa menia. Iné zas chodia v elektrike a mašiny sa menia až v BB (Horehronec). Ale výčap nafty myslím v BB majú. Cargo chodí v nafte až do Zvolena, okrem tých pár uceleniek za mesiac, ktoré do BB vozí tamojšia dispečerka a tam ju chodí preberať elektrická mašina.

Ale Fiľakovo by už vyžadovalo aj preprahy Carga (na to je do KE moc kus) a keď pôjde Cargo v nafte už zo Zvolena tak sa to pre tých pár rýchlikov a osobákov (na tej štreke po stránke osobnej dopravy skapal pes) elektrifikácia neoplatí. Kdežto BB-ZV je "relatívne kúsok" navyše s predpokladom silnejšej regionálnej dopravy a snáď časom aj častejšie jazdiacich rýchlikov.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod mino » 07. Jan 2010 11:36

jano.z napísal:na tej štreke po stránke osobnej dopravy skapal pes


Nepoznam velmi tuto trat (ZV-KE), sklonove a smerove pomery, maximalne rychlosti... Je nejaka sanca posilnenia osobnej dopravy na tomto useku a pritiahnutie cestujucich do vlaku z tychto regionov (rekonstrukcia, uplna elektrifikacia, marketing)?
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod stanog » 07. Jan 2010 16:51

Väčší problém ako nízka traťová rýchlosť tejto trate je nízka hustota zaľudnenia a veľká vzdialenosť staníc od tých zopár miest čo sú po trase. Predsa len sa Rožňava či Rima Szomba nedajú porovnávať ani počtom obyvateľov ani turistov s Mikulášom či Popradom. A BA-KE zase necestuje priamo až tak veľa cestujúcich s výnimkou študentských vlakov a aj tí čo cestujú preferujú IC na ktoré zase nie sú vhodné parametre.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod i15 » 07. Jan 2010 17:23

Rimavska Sobota ani nelezi na hlavnej trase, roznavska stanica je pomerne daleko od mesta a stanice v Detve a Moldave su tiez pomerne od cesty. Jedine mesto medzi ZV a KE, ktore ma prijatelne dostupnu zeleznicu, je Lucenec.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.