Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šurany

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šurany

Odoslaťod EmBe » 10. Feb 2016 23:42

Pôvodný zámer na elektrifikáciu a optimalizáciu bol označený ako neefektívny.
Tu:
http://www.zeleznicne.info/view.php?cis ... 2015010002

Vzhľadom na príchod automobilky Jaguár sa však zmenili okolnosti a podľa nového zámeru sa:
-predĺžia staničné koľaje na 750 m v staniciach Hlohovec, Alekšince, Rišňovce a Lužianky
-zriadi sa elektrický ohrev výhybiek
-vybudujú sa nové nástupišťa
-zmení sa traťové zab. zar.:
Lužianky-Jelšovce: AH namiesto tel. dorozumievania
Lužianky-Zbehy: AH namiesto tel. dorozumievania
Lužianky-NR: AH namiesto PAB s hradlom Mlynárce
atď.

+sa vybuduje TIP Lužianky

ŽSR zverejnili výzvy na predloženie cenového návrhu za dodanie PD:
Lužianky:
http://www.zsr.sk/buxus/docs/verejneobs ... ji__PD.doc
Hlohovec, Alekšince, Rišňovce:
http://www.zsr.sk/buxus/docs/verejneobs ... ntacia.doc
Obrázok používateľa
EmBe
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 546
Obrázky: 613
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod Peterman » 10. Feb 2016 23:57

A vytrhanú časť trate Zl.Moravce-Lužianky od Dražoviec po Lužianky, nahradia pripojením napr. na Čakajovce, alebo niekde v týchto miestach?
Vie niekto či sa "hore" zobudia.
Ved to je tiež idealna trasa na aj pre možných zamestnancov, ... okrem iného.
Snád nechcú zničiť ďaľšiu trať, lebo týmto odstrihnutím od uzla v Lužiankach stratí využitie. A to by bolo škoda pri tak slabej sieti, hustote a spôsobr vedenia železničných tratí na Slovensku.
Peterman
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 437
Obrázky: 0
Založený: 02. Okt 2013 21:38

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod EmBe » 11. Feb 2016 00:27

Žiaľ, nenahradia. Neuvažuje sa nateraz s tým aspoň podľa toho, čo bolo prezentované na internete. A samozrejme, že keď trať Dražovce-ZM nebudú využívané, tak časom môže byť, žiaľ, zrušená. A možno je práve to zámer? Bodaj by som sa mýlil.
Obrázok používateľa
EmBe
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 546
Obrázky: 613
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod Peterman » 11. Feb 2016 00:54

Zrušenie tejto trate by bola veľká škoda, snád sa vrchnosť umúdri a pri rýchlom rozhodovaní v prospech JLR im dôjde, že táto trať má význam.
nezničme aj tých par tratí čo ešte máme (i keď mnohé nie sú práve najlepšie smerovo vedené)
Peterman
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 437
Obrázky: 0
Založený: 02. Okt 2013 21:38

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod bodrik » 11. Feb 2016 01:06

Tiež si myslím že by bola škoda nechať trať na ZM a Kozárovce nevyužitú. Mne sa pozdáva trasovanie ktoré niekto zakreslil na openstreetmap, kde by nebola od NR potrebná úvrať, tak ako to bolo donedávna. Trasa by sa odpájala severne od Lužianok. Viď. openstreetmap.
Ešte mám 2 otázky:
Ako to skrz príchod Jaguára vyzerá s elektrifikáciou Leopoldov - Zbehy - NR - Šurany? Uvažuje sa nad tým, alebo chcú realizovať len tie predlžovania koľajísk a výmenu zab-zar?
Čo sa týka novouvažovanej spojky Trnovec n. Váhom - NR, je to reálne aby sa to stavalo?
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 707
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod EmBe » 12. Feb 2016 10:41

bodrik napísal:Ako to skrz príchod Jaguára vyzerá s elektrifikáciou Leopoldov - Zbehy - NR - Šurany? Uvažuje sa nad tým, alebo chcú realizovať len tie predlžovania koľajísk a výmenu zab-zar?


V dokumentoch k predĺženiu koľají A, R, Hl sa nachádza táto veta:
"V prospech predĺženia stanice pre vozbu kontajnerových vlakov je susedná ŽST Leopoldov so 4 dopravnými koľajami dĺžky väčšej ako 750 m, v ktorej by sa mal vykonávať preprah vlakového rušňa kontajnerových vlakov."

