ŽSR - elektrifikácia tratí

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod regiopanter » 16. Feb 2021 01:37

Čiže zvolili najväčšiu možnú sračku.. Ako inak a poradil im to útvar hodnoty za peniaze, že? :lol: zas ďalší mackopes na svete, pokračujeme v trende, čo tam že sú miliardy z fondu obnovy keď treba do kesene..
Inak povedané natiahnu drôty a dovidenia..
regiopanter
diskutujúci
 
Príspevky: 73
Založený: 19. Jan 2021 01:24

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod pa3ck » 22. Feb 2021 14:07

Tu ktosi píše, že sa bude stavať variant C: https://www.vlaky.net/diskusia/link/896724/
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod MuelMI » 23. Feb 2021 19:43

Inak v čom spočíva ta úchylka zastavovanie v Banovciach nad Ondavou? Zastavuje sa neustále, aj predtým ako bola obnovená lokálka Banovce-V. Kapušany, zastavujú tu nielen ReX-y ale aj R, EN a Regiojety.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod devil » 23. Feb 2021 19:47

lebo je to uzol. a pokial viem protiduce vlaky REX sa prave tam minaju.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod MuelMI » 23. Feb 2021 20:09

devil napísal:lebo je to uzol.

Prečo sa tam zastavovali aj vtedy, keď sa tam prestalo prepriahat a ešte nebol prestup na lokálku? Nemám vedomosť, žeby tam bol nejaký TIOP :)
devil napísal:a pokial viem protiduce vlaky REX sa prave tam minaju.
Pokiaľ si ja ešte pamätám, tak sa ReX-y míňajú v Trebišove.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod pa3ck » 23. Feb 2021 20:15

Križujú sa v Bánovciach, preprah bol jednu dobu v Trebišove.

V každom prípade, počty cestujúcich tam asi nebudú veľké (stanica je v poli medzi malými dedinami)
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod MuelMI » 23. Feb 2021 20:24

pa3ck napísal:Križujú sa v Bánovciach, preprah bol jednu dobu v Trebišove.

V každom prípade, počty cestujúcich tam asi nebudú veľké (stanica je v poli medzi malými dedinami)

hej, už som si to našiel cez cp. Preprah bol postupne v Slanci, Trebišove a Banovciach. To, že sa tam križujú ReX-y je pochopiteľné. Viac ma trápi, prečo tam stoja nočné: R Zemplín , EN Bohemia a RegioJety.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod pa3ck » 23. Feb 2021 20:40

EN a Zemplín (smer hejazdia v Rexovom takte (vynechávajú Brekov, Čeľovce a Košice predmestie). Akurát Zemplín na západ je posunutý a križovanie má v Michalovciach, ale asi kvôli tomu nechceli mať unikát v systéme.

Regiojet bude do Humenného najbližšie jazdiť až keď natiahnu drôty (ak vôbec) :D
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod jarino » 25. Feb 2021 22:13

Projekt elektrifikácie do Moldavy má opäť úspešného uchádzača. Je ním opäť konzorcium TSS Grade - Eltra
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod DrX » 26. Feb 2021 12:21

Super, aj ked skoda, ze to nerobia aspon po Roznavu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod MuelMI » 26. Feb 2021 13:22

DrX napísal:Super, aj ked skoda, ze to nerobia aspon po Roznavu.

To by mali chodit osobaky po Roznavu a ak by sli, tak by asi bolo tazke EU vysvetlit, ze naco sme za 6,7mil. z Kohezneho fondu postavili TIOP Moldava mesto. Jednie, ze by sa obnovila lokalka do Medzeva. :mrgreen: Ak by nešli, tak netreba elektrifikovať, ci myslis, ze rychliky budu prepriahat v ZV, a potom v RV? :lol:
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod DrX » 26. Feb 2021 13:26

Zas "argumenty". Elektrifikovat treba celu 160ku, cize ak by sa z toho spravilo 60km po Roznavu, je to viac ako 30km po Moldavu. Ci a ako sa to bude vyuzivat najblizsich 5 rokov, je kratkozrake rozmyslanie. Zeleznice sa stavaju pre dlhodobu potrebu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod MuelMI » 26. Feb 2021 13:44

Aky mas problem s mojimi argumentami? 160-tka ešte bohužiaľ dlho elektrifikovaná nebude, ved kolko sa uz hovori o elektrifikacii po Moldavu. Ani cast ZV-DT-LC-Filakovo, nevysla najlepsie, vzhladom aj na stav pripravy pred 2035 nebude. O zvysku trate ktory sa , pokial viem, este ani nezacal projektovat, ani nehovorim. Takze kratkodobe rozmyslanie je dost dolezite. Este raz, chcel by si viest osobaky RV-KE alebo Moldava-KE?
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod DrX » 26. Feb 2021 13:50

