Stránka 3 z 5

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2006 16:12
od B;
Zakladna odpoved - moj pohlad:
Zlyhal ludsky faktor - nedostatocna analyza toho co je na trati a zla implementacia co urobit, ked sa najde nieco nove, nepoznane.

Hanba pri projekte takeho rozsahu, 95% dodavatel a 5% odberatel, ktory vedel, ze trate maju velke rozdiely a netlacil na otestovanie kompletnej skaly podmienok, ale uspokojil sa s odladenim na testovacej trati.

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2006 17:43
od jano.z
Viete co je ironia ... suprava 683.003 (to je ta jedina co vydrzala) pocas testovacej prevadzky stala tyzden prave na tu zavadu, ktoru teraz tak dlho hladali ... tak potom naco su prevadzkove knihy, za ktorych nevedenie / zle vedenie sa v nasich depach tak tvrdo buzeruje ... akokolvek vyzera ze ani tu az tak dobre neporiesili ...

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2006 19:28
od Adaios
Odbornik na cesku zeleznicnu dopravu (je to Cech ale meno som zabudol) povedal, ze on si nie je isty tym, ze keby to bol iny typ vlakov, tak je to bez chyb, pretoze stav ceskych trati nie je dobry.

Ale to neospravedlnuje tento proces:

1. Dodanie vlakov trvalo dlhsie nez bol plan.
2. Vlaky nesplnali viacero noriem, tie sa museli menit atd. a toto aj bolo dovodom preco napriklad SR neumoznila premavku Pendolin v SR.

Takze aj podla mna na hlavnu vinu a zodpovednost predovsetkym dodavatel vlakov Pendolino - nie CD. Tie si zle vybrali - ale to je ten osud - zakaznik nevie dopredu co si kupuje.

A okrem toho - CD maju dost vela inych problemov, kam sa zatial malo investovat a tak je moje povodne tvrdenie potvrdene aj tymto vyvojom:

CR kupila vlaky Pendolino predcasne a nebola na to CR pripravena. :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 16:32
od jano.z
CD pendolino predcasne nekupili, je ho nanajvys potreba ... aj ked neplni teraz svoju povodnu ulohu ... ale aj tam ho je treba ...

A CR sa vlastne ani nemusela pripravovat na pendolina ... oni su zakaznik ... Alstom mal pripravit pendolino tak aby tam mohlo jazdit. A ak toho neboli schopni, mali to povedat oni nie CD. Je pravda, ze nase ani ceske systemy (rozdiel je tam ten, ze my tie nase upravujeme aspon na tych koridoroch) NEumoznuju bezproblemovu prevadzku zapadnych hnacich vozidiel bez vaznejsich uprav, pretoze su postavene na specifickych principoch vzniklych este pred r.1989 (hint: viete ako poznate asynchronny elektromotor vyrobeny v CR alebo v SR? Ma v zapojeni dvojhviezdu - a ta problemy nerobi ...), avsak v podstate seba sama ich mal riesit Alstom ... a ten to poriesil jak to poriesil teda na figu ... a vobec cele to pendolino vyzera nejak pofiderne ...

A keby nebolo nasadenie pendolina politicky tlacene ako agenda KDU-CSL (schvalne, z ktorej strany su Simonovsky aj Kousal, a polka manazmentu CD) tak bolo v plane este jednorocne testovanie vsetkych suprav, verifikacia vsetkych trati (aj takych, kde zrejme jazdit nebude - proste kam by sa samo dostalo, tam malo byt zverifikovane). Potom by sa jazdilo asi inac ... inak s tymo suvisi aj to preco nemozu zatial pendokramy jazdit v SR - v suvislosti s tymto tlakom udajne doslo v CR k uprave viacerych ukazatelov a noriem, takze zeleznicny regulacny urad zacal pozadovat uplne skusky typu v SR ... a uvidime ako to dopadne ...

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 20:11
od Adaios
Kedy planuje SR kupit nieco take ako je Pendolino :?:

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 20:12
od aquila
tak skoro nie a dufam, ze radsej kupia nove lokomotivy popripade primestske motorove / elektricke jednotky...

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 20:48
od Adaios
aquila napísal:tak skoro nie a dufam, ze radsej kupia nove lokomotivy popripade primestske motorove / elektricke jednotky...