Tým pádom to chápem tak, že elektrifikácia sa zatiaľ nekoná a preprah z nezávislej trakcie na elektrickú bude vykonávaný v žst. Leopoldov.
Taktiež je tam napísané:
"Návrhy na predĺženie užitočnej dĺžky dopravných koľají je potrebné projekčne preveriť, aby predĺženie vyhovovalo aj budúcej elektrifikácií trate Leopoldov – Nitra – Šurany, na ktorú je v súčasnosti spracovaná technicko – ekonomická štúdia a EIA. "


Ešte k úseku Lužianky-ZM:
www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5870-Pos ... -Drazovce/
http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/ ... fullsize=1
http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/ ... 624445.jpg
Obrázok používateľa
EmBe
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 546
Obrázky: 613
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod bodrik » 12. Feb 2016 16:17

Hm, takže tam okrem predĺženia koľají v staniciach urobia s prepáčením ho... :( ..teda okrem vopchania sa Jaguáru do zadného otvoru. Jaguár teda prinesie pre slovenské železnice iba zrušenie trate a žiadne pozitíva.
Pardón za expresívne vyjadrovanie, som z toho smutný.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 707
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod mino » 12. Feb 2016 22:43

Trat bude zrejme prioritne vyuzivana nákladnou dopravou pre Jaguar, pritom nejaky koordinovany pristup ZSR a osobnych prepravcov by urcite pomohol zatraktivnit trat aj pre cestujucich, to ale zrejme nie je na programe dna
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 615
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod Qwert » 19. Mar 2016 11:54

Osobne si myslím, že odloženie elektrifikácie trate Leopoldov - NR - Šurany má význam. Totiž prioritne by sa mala realizovať trať Trnovec - NR a až potom by sa malo podstatne zasahovať do trate na Leopoldov. Tá elektrifikácia spojená s optimalizáciou by musela prebiehať za úplnej výluky, ktorá by trvala určite viac než rok. Inými slovami Ponitrie by vyše roka nemalo priame logické spojenie s BA. Dalo by sa to riešiť autobusmi, ale to by bolo pomerne krkolomné. Čo najskôr by sa ale mala realizovať aspoň elektrifikácia úseku Leopoldov - Hlohovec. Takto by sa zabezpečilo, že rýchliky by sa prepriahali v Hlohovci, vďaka čomu by sa významne skrátilo dochádzanie z HC do BA, okrem toho aj elektrické vlaky, ktoré dnes končia v Leopoldove, by mohli končiť v Hlohovci, čo by určite pozitívne vplývalo na ich vyťaženosť. Tiež je tu aj faktor preťaženého mosta cez Váh v HC, čiže mnohí by to radi obišli po železnici.

Logický postup prác by bol skôr takýto:

1.) Úpravy železničných staníc medzi Lužiankami a Leopoldovom (hlavne pre nákladnú dopravu, ale aj nástupištia)
2.) Elektrifikácia úseku Leopoldov - Hlohovec
3.) Výstavba trate Trnovec nad Váhom - Nitra + elektrifikácia a zdvojkoľajnenie trate Nitra - Lužianky
4.) Elektrifikácia a optimalizácia trate Hlohovec - Lužianky
5.) Elektrifikácia a optimalizácia trate Nitra - Šurany

x.) Medzitým by sa kedykoľvek mohla realizovať preložka trate Žirany - Podhorany tak, že trať sa zo Žirian zaústi do stanice Jelšovce. Vďaka tomu by vzniklo bezúvraťove spojenie ZM - NR, čo by malo význam pre dochádzajcich do Nitry, aj konkrétne do Jaguaru zo smeru ZM. Navyše v prípade realizácie trate Trnovec - NR by mohlo byť logické viesť aspoň jeden pár R po trase BA - GA - Trnovec - NR - ZM.

y.) V súvislosti s rozbehom Jaguaru by stálo za úvahu obnovenie osobnej dopravy na trati Radošina - Zbehy. Táto trať vedie husto obývaným údolím Radošinky cez veľa obcí, ktoré majú silné väzby na Nitru. Bola by tiež ideálna na docházanie do Jaguaru. Táto trať je v dobrom stave, je zjazdná a okamžite použiteľná. Samozrejme stanice a zastávky sú v stave zodpovedajúcom viac než desaťročiu neužívania, ale urobiť tam, nejaké základné úpravy by bola záležitosť pár tisíc eur. Pri terajších bezplatných vlakoch o vyťaženosti vôbec nepochybujem.

