Pendolino

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Caesar » 30. Nov 2005 18:52

Pendolino nemôže ísť za hranice ČR, lebo nespĺňa rôzne normy a aj tie čo spĺňa v ČR boli zrejme zámerne upravené. :arrow:

Viac:

Pendolino zatiaľ z ČR do zahraničia nemôže - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2107

Rýchlovlak Pendolino - zámerne zmenené normy? - video - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2115
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 30. Nov 2005 19:11

pendolino je docela problem ... zvysisli sa na ziadost almstonu povodne normy 5nasobne a aj tak ich nedokaze splnit. zatial ani nie su poriadne schvalene, len bol predlzeny skusobny provoz .. snad sa nestane nejake nestastie ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod eucitizen » 30. Nov 2005 21:30

V Taliansku Pendolino funguje vyborne, nema ziadne problemy. A ide rychlejsie nez 160 km/h:) Inac Pendolino neni najrychlejsi taliansky vlak.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 01:43

Moje info

Odoslaťod Adaios » 30. Nov 2005 22:20

eucitizen napísal:V Taliansku Pendolino funguje vyborne, nema ziadne problemy. A ide rychlejsie nez 160 km/h:) Inac Pendolino neni najrychlejsi taliansky vlak.


Omyl, aj v Taliansku boli problemy s jeho uvedenim do prevadzky. Aj Siemens ma(l) vazne technicke problemy, kazda firma ma stale problemy napr. s brzdiacim systemom a podobne aj Pendolino. Normy su prilis tvrde a rozvoj prilis rychly. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod eucitizen » 01. Dec 2005 00:59

No ale idu bez problemov, zatial sa nic nestalo, okrem raz, ale tam bol na vine strojveduci, isiel prilis rychlo:)
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 01:43

Odoslaťod aquila » 01. Dec 2005 03:06

eucitizen: ja len ze taliani resp alstom to podcenil co sa tyka CR. lebo tam su velkym problemom. aj tento tyzden co chodil pendlina medzi breclavou a brnom, tak nemohol tadial ist ziadny elektricky vlak ale len dieslaky ! co je na hlavnom tahu docela haluz ..

navyse sa im jeden uz aj vykolajil, sice na testovacej drahe ale predsa ..

cize taliani si mysleli ze tam len daju ine prudy a hned im to pojde .. omyl ..

ani rakusani, ani nemci a ani nase zsr ich nechcu pustit na trate, lebo ani s kompenzatormi nefunguju dobre .. .
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 01. Dec 2005 13:00

Adoas napísal:
aquila napísal:navyse sa im jeden uz aj vykolajil, sice na testovacej drahe ale predsa ..


aquila,

ale to bolo MHD v Prahe a bola to suprava metra. :wink:


Nie, Aquila ma pravdu Pendolino sa vykoľajilo na testovacej dráhe
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod B; » 01. Dec 2005 13:11

Mne sa zda aj aj.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 11:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Adaios » 01. Dec 2005 13:17

johhan napísal:
Adoas napísal:
aquila napísal:navyse sa im jeden uz aj vykolajil, sice na testovacej drahe ale predsa ..


aquila,

ale to bolo MHD v Prahe a bola to suprava metra. :wink:


Nie, Aquila ma pravdu Pendolino sa vykoľajilo na testovacej dráhe


Tak to je mozne, ale na 100% sa vykolajila testovacia metrova suprava, lebo prerazila zabranu. Chyba cloveka - bolo to v spravach po celom svete. :lol:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Lenny » 01. Dec 2005 13:39

Adoas napísal:
johhan napísal:
Adoas napísal:
aquila napísal:navyse sa im jeden uz aj vykolajil, sice na testovacej drahe ale predsa ..


aquila,

ale to bolo MHD v Prahe a bola to suprava metra. :wink:


Nie, Aquila ma pravdu Pendolino sa vykoľajilo na testovacej dráhe


Tak to je mozne, ale na 100% sa vykolajila testovacia metrova suprava, lebo prerazila zabranu. Chyba cloveka - bolo to v spravach po celom svete. :lol:


Pravda máte oba dva.
Minulý týden vykolejila v Praze nová souprava metra na testovací dráze.
A taky vykolejilo pendolino na zkušebním okruhu v cerhenicích, kde někdo nechal zarážku na kolejích. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 05. Dec 2005 14:15

Pendolina nebudou od 11.12 jezdit na Slovensko ani do Rakouska. Drážní úřady obou zemí ještě nepovolily provoz pendolin ve svých zemích. Pendolina budou nahrazeny klasickými soupravami. 8)

