Stránka 24 z 30

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2023 05:58
od ferguson
EmBe napísal:Most Budatín - rezanie lanom:
https://youtu.be/8xGgv5bXZ_0

Tie piliere ostanu ako su, iba ich zvrchu zarovnaju?

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2023 22:51
od EmBe
Aktuálny stav žilinského zhlavia vo Varíne:
https://youtu.be/vZpoAS49msA

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2023 13:11
od EmBe
ferguson napísal:
EmBe napísal:Most Budatín - rezanie lanom:
https://youtu.be/8xGgv5bXZ_0

Tie piliere ostanu ako su, iba ich zvrchu zarovnaju?

SO 53-33-07 rekonštrukcia železničných mostov cez Váh, sžkm 250,693

V rámci objektu je riešený návrh rekonštrukcie železničných mostov, ktoré slúžia na premostenie železničnej trate ponad rieku Váh v nžkm 338,605630 - 338,714830. Riešenie železničných mostov je v rámci objektu SO 53-33-07.1, ktorý obsahuje aj spodnú stavbu spoločnú aj pre lávku pre chodcov a cyklistov riešenú v rámci SO 53-33-07.2. Návrh rekonštrukcie mostov je z dôvodu nevyhovujúceho stavu existujúcich oceľových mostov z hľadiska požiadaviek na priestorové usporiadanie modernizovaných tratí, nevyhovujúcej únosnosti mostov a zväčšenie šírky plavebného gabaritu v strednom poli mosta. Rekonštrukcia mostov bude zrealizovaná výmenou existujúcich mostov za úplné nové mostné konštrukcie osadené na novú spodnú stavbu. Nové premostenie je navrhované pomocou dvoch samostatných nosných konštrukcií pod každou koľajou. Zo statického hľadiska je konštrukcia oboch mostných konštrukcií navrhnutá ako spojitý 3-poľový celo zváraný oceľový trámový most s nábehmi hornej pásnice nad piliermi a s rozpätiami polí 31,5m+46,2m+31,5m. Dĺžka oceľovej konštrukcie oboch mostov je 110,8m. Pre priebežné koľajové lôžko je navrhovaná dolná ortotropná mostovka z plechovým žľabom s vyspádovaním dna plechu. Existujúce mosty budú zdemontované po častiach v rámci 2 etáp spolu s vybúraním existujúcej spodnej stavby. Spodnú stavbu tvoria dve nové opory O1 a O2 spojené s krídlami budované v dvoch etapách a 2 medziľahlé piliere P1 a P2 vybudované v koryte Váhu vedľa existujúcich pilierov z vonkajšej strany.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2023 17:32
od EmBe
Pohľad rušňovodiča na modernizovaný úsek od 02h:53 min:
https://www.youtube.com/watch?v=kJVu3Z7lbVI

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2023 20:11
od Mark
Nové z uzla Žilina
https://uzolzilina.sk/galeria/

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2023 17:52
od EmBe
Prejazd dočasnými priecestiami do záhradkárskej osady v Strážove + zrušené priecestie a spriechodnený podchod:
https://www.youtube.com/watch?v=Tq0qVJaOfQw

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2023 19:19
od EmBe
Jazda Žilina - Bratislava z pohľadu rušňovodiča:
https://www.youtube.com/watch?v=jODV8GEypHw
Dávam do pozornosti modré PHS na preložke v zriaďovacej stanici :roll:

Krátky pohľad aj na výstavbu nadjazdu v osobnej stanici:
https://www.youtube.com/shorts/hgYwDI8MT98

Práce na Ľavobrežnej:
48906 48903

V zmysle plánu výluk ŽSK začínajú práce na úseku Žilina zriaďovacia stanica - Žilina 1. TK, to znamená, že začne, zrejme, prepájanie starého koľajiska na vybudovanú preložku pri depe (pri Bratislavskej ulici). Trvať májú do 03.11.2023.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2023 07:49
od jarino
EmBe napísal:Dávam do pozornosti modré PHS na preložke v zriaďovacej stanici :roll:

Pri Tepličke sú navozené hliníkové panely a vyzerá to na žlto-zeleno-modrú kombináciu.
Neviem kde na tie kombinácie chodia...

