ŽSR - elektrifikácia tratí

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Antimander » 05. Sep 2005 22:03

Mňa by zaujímalo, kedy sa na Slovensku elektrifikujú hlavné trate? Postupne aj všetky trate vzhľadom na situáciu v EÚ, a vo svete ohľadom pohonných látok a vývoja výroby el. energie.

Lebo ja poviem otvorene:

Modernizovať severnú vetvu, zároveň tam plánovať aj ďalšiu trať a budovať nové trate a nechať južnú trať neelektrifikovanú, tak to je podľa mňa nesprávne.

Pretože aj v rámci rozvoja diaľničnej siete, bude na severe diaľnica D1 (ktorá bude vyťažená a bude potrebná aj 2. diaľnica, ale tá ani nie je plánovaná), no na juhu sa stavia R1 a R2 a bude sa stavať južná vetva R4 a R7. Tam to vyrovnané v rámci možností je. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 14:46

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod wazari » 06. Sep 2005 10:58

Antimander napísal:Lebo ja poviem otvorene:

Modernizovať severnú vetvu, zároveň tam plánovať aj ďalšiu trať a budovať nové trate a nechať južnú trať neelektrifikovanú, tak to je podľa mňa nesprávne.


Nie som odbornik (Johhan to asi napise podrobnejsie). Severna vetva je hlavna trasa, tak sa modernizuje. Dalsia trat sa asi mysli vysokorychlostna trat (VRT) - ina ma nenapada, uz sa to tu niekde spominalo a rozoberalo, tusim tam bol daky termin po roku 2050. Ako som kdesi cital, ZSR planuju postupne elektrifikovat celu juznu trasu (asi chcu vyuzit aj peniaze EU), momentalne sa robi/elektrifikuje Zvolen - B. Bystrica.

Podobna situacia ako na dialniciach a RC, nie? :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 17:12

Odoslaťod random » 06. Sep 2005 13:03

Ak sa dobre pamatam tak pocas stavby trate druzby sa uvazovalo o postaveni kompletne zdvojkolajnenej a elektrifikovanej trate juznej vetvy ... no az na zhruba 90km zo zvolena do KE sa nic take nestalo ... tune soroska ostal jednokolajny a este k tomu bude problem tam razit druhu kolaj lebo nieje to tam setko take super akoby sa na prvy pohlad zdalo ... o elektrifikacii tato trat iba pocula ... ale ak naozaj chcu tuto trat elektrifikovat tak nech uz konecne aj dokoncia aj jej zdvojkolajnenie ... bude to stat majland ale aspon sa tym trochu zapchaju usta tym na juhu ... kym tam nebude R2 ci uz v 1/2 alebo plnom profile...
... este dodam ze tunel soroska je robeny tak aby sa mohla trat elektrifikovat a to je vlastne uz iba jediny tunel ktory je na tejto trati
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 993
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod Čavo » 06. Sep 2005 14:25

Keďže robia modernizáciu trate 120 (BA-ZA) a následne chcú pokračovať traťou 180 (ZA-KE), tak si myslím, že na nejaké modernizovanie iných tratí peniaze nenájdu a keď, tak šialene pomalým spôsobom.

Inak také zdvojkoľajnenie a elektrifikácia trate č. 160 (ZV-KE), by určite prišlo vhod. A to ešte nehovorím, že po ZV to tiež ešte celé nie je.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 458
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 15:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod wazari » 06. Sep 2005 15:34

čavo napísal:Keďže robia modernizáciu trate 120 (BA-ZA) a následne chcú pokračovať traťou 180 (ZA-KE), tak si myslím, že na nejaké modernizovanie iných tratí peniaze nenájdu a keď, tak šialene pomalým spôsobom.


