ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod jano.z » 17. Jan 2007 22:29

Áno, dá, donedávna to ešte možné nebolo, ale EÚ zistila, že jazdenie so starými vagónmi po nových koridoroch nie je to pravé orechové. Tejto možnosti už myslím využili napr. MÁV pri nákupe el. jednotiek Talent.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 23:41

JoHnZ napísal:Áno, dá, donedávna to ešte možné nebolo, ale EÚ zistila, že jazdenie so starými vagónmi po nových koridoroch nie je to pravé orechové. Tejto možnosti už myslím využili napr. MÁV pri nákupe el. jednotiek Talent.


Tak to by ZSSK mohli vypracovať nejaký ten projekt.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod wazari » 17. Jan 2007 23:47

Dialniciar napísal:
JoHnZ napísal:Áno, dá, donedávna to ešte možné nebolo, ale EÚ zistila, že jazdenie so starými vagónmi po nových koridoroch nie je to pravé orechové. Tejto možnosti už myslím využili napr. MÁV pri nákupe el. jednotiek Talent.


Tak to by ZSSK mohli vypracovať nejaký ten projekt.


aj SR toto podporovala a z tych EU penazi by sa malo na to vyclenit dakym 88 mil EUR
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 17:12

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 00:15

wazari napísal:
Dialniciar napísal:
JoHnZ napísal:Áno, dá, donedávna to ešte možné nebolo, ale EÚ zistila, že jazdenie so starými vagónmi po nových koridoroch nie je to pravé orechové. Tejto možnosti už myslím využili napr. MÁV pri nákupe el. jednotiek Talent.


Tak to by ZSSK mohli vypracovať nejaký ten projekt.


aj SR toto podporovala a z tych EU penazi by sa malo na to vyclenit dakym 88 mil EUR


Takže to máme: 3,1 mld. SKK. Jeden osboný vagón stojí nejakých 40 (odhadujem, keď naposledy jednoduchý nákladný stál 17 mil. SKK) mil. SKK, takže to máme: 77 vagónov a to je spolu (tipujem) tak pre 16 vlakov. A tie z tých 16 by sa mohli posunúť nižšie. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 18. Jan 2007 00:24

77 vagonov je cca. 8 suprav. Na relacii BA-KE spravi jedna suprava denne dva obraty. Na Relacii BA-ZA to su 3 obraty. V regionalnej doprave do 100km spravi jedna suprava 5-7 obratov za den. Zavisi od toho, co sa za to kupi. A som skor za to aby sa investovalo do regionalnej a medziregionalnej dopravy. Trasa BA-ZA-KE a snad aj BA-ZV-KE bude po tomto dostatocne zabezpecena kvalitnymi vozidlami.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 19. Jan 2007 18:38

JoHnZ napísal:77 vagonov je cca. 8 suprav. Na relacii BA-KE spravi jedna suprava denne dva obraty. Na Relacii BA-ZA to su 3 obraty. V regionalnej doprave do 100km spravi jedna suprava 5-7 obratov za den. Zavisi od toho, co sa za to kupi. A som skor za to aby sa investovalo do regionalnej a medziregionalnej dopravy. Trasa BA-ZA-KE a snad aj BA-ZV-KE bude po tomto dostatocne zabezpecena kvalitnymi vozidlami.


Jeden osobný vagón stojí 80 mil. SKK :?:

A potom taký jedálenský stojí koľko :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Jan 2007 18:39

Dialniciar napísal:
JoHnZ napísal:77 vagonov je cca. 8 suprav. Na relacii BA-KE spravi jedna suprava denne dva obraty. Na Relacii BA-ZA to su 3 obraty. V regionalnej doprave do 100km spravi jedna suprava 5-7 obratov za den. Zavisi od toho, co sa za to kupi. A som skor za to aby sa investovalo do regionalnej a medziregionalnej dopravy. Trasa BA-ZA-KE a snad aj BA-ZV-KE bude po tomto dostatocne zabezpecena kvalitnymi vozidlami.


