ŽSR - elektrifikácia tratí

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 03. Jan 2007 11:53

JoHnZ napísal:Podľa mňa podiel elektrifikácie vôbec nie je smerodatné číslo, sú trate ktoré nemá zmysel elektrifikovať či ich nemožno elektrifikovať (takých moc neni, ale napr. BB-VR) a vôbec, elektrifikácia nie je žiadnym smerodatným číslom (napr. USA majú pod prúdom myslím okolo 3% tratí, alebo tak nejak ...)


Zrovna s USA by som SR neporovnával, čo sa týka železníc. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 03. Jan 2007 16:26

Aha ... tak tu nejak moja pamat nesiaha, viem ze na Cremosnom boli vyluky ale nie som si isty, ci sa aj znizovalo lozko ... nie som si veru isty ci ma tunel dostatocny prierez ...ale ak to sa urobilo, ale muselo by sa urcite znova prerobit cele oblozenie a izolacia tunela. Nechutne tam totiz presakuje spodna voda, mal som moznost sa tade niekolkokrat previezt na stanovisti rusna a obcas akoby tam prsalo ... nehovoriac o tom, ze je to jeden tunel z 22 ... sice najdlhsi, ale aj tak ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2007 11:25

Elektrifikovať by sa mali trate za nejakú stabilnú sumu, napr. 1,5 mld. SKK ročne. (neviem koľko sa za to zelektrifikuje) a to z toho dôvodu, že až nebude dosť ropy alebo bude super drahá, tak stúpne tlak na prepravu vlakom. Preto by sa mali železničné trate rozšíriť, elektrifikovať a postupne modernizovať.

Železnice sú prioritou EÚ, sú prioritou aj v USA, Japonsku a mnohých ďalších krajinách. Prečo asi :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Elektrifikácia trate Bánovce Nad Ondavou-Humenné

Odoslaťod Ondrej » 28. Jún 2009 21:33

Na elektrifikáciu tejto trate sa čaká už niekoľko desaťročí.Sľubovanie predchádzajúcich vlád o priorite tejto elektrifikácie traťového úseku skončia vždy hned po voľbách.Tento úsek dlhý asi 32km,pozostáva z jednokoľajovej trate,s výhybňou Petrovce Nad Laborcom,stanice:Strážske,Michalovce.Cesta v smere z Humenného do Košíc alebo v opačnom smere sa stáva zaujímavou v stanici Bánovce Nad Ondavou.Vlak zastaví a stojí min.štvrť hodiny kvoli výmene hnacieho vozidla.Plánovaná elektrifikácia by nemala presiahnuť sumu 980 mil,sk údaj z roku 2008.Taktiež intenzita nákladbej dopravy v smere do Poľska a do Košíc narastie po spustení výroby oceliarne,ktorú buduje kanadský investor v Strážskom.V súčasnosti sa buduje na úseku trate 193 asi 3km dlhá vlečka pre požiadavku investora oceliarne. Prednosť,teda zmena,resp. zmena priority dostali napr. projekty elektrifikácie trate Zvolen-Banská Bystrica,Bratislava-Marchegg,At,aj zdvojkoľajenie traťového úseku.Náhla zmena priorít a elektrifikácie iných tratí vyvolávajú viac než oprávnené domienky o obyčajnom zavádzaní ľudí a vytlkavaní politického kapitálu v predvolebnom období v ťažko skúšanom a zaostalom regione.Po elektrifikácii by sa výrazne zvýšila rýchlosť,nakoľko trať je vedená priamo rovno s miernym bočením vľavo.Vlaky zo smeru Bratislava-Košice by vo väčšej miere končili v stanici Humenné,aj vlak IC Tatran.Zvýšil by sa tým komfort cestovania,skrátila by sa cesta v smere do Košíc minimálne o 20 minút.V súčasnosti Humenčania musia čakať opäť asi 3 roky,no obavy opätovného prehodnocovania priorít v kontexte svetovej hospodárskej krízy vyvolávajú oprávnenú dávku pesimizmu aj do budúcnosti...
Ondrej
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 27. Jún 2009 17:25

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jún 2009 22:04

Ondrej, nejde o zmenu priorít, ale o to, že prioritou je všetko a potom sa na to vyčlení veľmi málo peňazí.

Napríklad všetky vlády od r. 2002 sľubujú obchvaty na I/51 od Trnavy, cez Boleráz, Jablonicu, Senicu a Holíč. Dodnes je zrealizovaná iba príprava obchvatov Senica a Jablonica a rozostavaný severný obchvat Trnavy. V Holíči sa začiatkom výstavby obchvatu stala akože prestavba svetelnej križovatky na kruhovú ...

