Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2006 12:30

devil napísal:
Na tebe ja sa milý devilko smejem už hodne dlho, takže nič nové pod Slnkom, keď aj ty objavíš úsmev.


komolenie nickov znamena hnev (prip. nenavist) voci tomu koho takto "oslovis". mne je to ale jedno, ja proti tebe nic nemam, akurat ta velmi lutujem a nechcel by som stratavat takych ako si ty. :)


Na takých jako si ty, keby si mi nedajbože zazvonil na zvonček, pošlem svojho psíka stredoazíjského ovčiaka Džanyma. Myslím si, že potom by si nezazvonil ... tým chcem povedať, že ani ja proti tebe nič nemám, ale stretnúť tvoju povahu by som nechcel.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 16. Nov 2006 13:26

nie, na take miesta beztak nechodim...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2006 13:41

devil napísal:nie, na take miesta beztak nechodim...


A to si predstav, že tu máme aj vlak. :wink:

Mimochodom, JoHnZ, ako to ty vidíš s traťou do Skalice :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 16. Nov 2006 13:50

Ja to nevidím nijako, bol som tam 2x za život a srdečne netuším, ako to tam treba, ale viem, že rušenie najviac "odserie" trenčiansky a žilinský kraj ... 112 opatrení z tých 200 je práve v týchto 2 krajoch ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod jano.z » 16. Nov 2006 14:07

Redukcia spojov v TN a ZA kraji:

číslo trate - počet obmedzených spojov - počet zrušených spojov

120 - 6 - 5
121 - 3 - 8
122 - 6 - 8
123 - 3 - 3
125 - 1 - 4
126 - 1 - 3
127 - 1 - 1
128 - 6 - 0
129 - 1 - 6
140 - 4 - 1
145 - 3 - 3
170 - 8 - 3
171 - 4 - 1
180 - 8 - 4
181 - 3 - 4

Mapu s číslami tratí nájdete napr. tu:
Obrázok
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Dotaz

Odoslaťod Koksolam » 16. Nov 2006 14:53

Neplanuje sa v sucasnom vedeni spolocnosti nakup nejakych novych vlakovych suprav vyssej kategorie ako IC?
A ako to je vlastne teraz s vyuzivanostou IC suprav este z cias Muftiho? Stale sa pouzivaju na zvysenie komfortu klasickych rychlikov a EC suprav?
A posledny dotaz, ako to vidis Ty JoHnZ s tym, ake supravy by v buducnosti boli na Slovenske realie vhodne?
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod jano.z » 16. Nov 2006 17:19

No už sa na "zvýšenie" nepoužívajú, jazdia takmer výhradne v ucelených súpravách. Iba sa k nim používajú iné druhy jedálnych vozňov (lebo tých je nedostatok - bolo to drahé).

Výnimkou ú dva služobné vozne BDseer, ktoré pôvodne jazdili na EC120/121 Košičan, ale boli na 3 mesiace odstavené pre značnú nespoľahlivosť a podrobené generálnej oprave. Potom si však ale vlakové čaty vymohli ich nezaradenie späť, nakoľko sa naučili náhradné vozne BDshmeer (UIC X, bez klimatizácie, s plošinou pre vozíčkarov) s výhodou využívať na umiestňovanie osôb, ktorým vadila klimatizácia (najmä dôchodcovia). Nakoľko je to poloslužobný vozeň, nie je takáto prídavná prepravna kapacita veľmi veľká a keďže do tohoto vozňa je zakázané vydávať miestenky, nevznikajú žiadne nedorozumenia.

Vozne jazdia do Rakúska, ČR a Maďarska. V ČR vznikol zaujímavý úkaz, osvedčujúci kvalitu vozňov, keď sa im úpsešne podarilo odlákať klientelu dvoch vlakov SC Pendolino v prospech tohoto vlaku EC, čomu ČD nezabránili ani nasadzovaním starých vozňov v dezolátnom stave na vnútroštátnu skupinu Pha - Bohumín ...