Jeden osobný vagón stojí 80 mil. SKK :?:

A potom taký jedálenský stojí koľko :?:


Jaaaaj, počkaj proti cene nemáš nič ... sorry. :oops:

77 vagónov je 8 súprav, to za jedným rušňom na regionálnej trati je zapojených 9-10 vagónov :?: To sa mi až veriť nechce.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 20. Jan 2007 04:14

No trosku som ten prispevok nedomyslel ... 9-10 vagonov sa priaha do rychlikov (v rychlikovej vozbe BA-ZA-KE a Kuty-BA-NZ-Sturovo sa obcas radi az 12 voznov do supravy). Samozrejme, ze v regionalnej doprave je to menej, tam by to slo cca. po 4-5 voznoch do supravy ... teda pocet suprav by ti sedel, akurat nesedi to posuvanie voznov, lebo polovicu voznov co chodi na os. vlakoch mozno posunut akurat do Kovosrotu ...

O cenach voznov sme sa tu uz kdesi bavili :wink:
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2007 13:52

JoHnZ napísal:... teda pocet suprav by ti sedel, akurat nesedi to posuvanie voznov, lebo polovicu voznov co chodi na os. vlakoch mozno posunut akurat do Kovosrotu ...


Prečo sa tam neposunú už teraz a nevyvynie sa tlak na nákup nových vozňov :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod aquila » 20. Feb 2007 15:28

lebo potom by sa nemalo na com jazdit .. na slovensku hentaky postoj nefunguje, skor by to bolo doslo likvidacne.

co myslis, ze keby vyradili v MHD BA 3/4 busov/elektriciek/trolejbusov, ktore su nielen po fyzickej ale aj moralnej zivotnosti, ze by niekto kupil nove ? nie...

a to je tak vsade. len by to bol dovod na zrusenie.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2007 20:21

aquila napísal:lebo potom by sa nemalo na com jazdit .. na slovensku hentaky postoj nefunguje, skor by to bolo doslo likvidacne.

co myslis, ze keby vyradili v MHD BA 3/4 busov/elektriciek/trolejbusov, ktore su nielen po fyzickej ale aj moralnej zivotnosti, ze by niekto kupil nove ? nie...

a to je tak vsade. len by to bol dovod na zrusenie.


Ano, boli by donútení kúpiť nové stroje a nové vozne. Určite by som neklamal verejnosť stavom, kedy vidíme, ako horia motory na autobusoch atď. ... ono to tak totiž funguje vo vyspelých štátoch, že napríklad autobus je určený na 8 rokov a potom sa mení, pretože už je novší model = menej splodín, menšia spotreba a vyšší dojazd a samozrejme, že sa ušetrí na opravách toho starého.

Takže nie je to tak všade vo svete a o tomto ma teda nepresvedčíš. Jednoducho, keď sa to nedá tak, že nestačí slová odborníkov, tak to treba surovo vyradiť. Možno by chvíľu nemalo čo jazdiť, ale to by "padla" vláda (vlaky) alebo miestna radnica. Niekedy treba radikálne kroky, keď to nejde po dobrom.

Alebo teda aquila povedz, ako by si ty riešil účinnejšie výmenu starých vozňov :?: :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2007 20:25

Keď bola kauza vláčiky za tých 800 mil. SKK či miliardu, už neviem presnú sumu a išlo o ľahké hnacie vozidlá (asi menšie ako štandardný rušeň), tak keď sa to zrušilo, tak mi jeden vyššie postavený z istej inštitúcie/organizácie (pre istotu ani to neupresňujem) povedal toto: "Vieš čo ti poviem, bola jedinečná šanca dostať novšiu techniku na železnice. Takto sa to zrušilo a nového sa tak skoro už nedočkáme. Radšej to mohlo byť predražené, pretože až sa to bude kupovať za pár rokov, tak to aj tak bude dražšie". Po týchto slovách som zostal s otvorenými ústami, že s akou ľahkosťou vánku sa dá "pochopiť/obhájiť" korupčné prostredie a škandál, pri ktorom sa minister a vláda otriasali, ale ako vidím, tak v konečnom dôsledku mal tento človek pravdu. A to je naozaj smutné.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod aquila » 20. Feb 2007 22:35

ibaze na slovensku to tak nefunguje, ked nebudu stroje, tak sa skratka zrusia spoje. to sa uz X krat potvrdilo. je to len o to jednoduchsie pre kompetentnych, ako vyhovorka.

a o vyhodnosti kupy noveho mi nemusis hovorit.