Samozrejme uvedomujem si, že nateraz je skôr celý projekt elektrifikácie a novej trate Trnovec - NR odložený ad acta, ale to bolo ešte pred príchodom Jaguaru. Ten, dovolím si povedať, zásadne mení pravidlá hry v regióne, čo sa týka dopravy a je len žiadúce, aby sa podporovala železničná doprava všade, kde sa dá.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod devil » 20. Mar 2016 11:59

nemalo sa to odlozit, NR-BA aj tak nikto nechodi vlakom a prave do spustenia vyroby v jaguare sa to malo dokoncit. ale u nas stale plati ze lepsi holub na streche ako vrabec v hrsti, no a k trati na ZM len tolko ze to je najmenej potreba vec nakolko na rozdiel npr. od trasy na surany a NZ je tam R1 cize prave tento smer ma najlepsi pristup do NR.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod Qwert » 20. Mar 2016 14:56

Elektrifikácia Leopolodov - NR - Šurany a nová trať Trnovec - Nitra bol jeden projekt a pokiaľ viem, tak neprešiel štúdiou realizovateľnosti. To bolo zrejme účelové. Bolo to ešte pred Jaguarom a trať Trnovec - NR bola v tomto projekte riešená v nedostatočných parametroch a rátalo sa tam s minimom spojov.

Určite by som neprotestoval, keby sa realizovala aspoň elektrifikácia bez novej trate, ale podľa mňa rozumnejším riešením je stavať najskôr novú trať a potom elektrifikovať terajšiu, to je všetko. Súhlasím, že najhoršou možnosťou je nulový variant.

Pokiaľ ide o tú zlatomoraveckú trať, tak tam je riziko, že bude zrušená úplne, preto hovorím, že ju treba riešiť. Z dopravného hľadiska by toto bola asi najmenej vyťažená trať, dokonca aj trať do Radošiny má podľa mňa väčší potenciál, ale žiadnej z tratí okolo Nitry okrem tejto nehrozí zrušenie. Pritom tá preložka je skutočne minimálnou položkou v porovnaní s celkovou investíciou do toho závodu. Ale nie som optimista, keď vidím, ako napríklad riešia cesty okolo Jaguaru, keď neboli ani ochotní potiahnuť obchvat Dražoviec (čo je fakt najnevyhnutnejšie minimum) aspoň po Jelšovce a odstrániť tak bodovú závadu v Čakajovciach.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod ecce » 20. Mar 2016 14:59

Jedine, co treba je to, aby sa NR-Luzianky a Luzianky-Leopoldov nerobili naraz, aby mohli vlaky z Prievidze ist jednym alebo druhym smerom.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 20:52

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod devil » 22. Mar 2016 12:29

no a aka by bola cena kvalitnej novej trate trnovec-NR v porovnani s elektrifikaciou Leopolodov - NR - Šurany alebo len Leopolodov - NR (?) co je asi najdolezitejsia cast a zabezpecila by priame spojenie vlakom do BA aj TT.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod Qwert » 25. Mar 2016 00:13

To je ťažko povedať, keď nevieme, v akých parametroch by sa stavala tá nová trať a v akých parametroch by sa modernizovala trať Leopoldov - NR. Pri určitom stupni modernizácie by sa totiž aj trať Leopoldov - NR musela de facto stavať nanovo, ako sa v podstate nanovo stavia koridor pri modernizácií. Samozrejme niektoré existujúce stavby na trati by sa využili aj pre novú trať.

Trať Trnovec - NR, ak by mala byť kvalitná a skutočne zabezpečiť rýchle spojenie BA-NR, by sa mala realizovať ako dvojkoľajná elektrifikovaná trať minimálne pre rýchlosť 160 km/h (ideálne aj 200 vzhľadom na výhľadovú modernizáciu trate 130 na 200 km/h) samozrejme s nižšou rýchlosťou v oblasti oblúku v Krškanoch a v úseku Krškany - stanica Nitra. Osobne si myslím, že by sa mali realizovať aj stanice Duslo a Cabaj-Čápor, čím by vznikol priestor aj pre osobáky a trať by bolo o to viac využitá.