ČR ná sedm souprav Pendolino, z toho jedna ještě není schválená pro provoz a ve druhé jsou měřící přístroje. Takže v provozu je 5 pendolin, což stačí jen na pokrytí Praha - Brno bez zálohy. :wink:
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod aquila » 05. Dec 2005 15:05

myslim, ze tunak CD fakt slapli kusok vedla, mohli radsej nakupit univerzalne lokomotivy a nove vozne ..

navyse co som cital, tak ze v pendoline je mensi komfort ako v povodnych EC voznoch (hlavne miesto)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Lenny » 05. Dec 2005 17:05

aquila napísal:myslim, ze tunak CD fakt slapli kusok vedla, mohli radsej nakupit univerzalne lokomotivy a nove vozne ..

navyse co som cital, tak ze v pendoline je mensi komfort ako v povodnych EC voznoch (hlavne miesto)


Pendolino mělo být už od roku 2000 v provozu. Docela drahá hračka na naše tratě pro rychlost jen 160 km/h.

ČD plánují nakoupit 3-systémové lokomotivy od ŠKODY Plzeň

http://www.objektivem.net/109/

ale to nebude dříve než v roce 2007. Nové vagony kupují průběžně a nasazují je především na EC. Na rychlících jezdí většinou staré nemodernizované vagony 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod aquila » 05. Dec 2005 19:29

lenny, o vyvoji pendolina viem ;) podielala sa na tom CKD a vagonga studenka, tie padli a potom sa to rychlo "latalo" s etr 470.. len kedze prerabka nakoniec bola drahsia ako sa pocitalo a za tu cenu uz v roku 2000 malo byt 10 ak sa nemylim ;)

tie 380 vyzeraju gut :) osobne sa mi dokonca lubi viacej ten novy design ako ten porschacky :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 05. Dec 2005 20:28

S Pendolinom pre CR boli problemy uz na zaciatku. Problemy od ceny cez normy cez pomalu rekonstrukciu zeleznicnych trati atd.

Problemy od poctu kusov az po realitu a dnes problemy pokracuju az tak, ze Pendolino ma zakazany vstup na SR a Rakusko. Zatial. Uvidime co dalej.

CR mohla radsej este pockat s touto kupou - mohla radsej modernizovat za tu sumu sucasne vagony a rychliky v osobnej doprave. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Lenny » 06. Dec 2005 14:03

Aquila myslíš 471, 470 jsou jiné soupravy.

471 jsou pěkné a dobré soupravy. ČD jich mají 18 a další chtějí nakoupit. ČD mají podepsanou smolouvu s Vagonkou na 30 souprav, které mají dostat do roku 2007. V Praze jich bude potřeba ještě 50 a na ostravsku 15. Každá stojí 200 mil. Kč.
Postupně jimi nahrazují staré pantografy 451, které vyřazují nebo přesouvají na jiné tratě, např na Olomouc - Nezamyslice. 471 jezdí na trati Praha - Kolín a občas až do Parbubic a Praha - Beroun. V bubdoucnu mají být nasazeny i na tratě Praha - Nymburk, Praha - Benošov, Praha - Kralupy a na Ostravsku.

Vmax je 140 km, tak se stává, že 471 předjíždí i IC. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod aquila » 06. Dec 2005 17:52

lenny, ja myslim ETR 470 a ETR 460 a nie radu 470 podla oznacenia CD ;)

http://rail.sk/etr/etr460.htm

471 su pekne primestke jednotky ;) to bol velmi dobry krok od CD
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Lenny » 06. Dec 2005 18:03

aquila napísal:lenny, ja myslim ETR 470 a ETR 460 a nie radu 470 podla oznacenia CD ;)

http://rail.sk/etr/etr460.htm

471 su pekne primestke jednotky ;) to bol velmi dobry krok od CD


Tak to jsem se spletl :oops:
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod aquila » 26. Dec 2005 18:17

JoHnZ napísal:Pendolino ako take nie je luxus. To ze je dimenzovane na 230km/h znamena ze pri nizisch rychlostiach sa jeho jednotlive systemy menej namahaju a tym padom bude jazdit spolahlivejsie ako vec dimenzovana na 160km/h iduca 160km/h.


ono pendolino mohlo byt trumf v rukach CD, ale tradicne to pohnojili. co som si zistil, tak teraz pred vianocami, ked su vlaky obycajne natrepane do prasknutia, bolo tu obrovske masirovanie v mediach ohladne spustanie pendolin a pisalo sa o tom vsade, tak je vytazenost pendoli len 30-40%, co sa mi zda byt zalostne malo ...

