IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod EmBe » 25. Apr 2020 16:21

Stratégia udržateľného rozvoja dopravy a mobility ŽSK
Opatrenia infraštruktúrne vo verejnej osobnej doprave

VOD – OI 01-IDS ŽSK - Modernizácia prestupového uzla IDS Krásno nad Kysucou, do 2028
VOD – OI 02-IDS ŽSK - Rozšírenie prestupového terminálu IDS Rajecké Teplice – 2. Etapa, do 2028
VOD – OI 03-IDS ŽSK – Modernizácia železničnej stanice Žilina, do 2028
VOD – OI 04-IDS ŽSK – Modernizácia železničnej stanice Čadca, do 2028
VOD – OI 05-IDS ŽSK – Modernizácia železničnej stanice Vrútky, do 2028
VOD – OI 06-IDS ŽSK – Modernizácia železničnej stanice Ružomberok, do 2028
VOD – OI 07-IDS ŽSK - Železničná trať Žilina- Rajec: zastávku Porúbka presunúť bližšie k obci, vybudovať zastávku Turie – posunúť smer na juh pôvodnú zastávku Porúbka dobudovať B+R, Vybudovanie záchytného parkoviska úvahy pri žst. Konská pri Rajci po obnovení ako dopravne, do 2028
VOD – OI 08-IDS ŽSK - V železničnej stanici Turzovka vybudovať TIOP (Terminál integrovanej prepravy osôb) – vlak-bus, záchytné parkovisko P+R, vybudovanie B+R, K+R, do 2028
VOD – OI 09-Na železničnej trati Žilina – Rajec - obsadenie dopravne v Konskej pri Rajci a zavedenie dopravnej služby v ŽST Bytčica a ŽST Lietavská Lúčka, do 2028
VOD – OI 10-IDS ŽSK – Modernizácia autobusovej stanice Žilina, do 2028
VOD – OI 11-IDS ŽSK – Modernizácia autobusovej stanice Čadca, do 2028
VOD – OI 12-IDS ŽSK – Modernizácia autobusových staníc Turčianske Teplice, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Trstená, Tvrdošín, Námestovo, Dolný Kubín, Martin, do 2028
VOD – OI 13-IDS ŽSK - Pre zlepšenie kvality služieb je potrebné na železničnej trati Kraľovany – Trstená vybudovať: TIOP v žst. Trstená (rekonštrukcia výpravnej budovy, rekonštrukcia nástupíšť, prestup bus – vlak systémom hrana-hrana), do 2048
VOD – OI 14-TIOP v žst Oravský Podzámok (rekonštrukcia výpravnej budovy, rekonštrukcia nástupíšť, prestup bus – vlak systémom hrana - hrana), záchytné parkovisko P+R v žst. Medzibrodie nad Oravou, do 2048
VOD – OI 15-TIOP v žst Dolný Kubín (rekonštrukcia výpravnej budovy, rekonštrukcia nástupíšť, prestup bus – vlak systémom hrana - hrana), vybudovanie záchytného parkoviska P+R, presunúť zastávku Veličná bližšie k centru obce, vybudovať systém B+R, záchytné parkovisko P+R v žst. Párnica, do 2048
VOD – OI 16-Všetky zastávky PAD v ŽSK pri väčších opravách cestných komunikácií prestavať podľa požiadaviek STN 73 6425 Stavby pre dopravu. Autobusové, trolejbusové a električkové zastávky a požiadavky TP 10/2011 Navrhovanie debarierizačných opatrení pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie na pozemných komunikáciách, MDV SR, Bratislava, júl 2011 a vrátane budúcich technických štandardov pre IDS ŽSK pre zastávky PAD., do 2048
VOD – OI 01-Dobudovanie technicko-hygienickej údržbovej základne koľajových vozidiel, do 2048

Budovanie terminálov integrovanej osobnej prepravy pre IDS ŽSK
Pre podporu funkčnosti integrovaného dopravného systému je potrebné vybudovať prestupné terminály integrovanej osobnej prepravy (TIOP) vo významných prestupných uzloch. V ŽSK ide o tieto prestupné body:
• Žilina,
• Krásno nad Kysucou,
• Čadca,
• Vrútky,
• Ružomberok,
• Liptovský Mikuláš.

