aquila napísal:u nas sa bohuzial neda nijako riesit vymena vozov, jedine kupou novych. lebo potom to dopadne ako teraz, ze sa davaju na vozbu totalne nevhodne supervykonne lokomotivy + dva vozniky, alebo zase sa spriahaju "krabice", ktore na take vykony nie su urcene.
No tak toto som išiel rýchlikom BA-Kúty (ČD), ale musím povedať, že naozaj ten rušeň, čo mal ísť akože tak to bolo niečo staré, hrdzavé, farba zošúchaná, vozne boli celkom OK, ale ten rušeň českých dráh ten už asi má niečo prežité.
A viď Viedeň, čo som tu čítal, že od r. 1997 nakupujú non-stop desiatky, stovky nových električiek, najmodernejších.
Ja netvrdím, že treba mať každých 25 rokov nový vagón, ale aby niektoré tie stroje mali 40 rokov a jazdili považujem za taký istý hriech jako aj 36 ročná fréza a jazdí, lebo iná nie je alebo taký rekord, že 32 ročný sypač, tam už hrozia zásadné problémy typu: pokazí sa mechanizmus spúšťania radlice, tak ako to je asi pri tom vlaku ? Tie sypače sa pomaly menia a ešte sa dlho budú a vlastne sa len doslova menia, pretože tie najstaršie sa rovno vyraďujú na náhradné diely a do šrotu, ale v tých vlakoch posun nevidím.
Ja by som bol aj za variant: škrtnúť vlaky, ušetriť 0,5 mld. SKK a investovať ich do nových vagónov. Ale škoda písať ...