Aj tvoj príklad ... na modernizáciu ide ročne cca. 5-6 mld. SKK. A sotva to stačí na modernizáciu koridorov. Neviem si osobne predstaviť, že by napr. na túto elektrifikáciu malo ísť 25% ročne ... lebo je to 10% z modernizačného balíka peňazí. Ak by bolo nutnosťou elektrifkovať kvôli oceliarni, bolo by to vo vyvolanej investícií, rovnako ako napr. obchvat Galanty bola podmienka pre vstup Samsungu do Voderád. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 03. Júl 2009 02:50

Ondrej: Nemusíš sa báť. V GVD 09/10 sa už zrejme prepriahať nebude ... diesle budú chodiť už z Košíc ... A takisto bude riešená obsluha oných oceliarní. Dieselom už z Košíc.

Takisto netreba dúfať, že by zmena priniesla nejaké veľké množstvo rýchlikov z Bratislavy. Zaprvé sa tam ich dlhé súpravy neuživia (a pobyt v Bánovciach tak bude nahradený dlhým pobytom v Košiciach) zadruhé nikto nebude chcieť riskovať vozenie posledného ako tak efektívneho ramena vlakov (BA-ZA-KE) hneď v úvode po jednokoľajnej trati, so všetkými následkami na spoľahlivosť jazdy vlakov. Lebo to je ostatne jeden z dôvodov, prečo rýchliky do Košíc na dolnom ramene okrem vyslovene špičkových časov takmer zívajú prázdnotou.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

elektrifikácia ZV - BB

Odoslaťod Nick » 11. Dec 2009 12:10

Na elektrifikáciu trate Zvolen - Banská Bystrica môžete zaspomínať tu:

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2009120006

Včera uplynuli tri roky od začatia elektrickej prevádzky :wink:
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

ŽSR - elektrifikácia trate Bánovce Nad Ondavou-Humenné

Odoslaťod Ondrej » 16. Feb 2013 18:38

Ondrej
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 27. Jún 2009 17:25

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Kanky » 18. Feb 2013 16:52

ja to skor vidim na nekonecno :(
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod doktorandfei » 01. Aug 2013 15:02

železnice dnes uzatvorili zmluvu so spoločnosťou REMING na projekčné práce elektrifikácia a optimalizácia - trate - Šurany-Nitra-Leopoldov.
čím sa de fakto projekčne začína realizácia očakávanej modernizácie trate a staníc na uvedenom úseku
viac tu: http://crz.gov.sk/index.php?ID=1004370&l=sk
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 10:10

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Čavo » 05. Jan 2015 12:55

16.1. o 15.00 bude verejné prerokovanie elektrifikácie a optimalizácie trate Leopoldov-Nitra-Šurany. O čom som nevedel, že je v tom zahrnutá aj spojka Trnovec nad Váhom - Nitra, ale nepočíta sa na nej so žiadnou stanicou či zástavkou.
http://www.cabajcapor.sk/download_file_f.php?id=531793

Následne sa mi podarilo nájsť aj pozvánky pre iné obce a v iné dátumy. (určite ich bude viac, ale nehľadal som)
http://www.aleksince.sk/data/nastenka/pozvanka-verejne-prerokovanie-zsr-elektrifikacia-a-optimalizacia-trate-leopoldov--nitra-surany.pdf
http://data.surany.sk/msu/SR_str1.pdf

Starší článok o tom, či len elektrifikácia, vôbec niečo vyrieši http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4829-Co-nevyriesi-elektrifikacia/

Nepodarilo sa mi už násť verejný odkaz na projekt, ale našiel som ho ešte u seba, (stiahol som ho začiatkom novembra minulého roku), tak som ho sprístupnil na tejto adrese: http://www.cavo.sk/ZSR-elektrifikacia_trate-Leopoldev-Nitra-Surany.zip
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 459
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 15:19
Bydlisko: Nitra

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Qwert » 06. Jan 2015 00:44

Možno by nebolo úplne na škodu realizovať zastávku Cabaj - Čápor, to je pomerne veľká dedina a predpokladám, že denne odtiaľ dochádza veľmi veľa ľudí do NR a SA, ale to by sa tá trať musela viac priblížiť k zastavenému územiu.