Ja tym myslim toto: Ma SR nieco co dokaze jazdit rychlostou 160 km/h tak aby takyto typ stroja dokazal zabezpecit prevadzku cely den :?:

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 21:43
od jano.z
No mame k dispozicii radu 350 (ma sice 35 rokov, ale je pripravena rekonstrukcia mechanickej casti, ktora bude sledovat podstatne zvysenie ich spolahlivosti) ... k dispozicii ich momentalne mame 18 (20 vyrobenych, 2 zrusene po tazkych nehodach este pred r. 1989), z coho kazdy den 6 jazdi na vlakoch R a IC v SR, 8 taha EC vlaky v CR a zbytok su spravky + prevadzkova zaloha (z toho jedna stoji v Ziline, resp. ma tam taky turnus ze rano tam pride a vecer odtial zasa ide prec - pokial ju odtial niekde nestiahnu - bud na odvoz IC vlaku s inym pokazenym strojom, popripade sa na zavese EC 120 prepravi do Zst. Petrovice u Karvine na nahradu v pripade neschopnosti stroja 350 na EC 103 Polonia)

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 22:58
od aquila
ako napisal JoHnZ, lokomotivy radu 350. aj ked oni maju uz nabehane niekolko milionov km, stale sa drzia ;) a aj CD ich zopar rokov vyuzivaju na koridoroch, kedze CD nemalo dostatok lokomotiv na rychlost 160 kmh a ziadnu viacsystemovu (ak sa nemylim). rada 150 je len na 3kv a 370 nevie ci ide na 160 ... a maju ich len par kusov.

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 23:28
od jano.z
V súčasnej dobe je priemerný kilometrický nábeh pre jeden rušeň rady 350 niečo vyše 5 000 000 kilometrov. Výnimku tvori stroj 350.002 ktorý ma nabehané len niečo vyše 2 000 000 km (bol to prototyp na ktorom sa kadečo skúšalo následkom čoho dlho stál) a stroje 350.016 a 350.008 ktoré majú najazdené cez 6 000 000 kilometrov Takmer všetko z toho na "elitných" výkonoch diaľkovej dopravy - či už to boli socialistické expresy čítajuce až 20 vozňov ako "Balt-Orient" "Istropolitan" "Metropol" či súčasné vlaky EC (z ktorych mnohejazdili aj pred 1989) ako "Hungaria" "Vindobona" "Slovenská Strela" "Polonia" ako aj vnútroštátnymi vlakmi "Tatran" "Gerlach" "Kriváň" "Dargov" "Ružín" pridávajú každý deň vyše 1000 turnusových kilometrov na svoj účet. Vždy využívajúc svoj maximálny výkon, snažiac sa naplniť veľmi napnuté jazdné doby, kde každá chyba znamená zbytočné minúty meškania, ktoré nemožno nikde dobehnúť. To všetko napriek svojej faktickej morálnej zastaralosti, krajne neekonomickej prevádzke a ďalším problémom sú stále pýchou a nenahraditeľnou súčasťou diaľkovej osobnej dopravy na Slovensku a v Čechách.

Bóže ako krásne socialisticky to znie ...

Rada 150 môže ísť len 120 - časi majú časť z nich rekonštruovanú na 160 km/j v Škode Plzeň ako radu 151. Avšak tieto stroje predčasne odchádzajú a ich spoľahlivosť sa výrazne zhoršuje. Rada 371 číta všeho všudy 11 kusov a jazdí iba na ramene Praha - Děčín - Drážďany resp. ako prenájom Berlin - Poznaň - Warszawa ako BWE - Berlin Warszw expres (vlak za globálnu cenu, ale s komfortom na úrovni povedzme nášho nejakého R do Prievidze, kde sú síce aj kvalitné vozne Bmee, no vždy sa tam nájdu aj oirignál koženky ...)

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2006 13:31
od Lenny
Řada 150 může jet až 140 km/h.

A není řada 370, ale 371.

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2006 17:19
od jano.z
Rada 150 podľa mojich vedomostí môže ísť len 120 /teda aspoň u nás - táto hodnota bola z hodnoty 140 km/h znížená v r. 2002/ (absencia priečnych vrtivých tlmičov, neprítomnosť LS90, neprítomnosť elektrickej kontroly rozpínača EM oblúka, a nie sú ani brzdné percentá (iba nejakých 83% na 140 treba aspoň 106%), takže nesúhlasím). odporúčam nalistovať ZCP nejaký vlak so 150 v turnuse (číslo lok. rady je uvedené nad tabuľkou vlaku) a ak nájdeš taký čo má v poslednom stĺpci hrubým 140 tak povedz ...

