Stránka 1 z 1

financovanie projektov ZSR z EU 2007-13

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 13:33
od wazari
toto je zasobnik projektov ministerstva dopravy na financovanie z Kohezneho fondu na 2007-13. Tyka sa to viacerych projektov, tu spomenutych, tak som dal samostatnu temu.

Pojde to do vlady, potom sa zmeni link, potom to upravim:

http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... enDocument

uz sa aj zmenilo umiestnenie, ledva som si to vsimol, ale link zostal :wink:

pre zaujemcov, tu je aj zivotne prostredie

http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... enDocument

České dráhy chcú postaviť 19 km dlhý tunel v Prahe

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 11:42
od Caesar
wazari, SR je niekde a ČR je niekde.

Tak a je to tu:

České Dráhy chcú v Prahe postaviť tunel dlhý viac ako 19 km, ktorého cena by bola možno až 20 mld. CZK.

Vlaky by na tomto úseku premávali rýchlosťou 300 km/h a na tuneli by sa finančne podieľala čiastočne aj EÚ.

Ide o ŽP, stavbu podporujú aj odborníci.

Je v podstate jedno ako to dopadne, Praha má rekordné investície do dopravných projektov, magalomanské dopravné projekty sa už v ČR realizujú a toto je ďalší k nim, pretože týmto by sa ČR dostala medzi 10 štátov s najdlhším tunelom na svete.

Viac info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1700

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 20:36
od Adaios
Tak investicia za 20 mld. CZK na zeleznice moze byt zaujimava. Keby EU pomohla, tak by to bolo len menej ako 10 mld. CZK a to uz je zaujimave. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2006 12:56
od Dialniciar
ŽSR začali s projektom spojenia s letiskom. Železnice vyhlásili súťaž na projektovú dokumentáciu na projekt prepojenia železničného koridoru zo siete TEN-T s bratislavským letiskom a železničnou sieťou v Bratislave. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4347

Projektová dokumentácia bude riešiť prepojenie troch bratislavských staníc, priame prepojenie bratislavského letiska na existujúcu železničnú sieť a elektrifikáciu železničnej trate v úseku Devínska Nová Ves - štátna hranica SR/Rakúsko (Marchegg). "Projekt bude z 50 % financovaný z fondu TEN-T (Trans Europe Network - Transport) Európskej únie a ďalších 50 % bude zo štátneho rozpočtu," zdôraznili pre agentúru SITA predstavitelia ŽSR. Ide pritom o financie pre plánovacie obdobie 2007 až 2013.

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2007 22:40
od Andrej
ZSR maju na svojej stranke peknu mapku etap modernizacie V. a VI. koridoru. Dost ma tam prekvapil usek Kysak-Kosice :shock:
http://www.zsr.sk/generate_page.php?page_id=1279

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2007 22:54
od aquila
kysak kosice aj v variantami uz bol aj na enviroportale

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2007 01:11
od jano.z
Kysak - Košice bol a asi ešte je v dosť zlom stave ... buď tam začnú kopať koridor, alebo urobia ťažkú strednú opravu (to čo robili a robia v okolí RK, či SNV), takže závisí od toho, koľko peňazí odkiaľ sa na čo zoženie ... ale dosť ma udivuje, že tam neni Prešov - Margecany ...

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2007 18:43
od dragon
Ztial sa pripravuje len projektova dokumentacia na ten usek

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2009 14:45
od Lionheart
Z diskusie s ministrom Vaznym na HN Clube:

...V železničných projektoch robíme prvé kroky, no v tejto infraštruktúre chceme využiť eurofondy, nie PPP. Do roku 2013 plus dva roky by tu sme chceli investovať asi 1,6 miliardy eur.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12567

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2009 15:24
od Lionheart
mimochodom, z tych 1,6 mld EUR ktore spominal minister Vazny uz maju zazmluvnene cca 545 mil EUR takze zostava uz iba 1,05 mld EUR (ratal som: ZA-KNM 158,4 mil EUR, NM-Zlatovce 264 mil EUR, Zriadovacia st. Teplicka 122,9 mil EUR).

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2009 12:41
od Dialniciar
Lionheart napísal:mimochodom, z tych 1,6 mld EUR ktore spominal minister Vazny uz maju zazmluvnene cca 545 mil EUR takze zostava uz iba 1,05 mld EUR (ratal som: ZA-KNM 158,4 mil EUR, NM-Zlatovce 264 mil EUR, Zriadovacia st. Teplicka 122,9 mil EUR).


0,545 ... 2007-2009 - 3 roky
1,05 ... 2010-2013 - 4 roky

Takže to slovko "iba" podľa mňa nie je na mieste. Skôr - budú mať čo robiť, hlavne keď si uvedomíme, že železnice ako celok dlhujú na všetky strany cez 1 mld. € ... takže som zvedavý na to spolufinancovanie.

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2010 16:39
od Lionheart
Projekt TEN-T 17 má územné rozhodnutia

Projekt prepojenia železničných koridorov TEN-T 17, ktorý bude súčasťou magistrály Paríž – Štrasburg – Štuttgart – Viedeň – Bratislava, dostal územné rozhodnutia pre obe časti. Ide o vybudovanie železničnej trasy z predmestia do Petržalky ako aj napojenie Letiska M. R. Štefánika.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=101484#101484

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2010 16:45
od Bager3
Stihnu do konca roka stavebne povolenie a majetkovo vysporiadat celu stavbu a nasledne aj ukonci sutaz na zhotovitela ?

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2010 17:03
od Andrej
Väcsinu pozemkov na trase vlastni ZSR, ale pochybujem, ze stihnu vykupit ostatne pozemky.