V rámci budovania IDS je potrebné revidovať a dobudovať:
• počet zastávok na regionálnych tratiach a ich rozmiestnenie,
• vytipovať lokality pre dobudovanie záchytných parkovísk typu P+R a K+R v nadväznosti na železničné zastávky a stanice,
• vytipovať zastávky s vybudovaním bike sharingu.
• Vzdialenosť zastávok uvažujeme:
• koridorové trate 3 km
• ostatné trate 2 km
• regionálne trate 1 km
V miestach s vyššou hustotou osídlenia sa vzdialenosti zastávok riešia individuálne.
Naposledy upravil EmBe dňa 25. Apr 2020 16:31, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod EmBe » 25. Apr 2020 16:25

Stratégia udržateľného rozvoja dopravy a mobility ŽSK

Trať Žilina – Rajec
Z hľadiska vylepšenia služieb v osobnej železničnej preprave je nevyhnutné vybudovať terminály integrovanej osobnej prepravy, respektíve posunúť kilometrické polohy zastávok:
• žst. Rajec (rekonštrukcia výpravnej budovy, rekonštrukcia nástupíšť, prestup bus –vlak systémom hrana - hrana),
• žst. Rajecké Teplice (rekonštrukcia prístupových miest medzi autobusovými nástupišťami a železničnou zastávkou, dobudovanie elektronických informačných systémov a pod.),
• zastávku Porúbka presunúť bližšie k obci,
• vybudovať zastávku Turie – posunúť smer na juh pôvodnú zastávku Porúbka dobudovať B+R.
Zlepšenie prístupu k železničnej doprave na regionálnej železničnej trati Žilina – Rajec si vyžaduje zavedenie systému B+R na železničných zastávkach:
• Kľače,
• Zbyňov (plus dobudovanie chodníka k železničnej zastávke),
• Konská pri Rajci,
• Poluvsie,
• Porúbka,
• Lietavská Lúčka,
• Bytčica.
Vybudovanie záchytného parkoviska prichádza do úvahy pri žst. Konská pri Rajci po obnovení ako dopravne.

Trať Čadca – Makov
Z hľadiska vylepšenia služieb v osobnej železničnej preprave je nevyhnutné vybudovať:
• žst. Makov – rekonštrukcia výpravnej budovy, vybudovanie záchytného parkoviska, vybudovať systému B+R, zabezpečiť prestup bus-vlak systémom hrana-hrana,
• medzi zastávkou Nižný Kelčov a žst. Vysoká nad Kysucou vybudovať novú zastávku,
• v žst. Turzovka vybudovať TIOP a záchytného parkoviska P+R, vybudovanie B+R.
Zlepšenie prístupu k železničnej doprave na regionálnej železničnej trati Čadca – Makov si vyžaduje zavedenie systému B+R na železničných zastávkach:
• Nižný Kelčov,
• Vysoká nad Kysucou,
• Podvysoká,
• Staškov,
• Staškov zastávka,
• Raková.

Trať Kraľovany – Trstená
Z hľadiska vylepšenia služieb v osobnej železničnej preprave je nevyhnutné vybudovať:
• TIOP v žst. Trstená (rekonštrukcia výpravnej budovy, rekonštrukcia nástupíšť, prestup bus – vlak systémom hrana-hrana),
• TIOP v žst Oravský Podzámok (rekonštrukcia výpravnej budovy, rekonštrukcia nástupíšť, prestup bus – vlak systémom hrana - hrana),
• záchytné parkovisko P+R v žst. Medzibrodie nad Oravou,
• TIOP v žst Dolný Kubín (rekonštrukcia výpravnej budovy, rekonštrukcia nástupíšť, prestup bus – vlak systémom hrana - hrana), vybudovanie záchytného parkoviska P+R,
• presunúť zastávku Veličná bližšie k centru obce, vybudovať systém B+R,
• záchytné parkovisko P+R v žst. Párnica.
Zlepšenie prístupu k železničnej doprave na regionálnej železničnej trati Trstená – Kraľovany si vyžaduje zavedenie systému B+R na železničných staniciach a zastávkach:
• Tvrdošín,
• Krásna Hôrka,
• Podbiel,
• Krivá,
• Dlhá nad Oravou
• Sedliacka Dubová,
• Bziny,
• Mokraď,
• Párnica.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod EmBe » 25. Apr 2020 16:52