Problem s tvojimi argumentmi som ti uz vysvetlil vela krat: prekrutis neico co niekto iny povedal a potom s tym "bojujes" ako don kichot s veternymi zamkami.
Tu som ti jasne odpovedal, ze ma netrapi, ci by sa po dotiahnuti drotov do RV tam viedli osobaky. Ale je mi stopercentne jasne, ze ak by sa elektrifikovalo KE-RV teraz, tak cele KE-ZV ma sancu byt elektrifikovane mozno o desiatky rokov skor, ako ked sa to teraz nespravi.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod MuelMI » 26. Feb 2021 14:07

DrX napísal:Problem s tvojimi argumentmi som ti uz vysvetlil vela krat: prekrutis neico co niekto iny povedal a potom s tym "bojujes" ako don kichot s veternymi zamkami.
Co som konkretne prekrutil v tomto pripade? Tak to som zvedavý... :lol:
DrX napísal:Tu som ti jasne odpovedal, ze ma netrapi, ci by sa po dotiahnuti drotov do RV tam viedli osobaky.

Kde si to konkretne odpísal??? Pre pripomenutie si napisal :
Zas "argumenty". Elektrifikovat treba celu 160ku, cize ak by sa z toho spravilo 60km po Roznavu, je to viac ako 30km po Moldavu. Ci a ako sa to bude vyuzivat najblizsich 5 rokov, je kratkozrake rozmyslanie. Zeleznice sa stavaju pre dlhodobu potrebu.

DrX napísal: Ale je mi stopercentne jasne, ze ak by sa elektrifikovalo KE-RV teraz, tak cele KE-ZV ma sancu byt elektrifikovane mozno o desiatky rokov skor, ako ked sa to teraz nespravi.

Pokial viem, tak na to nie je príprava, cize by si chcel cakat s elektrifikaciou do Moldavy (cca. 8 rokov), kym by sa urobila priprava po RV?
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod DrX » 26. Feb 2021 14:15

MuelMI napísal:Co som konkretne prekrutil v tomto pripade? Tak to som zvedavý...

Napisal som "skoda, ze to nerobia aspon po Roznavu", cize som nehovoril nic o tom, ci a kde pojdu nejake osobaky, a zacal si argumentovat osobakmi a TIOPom ako dovodom preco to netreba, aj ked ja som mal na mysli, ze to treba lebo treba celu 160ku.

MuelMI napísal:Kde si to konkretne odpísal???

Presne tam. Ked som ti na tu otazku odpovedal, ze nejake kratkodobe problemy toho, co sa udeje s TIOP ma netrapi, ale trapi ma dlhodoby plan zlepsit celu 160ku.

MuelMI napísal:Pokial viem, tak na to nie je príprava, cize by si chcel cakat s elektrifikaciou do Moldavy (cca. 8 rokov), kym by sa urobila priprava po RV?

Jasne, lebo teraz sa tam 20 rokov nebude robit nic. Ale ak nahodou hned teraz rozbehnu pripravu Moldava-Roznava-Tornala, tak je to tiez OK. AK!
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod MuelMI » 26. Feb 2021 14:30

DrX napísal:
MuelMI napísal:Co som konkretne prekrutil v tomto pripade? Tak to som zvedavý...

Napisal som "skoda, ze to nerobia aspon po Roznavu", cize som nehovoril nic o tom, ci a kde pojdu nejake osobaky, a zacal si argumentovat osobakmi a TIOPom ako dovodom preco to netreba, aj ked ja som mal na mysli, ze to treba lebo treba celu 160ku.

Ked to elektrifikujes po RV, tak mas dve moznosti: bud tam pojdu osobaky (alebo aj ReXy), alebo tamad pojdu len rychliky. Ku obidvom som ja uviedol svoju argumentaciu, cize som ti nic nevlozil do ust.
Argument s TIOPom si nijako nevyvratil.

DrX napísal:
MuelMI napísal:Kde si to konkretne odpísal???

Presne tam. Ked som ti na tu otazku odpovedal, ze nejake kratkodobe problemy toho, co sa udeje s TIOP ma netrapi, ale trapi ma dlhodoby plan zlepsit celu 160ku.

Ako by si to obhajil pred EU? Filakovo-Moldava je v planovani na zaciatku, nemas k tomu ani len CBA, naproti tomu zbytocny TIOP za 6,7mil. je konkretna suma.

DrX napísal:
MuelMI napísal:Pokial viem, tak na to nie je príprava, cize by si chcel cakat s elektrifikaciou do Moldavy (cca. 8 rokov), kym by sa urobila priprava po RV?