BA - ZA sa financuje z Kohezneho fondu (KF) EU a ZV - BB z Europskeho fondu regionalneho rozvoja (ERDF). Osobne predpokladam, ze to asi takto pojde dalej, teda ze ERDF sa pouzije na ZV-KE. Mozno vsak, ak bude potreba, presunie sa ERDF na BA-ZA, ci ZA-KE, ale to uz by skor vedeli povedat na ZSR.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 17:12

Odoslaťod Antimander » 06. Sep 2005 17:07

random napísal: ... bude to stat majland ale aspon sa tym trochu zapchaju usta tym na juhu ... kym tam nebude R2 ci uz v 1/2 alebo plnom profile...


random,

to snáď nemyslíš vážne?! :evil:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 14:46

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Antagonis » 06. Sep 2005 19:28

wazari napísal:Podobna situacia ako na dialniciach a RC, nie? :wink:


wazari,

ani zďaleka nie je.

RK R1 bude dokončená do r. 2012. RK R2, tam je to otázne, no budú sa stavať obchvaty na 1/2 profil, takže tam bude posun výrazný. Okrem toho tu je RK R7 a južná vetva R4. A na záver aj D1 KE-MI-UA, to už je skôr juhovýchodné Slovensko.

A tak by bolo správne, aby južný železničný ťah bol aspoň elektrifikovaný. :wink:

Na doplnenie: severný je aj dvojkoľajný, aj elektrifikovaný a ešte sa modernizuje na 160 km/h rýchlosť. A južný má problém vôbec jeden z týchto bodov spĺňať.
Antagonis
návštevník
 
Príspevky: 32
Obrázky: 1
Založený: 04. Sep 2005 15:11

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod wazari » 06. Sep 2005 20:38

Antagonis napísal:
wazari napísal:Podobna situacia ako na dialniciach a RC, nie? :wink:


wazari,

ani zďaleka nie je.


To prirovnanie som myslel s nadhladom - aj dialnice, aj zeleznica sa tlaci k ZA, na juhu sa robi v bystrickom kraji a dake "bodove zavady" sa idu riesit odtial smerom na Kosice :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 17:12

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Antagonis » 06. Sep 2005 21:11

wazari napísal:
Antagonis napísal:
wazari napísal:Podobna situacia ako na dialniciach a RC, nie? :wink:


wazari,

ani zďaleka nie je.


To prirovnanie som myslel s nadhladom - aj dialnice, aj zeleznica sa tlaci k ZA, na juhu sa robi v bystrickom kraji a dake "bodove zavady" sa idu riesit odtial smerom na Kosice :wink:


Osobne si myslím, že práve BB a KE kraj majú najmenšie investície. NR má predsa len už napojenie pomocou RK R1 na diaľnicu D1.

V BB kraji "sa robí" minimum aj na železniciach, aj na RK, aj na obnove vodovodov/ostatných inžinierských sietí. Sú tu jedny z najhorších škôl, nemocníc, zadlžené mestá a obce. To už nie je len o neschopnosti BB a KE, ale predovšetkým o 20% nezamestnanosti v mnohých regiónoch, dokonca aj 25-30% nezamestnanosti, veľmi málo investícií, rýchlejší krach mnohých firiem, ...

Takže ak vláda SR dá BB a KE na infraštruktúru "len omrvinky", tak sa nemôže nikto čudovať vzniku takých ľudí ako je p. Mesík.

To je totiž jeho nová téma vo svete (USA), že na juhu SR nie je ani poriadna železnica. A má pravdu. :wink:

Doplnenie: Ja som samozrejme za max. investície na diaľnicu D1, na diaľnicu D3, na RK R1, R4, R5. :wink:
Antagonis
návštevník
 
Príspevky: 32
Obrázky: 1
Založený: 04. Sep 2005 15:11

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod johhan » 06. Sep 2005 23:51

Antimander napísal:Modernizovať severnú vetvu, zároveň tam plánovať aj ďalšiu trať a budovať nové trate a nechať južnú trať neelektrifikovanú, tak to je podľa mňa nesprávne.


Severná vetva sa rekonštruje lebo je to nutné a okrem toho na to dáva únia peniaze. :-)

K stavaniu na severnej vetve iba toľko že sa budú riešiť úpravy a prekládky hlavnej trate - Nosice, Strečno, Kraľovany " Tatranská rampa". Jediné realizovaľné projekty na severe boli železnično - cestný Tunel "Zakopané - Tri doliny" a prekládka trate / nová trať pre osobnú dopravu / smerom na Poprad - Prešov - Košice. Tunel je zrušený a prekládka " vo hviezdach". Južná trať sa postupne bude elektrifikovať - ono dopravcovia aj tak pomaly nemajú na čom voziť. Motorová trakcia dožíva a elektrická pomaly tiež. Takže aj keby bol juh elektrifikovaný realne by asi nebolo čím voziť.

