Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 13. Jún 2018 14:00

https://www.youtube.com/watch?v=aFkYQCKOVa4
Toto je tá spojka Ostrava- Brno a stačí len prepojenie Brna a Ba do Hu.
strana 9
http://www.railvolution.net/czechrailda ... d_ilik.pdf
Naposledy upravil Lorenc dňa 13. Jún 2018 14:02, celkovo upravené 1 krát.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 863
Obrázky: 23
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod courier » 13. Jún 2018 14:01

VRT Praha - Brno - Ostrava po roku 2050?
https://www.vysokorychlostni-zeleznice. ... brno-2050/
courier
návštevník
 
Príspevky: 43
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 15:35

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 13. Jún 2018 15:45

Iste je, ze SK by sa malo snazit zlepsit spojenie Miskolc-Kosice-Presov-Krakow, ktore je dnes koridorom a kde poliaci aj realne makaju. Ak bude v slusnom case, tak mozu zas obnovit aj historicku Cracoviu, ktora by ale BP-KE-Krakow mala zvladat za max 7 hodin. No a pre VRT len zabojovat s madarmi, aby sa BP-UA viedlo cez KE, inak velke sance, ze nieco bude obchadzat Vieden kvoli BA nevidim.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 13. Jún 2018 19:54

BTW, Rakusko a Rusko sa stale snazia o dotiahnutie sirokeho rozchodu do Viedne. Idealna moznost pre nas skombinovat to s rychlou tratou KE-BA, kludne aj uplnym juhom pozdlz hranice: http://tass.com/economy/1008084
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 13. Jún 2018 21:04

Mať VRT za cenu širokého rozchodu mi príde veľmi hlúpe a krátkozraké
1.) Diskusia nie je o tom, mať za každú cenu pravdu.
2.) Pri diskusií vždy počúvame protistranu a snažíme sa jej porozumieť.
3.) Hanbou nie je priznať si argumentačnú porážku.
Ak tieto 3 body neovládaš, nedá sa rozumne diskutovať.
Obrázok používateľa
IceFox
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 1
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod richie » 13. Jún 2018 22:09

suhlasim .. ano pacila by sa mi VRT KE-BA (este lepsi by bol hyperlup ;) ), ale obetovat za to sirokorzchodnu sa aj mne zda kratkozrake .. radsej tie peniaze invstovat do ozivenia/revitalizacie prekladiska v Ciernej a v KE (aka TTT), pre cely region by to malo podstatne vacsi prinos
richie
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 08:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pohodak » 14. Jún 2018 09:06

no tu by som si tym nebol celkom isty ci je vyhodnejsie mat prekladisko v CnT nez VRT z viedne do KE...druha vec je ze ten projekt by mal pre nas vyznam iba ak by 95% vsetkych prac zaplatila EU, inak to je ciste vyhadzovanie penazi
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod richie » 14. Jún 2018 10:36

DrX napísal:BTW, Rakusko a Rusko sa stale snazia o dotiahnutie sirokeho rozchodu do Viedne. Idealna moznost pre nas skombinovat to s rychlou tratou KE-BA, kludne aj uplnym juhom pozdlz hranice: http://tass.com/economy/1008084

..The project is aimed at creating a new Eurasian transport corridor by extending the broad gauge railway from Kosice (Slovakia) to Bratislava with access to Vienna and establishing an international logistics center in the Vienna - Bratislava area...