Re: financovanie projektov ZSR z EU 2007-13

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2010 11:10
od ELZ
Náhrada metra sa posúva: Tunel popod Dunaj bude neskôr

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=13189

Re: financovanie projektov ZSR z EU 2007-13

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2010 12:22
od Andrej
Nechapem, nepomylili si to so samotnou tratou v Petrzalke? Ved na tunel su vyclenene peniaze :roll:

Re: financovanie projektov ZSR z EU 2007-13

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2010 12:26
od ELZ
Andrej napísal:Nechapem, nepomylili si to so samotnou tratou v Petrzalke? Ved na tunel su vyclenene peniaze :roll:


Ak to nepokaslali novinari, tak nie ... citujem ...

Informáciu o tuneli popod Dunaj, ktorého realizácia sa zatiaľ odkladá, povedal na stretnutí Tomáš Fabor, splnomocnenec primátora pre koľajové systémy aj zástupca ministerstva dopravy. Tunel sa má robiť v rámci TEN-T. Podľa dostupných informácií sa časť popod rieku projektuje, ale stavať sa bude až v druhej etape projektu z európskych peňazí, čo môže byť až okolo roku 2020 alebo dokonca až 2022.

"Financovanie tunela je dosť posunuté, bez prepojenia zatiaľ nemá funkčnosť," povedal včera Fabor o koľajovom systéme. Tunel ako taký by mal viesť asi od Rače (Predmestia) až do Petržalky, na pravý breh. Podľa informácií od Petra Hrapka z ministerstva dopravy, ktorý na stretnutí bol, ale prepojenie koridorov bude v prvej etape aj v podzemí, no iba po Filiálku. V tejto prvej etape sa urobí aj prepojenie železníc na letisko.

Re: financovanie projektov ZSR z EU 2007-13

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2010 16:27
od mino
ELZ napísal:
Andrej napísal:Nechapem, nepomylili si to so samotnou tratou v Petrzalke? Ved na tunel su vyclenene peniaze :roll:


Ak to nepokaslali novinari, tak nie ... citujem ...

Informáciu o tuneli popod Dunaj, ktorého realizácia sa zatiaľ odkladá, povedal na stretnutí Tomáš Fabor, splnomocnenec primátora pre koľajové systémy aj zástupca ministerstva dopravy. Tunel sa má robiť v rámci TEN-T. Podľa dostupných informácií sa časť popod rieku projektuje, ale stavať sa bude až v druhej etape projektu z európskych peňazí, čo môže byť až okolo roku 2020 alebo dokonca až 2022.

"Financovanie tunela je dosť posunuté, bez prepojenia zatiaľ nemá funkčnosť," povedal včera Fabor o koľajovom systéme. Tunel ako taký by mal viesť asi od Rače (Predmestia) až do Petržalky, na pravý breh. Podľa informácií od Petra Hrapka z ministerstva dopravy, ktorý na stretnutí bol, ale prepojenie koridorov bude v prvej etape aj v podzemí, no iba po Filiálku. V tejto prvej etape sa urobí aj prepojenie železníc na letisko.


Tiez tomu moc nerozumiem, ale chapem to tak, ze v prvej faze sa postavi zeleznica po Filialku (co sice neviem aky bude mat vyznam) a prepojenie s letiskom. V dalsej faze potom tunel...
:?:

Re: financovanie projektov ZSR z EU 2007-13

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2010 17:38
od aquila
ano .. proste vzniknu dve dost nepotrebne hlavove stanice, ktore nic nebudu riesit .. och skoda ..

Re: financovanie projektov ZSR z EU 2007-13

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2010 16:38
od qantas
aquila napísal:ano .. proste vzniknu dve dost nepotrebne hlavove stanice, ktore nic nebudu riesit .. och skoda ..
skoda TO JE , toto asi neodpustim Vaznemu :roll: :roll:

Re: financovanie projektov ZSR z EU 2007-13

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2010 23:50
od ELZ
Černá: Nedočkajú sa ani naši vnuci

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=13199

Re: financovanie projektov ZSR z EU 2007-13

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2010 15:03
od Lionheart
Cestu k projektu TEN-T vydláždia rozkopávky
Roky bude Bratislava rozkopaná. Po dokončení prác má dostať systém podobný metru, ale aj nové cesty, podchody, križovatky a parkoviská.

BRATISLAVA. Megaprojekt prepojenia železničných tratí TEN-T má za sebou prvú sériu povolení.
Staré Mesto vydalo územné rozhodnutie pre stavbu od konca Rače až po Petržalku, napojenie letiska na železnicu riešili tri stavebné úrady - Petržalka, Nové Mesto a Ružinov.
Čítajte viac: http://bratislava.sme.sk/c/5212297/cest ... z0kW8ZgYtQ


viewtopic.php?f=35&t=13313

Re: financovanie projektov ZSR z EU 2007-13

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2010 15:37
od Lionheart
Ale toto je zrejme najnovsia a najkomplexnejsia info:

http://bratislava.sme.sk/c/5256746/nahr ... eskor.html

Skoda ho... :-(

Re: financovanie projektov ZSR z EU 2007-13

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2010 06:37
od magnus
Posral to projektant a mesto, ale o tom nechcem tuna hovorit...

Re: financovanie projektov ZSR z EU 2007-13

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2010 09:53
od devil
my chapeme, je tazke naprojektovat mackopes ktory by bol metrom aj elektrickou, riesil by mesto aj TEN-T v potrebnom rozsahu. keby sudruhovia tolko nefantantazírovali uz mohla byt elektricka cez stary most v prevádzke ako nosny system MHD a mohla by sa riesit dalsia trat cez dunajske nabrezie kde rastu vsetky tie biznis centra spolu s nivami ci napojenie letiska.