Na druhej strane trať Leopoldov - NR, ak by mala plniť úlohu ako-tak zmysluplného spojenia BA - NR, by sa musela zrýchliť aspoň na 120 km/h, čo by si vyžiadalo rozsiahle preložky, v úseku NR - Lužianky by sa pýtalo aj zdvojkoľajnenie, prestavať sa musia aj stanice na trati. Ak by sme nebodaj chceli tú trať zrýchliť na 160 km/h, tak to nemá zmysel, to už by sa viac oplatilo stavať novú trať na zelenej lúke na Trnovec.

Podľa mňa by sa o tom ale nemalo uvažovať tak, že buď jedna trať alebo druhá, obe majú zmysel. V prípade realizácie trnoveckej trate by sa napríklad dalo trochu šetriť na parametroch tej leopoldovskej.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod devil » 25. Mar 2016 12:06

120-ka je velmi konkurencieschopna voci cestnej doprave NR-BA. Leopoldov - NR pokial viem ma rychlost 100 km/h. na 120 treba naozaj rozsiahle prelozky?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod eric987 » 25. Mar 2016 22:49

devil napísal:120-ka je velmi konkurencieschopna voci cestnej doprave NR-BA. Leopoldov - NR pokial viem ma rychlost 100 km/h. na 120 treba naozaj rozsiahle prelozky?

Asi nejake take : http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=32771 . Od Alekšiniec po Nitru je to prakticky suvisla prelozka, aj ked velmi blizko povodneho telesa.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod Qwert » 25. Mar 2016 23:48

Pokiaľ chceme urobiť zo železnice skutočne konkurencieschopnú alternatívu, tak nestačí jazdnú dobu priblížiť cestovnému času v aute, tento čas treba výrazne znížiť. BA a NR sú vo vzdialenosti, kde je možné uvažovať aj o dennom dochádzaní. Lenže samozrejme nie každý býva 10 minút pešo od stanica v NR a pracuje 10 minút pešo od stanice v BA, pri ceste vlakom nestačí rátať len čas jazdy vlaku, ale treba zohľadniť celkový čas cesty od kľučky ku kľučke.

Pri modernizácií leopoldovskej trate sa vieme dostať s cestovným časom BA - NR niekam okolo 1 hodiny. Pre porovnanie R BA - NM, čo je rovnaká vzdialenosť ako BA - NR cez Leopoldov, ide 1:10 hod. Samozrejme cestovný čas BA - NR by sa dal zraziť, ak by sa využívala 160-ka medzi BA a Leopoldovom (ktorú teraz R nevyužívajú). Potom už je len možnosť aspoň pár vlakov denne viesť bez zastavenia z NR do BA a naopak, čím by sa dal výraznejšie ušetriť čas, ale stále sme blízko pod hodinou. To je samozrejme oveľa lepšie než dnes, kedy to trvá v ideálnom prípade 1:35 s prestupom a už aj cestovný čas v rozmedzí 50-65 minút (v závislosti hlavne od počtu zastávok a využitia 160-ky) by bol pre istú skupinu ľudí prijateľný, ono aj autá sa zvyknú zdržať v bratislavskej premávke.

Dlhodobý cieľ by ale mal byť cestovný čas BA - NR čo najbližšie k 30 minútam. Vtedy by to bolo plne konkurencieschopné aj pri nutnosti sa prepraviť do/z stanice niekam ďalej. To sa dá, ale treba investovať, je potrebné zmodernizovať trať BA - Trnovec na 200 km/h (čo by sa malo urobiť tak či tak) a zároveň postaviť novú trať Trnovec - NR na 160-200 km/h. Samozrejme to je beh na dlhé trate, :) ale je to reálne. Modernizácia trate BA - NZ sa skôr či neskôr bude musieť realizovať a sú tam ideálne podmienky pre rýchlosť 200 km/h.Takýto variant by bol, odhadujem, asi o 7-8 km kratší a umožnil by v ideálnom prípade dosiahnuť jazdný čas bez zastavenia tak 35-40 minút.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod aquila » 26. Mar 2016 09:35

ked pozeram na tu optimalizaciu leopoldov - NR, a ze tam bude ozaj vela preloziek, pricom to aj tak pojde ledva do 120khm, tak neviem ci to za tie peniaze stoji .. a rozumnejsie mi vyjde ozaj urobit novu trat na 160-200khm od trnovca so zastavkou aspon pri dusle.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod Qwert » 26. Mar 2016 10:41