No ale už som sa moc rozpísal:
Jedinou slabinou vozňov sú pomerne nízke brzdné precentá, umožňujúce dosahovať 160km/h len so súpravami do 6 vozňov. Za tým účelom nakúpu ZSSK niekoľko voznov UIC Z (10-20 kusov) 2. triedy do rýchlosti až 200km/h. Vozne budú poskytovať prilbižne rovnakú mieru komfortu ako vozne RIC160 ZSSK ale vzhľadom k prítomnosti EMg koľajnicových bŕzd zvýšia mieru brzdných percent na hodnotu umožňujúcu bezpečné zastavenie zo 160km/h na predpísanej dráhe. Vozne by mali byť do súprav radené v počte 1-3 kusy.

Dialkova doprava je v SR na relativne slusnej urovni, s ohladom na uroven velkej casti slovenskych cestujucich to netreba prehanat ... minule nejaky borci udrbali v jednom vozni vsetky laktove opierky, ale chytili ich a tak si to zaplatia ...

ZSSK v prvom rade potrebuje vozidla do regionalnej dopravy ... dvojosove vozidla nikdy neboli bohvieaky odvoz, stvorosove motorove vozne okrem Stadlerov su vsetky mimo sluzbu a prevadzkovat dvojvozovy osobak 1,4 MegaWattovou masinou s nie dvakrat ekonomickym a ani ekologickym motorom nie je tiez dvakrat vyhra ...

Ani na elektrifikovanych tratiach to nie je ruzove ... vozne Bdtmee (najmodernejsie vozidla v regionalnej preprave r.v. 1989-1992) maju tak nestastne rieseny interier, ze by potrebovali komplexnu rekonstrukciu (na "letecke" usporiadanie), inak neposkytuju velku mieru komfortu z dovodu absolutneho nedostatku miesta na nohy ...

Ale to by sa malo v dohladnej dobe riesit tendrom na poschodove supravy a tendrom lahke motorove jednotky 2.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Koksolam » 16. Nov 2006 20:52

Dakuje JoHnZ za podrobne a vycerpavajuce info. Inac pri tych akoze najnovsich voznoch pre regionalnu dopravu, vie sa ktory slusne povedane kreten navrhol to rozlozenie sedaciek?
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod aquila » 16. Nov 2006 21:18

v tomto fakt ma na hlave maslo prva dzurindova vlada. uz mohlo byt v "obehu" 35 regionalnych jednotiek a tiez by to kapanek inak vyzeralo ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 20. Nov 2006 11:24

aquila: Asi budem vyzerať ako večne nespokojný, ale ani tie Stadlery nie sú 2x výhra ... tvrdé sedačky a plné okná (nejde o výhľad, ale o to, že klíma je akurát na stanovišti rušňovodiča) ... v lete dojem z jazdy zhruba odpovedá škatuliam 81x ...

Koksolam:
Istý Ing. Guther Drehler ... bola to posledna "socialistická" dodávka rovnaké vozne možno nájsť v Poľsku, ČR, Rumunsku, NSR (tam už po mohutnej rekonštrukcii).

mmch. Tieto vozne maju zaujimavy "strategicky" podtext. Je ich mozne prestavat na pojazdne lazarety. Preto boli dodane do skoro celeho vychodneho bloku. To ze tak bolo uz po skonceni rezimu je navrub toho, ze objednavka bola podana este pred jeho ukoncenim a dodanie styroch stoviek kolajovych vozidiel (ČSR) nie je robota na pol roka.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 20. Nov 2006 12:47

2 johnz: co ja viem, beriem to z pohladu cestujuceho, kde 840 je dost super ;) aj ked stale to nema na 460/560, to su uzasne supravy.

narazal som ale na to, ze urcite by bolo lepsie mat aspon 35 dalsich jednotiek typu 840 a riesit teraz klimu, ako nemat tieto jednotky vobec.. to musis uznat ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 20. Nov 2006 16:44

Tos to mas recht ... mmch. 560 s precalunnenymi sedackami vyzera echt smakovo ... ziadne handry ako v IC voznoch, taka prijemna plst ... skoda ze to davaju len do hnacich vozidiel ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Koksolam » 20. Nov 2006 17:25

JoHnZ napísal:Tos to mas recht ... mmch. 560 s precalunnenymi sedackami vyzera echt smakovo ... ziadne handry ako v IC voznoch, taka prijemna plst ... skoda ze to davaju len do hnacich vozidiel ...