JoHnZ napísal:Aquila: Budovanie 160 km/h dalej by znamenalo zvysenie nakladov o 200% ... a to si uznas sam, nemozeme dovolit. Cesi si to mozu dovolit len za cenu nasledneho zanedbavania celeho zvysku siete (vid prispevok od Leonidasa) i uz hotovych koridorov (a koridor rozhodne nie je bezudrzbova zalezitost).


jasne, preto som to aj spominal, ze slovensko skratka financne nema na to financovat co i len 160kmh rychlost dalej ako po zilinu s aspon akou takou efektivnostou ... navyse mas pravdu prve od ziliny dalej by to bolo nenormalne narocne.

aj ked v tomto nadskrtol velmi dobry napad christian, ze NDS a ZSR keby sa dohodli, tak NDS moze postavit dialnicu v koridore zeleznice a zeleznice by mohli cez narodne parky stavat novu trasu ... (ale toto je na slovensku nemyslitelne)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 26. Dec 2005 20:04

Aquila:
ja mam ine informacie, ze pendolino jazdi vytazene na 80-90 percent, ale su to zdroje CD o54 (vonkajsie vztahy) a nemozem posudit ich pravdivost.

Adoas:
V pripade, ze to vidis takto (ze som sa pomylil, a rozdielne 2x odpovedal na 2 totozne otazky), tak si to tak ber, v mojich ociach su to 2 otazky s rozdielnou podstatou. Pendolino nebolo kupene predcasne, pretoze to je v sucasnej dobe jediny rozumny sposob, ktory s relativne malymi nakladmi umoznuje zvysit rychlost na zeleznici v osobnej doprave nad 160 km/h.

Avsak tak, ako ho cesi nasadili bolo nasadene predcasne (na politicky natlak), nakolko nebola ukoncena verifikacia trati, neboli uplne dokoncene testy EMC parametrov atd. Takyto bol je a bude moj nazor na pendolino. Ak ti z toho vyplyva ze som zmenil nazor tak prosim, ber si to tak, proti gustu ziaden disputat.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 31. Dec 2005 20:06

JoHnZ napísal:Adoas:
V pripade, ze to vidis takto (ze som sa pomylil, a rozdielne 2x odpovedal na 2 totozne otazky), tak si to tak ber, v mojich ociach su to 2 otazky s rozdielnou podstatou. Pendolino nebolo kupene predcasne, pretoze to je v sucasnej dobe jediny rozumny sposob, ktory s relativne malymi nakladmi umoznuje zvysit rychlost na zeleznici v osobnej doprave nad 160 km/h.


JoHnZ,

tak napriklad preco prave Pendolino?

Pendolino bolo v CR kupene predcasne, pretoze na to nebola CR po technickej stranke pripravena. Ty to hodnot ako chces. A len doplnim tvoju (inu myslienku), ... SR keby kupila Pendolino, tak uz vobec nemodernizuje svoje trate. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod jano.z » 31. Dec 2005 21:42

Pendolino preto (teda nie len pendolino, existuje asi 18 druhov naklapacich elektrickych /i dieselelektrickych/ suprav, kazda sa hodi na nieco ine), lebo umoznuje jazdit (za urcitych podmienok, v CR i SR su, resp. budu tieto v podstate vsetky splenene) rychlostou 160-180 km/h (cim sme podstatne rychlejsi nez cesta, konkurencia zo strany leteckych dopravcov je v podstate zanedbatelna, uz pri takejto rychlosti cestujuci velmi rychlo zistia, ze cely proces leteckej prepravy trva dlhsie nez cesta vlakom) aj na traiach ktore su pre bezne vlaky dimenzovane na tratiach pre 120-140 km/h.