Celý ten projekt je nelogicky spracovaný, lebo už zadanie bolo nesprávne. Leopoldovská trať bola spracovaná pomerne veľkoryso a na trnoveckej trati sa zbytočne šetrilo a rátalo sa tam s minimálnou premávkou. Pritom by to malo byť radšej naopak. Trnovecká trať sa mala naplánovať čo najveľkorysejšie a na leopoldovskej sa dalo ušetriť (aj keď nehovorím, že sa nutne muselo, zase až také superluxusné parametre tam navrhnuté neboli). Problém bol koncepčný, lebo leopoldovská trať bola poňatá ako hlavná trať a trnovecká len ako spojka - niečo na spôsob Palárikovo - Šurany.

Je mi jasné, že mnohým zodpovedným ľuďom je proti srsti narušiť zaužívané dopravné toky už od čias monarchie, ale pokiaľ sa tohto nezbavíme, tak sa naše železnice nikam neposunú. Konkrétne Nitra tým ako jediné krajské mesto bez elektrifikovanej železnice a bez priameho spojenia s BA veľmi trpí. Pritom železničná doprava tam má obrovský potenciál. Preto musím trvať na tom, čo som napísal o pár postov vyššie: viewtopic.php?f=19&t=21168&view=unread#p179505
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod devil » 26. Mar 2016 11:40

dostavame sa k tomu ze prakticky cely alebo skoro cely koridor by mal byt zmodernizovany na 200 lebo az po nom moze (resp. mala byt) byt riesena regionalna trat. pritom pocita sa zo 160 lebo je to nakladovo prijatelnejsie. cize zase sa stracame v utopitistickych ocakavaniach....

autom sa za menej ako hodinu bezny den dostanes z NR tak na predmestie BA, do centra je to aj pol hodina navyse - nie kazdy totiz moze ist cez mesto rano o 6-tej, musis mat kde zaparkovat a je to nakladnejsie ako ist HD. takze nakoniec vlak + MHD je aj vyhodnejsia kombinacia v dosahu sirsieho centra BA kde odhadujem ze pracuje "trosku" viac ludi ako na predmesti.

a naopak na predmesti blizko dialnice npr. vo vychodnej casti BA okolo tej masy obchodnych centier, letiska atd... je dostupnost horsia, treba dalsich 20 min. z hl. stanice aj ked je mesto dobre prejazdne a ked nie je tak viac, cize ani vyhladovych 30-40 min. NR-BA vyrazne neznizi cas oproti ceste autom.

cize v zavislosti najma od destinacie a ceny cestovania zeleznica a dialnica si nemusia navazajom konkurovat staci mat slusnu trat. dokonca RJ na trati na DS zvysil pocet prepravenych 2 ci 2,5 nasobne bez toho aby vyrazne zrychlil rychlost prepravy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod Qwert » 26. Mar 2016 16:03

Nikto tu nepovedal, že najskôr treba zmodernizovať koridor a potom riešiť regionálnu trať. Trnovecká trať je plne použiteľná aj bez modernizácie koridoru BA - NZ. Ja som len písal o konečnom stave, ktorý by bol v prípade realizácie trnoveckej trati a modernizácie koridoru.

Samozrejme pokiaľ niekto robí napríklad na Galvaniho, tak jemu sa vlakom neoplatí ísť. Podstatná časť pracujúcich a študentov ale smeruje bližšie k centru. Tu sa už dostávame k ďalšiemu problému, ktorým je relatívne pomalá a nepreferovaná MHD v BA, ale to je iná vec.

