Stránka 1 z 8

ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2005 07:54
od johhan
Nové trate v sieti ŽSR - reálne aj nereálne projekty a megaprojekty

Bratislava Fililialka - Bratislava - Petržalka
Bratislava UNS - Bratislava Letisko - Bratislava - Vajnory
Tunel Bratislava hl. st. - bypas
Trnava - Nitra - Zlaté Moravce - Žarnovica
Levice - Lučenec
Trenčín - Bánovce/Bebravou - Prievidza
Prievidza - Horná Štubňa - Banská Bystrica
Trstená - Nowy Targ
Poprad - Nowy Targ - tatranský tunel
Krompachy - Prešov
Prešov - Bardejov - Rzezsow

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2005 10:21
od aquila
myslim ze prvy a druhy su docela realnymi. resp spojenie s letiskom chcu rakusani. tunel pri hl stanici podla mna koreluje do znacnej miery s filialkou. ak by bola filialka, dlho nebude tunel pri hl stanici & vice versa ..

ostatne neviem posudit ;)

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2005 13:42
od Milos
Hm, zaujímavé plány.. Myslím si ale, že v najbližších rokoch môže by reálnym nanajvýš ten druhý v poradí...

A Prievidza - Horná Štuba - Banská Bystrica, to je nová tra? Táto tra predsa existuje (Prievidza - Horná Štuba a Horná Štuba - BB), akurát treba postavi prepojovací oblúk (i tak nejako, neviem to správne pomenova) za Hornou Štubou v smere na BB, aby vlak mohol prejs bez zmeny smeru jazdy "elom vzad", ale to je v tomto kontexte zanedbatená investícia... Alebo chcú postavi tunel priamo niekde z Ráztona do Skleného? Ale tam je veký výškový rozdiel, ktorý by železnica ažko na takej malej džke mohla prekonáva - v súasnosti ide tra ponad Handlovú (vlastne ju celú obíde naokolo, priom postupne naberá výšku).

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2005 17:07
od Čavo
johhan napísal:Trnava - Nitra - Zlaté Moravce - Žarnovica

Neviem, či je to planované z Trnavy, pretože pokiaľ viem, tak je vytvorený koridor v plánoch (zákres koridoru som nevidel, iba informáciu o jeho existencii) mesta Nitry. A to z Trnovca nad Váhom (neďaleko Šale). Smer ďalej z Nitry nie je v tej správe komentovaný.

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2005 10:06
od magnus
Skor by bola zaujimava prepojka Prievidza - Rajec - Žilina

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2005 10:22
od wazari
Hm, vidim realne prve dva. Ostatne mozno daleka buducnost.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 19:53
od Caesar
johhan napísal:Poprad - Nowy Targ - tatranský tunel


johhan,

odkiaľ čerpáš takúto informáciu? :twisted:

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 06:27
od magnus
Caesar napísal:
johhan napísal:Poprad - Nowy Targ - tatranský tunel


johhan,

odkiaľ čerpáš takúto informáciu? :twisted:


ano tato informacia preletela verejnostou uz niekolko rokov dozadu, bola o tom diskusia aj na tunelarskom komitete. ale ako daleko su prirpavym, to tazko povedat.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 10:01
od johhan
Caesar napísal:
johhan,

odkiaľ čerpáš takúto informáciu? :twisted:


Verejne dostupná info 8) .. alebo nie ? :shock:

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 19:40
od Caesar
johhan napísal:Verejne dostupná info 8) .. alebo nie ? :shock:


Tak ako sa to vezme. Záleží aj ktorú trasu ty máš na mysli, alebo len všeobecnú informáciu?

Tunelov pod Tatrami je plánovaných viac ako jeden a nie len v oblasti železničnej dopravy. O tom už tu niekde začal aj AV, takže ja to popierať nebudem. 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2005 15:10
od bodrik
zaujimave a dost odvazne plany... ale opodstatnene. vies neico blizsie o trase Presov - Bardejov - Rzesow? zaujima ma to..

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 13:25
od Caesar

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 13:32
od wazari
Caesar napísal:Ďalšia nová trasa.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=8891#8891


Mohlo by to suvisiet s projektom uvedenym na prvom mieste v zozname.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 21:02
od Caesar
wazari napísal:
Caesar napísal:Ďalšia nová trasa.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=8891#8891


Mohlo by to suvisiet s projektom uvedenym na prvom mieste v zozname.