Co sa tyka tych handier v IC voznoch, uz sa s tym nieco robilo? Po niekolkytch rokoch vyzerali ako z blsaku. A vo vlaku som nejazdil od Kuvajtu napadeni, tka ma to zaujima . Alebo nemam radsej riskovat? :D
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod jano.z » 20. Nov 2006 17:57

Udajne na ne aplikovali nejaku technologiu na "regeneraciu" ... vysledok vyzera celkom solidne ... dokedy ... na poslednych seriach Beer je uz trocha iny material, vyzera to zatial lepsie ... ale dokedy budu slovenski cestujuci dobytkovia, tak to ine nebude ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Čumil » 20. Nov 2006 19:53

JoHnZ napísal:Koksolam:
Istý Ing. Guther Drehler ... bola to posledna "socialistická" dodávka rovnaké vozne možno nájsť v Poľsku, ČR, Rumunsku, NSR (tam už po mohutnej rekonštrukcii).


Neviem ci si dobre pamatam, mnoho tychto voznov - povodne vlastnictvo NDR - po zjednoteni nemci predali ako second hand, dost vela ich nakupili vtedy ceske drahy. U nas som ich zaregistroval trochu neskor.
Problem tam ale nie je len s nohami, ale celkove, ak tam maju sediet dvaja ludia vedla seba, rozhodne nesmu byt prilis dobre ziveni.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod jano.z » 20. Nov 2006 23:17

Čumil: Je to možné, až na toľko som to nesledoval, len si z jednej dovolenky v Nemecku pamätám, že som to v Drážďanoch videl a to bolo v 1998 roku ... ale ten predaj je možný, lebo v porovnaní s tm, čo mali ČSD sa mi to, čo majú ČD ako dosť nadstav ...

Ja tomu hovorím "štvormiestne poloddiely s kapacitou najviac 2 ľudia"...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 21. Nov 2006 11:48

tak a toto je podpora slabych juznych regionov ;)

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=5518
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Koksolam » 21. Nov 2006 11:51

JoHnZ napísal:Udajne na ne aplikovali nejaku technologiu na "regeneraciu" ... vysledok vyzera celkom solidne ... dokedy ... na poslednych seriach Beer je uz trocha iny material, vyzera to zatial lepsie ... ale dokedy budu slovenski cestujuci dobytkovia, tak to ine nebude ...


No ten dobytkoozny stav ma prave odradzuje od cestovania vlakom, len ma stve ze sa uplatnuje princip kolektivnej viny..beru nas ako vsetkych dobytok. Preto mozno ostali cestujucimi iba "dobytkovia" . A clovek nema chut stale cestovat prvou triedou, necitim sa byt ziaden burzuj aby som sa tak distancoval od ostatnych 8)
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 21. Nov 2006 12:10

Koksolam napísal:
JoHnZ napísal:Udajne na ne aplikovali nejaku technologiu na "regeneraciu" ... vysledok vyzera celkom solidne ... dokedy ... na poslednych seriach Beer je uz trocha iny material, vyzera to zatial lepsie ... ale dokedy budu slovenski cestujuci dobytkovia, tak to ine nebude ...


No ten dobytkoozny stav ma prave odradzuje od cestovania vlakom, len ma stve ze sa uplatnuje princip kolektivnej viny..beru nas ako vsetkych dobytok. Preto mozno ostali cestujucimi iba "dobytkovia" . A clovek nema chut stale cestovat prvou triedou, necitim sa byt ziaden burzuj aby som sa tak distancoval od ostatnych 8)


Na dlhé trasy sa to dá: BA-ZA-KE sa dajú nájsť dobré a pohodlné spoje. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 21. Nov 2006 20:13

Tak určite sú nimi vlaky IC, ktoré obsluhujú najkvalitnejšie IC vozne, podrobujú sa pravidleným kontrolám a opravám, a väčšinou v nich všetko funguje ako má ...