Ak sa budu robiť investície tak na strednom alebo južnom Slovensku. Možno širokorozchodná trať z Košíc do Viedne :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod magnus » 07. Sep 2005 07:57

čavo napísal:Keďže robia modernizáciu trate 120 (BA-ZA) a následne chcú pokračovať traťou 180 (ZA-KE), tak si myslím, že na nejaké modernizovanie iných tratí peniaze nenájdu a keď, tak šialene pomalým spôsobom.

Inak také zdvojkoľajnenie a elektrifikácia trate č. 160 (ZV-KE), by určite prišlo vhod. A to ešte nehovorím, že po ZV to tiež ešte celé nie je.


nemyslim, ze by trat zo ZV do KE bola tak sialene vytazena, aby bolo potrebne je zdvojkolajnovat. Co sa tyka elektrifikacie, to som vsetkymi desiatimi za. Takzisto by sa mohla zelektrifikovat MT- BB, tedze uz sa tam robili upravy v tuneloch ako priprava na elektrifikaciu.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 839
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Antagonis » 07. Sep 2005 16:29

johhan napísal:Severná vetva sa rekonštruje lebo je to nutné a okrem toho na to dáva únia peniaze. :-)

Južná trať sa postupne bude elektrifikovať - ono dopravcovia aj tak pomaly nemajú na čom voziť. Motorová trakcia dožíva a elektrická pomaly tiež. Takže aj keby bol juh elektrifikovaný realne by asi nebolo čím voziť.

Ak sa budu robiť investície tak na strednom alebo južnom Slovensku. Možno širokorozchodná trať z Košíc do Viedne :-)


johhan,

"lebo je to nutné", ... to je argument? Vieš, čo všetko je nutné vo svete? A stavia asi 10%. Niekde sa stavia aj 20%, ale to je max., a všetko je to "nutné". A napriek tomu je to veľmi málo.

Na Slovensku je dostatok vagónov, aj rušňov. Takže je na čom voziť. Dokonca 20-25% kapacít stojí. Okrem toho, na severnej trati je tiež už problém, pretože mnohé tunely by potrebovali opravy a nie je dosť peňazí a ani nebude na kompletnú prestavbu.

Mne je to osbne jedno, či sa bude rozvíjať infraštruktúra na Slovensku "tak či onak".

Ale práve z regionálnych rozdielov vznikajú vo svete problémy - konflikty, ktoré často končia teroristickými útokmi (ETA, IRA, ...).

A región od NR, cez BB až po KE a PO je na tom katastrofálne v porovnaní s BA, TT, TN a ZA. :wink:
Antagonis
návštevník
 
Príspevky: 32
Obrázky: 1
Založený: 04. Sep 2005 15:11

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod wazari » 07. Sep 2005 16:52

Antagonis napísal:
johhan,

"lebo je to nutné", ... to je argument? Vieš, čo všetko je nutné vo svete? A stavia asi 10%. Niekde sa stavia aj 20%, ale to je max., a všetko je to "nutné". A napriek tomu je to veľmi málo.


Nechcem sa ta dotknut, Antagonis, ale toto asi nebolo dobre formulovane z tvojej strany. Je to nutne a su peniaze, to by malo stacit. Urcite by som sa nad tym pozastavil, ak by to nebolo nutne a robilo sa to, ale v tomto pripade mi to pride logicke. Alebo, kedze nezvladame robit vsetko, co je nutne, tak radsej neurobime ani to, co mozeme?