Keby Slovensko kupilo naklapacie supravy (opat tuna nejde len cisto o pendolina), tak by sa naozaj mohlo modernizovat v mensom rozsahu - na trati napr. na 140km/h pojde pendolino aj tak 160km/h, nakladny vlak pojde 120 nie preto, ze by ho brzdila trat, avsak sam by nemohol (a v horizonte 30-40 rokov, co je doba zivotnosti koridora /moc to neni, vsak/ sa nepredpoklada zvysenie rychlosti v ND nad onych 140km/h). Pozeral som niektora projekty, kde bola o.i. vytiahnuta situacia pre 140km/h ako porovnavacka, a rozdiely medzi vyslednymi sumami boli znacne. Modernizovalo by sa potom asi tak ako v poslednych rokoch socializmu:"Tu sa zaviedlo nove zab. zariadenie, tu sa prelozil usek, tu sa vymenil zvrsok, tu sa upravil obluk, tu zvysili rychlost na 120km/h, tu sa natahali draty, ... "
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 02. Jan 2006 22:55

JoHnZ napísal:Pendolino preto (teda nie len pendolino, existuje asi 18 druhov naklapacich elektrickych /i dieselelektrickych/ suprav, kazda sa hodi na nieco ine), lebo umoznuje jazdit (za urcitych podmienok, v CR i SR su, resp. budu tieto v podstate vsetky splenene) rychlostou 160-180 km/h (cim sme podstatne rychlejsi nez cesta, konkurencia zo strany leteckych dopravcov je v podstate zanedbatelna, uz pri takejto rychlosti cestujuci velmi rychlo zistia, ze cely proces leteckej prepravy trva dlhsie nez cesta vlakom) aj na traiach ktore su pre bezne vlaky dimenzovane na tratiach pre 120-140 km/h.


JoHnZ,

a ja reagujem prave na to, ... preco prave Pendolino, ked existuju aj dalsie druhy rychlovlakov. Vies na to odpovedat? Alebo nevies? Lebo ja neviem odpoved, tak sa pytam teba.

Preco Pendolino, ked sa vedelo ake ma parametre a co bude treba pre neho splnit.

Ja tvrdim, ze krajiny ktore maju peniaze na modernizaciu zeleznicnych trati by sa mali zamerat hlavne na tuto modernizaciu a az nasledne kupovat nejake superrychle vlaky. Dovtedy kym sa zmodernizuju suvisle koridory tak staci kupit napriklad rychliky atd. To je moj nazor.

Inak - CR nebola pripravena na kupu vlakov Pendolino inymi normami. CR nebola pripravena ani svojimi tratami. A CR ma velke problemy so sucasnym vozovym/technickym parkom.

Takze ja tvrdim, ze kupa vlakov Pendolino bola realizovana predcasne a nevhodne - pretoze zeleznicna siet v CR na tom nie je dobre ani po stranke trati, ani po stranke sucasnych vlakov a ani financna situacia zeleznic na tom nie je prave najlepsie.

Tomuto sa hovori, ze na vrchnej palube lode sa tancuje, ale na spodnych palubach uz je voda. A aj fakt, ze Pendolino bol lacnejsi za cenu roznych problemov je skor asi takto opisatelny: Kapitan lode nasadil cerpadla, aby oddialil potopenie lode.

Lietadla: Problem vlakov je ten, ze je medzera medzi svetadielmi a velmi casto je tu aj problem - vlak nie vzdy ma idealnu polohu v mestach, narozdiel od letisk, ktore su spojene s mestami uz velmi dobre.

Cesta a zeleznica si konkuruju, ale vo vyspelych statoch sveta sa len doplnaju. Zeleznica stagnuje, cesty su plne. Letecka doprava ma rast. Lodna doprava takisto. Zeleznice su vyhodna doprava za istych podmienok tak ako aj ine druhy dopravy. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod jano.z » 06. Jan 2006 02:10

Na otazku preco prave pendolino ti odpoviem veelmi jednoducho ... v dobe ked sa to objednavalo nic ine s naklapacou skrinou (snad uz vtedy bola ICE-TD ale to je o niecom uuuplne inom) nebolo ... pendolino sa v ALSTOMe objednavalo snad v roku 1997 (projekt v CKD padol v 1996 a casovy rozdiel tu nebol az taky)

Primarnym urcenim pendolina mala byt dialkova doprava vlakov EC medzi Berlinom, Prahou, Viednou a Budapestou. V dobe ked sa kupovalo boli zmodernizovane malicke casti koridora a hlavne bol tu vecne diskutovany usek Ceska Trebova - Brno (je to sice modernizovany koridor, ale rozhodne sa na nom neda jazdit s klasikou 160). Prave pre nasadenie na toto rameno bolo rozhodnute v prospech naklapacich suprav. Aj prepravne naroky boli ine. Zazival sa boom cestnej dopravy a vlakom necestovalo az tak moc ludi. Lenze potom doslo k pretazeniu D1 (a vobec cestnej siete) a ludkovia sa vratili do vlakov.