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2023 20:00
od Mark
Nové video z pohľadu rušňovodiča
https://youtu.be/-LHt16sgCgE?t=4576

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2023 08:56
od Peter_CA
Od času 1:20:57 sa ten rušeň "nádherne" kýva v podstate cez celú stanicu.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2023 21:25
od EmBe

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2023 04:11
od renoir99
Peter_CA: vsak prave preto o to vacsia opodstatnenost tej modernizacie prikladne na tomto videu to jasne vidno ze sa to robi v hodine dvanastej ,mozno uz po dvanastej ..vid vykolajene pendolino a problemy na tom useku mali aj dalsie vlaky bez ohladu ci dodrzali alebo nedodrzali predpisane rychlosti na useku ,vacsina sla podla pravidiel a mali velke problemy sa udrzat, tak su vyjazdene a opotrebovane tie kolaje v tom uzle a to nespominam dalsie chybajuce nemodernizovane useky smerom na vychod ,tam su na viacerych usekoch uz len otazkou casu TOTRe a POTRe podobne ako na juznej trase.. a ked som videl ako zalostne pokrocili resp skor nepokrocili na useku Svit Lucivna kde sa takmer nic nezmenilo za posledne mesiace az rok.. je to des ako vsetko pomaly robime ten zhotovitel je totalny amater ako sorry to aj uzol Zilina asi skor spravia a toho zhotovitela predbehnu na velku hanbu.. po takmer 3 rokoch vystavby a stale sa jazdi na starej kolaji ktoru stale neodstavili a veselo sa po nej jazdi akoby nic-a zrejme podla stavu novej trati este asi aj dlho bude, kedze ta nova resp prva nie je suvisle ani len dokoncena pri osade podskalka svit-este sa tam dzubkaju s 2 mostami ktore vobec nemaju -ten druhy ponad potok totalne cely chyba.. :D kks sila.. bananistan ,suvix.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2023 17:58
od EmBe
Po dlhej dobe opäť začal rásť pylón nadjazdu a pohli sa práce aj na dlhšie postavenej podpernej skruži smerom do mesta:
48922 48919 48918

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2023 19:44
od EmBe
Pokračuje aj úprava Ľavobrežnej ulice. Vo výstavbe je nový pripájací pruh:
https://www.youtube.com/watch?v=qbySsziMjiM

Napojenie Tepličky vo Varíne:
48926 48927

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2023 21:14
od EmBe
Nové zábery od 40:13 min:
https://youtu.be/PYE4UjeLI-M?t=2413

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2023 17:41
od EmBe

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2023 06:38
od magnus
pekne fotky. Celkom som nepochopil, načo sa robia nové piliere toho budatínskeho mosta, keďže tie staré boli v celkom dobrom stave. Splavňovanie Váhu a Kysuce je úplná hovadina a táto krajina by ušetrila hodne peňazí, keby sa nefixovala na túto utópiu a nerozširovali "plavebný gabarit" pre niečo, čo sa v najbližších 50tich rokoch nebude realizovať. Viď nezmyselné dvíhanie mosta v Trenčíne, tuná takisto.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2023 08:21
od aquila
Najma ked cesi definitivne vyradili cely projekt DLO ..
U nas to ani po Salu nefunguje...

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2023 09:49
od IceFox
Toľko stavieb by to výrazne zjednodušilo ale aj tak sa ideme hrať na vzdušné zámky, ktoré nikdy nebudú.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2023 17:52
od badger-FB
len nástrel k tomuto bodu, ak to už bolo tak schválené, tak občas je v tejto krajine náročný ten proces: zásah do dokumentácie, zmena projektu a nanovo schváliť, že by sa tým výrazne odložila realizácia, takže sa často pristúpi v praxi k niečomu, aj keď je to zbytočné, ale čo je proste v projekte, nikto to nezmenil po tender ... a tak sa to stavia, aj keď to neodpovedá už často ani dobe, ešte keď sa to čerpá s fondami, tak sa do toho ani myslím 5 rokov nesmie nikto rýpať (na regio úrovni tak vznikajú dosť komplikácie, niekto si presadil obyčajné námestie za 1,5 mil. ale že za 10 rokov sa zmenili potreby - no napríklad zmena polohy vianočného stromu a ozvučenia lebo sa premiestnilo pódium a teraz nejaká skrinka s reguláciou zariadení - nie, žiadne zmeny, lebo by ste vracali financie, až "po" a tiež to už nechali "tak" a len potom provizórium nejakej dočasnej atrapy a to je len názorný príklad s akým sa stretávam a tiež to popiera úplne zásadu hospodárenia ale takto to Brusel nastavil a my máme taký leg. proces, že vieme, že to nestihneme upraviť a keďže všetko čo robíme sa naozaj robí na podklade starších projektov - alebo čo je horšie, nový projekt ale na starých podkladoch z doby, ktorá už neodpovedá (nové bytovky, investor etc.), tak my nevieme docieliť často ani požadovaný efekt a pritom aké peniaze a to ešte zaklincujem, príde sa v reáli na zmeny pre nezaznamenanie nejakých sietí a tak sa ešte do toho rýpe a upravuje a pritom fakt zbytočne)
to sú tie tzv. vnútorné procesy, ktoré nevidno, ak sa v tom človek nepohybuje a bežný občan potom len krúti hlavou, ale inak sme spokojní, fondy preplatia väčšinu, každý sa zahojil a ide sa ďalej

