Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šurany

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod EmBe » 08. Máj 2018 06:40

http://www.crz.gov.sk/index.php?ID=3420693&l=sk

Investičné zadanie
na vypracovanie projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie a realizáciu stavby (DSPRS)

Názov stavby: ŽST Lužianky, úprava nástupišťa pri koľaji č. 3

SO 01 Nástupište pri koľaji č. 3
V rámci PD projektant navrhne zrušenie existujúceho nástupišťa medzi koľajami č. 3 a 5a v km 41,186 – 41,236 bez náhrady. Nástupište medzi koľajami č. 3 a 5 v km 40,925 – 41,011 sa navrhne na
rekonštrukciu v celej dĺžke tak, že začiatok nástupišťa posunie bližšie smerom na Nitru (cca o 10 m) na
úroveň začiatku nakladacej rampy. Ukončenie nástupišťa bude pred výpravnou budovou, pred prvým
úrovňovým prístupom k ostatným nástupištiam. V mieste ukončenia nástupišťa sa navrhne pre prístup na
toto nástupište šikmá rampa. Toto nové nástupište požadujeme navrhnúť s výškou hrany 550 mm nad
STKP, šírky min. 3,0 m. Vzdialenosť nástupištnej hrany od osi koľaje požadujeme navrhnúť na 1 725 mm.
Projektant prípadne navrhne aj úpravu prístupovej komunikácie od výpravnej budovy tak, aby bol
zabezpečený bezbariérový prístup pre osoby s obmedzenou pohyblivosťou. Nové nástupište bude
obsahovať prvky pre orientáciu nevidiacich a slabozrakých.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod EmBe » 21. Sep 2023 14:01

Výstavba novej železničnej trate Nitra – Trnovec nad Váhom - Stanovisko MD SR, ŽSR a ÚHP MF SR k štúdii uskutočniteľnosti
august 2023

Vzhľadom na vyššie uvedené skutočnosti sa dotknuté strany dohodli, že výhľadovo najrýchlejšie spojenie Nitry s Bratislavou by bolo cez Trnovec nad Váhom, a preto v rámci projektového zámeru výstavby novej trate z Trnovca nad Váhom do Nitry bude v územnom pláne kraja (a územných plánoch nižšej úrovne) premietnuté a sledované zachovanie územnej rezervy vyprojektovaného trasovania. Ako však bolo uvedené skôr, efektivita novej trate je podmienená modernizáciou úseku Bratislava – Trnovec nad Váhom. O ďalšom postupe v projektovej príprave bude preto definitívne rozhodnuté až na základe výsledkov/výstupov aktualizovaných štúdií uskutočniteľnosti posudzujúcich súvisiace strategické zámery – modernizáciu trate z Leopoldova cez Nitru až do Nových Zámkov a modernizáciu trate z Bratislavy cez Nové Zámky do Štúrova. Z krátkodobého hľadiska sa tak javí ako efektívnejšie zamerať sa najprv na elektrifikáciu a modernizáciu trate Nitra – Leopoldov.


https://www.zsr.sk/files/modernizacia-t ... 9jDDHtnQ08

49186
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

Odoslaťod Čavo » 25. Okt 2023 06:04

Neviem, či som to správne z tej mapky prečítal, ale tú spojku už posúvajú na úroveň Poľného Kesova? Čo som videl, niekedy dávno, mapky a územné plány, tak to bolo niekde medzi Cabaj-Čáporom a Svätoplukovom. Nakoniec to posunú do Šurian. Vlastne to nemusia, tam už to je. Len tie kilometre a čas sa oproti severnej trase potom akosi nepodarí ušetriť.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.