inak tusim vyhrala aj lacnejsia ponuka, v tom problem nebol, akurat sa z toho stala kauza. bo sa samozrejme uplacalo. je to skoda, lebo 35 jednotiek objednanych v roku 2001 uz mohlo sluzit minimalne 5 rokov (je tam ista prodleva medzi dodanim a objednanim)

u nas sa bohuzial neda nijako riesit vymena vozov, jedine kupou novych. lebo potom to dopadne ako teraz, ze sa davaju na vozbu totalne nevhodne supervykonne lokomotivy + dva vozniky, alebo zase sa spriahaju "krabice", ktore na take vykony nie su urcene.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2007 23:17

aquila napísal:u nas sa bohuzial neda nijako riesit vymena vozov, jedine kupou novych. lebo potom to dopadne ako teraz, ze sa davaju na vozbu totalne nevhodne supervykonne lokomotivy + dva vozniky, alebo zase sa spriahaju "krabice", ktore na take vykony nie su urcene.


No tak toto som išiel rýchlikom BA-Kúty (ČD), ale musím povedať, že naozaj ten rušeň, čo mal ísť akože tak to bolo niečo staré, hrdzavé, farba zošúchaná, vozne boli celkom OK, ale ten rušeň českých dráh ten už asi má niečo prežité.

A viď Viedeň, čo som tu čítal, že od r. 1997 nakupujú non-stop desiatky, stovky nových električiek, najmodernejších.

Ja netvrdím, že treba mať každých 25 rokov nový vagón, ale aby niektoré tie stroje mali 40 rokov a jazdili považujem za taký istý hriech jako aj 36 ročná fréza a jazdí, lebo iná nie je alebo taký rekord, že 32 ročný sypač, tam už hrozia zásadné problémy typu: pokazí sa mechanizmus spúšťania radlice, tak ako to je asi pri tom vlaku ? Tie sypače sa pomaly menia a ešte sa dlho budú a vlastne sa len doslova menia, pretože tie najstaršie sa rovno vyraďujú na náhradné diely a do šrotu, ale v tých vlakoch posun nevidím.

Ja by som bol aj za variant: škrtnúť vlaky, ušetriť 0,5 mld. SKK a investovať ich do nových vagónov. Ale škoda písať ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod aquila » 20. Feb 2007 23:19

oni v roku 1997 kupili 150 elektriciek, ktore dodavali az do roku 2006. a teraz objednali zase 150 elektriciek a budu ich dodavat tusim 2007 - 2015.

niektore stroje maju aj vyse 40 rokov :lol: najmladsie lokomotivy maju tusim okolo 15 rokov ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2007 23:52

aquila napísal:oni v roku 1997 kupili 150 elektriciek, ktore dodavali az do roku 2006. a teraz objednali zase 150 elektriciek a budu ich dodavat tusim 2007 - 2015.

niektore stroje maju aj vyse 40 rokov :lol: najmladsie lokomotivy maju tusim okolo 15 rokov ;)


No prosím, Viedeň. Teda ja chodím do Viedne dosť často, ale vždy len autom a výnimočne metrom sa presuniem alebo loďou (výlet, po kanáloch, už neviem, ktorý to bol, ale bola tam aj taká malá plavebná komora).

No a k tomu druhému odseku, ... to v SR sa od rozdelenia federácie nekúpila nová lokomotíva ?

Inak terminológia: Nie je náhodou lokomotíva už starý termín ? Dnes je to rušeň, nie ? (fakt neviem) :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod aquila » 21. Feb 2007 00:19

mam taky dojem, ze ani nie, najnovsie prisli 1991 alebo max 1992. ale to som si neni isty. johnz by vedel presnejsie ;)

inak presny nazov je HDV :lol: ak s anemylim, hnacie drazne vozidlo ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 21. Feb 2007 02:29

Poslednými novostavbami na ZSSK je jedna séria motorových vozňov 811 z roku 1995 (táto rada vnzikla aj ako novostavby aj ako reko z prívesných vozňov 011). Poslednou dodávkou nových "normálnych" HKV pre ČSD boli stroje radu 162, čo sú zoširoka najnovšie rušne na tratiach ČD i ŽSR (ČD však nakupili motorové vozne a jednotky radov 471, 843 a 680, ŽSR/ZSSK jednotky 425.95 pre TEŽ a jednotky 840). Hriať nás môže snáď len to, že v tej dobe to boli zrejme najmodernejšie a najpokrokovejšie elektrické rušne na svete. A v akcelerácii (nie max. rýchlosti!!!) sa im aj dnes môže máločo rovnať.