osobne neverím ani tomu, že ak by sa aj zajtra išiel stavať kanál, že tu všetko je už pre neho predchystané, istotne nie je, čiže by sa nanovo rýpalo aj v tomto kvôli tomu a preto je samozrejme logické, že ak niečo staviam a niečo iné postavím za polstoročie (aj to možno), tak teraz na to nebudem pamätať, lebo aj tak to čo postavím teraz, tak budem musieť prerobiť ... dalo by sa ušetriť na uzle, ale to by sa dala ušetriť miliarda po celej krajine, ale my aj tak nestíhame prečerpať tie zdroje a ako jedni z mála sme si predĺžili ceny el. energie ale tým sme len udržali spotrebu bez obmedzení a ukrátili o investície na hosp. rast a ten nebude naozaj generovaný predraženiami - niečoho, čo nevieme ani využiť a to je na tom to zlé, ja občas ľutujem že som sa sem vrátil, lebo je to tu ešte horšie, než to tu bolo, no ale to je môj problém ... horšie sú na tom tí ktorí toto vidia, nerozumejú tomu, len sa divia ale nemajú na výber

pritom ak by sa len 50 mil. eur ušetrilo na zbytočne preprojektovaných stavbách D/R/železníc v ZA kraji, tak sa táto suma mohla použiť na opravy všetkých havarijných mostov v tom istom kraji a nie len na jedničkách ... to je ten ďalší paradox, základná sieť rozsypaná a megalománia pokračuje; ale tak je to nastavené ... ja osobne neviem posúdiť mieru nastavenia - či tá sféra úradníkov na MDV, SSC, NDS, ŽSR je nasiaknutá zo stavebnej lobby, ktorá im diktuje aké majú dávať návrhy a postupy a "pomáha" im vypracovať tendrové dokumentácie etc. - takto ďaleko sa bezp. zložky nedostali, keď sa tu riešia len horné ryby ale z iných krajín ktoré sú ďaleko bohatšie, než je Slovensko, sú tie vnútorné postupy ďaleko jednoduchšie a tie úrady ďaleko transparentnejšie informujú a o pomaly každej zmene a nie ako tu ... lebo tak sa má pristupovať k peniazom od daňových poplatníkov, to štát je tu pre všetkých a nie naopak, ale občas tento dojem kto vlastne pre koho pracuje, úradník pre krajinu alebo pre firmu, naozaj vzniká, ale nateraz len dojem (nie sú kapacity naozaj preveriť tieto súvislosti) - tomu potom odpovedá to skvostné pravidlo o neinformovaní a ešte sa musia aj zhotovitelia zaviazať že nebudú informovať ... to je obraz, ktorý nie je k videniu :O diktátorské režimy sa chvália budovaním, západ sa chváli priehľadne čo robí, my sme uprostred a tu sa buduje ale vlastne sa nevie ani čo sa buduje ani sa nevie za koľko (na konci dňa) a ani sa nevie kedy to napokon bude - a to sa nezmení jedným stavebným zákonom, ani úpravou zopár ďalších, ani novým ministrom, lebo to sú zakorenené pravidlá, postupy a inštitúcie v celej hierarchii :wink: To by musel prísť niekto, kto by zrušil a rozpustil polovicu systému a nanovo to zbudoval. Čiže 3 roky chaosu, zastavenia všetkého ... a potom ale nanovo, ukážkovo a inak. Lebo prečo Poliaci alebo Španieli tendrujú jeden a my dva až tri roky a prečo väčšina stavia za 1/3 ceny, než my? Lebo ... Ale na takú zmenu nemá a nebude mať žiadna strana dosť % a tie, ktoré by aj mali, tak to nebude v ich záujme.

Takže, hold, stavia sa na 100Y povodne, stavia sa na kanály, ktoré nikdy nebudú a bude sa v tom pokračovať aj naďalej. A ešte sa k tomu pridávajú nové hlukové normy, neskôr sa pridajú náveterné (prachové) etc. To je slovenská chyba, že vlastne tu nič nestojí v zmysle celej základnej kostry. Čiže my to nové musíme stavať po novom so všetkým. Tí, čo majú "staré" diaľnice, hoc z 2000-2010, tak by mali domontovať, dobudovať, ale ak nedobudujú tak čo sa stane? Ten Brusel im tie stavby odoberie? Alebo dostanú symbolické pokuty pár mil. eur? Taký je rozdiel medzi nami a susedmi a tento rozdiel sa bude prehlbovať.