V každom prípade ale trnovecká trať do budúcna ponúka oveľa väčší potenciál ako leopoldovská. Je kratšia, potencionálne s podstatne vyššou rýchlosťou a potencionálne aj s možnosťou oveľa lepšej distribúcie dochádzajúcich na rôzne ciele v Bratislave v prípade (aj keď tu zase budeš hovoriť o utopistických očakávaniach :) ) realizácie trate Ivanka pri Dunaji - BA letisko - BA Nové Mesto - BA Hlavná stanica. Okrem toho zdanlivo paradoxne realizácia trate na zelenej lúke ani nemusí byť oveľa drahšia nez zásadná rekonštrukcia existujúcej trate. A to už ani nejdem bližšie hovoriť o takých "detailoch" ako oveľa väčšia kapacita trnoveckého riešenia v prípade dvojkoľajnej trate, keď v špičke je potrebné dosiahnuť minimálne 20-minútový takt, čo je na jednokoľajke problematické.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod devil » 26. Mar 2016 18:32

MHD BA je pomala ale sirsie centrum zase nie je az take rozsiahle takze z hl. stanice trva cesta 5-15 min. koridor IV. sa ani nezacal modernizovat takze trat trnovec-NR je daleka buducnost a zase odsunut modernizaciu koridoru a realizovat novu trat je neprijatelne.

a je divne stazovat sa ze NR nema elektrifikovanu trat a zaroven mat vyhrady k projektu lebo nie je idealnym riesenim. PO a BB su tiez podobne velke krajske mesta a nemaju trate so 160-kou ba ani 120-kou.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod Qwert » 26. Mar 2016 21:53

Stále nechápem, odkiaľ berieš to, že trnovecká trať je nejako prepojená s modernizáciou IV. koridoru. To sú dve úplne nesúvisiace veci. Všetko, čo som hovoril, bolo len o tom, aký budúci výsledný stav je dosiahnuteľný. Už dnes je trať BA - Trnovec prakticky celá na 120-140 km/h, čo je na slovenské pomery slušné a už toto stačí na kvalitné spojenie BA a NR. Úplne pokojne sa môže najskôr postaviť trnovecká trať a o 10 rokov modernizovať IV. koridor.

Takisto som nikdy nehovoril, že odmietam elektrifikáciu leopoldovskej trate, práve naopak. Iba som hovoril, čo je podľa mňa lepšie.

Keď spomínaš ten PO, tak to je zase ďalší príklad mesta, ktoré trpí lipnutím na CaK trasovaní našich železníc, ale to je na dlhšiu rozpravu. Podobne aj BB.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod devil » 27. Mar 2016 15:48

Stále nechápem, odkiaľ berieš to, že trnovecká trať je nejako prepojená s modernizáciou IV. koridoru. To sú dve úplne nesúvisiace veci. Všetko, čo som hovoril, bolo len o tom, aký budúci výsledný stav je dosiahnuteľný. Už dnes je trať BA - Trnovec prakticky celá na 120-140 km/h, čo je na slovenské pomery slušné a už toto stačí na kvalitné spojenie BA a NR. Úplne pokojne sa môže najskôr postaviť trnovecká trať a o 10 rokov modernizovať IV. koridor.


a z akych zdrojov :?:

Keď spomínaš ten PO, tak to je zase ďalší príklad mesta, ktoré trpí lipnutím na CaK trasovaní našich železníc, ale to je na dlhšiu rozpravu. Podobne aj BB.


neviem ako inac by mohla ist trat na BB a PO je diskutabilny. CaK trasovanie vsak rozhodne nemoze za to ze za 150 rokov su tieto a dalsie trate vratane tej na NR stale jednokolajove nemaju ani 120-ku. podme si to prejst :

odhadujes 7-8 km skratenie trate (cize trnovecka by bola o tolko kratsia ako jestvujuca hlohovecka ak som dobre pochopil) co podla mna nie je nic vyznamne. takisto uznavas ze cestovat do ciela blizko dialnice (spominana galvaniho atd..) nebude vlakom + MHD alternativa. pises ze nova trat nemusi byt drahsia ako reko. to je sice pravda ale hned na to pises ze by bolo dobre postavit trnovecku trat na 160-200 (a mozno aj dvojkolajovu). to uz potom ten pomer ceny sa mi vobec nezda....za ten balik na reko hlohoveckej trate neurobis ziadny zazrak na trnovec.

