Modernizácia uzla Žilina
Odoslané: 03. Mar 2015 15:03
Podľa plánov sa táto modernizácia blíži, tak zopár info:
Situácia a varianty (už aj tieto sú vraj neaktuálne): http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... j-zeleznic
Vyjadrenie ŽSR z 19.2.15:
Účel modernizácie uzla Žilina je dosiahnutie parametrov TSI, dohôd AGC a AGTC a to v rámci prebiehajúcej modernizácie koridoru č. Va, ktorého súčasťou je uzol Žilina
Najväčšie zmeny v ŽST:
ŽST Žilina zriaďovacia stanica – zmena pôvodnej zriaďovacej stanice na odbočku smer Čadca a zastávku pre vlaky osobnej dopravy s vybudovaním nástupísk.
ŽST Žilina – stanica bude určená pre osobnú dopravu (Žilina osobná stanica), v nákladnej doprave v stanici len obsluha vlečiek a opravovne vozňov;
ŽST Žilina-Teplička – táto časť uzla Žilina je zmodernizovaná, predpokladáme menšie úpravy v tranzitnej skupine a napojenie vznikajúceho TIP;
ŽST Varín – vybudovanie krajných nástupísk pri hlavných staničných koľajách.
Žilina predmestie - Žilina osobná stanica v = 120 km/h.
Žilina osobná stanica – Varín v = 160 km/h.
Budatínska spojka v = 60 km/h.
Odbočka Budatín – Žilina osobná stanica v = 60 km/h.
V akom rozsahu bude zredukované koľajiská jednotlivých staníc?
Otázka zredukovania koľajísk a definitívne koľajové riešenie ešte nie je známe, nakoľko sme v stupni PD DÚR. Zo súčasného koľajiska ŽST Žilina zriaďovacia je uvažované s odstránením koľajiska zriaďovacej stanice a s prestavbou stanice na odbočku smer Budatín a zároveň zastávku pre vlaky osobnej dopravy s vybudovaním mimoúrovňového prístupu na nástupiská.
Všetky súčasné vlečky zostanú aj naďalej zapojené do trate resp. do koľajísk jednotlivých staníc (Intrans, Žilinská Teplárenská, Metsa Tissue, KIA, Vápenka Varín)?
Predpokladáme zapojenie všetkých spomenutých vlečiek s malou zmenou zapojenia vlečky Intrans pre budúci stav zo stanice Žilina, v súčasnosti je zapojenie realizované zo zriaďovacej stanice.
Situácia a varianty (už aj tieto sú vraj neaktuálne): http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... j-zeleznic
Vyjadrenie ŽSR z 19.2.15:
Účel modernizácie uzla Žilina je dosiahnutie parametrov TSI, dohôd AGC a AGTC a to v rámci prebiehajúcej modernizácie koridoru č. Va, ktorého súčasťou je uzol Žilina
Najväčšie zmeny v ŽST:
ŽST Žilina zriaďovacia stanica – zmena pôvodnej zriaďovacej stanice na odbočku smer Čadca a zastávku pre vlaky osobnej dopravy s vybudovaním nástupísk.
ŽST Žilina – stanica bude určená pre osobnú dopravu (Žilina osobná stanica), v nákladnej doprave v stanici len obsluha vlečiek a opravovne vozňov;
ŽST Žilina-Teplička – táto časť uzla Žilina je zmodernizovaná, predpokladáme menšie úpravy v tranzitnej skupine a napojenie vznikajúceho TIP;
ŽST Varín – vybudovanie krajných nástupísk pri hlavných staničných koľajách.
Žilina predmestie - Žilina osobná stanica v = 120 km/h.
Žilina osobná stanica – Varín v = 160 km/h.
Budatínska spojka v = 60 km/h.
Odbočka Budatín – Žilina osobná stanica v = 60 km/h.
V akom rozsahu bude zredukované koľajiská jednotlivých staníc?
Otázka zredukovania koľajísk a definitívne koľajové riešenie ešte nie je známe, nakoľko sme v stupni PD DÚR. Zo súčasného koľajiska ŽST Žilina zriaďovacia je uvažované s odstránením koľajiska zriaďovacej stanice a s prestavbou stanice na odbočku smer Budatín a zároveň zastávku pre vlaky osobnej dopravy s vybudovaním mimoúrovňového prístupu na nástupiská.
Všetky súčasné vlečky zostanú aj naďalej zapojené do trate resp. do koľajísk jednotlivých staníc (Intrans, Žilinská Teplárenská, Metsa Tissue, KIA, Vápenka Varín)?
Predpokladáme zapojenie všetkých spomenutých vlečiek s malou zmenou zapojenia vlečky Intrans pre budúci stav zo stanice Žilina, v súčasnosti je zapojenie realizované zo zriaďovacej stanice.