V každom prípade dúfam, že sa bude realizovať modrý variant, teda ten s oblúkom s polomerom 2000 m pri Trnovci nad Váhom, aby tadiaľ vlaky mohli výhľadovo jazdiť aj 200 km/h.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Nick » 08. Jan 2015 23:11

Niečo z tej štúdie je tu:

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2015010002

Chcel by som podotknúť, že je tak veľa variantov, že mi to pripadá tak, ako by sa ani nevedelo, čo sa vlastne chce. Zase to skončí vypracovaním nejakých projektov a nič sa nebude realizovať - viď filiálku. Novú trať nikto nebude stavať. Pochybujem, že EÚ dá na to peniaze.
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod EmBe » 03. Mar 2015 15:50

Výhľadové časové horizonty zmeny trakcie z jednosmernej na striedavú sú nasledovné:
2015: ŽST Púchov,
2017: Púchov – Lúky pod Makytou št. hr.,
2022: Púchov – Žilina /mimo/,
2025: Odbočka Potok – Varín/Žilina-Teplička – Žilina - Čadca št. hr./Skalité št. hr.
Obrázok používateľa
EmBe
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 688
Obrázky: 776
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Bager3 » 03. Mar 2015 16:15

A Cesi budu tiez menit Trakciu ? Makyta alebo Jablunkov? alebo za Cadcou smer CZ uz bude jednosmer ?
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 286
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 13:12

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod eric987 » 18. Júl 2015 15:12

Zaverecne stanovisko na elektrifikaciu trate Banovce - MI - HE: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... ou-humenne

Odporucany je minimalisticky variant c. 3, ktory zahrna:
- najvyššia traťová rýchlosť v celom úseku Bánovce nad Ondavou - Humenné 120 km/hod. obmedzená v lokalitách : Michalovce žkm 39,5 – 40,0, rýchlosť 70 km/hod a na zhlaviach v ZST Strážske (stanica nemá priebežnú koľaj) prechod cez výhybky rýchlosťou V=50 km/hod,
- v koľajových rozvetveniach z hlavnej traťovej koľaje cez výhybky na koľaje s nástupištnou hranou rýchlosť 50 km/hod,
- priechodný prierez min. 1 - SM s nadstavcom pre elektrifikované trate, minimálna únosnosť pre nápravový tlak 22,51,
- elektrifikácia jednosmernou sústavou 3 kV s izolačnou hladinou pre striedavú trakciu ~25kV/50 Hz,
- nová trakčná napájacia stanica Nacina Ves,
- nová trakčná napájacia stanica Humenné,
- elektrifikácia staničných koľají bez elektrifikácie Špičiek koľají v staniciach,
- nevyhnutné koľajové úpravy vyplývajúce s realizácie TV. zabezpečenia izolačného stavu koľajiska, vybudovanie nástupíšť dĺžky 150m (v železničných zastávkach Laškovce, zastávka Michalovce, Petrovce nad Laborcom, Nacina Ves a Pusté Čememé), nástupišťa v zastávke Brekov dĺžky 240 m a nástupíšť v ZST Strážske s úrovňovým bezbariérovým prístupom cestujúcich a ostrovných nástupíšť v ZST Michalovce a ZST Humenné s mimoúrovňovým prístupom,
- v žel. stanici ZST Humenné a v ZST Michalovce vizuálny informačný systém aj rozhlas pre cestujúcich, v upravovaných priestoroch v železničných staniciach a nových KTM elektrická požiarna signalizácia, poplachový systém narušenia,
- v ZST Humenné a v ZST Strážske zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie, elektronické stavadlo,
- v ZST Bánovce nad Ondavou a Michalovce riešenie úprav na existujúcom zabezpečovacom zariadení z dôvodu previazania s TZZ priľahlých traťových úsekov,
- v medzistaničných úsekoch traťové zabezpečovacie zariadenie 3.kategórie automatické hradlo, v medzistaničnom úseku Michalovce - Strážske. Strážske - Humenné s automatickým hradlom v Petrovciach nad Laborcom a Brekove,
- komplexná rekonštrukcia vonkajšieho osvetlenia žel. staníc (Michalovce, Strážske, Humenné) a zastávok (Laškovce, zastávka Michalovce, Petrovce nad Laborcom, Nacina Ves, Pusté Cemerné, Brekov) s miestnym ovládaním,
- elektrický ohrev výhybiek ZST Humenné,
- nevyhnutné úpravy a prestavby existujúcich mostných objektov a priepustov vyplývajúce z elektrifikácie trate a zo zabezpečenia vyhovujúceho stavu objektov,
- rekonštrukcia priecestných konštrukcií,
- vybudovanie nových a úpravy existujúcich prístupových komunikácií, spevnených plôch a komunikácií priecestí,
- stavebné úpravy existujúcich priestorov pre umiestnenie nových technológií,
- TIOP v Michalovciach – terminál integrovanej osobnej prepravy zabezpečuje prestup cestujúcich medzi rôznymi druhmi dopravy. Zriaďuje sa s cieľom priblíženia a prepojenia dopravných systémov a dôrazom na bezkolízny a bezpečný pohyb cestujúcich, prehľadnú orientáciu a informačný systém.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Qwert » 19. Júl 2015 14:32

Čiže zdvojkoľajnenie úseku HE - Strážske sa nekoná.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.