len taka drobnost, busprepravcovia uvadzaju casy pre cestu NR-BA min. 1:10 -1:15 bez zastavenia, s "medzipristatim" v TT 1:30. prakticky cela trasa po dialnici. uz v pripade dosiahnutia porovnatelnych casov -co rekonstrukcia by umoznila- vyhrava vlak lebo je pohodlnejsi a vdaka dotaciam mozno aj lacnejsi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod EmBe » 04. Máj 2018 23:47

Po 2 rokoch od prieskumu trhu tu máme koniec súťaže na vypracovanie PD a inžinierske činnosti pre Hlohovec a podpísanú ZoD:
http://www.crz.gov.sk/index.php?ID=3439618&l=sk

Celkovo to hodnotím pozitívne. Rekonštrukciou prejdú všetky koľaje (okrem manipulačnej koľaje č. 7) a výhybky v správe ŽSR, predĺžia sa 2 koľaje, ostane zachovaná koľaj 2b k čelnej rampe, pribudne nové tretie nástupisko i keď len dĺ. 150 m, navrhne sa EOV, výhybky sa navrhnú tak, aby bola montáž elektro prestavníkov.
Traťovú rýchlosť požadujú len 100 km/h, čo je škoda.

Investičné zadanie na vypracovanie projektovej dokumentácie a inžiniersku činnosť

ŽST Hlohovec, predĺženie užitočných dĺžok koľají č. 2 a č. 4

Predĺženie koľají č. 2, 4 a rekonštrukcia staničných koľají č. 1, 3, a č. 5 v ŽST Hlohovec je navrhnutá z dôvodu požiadavky na prepravu kontajnerových vlakov dĺžky 750 m pre TIP Lužianky a prevádzkového opotrebovania.

SO 01 Železničný zvršok – koľaje
Rekonštrukciu staničných koľají požadujeme navrhnúť pre traťovú rýchlosť min. 100 km/h. Začiatok rekonštrukcie koľají požadujeme od vchodového návestidla L (km 22,080) a koniec rekonštrukcie pred začiatkom výhybky č. 12, vrátane. Koľaje č. 1 – 5 a č. 2b požadujeme obnoviť v celej ich stavebnej dĺžke. V rámci stavby požadujeme navrhnúť predĺženie koľají č. 2 a č. 4 tak, aby tieto mali užitočnú dĺžku 750 m.

SO 02 Železničný zvršok – výhybky
V rámci tejto stavby požadujeme kompletnú obnovu výhybiek č. 1 až 12 a výhybky č. T1. Všetky výhybky musia umožniť v prípade obnovy zabezp. zar. montáž elektromotorických prestavníkov.
Výhybky vložené v hlavnej koľaji č. 1 musia byť zjazdné minimálne pre rýchlosť 100 km/h v priamom smere.
Všetky nové výhybky v hlavnej a predjazdných koľajach požadujeme vybaviť valčekovými zariadeniami
schváleného typu na ŽSR pre rýchlosť do 200 km/h, u ktorých jazyk v priľahlej polohe leží na klzných
stoličkách.

SO 04 Nástupištia
V rámci stavby požadujeme úplnú demontáž existujúcich nástupíšť. Požadujeme navrhnúť nové nástupištia medzi koľajami č. 5 a č. 3 v dĺžke 250 m, medzi koľajami č. 3 a č. 1 v dĺžke 250 m a medzi koľajami č. 1 a č. 2 v dĺžke 150 m. Výšku nástupnej hrany nad spojnicou temien koľajnicových pásov (STKP) požadujeme pre všetky nástupištia 300 mm. Na nástupištia zriadiť úrovňové priechody pre cestujúcich, ich poloha, parametre a počet bude určený projektantom na základe pracovných porád so zadávateľom stavby.

SO 08 EOV
Projektant navrhne EOV výhybiek, ktoré budú realizované stavbou (okrem T1) a bude požadovaný ich ohrev.

V rámci PD požadujeme návrh likvidácie starej nakladacej bočnej rampy pri koľaji č. 5 tak, aby nedošlo
k poškodeniu novovybudovanej bočnej rampy pri tejto koľaji. Čelná rampa pri koľaji č. 2b zostane bez
zmeny.
Obrázok používateľa
EmBe
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 546
Obrázky: 613
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.