Pochybujem, ak sa to aj potvrdí, tak to je len náhoda, pretože Rakúsko a jeho plány SR nemá odkiaľ poznať. 8)

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2005 12:45
od aquila
caesar, praveze rakusani az moc dobre poznaju plany susedov .. ver mi ;) tolko padovy studii co sa tu robi na roznych velmi kvalitnych institutoch sa malokde robi .. a to len co som ja videl ;)

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2005 10:58
od bodrik
johhan napísal:Nové trate v sieti ŽSR - reálne aj nereálne projekty a megaprojekty
Prešov - Bardejov - Rzezsow

Vieš niečo bližšie o tejto "plánovanej" trati? Zaujíma ma to...

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 11:32
od wazari
Caesar napísal:
wazari napísal:
Caesar napísal:Ďalšia nová trasa.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=8891#8891


Mohlo by to suvisiet s projektom uvedenym na prvom mieste v zozname.


Pochybujem, ak sa to aj potvrdí, tak to je len náhoda, pretože Rakúsko a jeho plány SR nemá odkiaľ poznať. 8)


Je to sucast "europrojektu", ktory ide aj cez Rakusko.

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 14:47
od Antimander
wazari napísal:
Caesar napísal:
wazari napísal:
Caesar napísal:Ďalšia nová trasa.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=8891#8891


Mohlo by to suvisiet s projektom uvedenym na prvom mieste v zozname.


Pochybujem, ak sa to aj potvrdí, tak to je len náhoda, pretože Rakúsko a jeho plány SR nemá odkiaľ poznať. 8)


Je to sucast "europrojektu", ktory ide aj cez Rakusko.


wazari,

ale či to súvisí s týmto: Bratislava Fililialka - Bratislava - Petržalka (1. príspevok ve tejto téme).

Inak ja som absolútne "mimo" čo sa železníc týka. Vlakom síce jazdím dosť, ale o rozvoji viem dosť málo. :roll:

Asi to bude tým, že "vlak ma vezie", ale "auto musím viesť sám". :wink:

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2005 08:25
od wazari
Antimander napísal:
wazari,

ale či to súvisí s týmto: Bratislava Fililialka - Bratislava - Petržalka (1. príspevok ve tejto téme).

Inak ja som absolútne "mimo" čo sa železníc týka. Vlakom síce jazdím dosť, ale o rozvoji viem dosť málo. :roll:

Asi to bude tým, že "vlak ma vezie", ale "auto musím viesť sám". :wink:


Prepojenie Viedne a Bratislavy (a az do Pariza) je "europrojekt" vyssieho rangu patriaci do TEN. Nedavno sa tlac zaoberala vyjadreniami ZSR o Petrzalke, Filialke, moznom prepojeni na letisko ako sucasti spojenia Ba - Vieden. Urcite boli rokovania ZSR aj s rakuskymi drahami. No, a zeby sa robili dve nove zeleznicne propojenia po priblizne rovnakej trase ...

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2005 19:50
od Antimander
wazari napísal:Prepojenie Viedne a Bratislavy (a az do Pariza) je "europrojekt" vyssieho rangu patriaci do TEN. Nedavno sa tlac zaoberala vyjadreniami ZSR o Petrzalke, Filialke, moznom prepojeni na letisko ako sucasti spojenia Ba - Vieden. Urcite boli rokovania ZSR aj s rakuskymi drahami. No, a zeby sa robili dve nove zeleznicne propojenia po priblizne rovnakej trase ...


wazari,

ďakujem za info, pozriem sa na to bližšie. :wink:

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2005 19:03
od johhan
bodrik napísal:
johhan napísal:Nové trate v sieti ŽSR - reálne aj nereálne projekty a megaprojekty
Prešov - Bardejov - Rzezsow

Vieš niečo bližšie o tejto "plánovanej" trati? Zaujíma ma to...


No bližšie už ani nie .. bolo to dávno ked som to kukal. Ale žsr by mala vedieť .. mali by ti to vedieť poskytnúť podla zákona o info.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2005 23:05
od bodrik
johhan napísal:
bodrik napísal:
johhan napísal:Nové trate v sieti ŽSR - reálne aj nereálne projekty a megaprojekty
Prešov - Bardejov - Rzezsow

Vieš niečo bližšie o tejto "plánovanej" trati? Zaujíma ma to...