Stratégia udržateľného rozvoja dopravy a mobility ŽSK
Opatrenia infraštruktúrne v železničnej doprave

ŽD – OI 01 Modernizácia koridoru št.hranica ČR/SR – Čadca – Krásno nad Kysucou, do 2028
ŽD – OI 02 Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, do 2028
ŽD – OI 03 Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, do 2028
ŽD – OI 04 Modernizácia železničnej trate Čadca – Skalité - Zwardoń, do 2048 (zmena sústavy na 25 kV, čiastočné zdvojkoľajnenie)
ŽD – OI 05 Modernizácia železničnej trate Čadca – Makov, do 2048 (120 (100) km/h, poloperonizácia staníc, dobudovanie výhybne v polovici dĺžky trate, diaľkové riadenie dopravní, elektrifikovať 25 kV a 50 Hz.)
ŽD – OI 06 Modernizácia železničnej trate Žilina – Rajec, do 2048 (120 km/h, poloperonizácia, dobudovanie výhybne v polovici dĺžky trate, diaľkové riadenie dopravní, elektrifikovať 25 kV a 50 Hz, posúdiť jej zdvojkoľajnenie)
ŽD – OI 07 Modernizácia železničnej trate Trstená - Kraľovany, do 2048 (120 (100) km/h, peronizácia, diaľkové riadenie dopravní, elektrifikovať na 25 kV)
ŽD – OI 08 Modernizácia železničnej trate Vrútky – Diviaky - Zvolen, do 2028 (120 km/h, diaľkové riadenie dopravní, elektrifikovať na 25 kV)
ŽD – OI 09 Modernizácia železničného uzla Žilina, do 2028
ŽD – OI 10 Modernizácia železničnej stanice Žilina-Teplička, do 2028
ŽD – OI 11 Modernizácia železničnej stanice Vrútky, do 2028
ŽD – OI 12 Modernizácia železničnej stanice Kraľovany, do 2028
ŽD – OI 13 Modernizácia železničnej stanice Ružomberok, do 2028
ŽD – OI 14 Modernizácia železničnej stanice Liptovský Mikuláš, do 2028
ŽD – OI 15 Modernizácia železničnej stanice Čadca, do 2028
ŽD – OI 16 Napojiť logistické centrá a významné výrobné podniky na železničnú sieť, do 2048
ŽD – OI 17 Dobudovanie stabilnej technickej základne pre intermodálnu prepravu, do 2048 (Vybudovanie siete malých, podporných terminálov vo vytipovaných staniciach s výpravným oprávnením pre nákladnú prepravu (napr. Medzibrodie nad Oravou, Tvrdošín, Čadca, Makov, Martin, Horná Štubňa, Lisková, Liptovský Mikuláš). Ide predovšetkým o vybudovanie spevnenej plochy pre manipuláciu s kontajnermi a výmennými nadstavbami s dostatočnou únosnosťou pre pohyb kolesových manipulačných prostriedkov.)

Opatrenia infraštruktúrne v intermodálnej a nákladnej doprave
OPIND – OI 01 Dokončenie výstavby verejného terminálu intermodálnej prepravy TIP Žilina 2. etapa, do 2028
OPIND – OI 02 Zlepšenie napojenia TIP Žilina na cestu II/583, do 2028
OPIND – OI 03 Dobudovanie verejných parkovísk pre cestnú nákladnú dopravu pri cestnej infraštruktúre v ŽSK, do 2028

Prierezové opatrenia
OS 01 Vypracovanie nového Plánu dopravnej obslužnosti ŽSK, do 2028
OS 02 Pravidelná aktualizácia strategických dokumentov ŽSK, do 2048
OS 03 Podporovať mestskú hromadnú dopravu v mestách ŽSK ako súčasť IDS, do 2048
OS 04 Podporovať zavádzanie parkovacích politík v mestách v ŽSK, do 2048
OS 05 Podporovať zavádzanie meraní kvality ovzdušia v mestách a obciach, do 2048
OS 01 Systematická podpora SR environmentálne prijateľnejších druhov dopravy v súlade s najnovšími prijatými záväzkami v rámci EÚ, do 2048