Rýchliky 600, 608 a 609, 604 a 605 sú takisto radené z týchto vozňov, ale stav občas troška pokrivkáva, avšak stále je to na vhej úrovni než 90% autobusárov ...

Mimo tejto relácie sa s nimi je možné stretnúť na už spomínanom Košičanovi, ďalej EC Slovenská strela (len do Decembra, následne budú vozne prevedené do rezervy, je ich málo na to aby ich niekam nasadili, max. možno budú nasadené do Viedne)

Kvalitnými súpravami, avšak neklimatizovaných vozňov UIC X majú aj R610 a 611, 602 a 603, takisto na ramene BA-Katowice R333 a 332. Od budúceho roka bude vlak R333 a 332 plne v réžií PKP, skrátený len do ZA a vozne od tohoto vlaku bude spolu s vozňami zo zrušených rýchlikov na južnom ťahu a trate do Prievidze (kde boli v snahe o zvýšenie komfortu taktiež nasadené) vystavaný nový pár vlakov R614/615 Ružín. Problém je akurát so súpravou 603, ktorá nocuje v BA v Rači a občas potom vyzerá všeliako ...

Toto sú vlaky, v ktorých podľa mňa nie je problém cestovať aj v druhej triede ... vozne majú oddiely so 6 miestami popr. veľkopriestorové oddiely 4+4. Občas však nemožno vylúčiť nejaký náhradný, či posilový vozeň B.

Na ďalších rýchlikoch jazdia už len viacmenej staré tridsaťročné vozne B, občas je možno naraziť na "prepadnutý" vozeň prvej triedy, poprípade vozne Bd, prerábané z Bc. Tieto vozne poskytujú priemernú kvalitu cestovania. Na rýchlikoch BA-ZA sa ďalej možno stretnúť s veľkopriestorovými vozňami Bdt, ktoré sa síce majú používať na regionálnu prepravu, vozne z posledných sérii však ponúkaným komfortom hravo prekonajú vozne B. Tieto vozne taktiež môžem len a len odporúčať.

P.S.: Tie "handry" som myslel len obrazne, vezie sa v tom výborne, ale tie prečalúnené lavice v 560 sú ešte lepšie ... a po tom, čo sa z môjho podnetu urobil "minikurz" ovládanie klimatizácie a vlakového kúrenia pre sprievodcov a vlakvedúcich, došlo k ďalšiemu zvýšeniu úrovne cestovania vo vlakoch. Nemalo by byť až tak často prekúrené, resp. zima ... občas však stav kúrenia nedovoľuje nejaké nastavenie, buď naplno alebo vôbec ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 21. Nov 2006 23:17

mozno sa za par (desiatok) rokov dockame aj takehoto niecoho :lol:

Obrázok
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 21. Nov 2006 23:32

aquila: Skôr sa dočkáme zrušenia poslednej železničnej trate ako tohoto ... nie je tu možnosť niekde zavesiť nejaký dokument? Rád by som tu obesil zoznam vlakov obmedzených a zrušených od roku 2007. Je to na zaplakanie.

Diaľková doprava na juhu stredného a východného Slovenska = odpočívaj v pokoji. Posilnená doprava v špičkách = zbohom.
Doprava v kľučových častiach, neobslúžiteľných autobusmi = nehrozí .

.. Ak ZSSK prežije rok 2007, prežije snáď všetko, lebo toto je už vrchol ... ak sme boli zhrození pri rušení 25 regionálnych tratí, tak vedzte, že proti tomuto dokumentu to bol len VEEEEEĽMI SLABÝ ODVAR ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod B; » 22. Nov 2006 09:14

Dokument:
posli Aquilovi mailom a da sa zavesit.
Alebo copy+paste
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod jano.z » 22. Nov 2006 10:54

Poslal som mailom, ... zajedno je to .xls a za druheje to dlhejak týždeň pred výplatou ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 23. Nov 2006 22:52

Zoznam zrusenych vlakov
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1513
naozaj krasne citanie :lol:

Ako to nakoniec dopadlo s buducorocnym rozpoctom? Podarilo sa Slotovi presadit viac penazi pre ZSSK, aby sa ziadne spoje nerusili?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 32 hostí.