a co brani Eurasian koridoru teraz ? .. preco nemoze byt to logisticke centrum v KE ? .. je tu letisko, pripojenie na dialnice teda ? .. a peniaze do predlzenia trate investovat do jej obnovy/rekonstrukcie ( tu by stacil zlomok sumy) a zvysok do riesenia logistickeho centra

pohodak napísal:no tu by som si tym nebol celkom isty ci je vyhodnejsie mat prekladisko v CnT nez VRT z viedne do KE...druha vec je ze ten projekt by mal pre nas vyznam iba ak by 95% vsetkych prac zaplatila EU, inak to je ciste vyhadzovanie penazi

ano mne by sa VRT pacila, ale je to nerealne .. naviac podla mna by to pomohlo len radovo stovkam ludi (miesto do Ba by sa dochadzalo za pracou do Viedne) .. ale ozivenie prekladiska v CnT a v KE (spolu s logistickym centrom) prinesie pracu nasobne vacsiemu poctu ludi + na to naviazany rozvoj sekundarnych sluzieb a vacsej lokalnej beznej spotreby -> zas podpora dalsich miestnych ... teda celkovy ekonomicky prinos by bol podla mna nasobne lepsi aj celkovy rozvoj regionu

ano idealne VRT Vieden-Budapest-Miskolc-Ke-Ukraina spolu s ozivenim sirokorochodnej a terminalu CnT / KE ( v zmysle EuroAzijskeho transportneho/obchodneho koridoru naviac este aj s prestupom na VRT :roll: )
richie
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 08:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 14. Jún 2018 12:18

Koridoru brani to, ze jednoducho v Ciernej su velmi male prepravne toky. A tie prepravne toky dokazu zabezpecit velki hraci, ako ruske zeleznice alebo rakusania/nemci. A potom, ked tie toky budu (napr 10x viac nez dnes), tak praveze nikomu nebude branit, aby v Kosiciach al Ciernej ponukli lepsie komercne podmienky nez vo Viedni, a prekladku a dalsiu distribuciu tovaru po Europe sme robili u nas. A ak sa podari uchmetnut len 30% tych dopravnych tokov, tak to bude 3-nasobny narast prekladky. A o tom, ze Slovensko si bude uctovat za tranzit, ani netreba rozpravat. A ak by sme popri tom spravili zeleznicnu trat, ktorou by boli KE-BA spojene do 3 hod, tak to by malo pre Slovensko obrovsky ekonomicky prinos. A vela toho by sa dalo robit za EU peniaze, kedze AU+SK(+coskoro UA) by o to mali zaujem.

Co sa tyka VRT BP-KE-UA, dava to vyznam, ale ako vidis aj z posledneho vyhlasenia premiera po stretnuti s Orbanom, oni budu tak maximalne riesit spojenie BA, aj to len do tej miery do akej im to Viedencania dovolia, a do akej miery byrokracia postkomunistickych statov je vobec schopna k niecomu takemu sa dokopat (aktualne dobry priklad je, ze od tohoto roku je spojenie Vieden-Berlin rychlejsie cez Nemecko nez cez Cesko, aj ked je to 200km obchadzka. Cesi su proste tak isto neschopni cokolvek so svojimi zeleznicami robit ako my. Asi preto su nas velky vzor :-) )
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pa3ck » 14. Jún 2018 16:52

DrX, ak tomu správne rozumiem, tak by si chcel, aby sa VRT a ŠRT postavili naraz vedľa seba? Ak som to pochopil zle, tak ma, prosím, oprav.
pa3ck
nováčik
 
Príspevky: 6
Založený: 30. Máj 2018 10:34

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 14. Jún 2018 17:09

Zhruba tak. Az na to, ze na to, aby vlak stihal KE-BA za 3 hod, nepotrebuje to byt ziadna VRT. Staci, aby dokazal ist priemerkou 130kmh kedze juhom by vzdialenost bola cca 390km. Cize ak by mohol ist 140kmh a mal by len 3 zastavky po trase, tak by to stihal. Samozrejme, ak by sa to spravilo na 200kmh, tak KE-BA moze byt za 2 hod.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod richie » 15. Jún 2018 08:10