Identifikácia najúčinnejších opatrení
Definovať opatrenia s najväčším účinkom nie je jednoznačné. Ich efektivita nezáleží len od realizácie, ale od mnohých ďalších faktorov ich prevádzky, údržby a pod. Uvádzame opatrenia, ktoré by mohli pri správnej realizácii mať najväčší efekt v rámci Stratégie:
• Nastavenie princípov udržateľného financovania dopravného sektora.
• Zriadenie národnej dopravnej autority a integrácia verejnej dopravy.
• Dobudovanie D1, D3
• Dobudovanie R3 - na Orave v pokračovaní trasy Dolný Kubín – križovatka D1 Hubová, v koridore regiónu Turca v trase Martin-Rakovo – v osi pôvodnej cesty I/65 – Turčianske Teplice – Banská Bystrica (vrátane doteraz nedostatočne pripravovaného úseku Turčianske Teplice - Banská Bystrica).
• Vybudovanie R5.
• Realizácia obchvatov ciest I. a II. triedy (na základe štúdii realizovateľnosti rozhodnúť o uprednostnení stavby obchvatov obcí alebo stavby prieťahov ciest.
• Zavedenie Integrovaného dopravného systému ŽSK v plnej funkčnosti a rozšírení na celé územiekraja.
• Podpora mestskej hromadnej dopravy v mestách ŽSK ako súčasť IDS.
• Vypracovanie nového Plánu dopravnej obslužnosti ŽSK.
• Zvýšenie ponuky vlakov v ŽSK najmä v prepojení: Žilina - Čadca, Žilina – Rajec, Žilina – Vrútky – Ružomberok.
• Odstránenie prepadov traťových rýchlostí na železnici.
• Modernizácia železničného uzla Žilina.
• Dokončenie výstavby verejného terminálu intermodálnej prepravy TIP Žilina.
• Modernizácia železničnej trate Čadca – Makov.
• Modernizácia železničnej trate Žilina – Rajec.
• Modernizácia železničnej trate Čadca – Skalité - Zwardoń.
• Modernizácia autobusovej stanice Žilina.
• Modernizácia železničných staníc na terminály IDS a budovanie parkovísk P+ R, K+R, B+R
• Realizácia predĺženia RWY letiska Dolný Hričov na konečných 2 450 m a šírku 45 m.
• Komunikácia s integrátorom IDS na území ŽSK, prípadne s ČR a PL v oblasti integrácie cyklodopravy v rámci IDS a budovania Bike and Ride zariadení.
• Podpora budovania cyklotrás na min. kostrových úsekoch cyklomagistrál, hlavných dopravných úsekoch, preferovanie budovania cyklotrás v smere mestá – obce
• Posilniť a rozšíriť tím cyklokoordinátora v kraji.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod EmBe » 09. Jún 2020 20:55

RÁMCOVÝ NÁVRH CESTOVNÉHO PORIADKU ŽSR (GVD) PRE OBDOBIE 2020/2021 - PRIPOMIENKOVANIE
https://www.zilinskazupa.sk/sk/samospra ... y-gvd.html

- Termín pripomienkovania do 21. júna 2020.
- Zverejnené dňa 2.6.2020
- Pripomienky zasielajte na adresu: darina.delincakova@zilinskazupa.sk, prípadne na adresu frantisek.duracinsky@zilinskazupa.sk.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod magnus » 10. Jún 2020 05:51

Dobre sa to číta, ale tieto plány a návrhy sa tu opakujú už minimálne 25 rokov dookola, a okrem plánov sa nič neposunulo ďalej. Snáď najviac VÚC ide za cyklocestami, aj keď vzhľadom na komplikovanosť územia to nie ej úplne jednoduché. Ale železničné opatrenia sú všetky zatiaľ nulové, takže neviem - som skeptik.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod EmBe » 19. Jún 2020 20:26

EmBe napísal:RÁMCOVÝ NÁVRH CESTOVNÉHO PORIADKU ŽSR (GVD) PRE OBDOBIE 2020/2021 - PRIPOMIENKOVANIE
https://www.zilinskazupa.sk/sk/samospra ... y-gvd.html

- Termín pripomienkovania do 21. júna 2020.
- Zverejnené dňa 2.6.2020
- Pripomienky zasielajte na adresu: darina.delincakova@zilinskazupa.sk, prípadne na adresu frantisek.duracinsky@zilinskazupa.sk.