Iné nákupy nových hnacích vozidiel u nás ani v ČR uskutočnené neboli, pre ČD sa však v ŠKODE Plzeň už vyvíja nová rada 380 (ŠKODA 109E) schopná dosahovať rýchosť až 200km/h, s výkonom 6MW, s trojsystémovou výzbrojou, asynchrónnymi motormi a pritom s prehľadom plniaca štandardy na EM rušenie koľajových obvodov ...

My sa nových hnacích vozidiel sa asi naozaj tak skoro nedočkáme ... po zrušení krížových dotácii z nákladnej dopravy nieto čím túto sanovať a ak sa za súčasného legislatívneho a finančného stavu jazdiť, musí sa šetriť. Na investíciách, na údržbe, na ľuďoch proste na všetkom ... a takto to tu vyzerá, lepšie to žiaľ nebude. Jazdí sa na hrane. Každým dňom môže dôjsť ku kolapsu systému a stavu keď vlaky nevyjdú zo svojich východzích staníc.

A ten oficiálny pojem pre rušeň je hnacie koľajové vozidlo (HKV). HDV (hnací drážní vozidlo) je v ČR.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod Ogi11 » 16. Nov 2011 14:39

Zuzana už o mesiac privezie ľudí do Kútov

viewtopic.php?f=35&t=16061
Ogi11
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 31
Založený: 24. Jún 2011 15:16

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod Ogi11 » 10. Feb 2012 16:16

Na Slovensku máme aj krásne vlaky, pribudol 12. poschodový

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=16747
Ogi11
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 31
Založený: 24. Jún 2011 15:16

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod Ogi11 » 10. Feb 2012 19:38

Záhorákov bude voziť do Bratislavy vlak Janka (video)

http://www.youtube.com/watch?v=TYEA0i5o ... ploademail
Ogi11
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 31
Založený: 24. Jún 2011 15:16

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod Qwert » 19. Jún 2012 12:11

mino napísal:Zaujimava info, kazdopadne IV.koridor je sklonovo aj smerovo dobre disponovany, takze sa ani necudujem ze rekonstrukcia tu nie je prioritou. Zatial som nezachytil ani ziadnu projektovu dokumentaciu k tomuto useku...

Odpoviem tu. Modernizácia IV koridoru v rozsahu tej na Va koridore sa ešte prakticky ani len neplánuje. Rýchlosti sú tam väčšinou 120 km/h (miestami až 140 km/h), čiže je to vlastne náš najrýchlejší koridor hneď po zmodernizovanom úseku Va koridoru. Na niektorých úsekoch bolo možné jazdiť 160 možno aj bez akýchkoľvek zásahov do trate, ale asi by boli príliš krátke na to, aby sa to oplatilo.

Túto trať kvôli jej parametrom vlastne ani nemá význam modernizovať na 160, lebo by sa ušetrilo veľmi málo času. Tu má význam jedine modernizácia na 200 km/h. Vyžiadalo by si to nejaké preložky (ale nič významné, čo by sa aspoň zhruba priblížilo k veciam ako Šenkvická estakáda na Va koridore, nehovoriac už o tuneli Turecký vrch). Prípadná modernizácia by bola v porovnaní s koridorom Va veľmi lacná a za málo peňazí by tu bolo veľa muziky - 200 km/h. Tiež by to minimálne na úseku BA - NZ potencionálne pomohlo aj vnútroštátnej doprave.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod aquila » 19. Jún 2012 12:57

presne, tato trat je taka popoluska len z dovodu, ze ma aj teraz dobre pamaremtre. pri reko na 200km by nebolo treba ani moc preloziek, skor mimourovnove krizovania (co je aj dovod, preco ej tam 120 resp 140kmh, inak by sa kludne mohlo jazdit aj rychlejsie) v gro pripadoch su aj zastavky "koridoizovane" ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod Nick » 22. Okt 2013 22:27

Výstavba koridoru pokračuje, vyrovnanie jedného oblúka medzi Devínskym Jazerom a Zohorom, viac tu:

http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=vystavba-koridoru-bratislava-%96-breclav-pokracuje&cisloclanku=2013100003

:)
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod Andrej » 23. Okt 2013 14:58

Ako je mozne, ze pri rekonstrukcii na 160 km/h je cena na 1 km trate mnohonasobne vyssia?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.