Direktivne tovar na zeleznicu nenalozis, este tak pred 16 rokmi ... Zeleznica tam je, kapacitne postacuje, hadam aj dake dieselove lokomotivy - elektrifikacia bude plus, ale ci to tam situaciu zlepsi - neviem posudit.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 17:12

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod johhan » 07. Sep 2005 19:52

Antagonis napísal:johhan,

"lebo je to nutné", ... to je argument? Vieš, čo všetko je nutné vo svete? A stavia asi 10%. Niekde sa stavia aj 20%, ale to je max., a všetko je to "nutné". A napriek tomu je to veľmi málo.

Na Slovensku je dostatok vagónov, aj rušňov. Takže je na čom voziť. Dokonca 20-25% kapacít stojí. Okrem toho, na severnej trati je tiež už problém, pretože mnohé tunely by potrebovali opravy a nie je dosť peňazí a ani nebude na kompletnú prestavbu.

Mne je to osbne jedno, či sa bude rozvíjať infraštruktúra na Slovensku "tak či onak".

Ale práve z regionálnych rozdielov vznikajú vo svete problémy - konflikty, ktoré často končia teroristickými útokmi (ETA, IRA, ...).

A región od NR, cez BB až po KE a PO je na tom katastrofálne v porovnaní s BA, TT, TN a ZA. :wink:


Argument nutné znamená že trať už potrebuje rekonštrukciu, je to medzinárodný koridor - teda financuje to EU, Košicko - Bohumínska železnica je najstaršia na území SR a ja aj najvýkonejšia prepavuje gro výkonov ŽSR. Teda rekonštruuje sa tam kde to je nutné - teda kde sú výkony najvačšie a samozrejme že sa bude pokračovať aj na juhu ale neskoršie, tam tie výkony sú malé - bohužiaľ. Nezatracuj severný koridor .. ten totiž udržuje železnicu pri živote.

Hnacích vozidiel je na slovensku tak akurát na hrane ... o 5 rokov ak sa nespraví nič bude chýbať približne 1/4 vozidiel. Inak viezol si sa niekdy iným vlakom ako je IC/EC ? ... To je katastrofa v akom stave sú, a že kultúra cestovania. Vagon môže byť čistý a uprataný, železničiari sa môžu snažiť - čo sa aj snažia - o dušu spasenú ale 30 rokov je 30 rokov.

Tu si sa trochu sekol .. ETA IRA sú separatistické teroristické hnutia, nie je to o regionalnych rozdieloch ale o separatizme a náboženstve.

Železnica sa stavala pred 150 rokmi a stavala sa podla vtedajších potrieb a dopravných výkonov ... tak sa netreba čudovať že teraz už nevyhovuje nárokom, hlavne na juhu .. ale stále sú na juhu dopravné výkony slabé - myslím Cargo. Osobná doprava je dotovaná .. tá tu trať nezaplatí. Preto sa bude časom najviac nových tratí stavať na juhu a východe.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Antagonis » 07. Sep 2005 21:27

wazari napísal:Nechcem sa ta dotknut, Antagonis, ale toto asi nebolo dobre formulovane z tvojej strany. Je to nutne a su peniaze, to by malo stacit. Urcite by som sa nad tym pozastavil, ak by to nebolo nutne a robilo sa to, ale v tomto pripade mi to pride logicke. Alebo, kedze nezvladame robit vsetko, co je nutne, tak radsej neurobime ani to, co mozeme?

Direktivne tovar na zeleznicu nenalozis, este tak pred 16 rokmi ... Zeleznica tam je, kapacitne postacuje, hadam aj dake dieselove lokomotivy - elektrifikacia bude plus, ale ci to tam situaciu zlepsi - neviem posudit.


wazari,

ano, zrejme to mohlo vyznieť ako nejaký útok alebo prinajmenšom ako urážka, že by johhan nepoznal stav na železniciach, čo ma mrzí, takže ak sa to niekoho dotklo, tak sa ospravedlňujem. Myslím si, že vo všetkých témach ohľadom železníc, je to práve johhan, ktorý vie najviac a má prehľad, avšak ja som sa len spýtal, prečo sa juh SR výslovne zanedbáva aj po stránke rozvoja železníc? Dostal som odpoveď, s ktorou som nebol spokojný, no môžeme diskutovať, od toho je fórum. Ja nie som neomylný, ani si to o sebe nemyslím, môžem zmeniť názor, alebo naopak z tohto fóra si ja donášam: upravený pohľad na mnohé problémy.