Termín sa blíži a tak moje pripomienky smerovali opäť aj k trati Žilina-Rajec. Už tretí rok po sebe navrhujem zavedenie celodenného hodinového taktu v súlade s ich vlastnou Stratégiou tvorby a budovania Integrovaného dopravného systému v ŽSK, nakoľko to súčasná infra dovoľuje. A opätovne taktiež zavedenie aj neskorších vlakov zo Žiliny a z Rajca. Posledný spoj 19:28 z Rajca a obzvlášť 18:42 zo Žiliny je na smiech. Odpoveď bude, zrejme, opäť v štýle, že MD viac spojov neobjedná. Spoje však môže objednať aj samotný ŽSK na úkor súbežných autobusov.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod IceFox » 20. Jún 2020 13:36

Tento rok je to zbytočné - aj tak budú musieť celý GVD prekopať kvôli rekonštrukcii ZA.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod EmBe » 05. Aug 2020 18:18

So zastávkou Krásno - mesto sa počíta vo všetkých 4 posudzovaných variantoch modernizácie trate. Mesto chce v blízkosti postaviť prestupný terminál:
https://www.mojekysuce.sk/spravodajstvo ... -variantou
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod EmBe » 13. Aug 2020 05:35

Od decembra pribudnú 4 nové vlaky v úseku Čadca-Skalité.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod Peter_CA » 13. Sep 2020 17:10

Ako prvý krok budúceho IDS ide župa zdražovať cestovné v autobusoch (kecy o zlacnení nad 25 km nech si strčia za klobúk, keď drvivá väčšina ciest autobusom je do 25 km).

http://www.zilinskazupa.sk/files/14-spr ... y-pad.docx
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod maher » 13. Sep 2020 19:54

diaľkové linky sú komerčné, tam župa nedopláca nič a tých dotovaných nad 25km veľa nebude, na jednej strane rozprávajú, že chcú motivovať ľudí, aby cestovali verejnou dopravou a na druhej, zdražujú.
teraz cez pandémiu cestuje omnoho menej ľudí, uvidíme, či župa nesiahne aj na počty liniek
maher
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 31. Máj 2015 15:12

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod IceFox » 13. Sep 2020 20:20

Aspoň vymysleli prestupné lístky (dokonca na kartách!)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod Peter_CA » 14. Sep 2020 06:28

Len pre záznam: iba na kartách, pretože kartou sa samozrejme myslí iba 154. zbytočná predplatená plastová sr*jda od TransDaty.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod VojtoTT » 14. Sep 2020 18:32

Ja práve tieto zmeny vítam, konečne budú mať dôchodcovia zľavy tak ako si zaslúžia, okrem toho aj väčšie zľavy na lístok s dopravnou kartou, čo zrýchli nástup, okrem toho ceny sa dvíhajú takmer všade
VojtoTT
diskutujúci
 
Príspevky: 118
Obrázky: 26
Založený: 11. Júl 2011 09:40

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod jarino » 15. Sep 2020 10:28

Peter_CA napísal:Len pre záznam: iba na kartách, pretože kartou sa samozrejme myslí iba 154. zbytočná predplatená plastová sr*jda od TransDaty.