A radu 370 tam má len Aquila ...

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2006 17:19
od Dialniciar
Aj slovenské železnice chceli Pendolino v minulosti kúpiť, ale štát im to nakoniec nedovolil pre ich vysokú stratovosť. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2686

Stratovosť zostala, Pendolino nie je tiež. :lol:

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2006 17:25
od jano.z
Ono to bolo trochu inak ... je fakt, že MDPT na to súhlas dať moc nechcelo, ale po krachu projektu v ČKD sa na to vykašlali aj ŽSR samotné a MDPT ani nikto nijak neukecával ... mimochodom o ekonimických opatreniach: Ktosi mi hovoril, že napriek všetkému šetreniu rušeniu a rozdeľovaniu máme dokopy rovnakú stratu ako v 1996 roku ... kam sa tie peniaze len podeli ...

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2006 20:37
od jano.z
A ešte ma napadlo ... ten článok je once again napísaný tým pekným štýlom "poďme písať o železnici" ...

"naše trate zvládnu len 160 km/h" ... či nie je hlavnou ideou pendolina prechádzanie tratí rýchlosťou väčšou než je traťová?

"ako v predchádzajúcich prípadoch spôsobila porucha softvéru" už 3 dni je isté, že softvér to nebol ... bol to pomocný menič 3kV/js a už som to videl aj v tlačových správach ČD

"Dva rýchlovlaky Pendolino chceli pôvodne aj slovenské železnice." 2? Na kieho frasa by nám boli 2 rýchlovlaky? Malo ich byť 5 ...

"ministerstvo dopravy železniciam dalo na takéto ambiciózne investície stop, pretože boli vysoko stratové" sakra, prečo nikto nenapíše, že rovnaké množstvo peňazí stihol pán Dzurinda starší prehajdákať na motorových vozňoch, ktoré dal na generálky do ŽOS Zvolen a pár mesiacov potom ich dal zošrotovať ...

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2006 18:37
od Lenny
JoHnZ napísal:Rada 150 podľa mojich vedomostí môže ísť len 120 /teda aspoň u nás - táto hodnota bola z hodnoty 140 km/h znížená v r. 2002/ (absencia priečnych vrtivých tlmičov, neprítomnosť LS90, neprítomnosť elektrickej kontroly rozpínača EM oblúka, a nie sú ani brzdné percentá (iba nejakých 83% na 140 treba aspoň 106%), takže nesúhlasím). odporúčam nalistovať ZCP nejaký vlak so 150 v turnuse (číslo lok. rady je uvedené nad tabuľkou vlaku) a ak nájdeš taký čo má v poslednom stĺpci hrubým 140 tak povedz ...

A radu 370 tam má len Aquila ...


Řada 150 byla na rychlíkových výkonech přesunuta z vozby vlaků Praha - Přerov na vozbu vlaků z Prahy do Hradce Králové a zpět. Její místo nahradili 162, které jsou spolehlivější.
ČD taky pěkně se 150 vydrbali. Původně je chtěli všechny modernizovat na řadu 151, ale nakonec zmodernizovali půlku a zbytek nechali. 8)

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2006 19:16
od jano.z
Rada 150 okrem iného obstaráva vozbu všetkých posilových vlakov 15xx (piatok + nedeľa) medzi Ostravou (Bohumínom) a Prahou, potom jazdí s poštovými vlakmi kategórie pNEx z Prahy Malešic do všetkých 3kV častí siete SŽDC. Takisto ju občas vidno na bežnom nákladom vlaku kat. NEx ...

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 18:10
od Adaios
JoHnZ napísal:No mame k dispozicii radu 350 (ma sice 35 rokov, ale je pripravena rekonstrukcia mechanickej casti, ktora bude sledovat podstatne zvysenie ich spolahlivosti) ... k dispozicii ich momentalne mame 18 (20 vyrobenych, 2 zrusene po tazkych nehodach este pred r. 1989), z coho kazdy den 6 jazdi na vlakoch R a IC v SR, 8 taha EC vlaky v CR a zbytok su spravky + prevadzkova zaloha (z toho jedna stoji v Ziline, resp. ma tam taky turnus ze rano tam pride a vecer odtial zasa ide prec - pokial ju odtial niekde nestiahnu - bud na odvoz IC vlaku s inym pokazenym strojom, popripade sa na zavese EC 120 prepravi do Zst. Petrovice u Karvine na nahradu v pripade neschopnosti stroja 350 na EC 103 Polonia)


JoHnZ,

kolko stoji jedna suprava vlaku, kde je lokomotiva radu 350 a k tomu potrebny pocet vagonov (dopredu upozornujem ze neviem kolko a akych vagonov je standard) :?:

Zaujima ma ci je lepsie investovat do "radu 350" ako do "Pendolina" :?:

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 18:53
od Lenny
Pendolino je nové. Řada 350 je 35 let stará.