Ja viem veľmi dobre, aká je situácia ohľadom peňazí z EÚ a bol by skutočne hriech, keby sa severná trasa neobnovovala. A je chyba, že štát nedáva viac, lebo by dávala viac aj EÚ. To ty ako odborník na EÚ na tomto fóre, určite vieš.

Ja mám prehľad o nákladnej železničnej doprave, takže viem čo sa vozí mimo hlavnej severnej trasy, na to poznám dosť dobre dané firmy, ktoré železnice na južnom ťahu "ťahajú", a viem, že chýbajú investície na rozvoj.

A wazari, ja si dovolím povedať, že tá elektrifikácia na juhu nebude žiaden +, to bude len štandard.

Laicky povedané: "Pre pána jána", vidí z vás niekto, ako fungujú železnice v západnej Európe? A ako na Slovensku? Už aj ČR je oveľa ďalej!

Záver: Tak kam teda smeruje SR peniaze? Keď ani na diaľnice, ani na železnice, ani na letiská, ani na riečnu dopravu nie je dosť peňazí a okrem toho, sú staré byty, vodovody, ... a SR má schodok verejných financií od 1 do 2 mld. EUR. Aj sociálna reforma je tvrdá, šetrí sa, ... škrtá sa, ... ale výsledok v podobe vyšších investícií chýba. A ešte k tomu aj už skutočne európsky škandál, KIA a SR. A aby to malo význam tento môj text, tak namiesto D1 bude slúžiť železnica pre KIA. :wink:

Totiž na infraštruktúru ako celok (diaľnice, cesty, železnice, letiská, rôzne inžinierske siete, internet, bývanie, ...) sa v EÚ dáva najviac peňazí práve v tomto období, ak sa zrátajú aj národné rozpočty. Len SR dáva akosi málo. :roll:
Antagonis
návštevník
 
Príspevky: 32
Obrázky: 1
Založený: 04. Sep 2005 15:11

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Antagonis » 07. Sep 2005 21:44

johhan napísal:Argument nutné znamená že trať už potrebuje rekonštrukciu, je to medzinárodný koridor - teda financuje to EU, Košicko - Bohumínska železnica je najstaršia na území SR a ja aj najvýkonejšia prepavuje gro výkonov ŽSR. Teda rekonštruuje sa tam kde to je nutné - teda kde sú výkony najvačšie a samozrejme že sa bude pokračovať aj na juhu ale neskoršie, tam tie výkony sú malé - bohužiaľ. Nezatracuj severný koridor .. ten totiž udržuje železnicu pri živote.

Hnacích vozidiel je na slovensku tak akurát na hrane ... o 5 rokov ak sa nespraví nič bude chýbať približne 1/4 vozidiel. Inak viezol si sa niekdy iným vlakom ako je IC/EC ? ... To je katastrofa v akom stave sú, a že kultúra cestovania. Vagon môže byť čistý a uprataný, železničiari sa môžu snažiť - čo sa aj snažia - o dušu spasenú ale 30 rokov je 30 rokov.

Tu si sa trochu sekol .. ETA IRA sú separatistické teroristické hnutia, nie je to o regionalnych rozdieloch ale o separatizme a náboženstve.

Železnica sa stavala pred 150 rokmi a stavala sa podla vtedajších potrieb a dopravných výkonov ... tak sa netreba čudovať že teraz už nevyhovuje nárokom, hlavne na juhu .. ale stále sú na juhu dopravné výkony slabé - myslím Cargo. Osobná doprava je dotovaná .. tá tu trať nezaplatí. Preto sa bude časom najviac nových tratí stavať na juhu a východe.


johhan,

ďakujem pekne za odpoveď, no budem reagovať.