DrX napísal:Koridoru brani to, ze jednoducho v Ciernej su velmi male prepravne toky. A tie prepravne toky dokazu zabezpecit velki hraci, ako ruske zeleznice alebo rakusania/nemci. A potom, ked tie toky budu (napr 10x viac nez dnes), tak praveze nikomu nebude branit, aby v Kosiciach al Ciernej ponukli lepsie komercne podmienky nez vo Viedni, a prekladku a dalsiu distribuciu tovaru po Europe sme robili u nas. A ak sa podari uchmetnut len 30% tych dopravnych tokov, tak to bude 3-nasobny narast prekladky. A o tom, ze Slovensko si bude uctovat za tranzit, ani netreba rozpravat. A ak by sme popri tom spravili zeleznicnu trat, ktorou by boli KE-BA spojene do 3 hod, tak to by malo pre Slovensko obrovsky ekonomicky prinos. A vela toho by sa dalo robit za EU peniaze, kedze AU+SK(+coskoro UA) by o to mali zaujem.


rozumiem co myslis a na prvy pohlad to znie lakavo/presvedcivo/rozumne .. no mam pocit, ze je to trochu nedomyslene, pretoze podla mna, nez ten tok vyrazne narastie, tak u nas uz v tom case nebude nic funkcne s cim by sme mohli konkurovat - iba ak postavit nanovo, co uz zas nebude tak ekonomicky vyhodne - teda v konecnom dosledku to zakape .. a ostane len tranzit, ktoreho prijmy si rozdelia inde (a iny) a nic rozumne z toho v regione nezostane .. a prave take argumenty (medove motuzy popod nos) ako tu uvadzas ocakavam od lobbistov :
- lebo budu chciet stavat za velke peniaze trat - potencionalny tunel
- lebo budu chciet prevziat biznis a su si vedomy, ze potom uz nastupit do rozbehnuteho vlaku nebude realne

nehovoriac o tom, ze pri potencionalnom preberani nejakych neskorsich tokov, budeme mat velku konkurenciu v HU/Zahony, kde budu mat coskoro privedenu dialnicu ( a mozno aj VRT BP - UA prip. aj s prepojenim UA - HU - juh europy) ..

preto si myslim, ze je to zo strategickeho hladiska nevyhodne pre nas, podporovat presun logistiky do Viedne .. co radsej nejak to potlacit/podporit tak, aby ti velky hraci si rozlozili biznis u nas ?

ad VRT BP - KE - UA ano, je to (sice pekny) ale len mokry sen ..
richie
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 08:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 15. Jún 2018 12:29

Toto treba dat hlavne do kontextu, ze samotna stavba by sa realizovala aspon 10 rokov a vyziadala si miliardy eur a bola by obrovskym impulzom pre zamestnanost a ekonomiku v celej jej dlzke, ale hlavne pre vychod. Priprava na stavbu dalsich 5-10 rokov, cize bavime sa o tom, ze AK BY SA CHCELO, tak by toto mohlo "zacat odoberat" z prekladky v Ciernej niekedy o 25 rokov. Takze dovtedy sa Cierna/Dobra mozu kludne rozvijat, ak na to maju dovody/impulzy/nastroje. A rozvijaju sa? Ja nic nevidim. A rovnako juzna zeleznicna trasa - je sucastou doplnkoveho TENT koridora. A kde su investicie? Preco sa neriesi elektrifikacia, zdvojkolajenie, rychlost aspon na 140kmh (alebo aspon obnova niektorych trati, teraz ked jazdia studenti gratis a preprava stupa)? Podla mna praveze zachovanie sucasneho stavu bude znamenat, ze Cierna bude len upadat, lebo Madari proste maju cely tento svoj region ovela viac v rozvojovych planoch (dialnicne napojenie na UA planuju v 2 miestach), rozvyjaju Zahony a aj VRT je planovana na UA z HU.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod richie » 15. Jún 2018 13:04

ano s tym suhlasim ... zial tu je to asi najviac v rukach nasej zeleznice a potom VUCky a miestny rozvoj .. ale snad prva lastovicka uz sa ukazala viewtopic.php?f=35&t=23389
richie
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 08:32

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.