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 18:55
od Adaios
Lenny napísal:Pendolino je nové. Řada 350 je 35 let stará.


OK a v takom pripade - uz sa nevyraba ziadny typ lokomotivy podobnej ako je rad 350 :?:

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 18:59
od Lenny
Lokomotivu výyráběla Škoda Plzeň. Výroba byla ukončena, poté se vyráběla řada 363, část se zmodernizovala na řadu 362. Ale také se už nevýrabí. Škoda vyvíjí novou třísystémovou lokomotivu ř. 380.
http://www.railvolution.net/czechrailda ... re/v_5.pdf

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 19:05
od aquila
adoas: nie. vyrobilo sa ich len 20 ks, z toho 2 uz maju totalku za sebou. 18 ma slovenska republika.

tieto lokomotivy spolu s koridorami chytili "druhy" dych. su to take babicky s novym make-upom ale ako docasne riesenie sluzia viac nez dobre.

ale lokomotivy, ktore by nahradili radu 350 sa samozrejme vyrabaju resp planuju vyrabat ;) ci uz rada Taurus alebo aj CKD planuej asi od roku 2007 nove lokomotivy radu 380 s Vmax 200kmh

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 19:13
od Adaios
aquila napísal:adoas: nie. vyrobilo sa ich len 20 ks, z toho 2 uz maju totalku za sebou. 18 ma slovenska republika.

tieto lokomotivy spolu s koridorami chytili "druhy" dych. su to take babicky s novym make-upom ale ako docasne riesenie sluzia viac nez dobre.

ale lokomotivy, ktore by nahradili radu 350 sa samozrejme vyrabaju resp planuju vyrabat ;) ci uz rada Taurus alebo aj CKD planuej asi od roku 2007 nove lokomotivy radu 380 s Vmax 200kmh


OK, mam 2 otazky:

1. CR ktora vyrabala tieto lokomotivy tak nevlastni ani jednu :?:

2. Dakujem za odpovede a ja sa pytam ci je efektivnejsie (cena) kupit "domace - ceske, slovenske" lokomotivy alebo zahranicne technologie ako je Pendolino :?:

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 21:12
od aquila
1. presne tak ;) to bolo tak stanovene pri deleni CSD.

2. na slovensku by bolo zrejme lepsie kupit lokomotivy typu taurus ako rad 380, kedze jeho osud je nejasny a taurus je uz odskusany ... resp skusaju to rakusani a nemci a za tych par rokov uz kopu veci vychytali, aj ked samozrejme nie su bezproblemove ;)

pekne to vidno na pendoline .. su to prve kusy pre tento trh a takto to dopadlo.

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 21:19
od jano.z
1. Tieto masiny nevyrabala CR, ale CSSR. Vyrobilo sa ich 20 kusov vo verzii rady 350 (dvojsystemova) a 27 vo verzii rady 150 (jednosystemova). Po rozdeleni CSSR ostala rada 350 u nas a rada 150 v CR.

Koncom osemdesiatych rokov sa zacala skusat prva lokomotivna rada z tzv. III. generacie - rada 169. Mala asynchronne trakcne motory, IGBT regulaciu a bola vybavena najmodernejsimi elektronickymi systemami ktore socialisticky elektropriemysel poznal (a boli naozaj na vysi). Len uz z toho doslo, a z prototypu 169 teraz stavia Skoda prototyp 380.

2. Uz som to tu povedal ... uz neexistuje domaca a zahranicna technologia. Polovica rady 380 je poskladana zo zahranicnych komponentov. A vela cast tych SKODA original je zlozena zo zahranicnych suciastok ...
... takisto taka rada 840 ci 425.9 (nove elektricky v Tatrach) ... oficialny vyrobca je ZOS Vrutky, ale napr. cele "srdce" jednotky - hnaci modul je zo Svajciarska ...

Treba teda posudzovat konkretne produkty. A nie toho kto ich vyrobil. Neporovnava sa Ceska a Nemecka masina ale lokomotivy SKODA 109E a napr. SIEMENS ES64 ...