Výkony na juhu sú menšie, čo zodpovedá aktuálnemu stavu na daných trasách, to je snáď normálne. To mi nevadí, mne prekáža, že na juhu ani nie sú plánované (do r. 2010-20) žiadne výrazné investície narozdiel od diaľničnej siete, ktorá sa bude rozvíjať na juhu a východe SR. O toto mi ide. Ja mať firmu na Slovensku, tak tiež budem preferovať rýchlejšiu, lepšiu trať. Nespochybňujem modernizáciu tratí, len spochybňujem rozvojový plán, ... ten totiž chýba a okrem hlavnej severnej vetvy sa žiadne výrazné investície realizovať nebudú. Výnimkou bude postupná (teda pomalá) elektrifikácia na juhu SR, v smere na východ SR.

Rušňov je zatiaľ dosť. Vieš johhan, to je to isté, ty povieš, že na hrane a ja poviem, že sypač (zase cestná sieť) má dnes v priemere 20-30 rokov. Tiež je na hrane, často sa pokazí, nenaštartuje, pokazí sa spúšťacie zariadenie na radlicu, ... zase to nie je argument, to je otázka niekoľkých mld. SKK a to nie je problém.

Ano, viezol som sa. Takže viem, čo to je, je to katastrofa, ale zase, čia je to chyba? Tvoja ani moja nie, ... nespochybňujem ani stav vagónov, no jazdia a je ich dosť. Zatiaľ, na hrane.

Viem, ako dopadol tender na nákup rušňov za 100-vky mil. SKK, resp. mld. SKK. Tender sa aj zrušil, ... aj minister dopravy vtedy na tom "padol". Kauza vláčiky.

Ano, uznávam, že ETA ani IRA nebol ten správny príklad, ale stačilo, že si pochopil, kam tým smerujem. A v mnohých krajinách (Afrika, Rusko, ...) to funguje na báze občianska vojna, vzbury, atentáty. Zatiaľ je to na Slovensku ok, pretože nezamestnaný sú najmä Rómovia a to nie je nebezpečné (tvrdo povedané, ale je to tak).

Osobná doprava. Veľmi zložitá téma. Vo všeobecnosti platí, že je dotovaná v celom svete, výnimočne sú niektoré linky ziskové, no na celú osobnú dopravu to nestačí. Je to však doprava ekologická, ... a zase, jazdí aj mimo juhu SR. :wink:

Doplnenie: Aby si niekto nemyslel, že som "južan", tak ja som z TT. :wink:
Antagonis
návštevník
 
Príspevky: 32
Obrázky: 1
Založený: 04. Sep 2005 15:11

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod wazari » 07. Sep 2005 23:20

Antagonis napísal:
wazari,

ano, zrejme to mohlo vyznieť ako nejaký útok alebo prinajmenšom ako urážka, že by johhan nepoznal stav na železniciach, čo ma mrzí, takže ak sa to niekoho dotklo, tak sa ospravedlňujem.


Nezdalo sa mi to urazlive, iba vcelku divny prispevok, ze co tym chces povedat :wink:

Antagonis napísal: A je chyba, že štát nedáva viac, lebo by dávala viac aj EÚ.


Nie som si uplne isty, ako si to myslel, ale v globale je to tak, ze EU prideli statu balik penazi (vseobecne na 7 rokov) a my iba dokladame, aj ked dame viac penazi, EU uz neda viac (obcas su v tomto mechanizme mozne male vynimky).


Antagonis napísal:
Už aj ČR je oveľa ďalej!


o dost dalej :(

Antagonis napísal:
Záver: Tak kam teda smeruje SR peniaze?


iba ak dakam do Svajciarska :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 17:12

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod wazari » 07. Sep 2005 23:35

Antagonis napísal:
Výkony na juhu sú menšie, čo zodpovedá aktuálnemu stavu na daných trasách, to je snáď normálne. To mi nevadí, mne prekáža, že na juhu ani nie sú plánované (do r. 2010-20) žiadne výrazné investície narozdiel od diaľničnej siete, ktorá sa bude rozvíjať na juhu a východe SR. O toto mi ide. Ja mať firmu na Slovensku, tak tiež budem preferovať rýchlejšiu, lepšiu trať. Nespochybňujem modernizáciu tratí, len spochybňujem rozvojový plán, ... ten totiž chýba a okrem hlavnej severnej vetvy sa žiadne výrazné investície realizovať nebudú. Výnimkou bude postupná (teda pomalá) elektrifikácia na juhu SR, v smere na východ SR.