Ktorú si musíš každých 5 rokov obnovovať za poplatok 4,5 eura a povinné nabitie 5 eur :D
Pritom v sieti DPMŽ človek s rovnakou kartou mohol (bolo to už dávno) cestovať bez problémov bez ohľadu nato, či karta mala 2 roky alebo 10 rokov.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod Peter_CA » 19. Sep 2020 17:36

V rámci týždňa mobility je ten nezmysel do utorka 22.9. možno vybaviť bez poplatku.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod Peter_CA » 22. Sep 2020 19:32

Zaujímalo by ma, ako je to v autobusoch, ktoré závlekmi vymetajú všetky osady, či si v rámci zatraktívnenia verejnej dopravy cestujúci šetrenie kraja nielen odsedí, ale aj priplatí.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod Peter_CA » 23. Sep 2020 17:17

Ešte jedna vec: podľa nového cenníka budú mať vodiči viac radosti s najdrobnejšími mincami (doteraz boli všetky hotovostné ceny zaokrúhlené na 5 centov). Hlavne v kontexte toho, že zaokrúhľovanie chce zaviesť vláda. Asi silno veria v elektronizáciu :-D

To mi pripomenulo DPMŽ, ktorý si pri prechode na euro asi ako jediný v republike nechal za ťažké peniaze upraviť automaty, aby brali aj jedno- a dvojcentovky (pretože zaokrúhliť ceny na 5 centov dole, napr. z 0,56 ba 0,55 €, by bolo asi príliš logické). A asi po roku zmenili tarif, takže lístky stáli násobky 5 centov.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod IceFox » 23. Sep 2020 18:14

Ja hlavne nerozumiem, čo tu 1 a 2 centy ešte hľadajú - najzbytočnejšie mince aké existujú.
1 centovky neberú ani automaty a sú dobré tak na chytanie oxidácie.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod Peter_CA » 23. Sep 2020 18:51

Automaty berú až od 5 centov (asi jediné, ktoré brali aj menšie, boli tie u DPMŽ :-D ), pretože aj po drahej úprave je rozoznávanie malých mincí problematické.

Za drobné centy najviac orodujú Nemci - ich šetrnosť a súčasne zamilovanosť do hotovosti je povestná.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod IceFox » 23. Sep 2020 22:39

1.) Štúdia v Amerike dokázala, že výroba "american penny" (ekvivalent k jedno a dvoj centom) je drahšia ako jej samotná hodnota. Centovka na tom bude podobne.
2.) Ďalším faktorom je jej nízka hodnota- ak si človek chce kúpiť lístok (nech stojí 30 centov), tak ich potrebuje veľa.
3.) A s tým súvisí ďalšia vec a to je strata času. Úplne "milujem", keď v rade v obchode príde "šetrilko" a vysype asi miliardu jedno/dvojcentoviek (alebo ich nasype do samoobslužnej pokladne v TESCU, ktorá ich berie).
4.) Ďalší problém je, že ani v banke ich nevymenia - za určitý počet mincí sa účtuje poplatok (pričom sa nerozoznáva nominálna hodnota mincí) a tak sa to skrátka neoplatí.
---
Takže v skratke:
Toto platidlo je strata času, paradoxne aj peňazí, všetci ho nenávidia a napriek tomu ho majú plné peňaženky.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod maher » 24. Sep 2020 10:20

ja som s centami spokojný a teba nikto nenúti ich používať a keď sa ti náhodou objavia v peňaženke, tak ich vyhoď, alebo podaruj bezdomovcom
maher
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 31. Máj 2015 15:12

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod IceFox » 24. Sep 2020 11:24

Pri platbe v hotovosti sa snažím (pokiaľ možno) zaokrúhliť tak, aby som nemal vo výdavku 1 alebo 2 centy - nie vždy to ide.
Toto nie je o mne, ale o systéme. Aký zmysel má vyrábať mincu, ktorej (pravdepodobne) hodnota je nižšia ako výrobné náklady a nikto ju nechce?
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod Peter_CA » 28. Okt 2020 15:35

Stratégia udržateľného rozvoja dopravy postúpila do ďalšieho kroku.

Plán dopravnej obslužnosti Žilinského samosprávneho kraja
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... neho-kraja
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

Odoslaťod EmBe » 26. Nov 2020 12:56

https://www.skalite.sk/aktuality/otvore ... 739sk.html

Otvorený list ministrovi dopravy Andrejovi Doležalovi k nepridaniu spojov do Skalitého
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.