Rekonštrukcia, optimalizácia trate Nové Zámky-Zvolen

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Rekonštrukcia, optimalizácia trate Nové Zámky-Zvolen

Odoslaťod Michal99 » 14. Aug 2015 10:59

Dočkáme sa niekedy rekonštrukcie tejto trate na podmienky 21.storočia? Zrejme sa dostane na rad až po dokončení všetkých koridorových tratí.
Michal99
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 29. Júl 2015 10:42

Re: Rekonštrukcia, optimalizácia trate Nové Zámky-Zvolen

Odoslaťod devil » 10. Sep 2015 12:28

odpoved je tu, (dakujem DrX)

viewtopic.php?f=35&t=20807

pre upresnenie ta 140-ka je medzi sencom a sladkovicovom a 120/90 po palarikovo/surany je na trati 130, dalej vedie trat 150 a tam je priemer okolo 70 km/h, podla ZSR nie su peniaze (v preklade vsetko sa mina na BA-ZA) a podla palcaka je to dokonca OK (v preklade trat nevedie cez cez ZA).
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Rekonštrukcia, optimalizácia trate Nové Zámky-Zvolen

Odoslaťod Michal99 » 11. Sep 2015 10:35

Tak to je pekný výsmech, lebo tá trať má v má v mnohých miestach veľmi zlé parametre. Nevravím, že to má byť prvé na programe, ale aby sa tvárili, že to nie je ani v pláne...
Michal99
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 29. Júl 2015 10:42

Re: Rekonštrukcia, optimalizácia trate Nové Zámky-Zvolen

Odoslaťod Bager3 » 11. Sep 2015 11:21

Ako je to hamba ze sa ani neplanuje zlepsovat parametre trate 150. Mozno kapacitne postacuje ale parametrami je to za 4- na dnesnu dobu. Mohly aspon urobit projekty a pripravovat vykup pozemkov na useku Surany - Levice.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: Rekonštrukcia, optimalizácia trate Nové Zámky-Zvolen

Odoslaťod devil » 30. Máj 2022 15:48

viewtopic.php?f=35&t=26182

rekonstrukcia dvoch kratkych usekov. uzavretie trate na 4 a pol mesiacov s tym ze najhorsieho useku pri hrone sa rekonstrukcia vobec netyka cize vyrazne meskania budu aj po rekonstrukcii.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Rekonštrukcia, optimalizácia trate Nové Zámky-Zvolen

Odoslaťod EmBe » 03. Okt 2022 21:22

Hodnotenie ÚHP pre KRŽZ Hronský Beňadik - Nová Baňa:
https://www.mfsr.sk/files/archiv/35/Hod ... gR50Ht-M_A

ŽSR chce zrušiť koľajisko nepoužívanej výhybne Tekovská Breznica, ÚHP ju navrhuje obnoviť a diaľkovo ovládať.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Rekonštrukcia, optimalizácia trate Nové Zámky-Zvolen

Odoslaťod doktorandfei » 15. Aug 2023 08:15

ŽSR vyhlásili VO na zakázku "ŽST Hronský Beňadik - z. Tekovská Breznica – ŽST Nová Baňa, rekonštrukcia dopravnej cesty".

https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/detail/473793?cHash=d763d97061ad0e89be8ecb9a3bbd5e85

Neosvojili si odporúčanie UHP. citujem "V rámci stavby bude odstránená infraštruktúra bývalej výhybne Tekovská Breznica, ktorá je nevyužívaná a dlhodobo vylúčená z prevádzky pre jej zlý technický stav."

OPIS zakázky:
Súčasťou stavby je rekonštrukcia železničného spodku a zvršku v úseku Hronský Beňadik – Nová Baňa (mimo), čím bude zvýšená únosnosť podvalového podložia, čo spolu s vybudovaním účinného odvodnenia prispeje k odstráneniu častých obmedzení traťovej rýchlosti. Optimalizáciou smerového vedenia a parametrov oblúkov trate dôjde k zvýšeniu traťovej rýchlosti a skráteniu jazdných časov v danom úseku. Realizáciou stavby dôjde v ŽST Hronský Beňadik a na zast. Tekovská Breznica k rekonštrukcii nástupíšť (s výškou nástupnej hrany 550 mm nad STKP) a prístupom k nim, k rekonštrukcii osvetlenia, čo prispeje ku zvýšeniu kultúry a komfortu cestovania ako aj zvýšeniu bezpečnosti cestujúcich. Stavba zároveň rieši rekonštrukciu železničných priecestí tak, aby spĺňali predpísané parametre pre daný druh križujúcej komunikácie. Dôjde k oprave a v niektorých prípadoch k rekonštrukcii, či úplnej prestavbe stavieb železničného spodku, ako sú mosty, priepusty a zárubné múry. V ŽST Hronský Beňadik bude vybudované nové staničné zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie typu elektronické stavadlo (vrátane zabezpečeného posunu), čím sa zároveň dosiahne úspora obsluhujúcich zamestnancov.
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: Rekonštrukcia, optimalizácia trate Nové Zámky-Zvolen

Odoslaťod traveler » 15. Aug 2023 16:39

tato docasna optimalizacia bude dobra priprava a zaklad na buducu juznu 160ku prip 200ku ktora sa tam idealne ponuka a hodi aspon na rovinate useky urcite po dokonceni severnej trasy snad ak nepridu zlodejske vlady, budu na to aj financie ci uz z eu alebo zo spolocneho fondu dopravy ktory dufam na sposob ciech vznikne staci sa len inspirovat u susedov, odkukavat uz funkcne veci z okolitych statov..
traveler
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 11. Júl 2023 14:04

Re: Rekonštrukcia, optimalizácia trate Nové Zámky-Zvolen

Odoslaťod EmBe » 22. Okt 2023 10:44

V zmysle plánu výluk na rok 2024:

Nová Baňa - Hronský Beňadik TK - KRŽZ od 01.04 - 31.12.2024
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Rekonštrukcia, optimalizácia trate Nové Zámky-Zvolen

Odoslaťod devil » 11. Nov 2023 20:09

zevraj ponuky boli vyhodnotene a najnizsie boli cenovo velmi podobne. ale neviem ziadne podrobnosti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32


Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.