ZSR velmi penazi na rozvoj infrastruktury nemaju, asi tiez cakaju, kolko z EU penazi sa im ujde po roku 2007 a podla toho budu aj projekty (na juhu). Medializovana je iba rekonstrukcia severnej vetvy - asi aj preto, aby vysvetlili tie meskania vlakov :wink:

Antagonis napísal:
Viem, ako dopadol tender na nákup rušňov za 100-vky mil. SKK, resp. mld. SKK. Tender sa aj zrušil, ... aj minister dopravy vtedy na tom "padol". Kauza vláčiky.


To neboli rusne, ale lahke motorove jednotky - ak sa dobre pamatam, tak na prepravu ludi na regionalnych neelektrifikovanych tratiach - dake som videl pod tatrami cez vikend.


Antagonis napísal:
Doplnenie: Aby si niekto nemyslel, že som "južan", tak ja som z TT. :wink:


Aaaaa, takze Nagy Szombat :wink: Zajtra tam zacina jarmok, ak sa dobre pamatam :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 17:12

Odoslaťod devil » 09. Sep 2005 18:04

Zaujimava tema, ale kdesi som cital (tusim v trende) ze v buducnosti pre zeleznice nebude prvorada rychlost prepravy ale hlavne cena sluzieb, na rychlu prepravu sluzia hlavne D/RC a letecka preprava. Jedine v pripade, ze by sa investicie do zeleznic znasobili, co nepredpokladam, lebo vacsiu prioritu maju cesty. a dalsi dovod je tento:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... ight=#5025

myslim, ze dnes zeleznice nie su az takou brzdou regionalneho rozvoja ako nekvalitne cesty. Co sa tyka trasovania elektrifikacia bude pokracovat. Po ZV-BB by mal nasledovat ZV-Filakovo (a nejakej "zeleznicnej stranke" som cital ze madari elektrifikuju trat po Salgotarjan. Co sa tyka dalsieho medzinarodneho koridoru BA-Sturovo, hoci tam nie su velke prepravne vykony, v osobnej doprave je to porovnatelne s cestovanim autom, cize scasti je to alternativa k R7 a vyhoda ze zeleznica a R1 nie su pri sebe.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 102
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod random » 09. Sep 2005 22:56

neah ...hrniem to ... madari maju relativne jednoduchu pracu pri stavbe ciest a zeleznic ... nemaju ziadne rozlohou mohutne hory (az na sever)... ich prvorada vec pri stvbe je zabespecit vozovku proti potapanu (na 55% uzemia)ale pre dialnice to taky prblem nieje kedze (podla valastnej skusenosti - su vedene vrcholovo aalebo po hrbeni)... za dalsie ... juzna vetva mala byt elektrifikovvana uz v 50-60 rokoch no asi severna tradsa nakoniec stacila prepravny kapacitam ... co pochybujem .... no zavaznejsia vec bola odlahcenie severnej trasi od pretazenia dostavanim 2kolajovej juznej trasi .... doteraz nebola tato myslienka realizovana na 60% dlzky useku... je to smutne.... slovensko si to zasluzilo ... no v byvalom CSRt z ideologickych ci akych dovodou nebolo mozne :( ... howk
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 993
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Antimander » 11. Sep 2005 18:16

wazari napísal:Direktivne tovar na zeleznicu nenalozis, este tak pred 16 rokmi ...


wazari,

a ešte k tomuto argumentu. Nemáš pravdu. Švajčiarsko je príkladom, ako sa dá prepravovať tovar po železnici, v podstate direktívne. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 14:46

Odoslaťod Antimander » 11. Sep 2005 18:19

devil napísal:myslim, ze dnes zeleznice nie su az takou brzdou regionalneho rozvoja ako nekvalitne cesty.


devil,

nesúhlasím, na Slovensku nie sú nekvalitné cesty. Cestná sieť je v relatívne dobrom stave a lepší sa aj naďalej, možno s výnimkou BB kraja.

