wazari napísal:Nechcem sa ta dotknut, Antagonis, ale toto asi nebolo dobre formulovane z tvojej strany. Je to nutne a su peniaze, to by malo stacit. Urcite by som sa nad tym pozastavil, ak by to nebolo nutne a robilo sa to, ale v tomto pripade mi to pride logicke. Alebo, kedze nezvladame robit vsetko, co je nutne, tak radsej neurobime ani to, co mozeme?
Direktivne tovar na zeleznicu nenalozis, este tak pred 16 rokmi ... Zeleznica tam je, kapacitne postacuje, hadam aj dake dieselove lokomotivy - elektrifikacia bude plus, ale ci to tam situaciu zlepsi - neviem posudit.
wazari,
ano, zrejme to mohlo vyznieť ako nejaký útok alebo prinajmenšom ako urážka, že by johhan nepoznal stav na železniciach, čo ma mrzí, takže ak sa to niekoho dotklo, tak sa ospravedlňujem. Myslím si, že vo všetkých témach ohľadom železníc, je to práve johhan, ktorý vie najviac a má prehľad, avšak ja som sa len spýtal, prečo sa juh SR výslovne zanedbáva aj po stránke rozvoja železníc? Dostal som odpoveď, s ktorou som nebol spokojný, no môžeme diskutovať, od toho je fórum. Ja nie som neomylný, ani si to o sebe nemyslím, môžem zmeniť názor, alebo naopak z tohto fóra si ja donášam: upravený pohľad na mnohé problémy.
Ja viem veľmi dobre, aká je situácia ohľadom peňazí z EÚ a bol by skutočne hriech, keby sa severná trasa neobnovovala. A je chyba, že štát nedáva viac, lebo by dávala viac aj EÚ. To ty ako odborník na EÚ na tomto fóre, určite vieš.
Ja mám prehľad o nákladnej železničnej doprave, takže viem čo sa vozí mimo hlavnej severnej trasy, na to poznám dosť dobre dané firmy, ktoré železnice na južnom ťahu "ťahajú", a viem, že chýbajú investície na rozvoj.
A wazari, ja si dovolím povedať, že tá elektrifikácia na juhu nebude žiaden +, to bude len štandard.
Laicky povedané: "Pre pána jána", vidí z vás niekto, ako fungujú železnice v západnej Európe? A ako na Slovensku? Už aj ČR je oveľa ďalej!
Záver: Tak kam teda smeruje SR peniaze? Keď ani na diaľnice, ani na železnice, ani na letiská, ani na riečnu dopravu nie je dosť peňazí a okrem toho, sú staré byty, vodovody, ... a SR má schodok verejných financií od 1 do 2 mld. EUR. Aj sociálna reforma je tvrdá, šetrí sa, ... škrtá sa, ... ale výsledok v podobe vyšších investícií chýba. A ešte k tomu aj už skutočne európsky škandál, KIA a SR. A aby to malo význam tento môj text, tak namiesto D1 bude slúžiť železnica pre KIA.
Totiž na infraštruktúru ako celok (diaľnice, cesty, železnice, letiská, rôzne inžinierske siete, internet, bývanie, ...) sa v EÚ dáva najviac peňazí práve v tomto období, ak sa zrátajú aj národné rozpočty. Len SR dáva akosi málo.