No bližšie už ani nie .. bolo to dávno ked som to kukal. Ale žsr by mala vedieť .. mali by ti to vedieť poskytnúť podla zákona o info.

Johhan, nevieš, kadiaľ by mala viesť trasa? Prechádzala by do Poľska v oblasti Becherova, resp. Nižnej Polianky, alebo by šla z Bardejova cez Svidník a odtiaľ cez Dukelský Priesmyk na Krosno? Zaujímavý plán. Aspoň by došlo k oživeniu "slepej" trate, ktorá končí v BJ. Ináč pokračovanie železnice z Bardejova do Poľska malo byť realizované ešte v 19 stor. (rok 1893), kedy bola postavená trať po BJ. Mala prechádzať do Poľska (do Haličskej oblasti) nad Becherovom, ale neboli peniaze. Keď už aj peniaze boli, a bolo všetko dohodnute, dokonca sa už začal aj nakupovať materiál na stavbu, prišla I.sv. vojna, rozpad R-U monarchie a bolo po plánoch... Neskôr po II.sv. vojne sa mala trať predĺžiť do Svidníka a odtiaľ mala pokračovať do Stropkova a neskôr aj okolo Domaše ku Vranovu. Taktiež z BJ mala ďalšia trať viesť dolinou rieky Topľa cez Giraltovce do Hanušoviec n. Topľou. Tieto trate už mali pridelené aj svoje čísla, ale po zmene politickej situácie v r. 1989 bola príprava ich realizácie (síce sa nerobilo takmer nič) zastavená.

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2005 18:24
od Caesar
Nové trate ŽSR, ktoré uvádzaš johhan, sú možno všetky v plánoch, ale reálnosť ich vybudovania dosť záleží hlavne na tom, ako sa budú modernizovať tie súčasné.

Jediný veľký projekt, ktorý má šancu existovať na Slovensku v dohľadnej dobe, je aby Bratislava bola spojená s Viedňou za pomoci Transrapidu. A potom, o niekoľko rokov je šanca, aby takto bola s Bratislavou spojená aj Trnava. ... a tam sa "uvidí", kadiaľ, či smer ZA alebo ZV. Ono totiž stavať estakády v smere na ZA nebude už potom také jednoduché a návratnosť by asi nebola nikdy. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2005 06:05
od magnus
Caesar napísal:Nové trate ŽSR, ktoré uvádzaš johhan, sú možno všetky v plánoch, ale reálnosť ich vybudovania dosť záleží hlavne na tom, ako sa budú modernizovať tie súčasné.

Jediný veľký projekt, ktorý má šancu existovať na Slovensku v dohľadnej dobe, je aby Bratislava bola spojená s Viedňou za pomoci Transrapidu. A potom, o niekoľko rokov je šanca, aby takto bola s Bratislavou spojená aj Trnava. ... a tam sa "uvidí", kadiaľ, či smer ZA alebo ZV. Ono totiž stavať estakády v smere na ZA nebude už potom také jednoduché a návratnosť by asi nebola nikdy. 8)


Pochybujem, ci sa da hovorit o navratnosti Transrapidu vobec. Myslim, ze skor nie. BTW, z hladiska vystavby a mnozstva estakad by bolo trasovanie cez Za aj cez ZV rovnocenne.

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2005 13:57
od Caesar
magnus napísal:Pochybujem, ci sa da hovorit o navratnosti Transrapidu vobec. Myslim, ze skor nie. BTW, z hladiska vystavby a mnozstva estakad by bolo trasovanie cez Za aj cez ZV rovnocenne.


Transrapid šetrí čas, je to drahšia varianta cestovania, cestujú teda len manažéri a inak vplyvní ľudia, tí šetria čas a tým zarábajú a vytvárajú hodnoty, ... takže výstavba trate letisko Šnaghai - centrum Šanghai a podobne sú robené preto, aby boli ziskové. Návratnosť je dlhodobá, ale istá.

Transrapid, Maglev, TGV, ... ale oplatí sa to na územiach, ktoré sú veľké, nie SR. 8)