Na záver, my sa sústredíme na dokončenie tej kostry. Aj diaľnice, aj železnice. Ak chce Slovensko do toho demokratického sveta patriť. V opačnom prípade budeme obídený, len o tom musí ten Západ vedieť. (bola by to komplikácia, lebo A aj CH majú svoje neutrality, mohli by zmariť aj obyčajnú prepravu po pozemných komunikáciách - preto je taký ultra záujem tu viesť hybridné vojny, preto tu má(la - niečo bolo znížené) Moskva 700+ akože diplomatov, preto je tu taký boj o všetko, lebo výhľadovo o desať či dvadsať rokov by sme sa mohli rozhodnúť aj my k nejakej neutralite (ani okamžité vystúpenie z aliancie by neznamenalo bez sankcií okamžité zrušenie všetkých záväzkov) a neskôr nenápadnej spolupráci zase na východ, čo by dosť to Pobaltie oklieštilo. To je dnes závislé na Nemecku, UK, ktoré tam sú najbližšie po zemi a mori, ale USA majú silnú pozíciu okrem Nemecka hlavne na Balkáne - a logicky potrebujú aj naše mini územie na to S-J spojenie, keby raz bolo potrebné demonštrovať silu. Lebo len o to ide, o nekonečné odstrašovanie. Takže my síce S-J sme malí, ale dosť geograficky dôležitý.
A to sú tie súvislosti, akurát, že my moc nepridávame na pokojnom spánku. Ani jeden ten S-J nie je hotový a ani jeden nebude hotový do 2030. (a samozrejme ani Maďarsko nie je 100% ale predsa len stále nebola spochybnená účasť v aliancii a tie US-H vzťahy sú na vhej úrovni než naše).
Kto by netušil, tak taká dobrá novo budovaná bašta USA je Rumunsko. Preto Ford, preto most Braila na dosah Ukrajiny, preto nové mosty z Rumunska do Moldavska, preto veľká základňa USA, lebo na dosah je Krym, UA. Kúsok ďalej GR, TR, AL, všetko pomerne slušní spojenci. Tam je sila USA, JV Európy. Tu sú skôr len obranné formácie pre východnú hranicu únie a aliancie. Odrezateľnejšie je Pobaltie, než my. Takže sa tá východná hranica musí prepojiť po zemi. Poliaci sami o sebe budujú armádu, ale je nevyhnutné si spočítať množstvá.

Ten uzol má strategický význam pre SR, nielen dopravného charakteru, takže nebolo vhodné a rozumné oddialiť jeho realizáciu - v opačnom garde - pre pár vyhodených mil. eur na objekty, ktoré nepotrebujeme, ale už tam sú zapracované predsa neprídeme o celú investíciu. :wink: (lebo takto my tu premýšľame, ja sa s tým stretávam skoro denne)

Keďže je to celé tak ako to je, že nevieme čerpať a ešte by sme ten problém prehĺbili, tak je ťažko určiť či je toto správny alebo nesprávny prístup. (nielen ten uzol) To už si musí vyhodnotiť každý čitateľ. Kritizovať ide oboje možnosti a tu v tejto krajine sa kritizuje denno denne úplne všetko ... občas je potrebné si položiť možnosti na misku váh, lebo vždy sa dá všetko urobiť inak a možno lepšie (aj v zahraničí), ale neškodí sa novým veciam potešiť bez ďalšej dávky kritiky, aké to mohlo byť iné a lepšie.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2023 22:07
od EmBe
Aktuálny stav výstavby nadjazdu:
48955 48954 48953 48952

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2023 19:01
od EmBe
Je sprevádzkovaná nová komunikácia zo Strážova k rušňovému depu, práce na zastávke Predmestie vrcholia. Vo videu sú zábery aj na podchod pri depe, preložku pri depe, budatínsky most a zrušené priecestie pri budatínskom moste:
https://www.youtube.com/watch?v=DlHh6qw8LCA

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2023 08:05
od paldo
Trochu na odľahčenie.....
Kto vymýšľa farby protihlukových stien? Projektant? Investor? Deti v materskej škole?
Kombinácia sýto modrej, žltej a zelenej od Tepličky smerom na Varín vyzerá otrasne...

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2023 09:01
od sendvo
su to farby obci cez ktore zeleznica prechadza. je to hnus no. neviem co za expert si myslel ze to bude dobry napad

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2023 16:30
od IceFox
Chápem, že NDS si dáva protihlukovky podľa korporátnych farieb. Chápem, že donedávna dávali farbu zábradlí podľa SSUD, teraz už korporátna oranžova.

Nechápem však tieto random výstrely. Najlepšie nech to má nejakú normálnu farbu / farebnú schému ktorá pekne zapadne, alebo nech si tam dá ŽSR korpo farby, ale hlavne nech držia konzistentnosť.

Taktiež by ma zaujímala tá grc žltá ktorá je na stĺpoch nástupísť.