Na EC vlaky medzi Prahou a Brnom bolo odrazu namiesto 6 voznovych suprav nutne na pokrytie prepravnych narokov supravy o sile 11 voznov i dlhsie. Namiesto 8 parov jazdilo 15 parov rychlikov. Proste prepravne naroky sa otocili o 180°. Do toho nabehli *talianski inzinieri*, ktori si cast objednavky o tom, ze pendolino musi splnat CSNky pre EMC rusenie predstavovali ako Hurvinek valku, ich system nefungoval a doslo k natiahnutiu o 5 rokov. Cize tu v podstate nezlyhali CD ale ALSTOM.

V GVD 2005/2006 sa podarilo problemy vyriesit, avsak vyvstali 2 problemy: ostali niektore EMC prejavy pod 25kV/50Hz a taky minidetail: jednotky svojou stavbou a usporiadanim prestali vyhovovat trase na ktoru boli urcene (predimenzovanost poctu miest v 1. triede a mala kapacita vo voznoch 2.triedy). Bolo teda rozhodnute o zavedeni tychto vlakov v relacii Praha - Ostrava ako novej kategorie vlakov (toto rozhodnutie padlo cca v Juni 2005, po tom, co sa podarilo odstranit problem pod 3kV js a obstarat pre vsetky (v tej dobe 4) supravy TBZ), ako vychodisko z nudze. Toto vychodisko z nudze sa vsak asi zmeni na trvale riesenie, pretoze ako som spominal z prepravnych dovodov sa na svoje planovane posobisko asi nedostanu, resp. dostanu ale len v (poriadne) obmedzenej miere.

CR ma naozaj *velke* (tipol by som to ale skor na *obrovske*) problemy s vozovym parkom. Ale v dobe ked sa objednavali pendolina to nebolo tak akutne.

O pripravenosti trati by asi svoje vedeli povedat pani z AZD, a Divize dopravnej cesty CD, ktori napriek tomu, ze im bol znamy problem vyssich harmonickych (uz v roku 1996 prebiehali testy rusnov 1114 na kolajach CD i ZSSK) nasadili na trate kolajove obvody na frekvencii 60 resp. 75 Hz. Na tratiach CD (netvrdim ze o vacsine trati ZSR (nemodernizovanych) neplati to iste) nie je mozne bezproblemovo prevadzkovat asynchronne lokomotivy o vysokom vykone resp. vozidla ktore nepriamo vyuzivaju asynchronne casti. Az do drobnych uprav v useku Devinska Nova Ves - BHS nesmeli mat dieselove rusne 2016 ("Herkules") OBB zapnute na nasom uzemi vlakove kurenie.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod jano.z » 06. Jan 2006 02:23

Este jeden doplnok: Zabezpecovacie zariadenie na koridorovych tratiach v CR, tzv. "Releovy plnoautomaticky blokovy signal" znamy tiez aj pod skratkou "Autoblok" bol vyvinuty v rokoch 1985-1987 a bol prevzaty z obdobneho systemu sovietskej vyroby (ten vo svojej "originalnej" podobe najdeme na trati Vrutky - Kosice) niekde zo 70. rokov.

V dobe svojho vzniku sa jednalo o jeden z najmodernejsich systemov svojho druhu na svete (AZD po revolucii poskytlo inym vyrobcom niekolko licencii a samo podobne systemy nasadzovalo v SRN, Norsku, Finsku a dalsich krajinach sveta (ale s napojenim na tamojsie systemy, vyuzivajuce citace naprav namiesto kolajovych obvodov)), vyznacoval sa vybornou prepojitelnosotu s ostatnymi systemami ZabZar, absolutnou nezavislostou od obsluhy (ta ho mohla max. ak vypnut), vysokou spolahlivostou a minimalnou citlivostou na tratove vplyvy (o asynchronnom trakcnom motore tu v tej dobe bolo sotva pocut) umoznujuce obrovske zvysenie prepravnej kapacity trate (vieme, ako vytazena bola v tej dobe zeleznica co do kvantity preprav).

V sucasnej dobe vsak tento system v prinicpe seba sameho nevyhovuje (je orientovany na kapacitu, nie na rychlost, ma vyssie popisane problemy s rusenim a jeho pripadne upravy su /vzhladom k podstate ovladanie releovo-kontaktnou logikou velmi casovo technicky i finacne narocne, takisto vyzaduje dodatocny podzemny rozvod 6kV stabilizovaneho jednosmerneho prudu k navestidlam).

Pozeram, ze som sa nejak moc rozpisal .. a na taku kratku otazku ... budem so sebou muset nieco urobit ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.