Jasne, lebo teraz sa tam 20 rokov nebude robit nic. Ale ak nahodou hned teraz rozbehnu pripravu Moldava-Roznava-Tornala, tak je to tiez OK. AK!

ZSR nevie ani len modernizovat (citaj optimalizovat) hlavny koridor v SR, nie je ani v polovici. To co pises je bohuzial len sci-fi. Elektrifikovany a dvojkolajny juzny tah BA-KE neverim, ze bude do 2060.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod lolo » 26. Feb 2021 15:37

eletrifikácia je rozumne nastavená po Moldavu, kedže je tam TIOP a jazdia tam osobáky. Ďalej by sa mal eletrifikovať úsek Zv - Fiľakovo, kde taktiež jazdia aspoň osobáky. Zbytok úseku pre tých pár rýchlikov a nákladných vlakov bude asi tažké presadiť.
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod DrX » 26. Feb 2021 16:15

MuelMI napísal:Ked to elektrifikujes po RV, tak mas dve moznosti: bud tam pojdu osobaky (alebo aj ReXy), alebo tamad pojdu len rychliky. Ku obidvom som ja uviedol svoju argumentaciu, cize som ti nic nevlozil do ust.
Argument s TIOPom si nijako nevyvratil.


Ked elektrifikujes po RV, mas aj dalsie MINIMALNE 3 moznosti:
- Ex/IC PO-KE-RV-LC-ZV-LV-BA realizovane jednotkou s kombinovanym diesel-elektrickym pohonom,
- to iste realizovane na dva preprahy: PO-RV a potom ZV-BA elektricky
- prerobit v ramci toho uz konecne stanicu v RV, aby bola blizsie ke mestu, aby mohli tie osobaky pripadne ist aj do Dobsinej, a potom tam mozu posielat osobaky aj vsetko ostatne (bez toho RV jednoducho nie je konkurencieschopna pre osobaky).

Argument s TIOPom nie je ani argument: ak sa kvoli tomu, ze nam na to niekedy dala EU 7mil EUR ma zastavit rozvoj celeho juzneho tahu, tak pri tych nakladoch, co sa vyhadzuju na zeleznice, je to uplny trapas. Kolko krat a za ake peniaze sa uz od padu komunizmu prerobila BA-Trnava. A kolko doteraz stal upgrade BA-ZA? To je v miliardach, takze 7mil hore dole nemoze hrat ziadnu rolu (a ak hra, kludne im ich stat moze vratit).

Inak ale suhlasim, ze nech sa teraz sustredia na ZV-Filakovo.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod regiopanter » 26. Feb 2021 16:34

suhlasim s DrX ,treba juh elektrifikovat cim skor, uz vcera bolo neskoro a po 12tej! jednoznacne minimalne po roznavu a nielen elektrifikovat ale aj zdvojkolajnit a subezne s tym upravit trat aspon na 200,je tam skoro sama rovina (az na sorosku a par dalsich miest ovela lepsie vytvorene podmienky na vyssie rychlosti ako na severe),skor ci neskor to budu robit tak ci tak ci uz z eurofondov (tam je velka sanca kedze EU podporuje zelenu ekonomiku a dopravu vo velkom) alebo inych zdrojov
elektrifikuje sa a zvysuje rychlost skoro vsade v eu, skor ci neskor zacne EU aj nas v tomto tlacit dopredu ,modernizacii a vyraznejsej sa nevyhneme tak ci tak ,v eu vsade uz idu na 250 niekde aj na 350 kde je na to vhodny teren a my ani len tu hlupu 200ku nedokazeme ist robit..
regiopanter
diskutujúci
 
Príspevky: 73
Založený: 19. Jan 2021 01:24

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod regiopanter » 26. Feb 2021 16:41

DrX napísal:
MuelMI napísal: Elektrifikovany a dvojkolajny juzny tah BA-KE neverim, ze bude do 2060.


tak to sa budes teda poriadne cudovat ze tomu takto nebude, unia nas do toho dotlaci, podla mna aj za skor ako polovicu to dame ,resp do 2030 v pohode..ak sa do toho pustime pripravy odstartuju uz tento prip buduci rok a eu to bude dotovat co je dost pravdepodobne, tak rozhodne ano ,kedze ide aj o ich zaujem a o celoeuropske koridory a siete a tam patri jak nas juzny tak aj severny tah a zelena eko doprava ma jednoznacne masivnu podporu EU,potvrdili to aj posledne summity
regiopanter
diskutujúci
 
Príspevky: 73
Založený: 19. Jan 2021 01:24

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod lolo » 26. Feb 2021 18:54