Chýbajú diaľnice, ale to nie je nekvlaitná cestná sieť, len nedostatočná cestná sieť a v tom je veľký rozdiel.

Nekvalitné cesty majú Poliaci a Maďari. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 14:46

Odoslaťod Caesar » 11. Sep 2005 20:08

Antimander napísal:,
...nesúhlasím, na Slovensku nie sú nekvalitné cesty. Cestná sieť je v relatívne dobrom stave a lepší sa aj naďalej, možno s výnimkou BB kraja.


Antim,

mýliš sa ty.

Slovenská cestná sieť nie je postavená na súčasnú záťaž, ktorej je vystavená.

Dôkazom sú nespevnené krajnice, zle klopené zákruty, absolútne nevyhovujúce parametre šírky, záťaže, podkladu na cestách II. a III. triedy.

Na cestách I. triedy sú často vyjazdené koľaje a iné nerovnosti.

Takže devil má pravdu, že cestná sieť je nekvalitná a naviac ako ty tvrdíš, ešte aj nedostatočne rozvinutá v podobe chýbajúcich diaľnic a málo postavených km ciest I. triedy.

Celkovo takmer 45% všetkých ciest na Slovensku (vrátane diaľnic) by porebovali opravu a sú v nevyhovújucom stave, aj po stránke parametrov aj po stránke nerovností/vyjazdených koľají.

Horšia situácia je v Maďarsku a Poľsku, čo sa parametrov záťaže týka.

Horšia situácia je v ČR, čo sa nerovností a vyjazdených koľají týka.

Avšak, v ČR sa už výrazne investuje. Maďarsko spolu s Poľskom výrazne zlepšujú svoju diaľničnú sieť.
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod wazari » 12. Sep 2005 09:24

Antimander napísal:
wazari napísal:Direktivne tovar na zeleznicu nenalozis, este tak pred 16 rokmi ...


wazari,

a ešte k tomuto argumentu. Nemáš pravdu. Švajčiarsko je príkladom, ako sa dá prepravovať tovar po železnici, v podstate direktívne. :wink:


neviem, musel by som sa informovat, ale predpokladam ze je to zamerane na kamiony resp. niektore druhy tovaru, ale na vsetko asi nie.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 17:12

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Antimander » 15. Sep 2005 17:06

wazari napísal:neviem, musel by som sa informovat, ale predpokladam ze je to zamerane na kamiony resp. niektore druhy tovaru, ale na vsetko asi nie.


wazari,

je tam jasný zákaz prepravy po diaľnici, ak existuje paralelne železničný systém a ak sú splnené aj ďalšie podmienky pre prepravu a cenu prepravy.

Neplatí to pre všetky typy nákladu, ale aj to je jednoznačný posun. A nie je takýto systém len vo Švajčiarsku. Viac sa využíva aj vo Francúzsku a napr. aj v severských štátoch. Preprava kamiónov, alebo aspoň kontajnerov. A nie 100-200, ale aj 1 000 - 2 000 km. Nariadením, legislatívou, t.j. v podstate direktívne.

A len doplním, že železnice sú tu vysoko ziskové, ale aj modernizované. A cestná sieť je kvalitná, netreba ju často opravovať.

Potom to súvisí aj s ekonomikou ... vyššie prepravné náklady spôsobia vyššie ceny, alebo treba dotovať tento systém prepravy, čo zase zvýši aj tak zaťaženie občana, no vo vyspelej ekonomike je to jedno.

Avšak SR, to je predovšetkým tranzit a export.

Na záver: V Rakúsku sa zaviedol mýtny, elektronický systém. Niekoľkonásobne sa zvýšili príjmy za používanie diaľnic, no diaĺničná sieť ešte ani zďaleka nie je dobudovaná. Dôvod? Rakúsko má veľmi vysokú životnú úroveń, takže zdraženie v tejto oblasti prinieslo požadovaný efekt. Na Slovensku je to absolútne nereálne očakávať podobné sumy, zvýši sa zisk najprv o 100%, neskôr o 10 rokov, možno o ďalších 100%. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 14:46

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.