Nemáš zmodernizované koridory Za-Ke, Za -Ca, Kúty -Ba-NZ, Palárikovo -Zvolen a ty myslíš že niekto ti dá peniaze na elektrifikaciu a modernizáciu trate Moldava -Rožnava. Už ťa elektrifikacia do Moldavy prešla ohýbanim štúdie realizovateľnosti. Neber to v zlom, som za elektrifikaciu aj modernizáciu celého južného koridoru ale je to proste sci-fi, keďže sú potrebnejsie úseky kde ŽSR tlačí topánka
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod MuelMI » 26. Feb 2021 20:35

DrX napísal:
MuelMI napísal:Ked to elektrifikujes po RV, tak mas dve moznosti: bud tam pojdu osobaky (alebo aj ReXy), alebo tamad pojdu len rychliky. Ku obidvom som ja uviedol svoju argumentaciu, cize som ti nic nevlozil do ust.
Argument s TIOPom si nijako nevyvratil.


Ked elektrifikujes po RV, mas aj dalsie MINIMALNE 3 moznosti:
- Ex/IC PO-KE-RV-LC-ZV-LV-BA realizovane jednotkou s kombinovanym diesel-elektrickym pohonom,
- to iste realizovane na dva preprahy: PO-RV a potom ZV-BA elektricky
- prerobit v ramci toho uz konecne stanicu v RV, aby bola blizsie ke mestu, aby mohli tie osobaky pripadne ist aj do Dobsinej, a potom tam mozu posielat osobaky aj vsetko ostatne (bez toho RV jednoducho nie je konkurencieschopna pre osobaky).

Nepochopil si ma, myslel som, že bud tam budes viest dialkove vlaky so zastavkami max. RV, Turna, Moldava a sucasne vlaky integrovane do IDS KSK (ak sa dockame... :| ) vedene ako osobaky, ktore budu stat na kazdej zastavke/stanici, alebo tam budu len tie dialkove.
Polovica IC juhom namiesto severom, s tym suhlasim, lepsie by bolo len PO-KE-ZV-BA. A v dvojhodinovom takte R/RR/ReX ZV-KE s nadvaznostou na R BA-BB.
DrX napísal: Argument s TIOPom nie je ani argument: ak sa kvoli tomu, ze nam na to niekedy dala EU 7mil EUR ma zastavit rozvoj celeho juzneho tahu, tak pri tych nakladoch, co sa vyhadzuju na zeleznice, je to uplny trapas. Kolko krat a za ake peniaze sa uz od padu komunizmu prerobila BA-Trnava. A kolko doteraz stal upgrade BA-ZA? To je v miliardach, takze 7mil hore dole nemoze hrat ziadnu rolu (a ak hra, kludne im ich stat moze vratit).

Inak ale suhlasim, ze nech sa teraz sustredia na ZV-Filakovo.

7 mil, je bohuzial pri sucasnom stave u ŽSR dost velka ciastka. Peniaze sa davaju do aspon jedneho spojenia KE-BA severom, na juznu trat zial nezvysi. ZV-Filakovo ma aspon CBA a uz teraz tam chodi lokalka a ma vacsi potencial obsluznosti, cize ma vacsi vyznam ako Moldava-RV, len HzP tam tlaci lacnejsi variant a len po LC :oops:
regiopanter napísal:suhlasim s DrX ,treba juh elektrifikovat cim skor, uz vcera bolo neskoro a po 12tej! jednoznacne minimalne po roznavu a nielen elektrifikovat ale aj zdvojkolajnit a subezne s tym upravit trat aspon na 200,je tam skoro sama rovina (az na sorosku a par dalsich miest ovela lepsie vytvorene podmienky na vyssie rychlosti ako na severe),skor ci neskor to budu robit tak ci tak ci uz z eurofondov (tam je velka sanca kedze EU podporuje zelenu ekonomiku a dopravu vo velkom) alebo inych zdrojov
elektrifikuje sa a zvysuje rychlost skoro vsade v eu, skor ci neskor zacne EU aj nas v tomto tlacit dopredu ,modernizacii a vyraznejsej sa nevyhneme tak ci tak ,v eu vsade uz idu na 250 niekde aj na 350 kde je na to vhodny teren a my ani len tu hlupu 200ku nedokazeme ist robit..

Preco tu vyplakavas? Ved to povedz kamaratovi ministrovi. :wink:
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod lolo » 23. Apr 2021 10:44

nemá niekto info ohľadne elektrifikácie Moldava - Košice ? vyhodnotenie ponúk bolo zverejnené ešte vo februári a od vtedy sa očividne nič nedeje
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod DrX » 23. Apr 2021 11:36

Z neoficialnych zdrojov mam, ze to dali povodnemu vitazovi. Ci sa uz ale nieco podpisalo, to neviem.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 39 hostí.