Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 05. Jún 2018 11:17

Extra trať bude. Fakt si neviem predstaviť 230km/h na takej kľukatej trase ako je teraz na BA - ZA - KE.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 05. Jún 2018 11:45

[quote:1uyhejwl]Ružomberok-Bratislava je 260km 2h38minut IC po dostavbe PB a ZA-Varín to bude temer rovnake
Viedeň-Salzburg 252km čas 2h22minut Railjet [/quote:1uyhejwl]

Porovnal som IC a railjet na cca rovnako dlhej trase s tym, že na ich trase je o zastávku menej. A flix bus Wien-Sb prejde za 2:18.

Wien Hbf
Wien Meidling
St.Pölten Hbf
Linz Hbf
Salzburg Hbf

Bratislava hl.st.
Trnava
Trenčín
Žilina
Vrútky
Ružomberok
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 05. Jún 2018 12:36

su len 4 pary IC denne. otazka je ci sa to oplati kvoli R.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 05. Jún 2018 12:51

Najrozumnejsie riesenie by bolo stavat novu VRT BA-NR-ZV-KE-PO (s odbockami na BB, PO, Trnavu, Trencin) spolu so sirokorozchodnou UA-KE-BA. Tak by sa dali usetrit znacne prostriedky, kedze by sa stavali dve veci naraz. No a na tie 4 zastavky by sa priamo spojilo cca 1milion ludi poriadnou rychlostou, co rozdrobene povazske mestecka nikdy neumoznia.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Vlados » 05. Jún 2018 14:26

VRT je hlúposť, nikdy by na seba nezarobila, ani keby bola jednokoľajová. Trať by bola použiteľná len ak by bola celá, výstavba na etapy nedáva zmysel. Uvedené odbočky by len zvyšíli náklady a ani tak by nedokázali napojiť všetky existujúce so štandardným rozchodom. Ak k tomu pridáme našu pomalosť, tak do dokončenia trate by sa na začiatku trate koľajnice odparili. A spojeniu miliona ľudí. Denne by cestovalo toľko ľudí, že by dokázali zaplatiť aspon prevádzkové náklady a investície do súprav?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 05. Jún 2018 14:44

VRT netreba jedine, BA-BP-KE. Rakusko Svajciarsko Slovensko tak 160-200 max 230.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod courier » 06. Jún 2018 07:34

Cisto hypoteticky keby bola v horizonte 10 rokov VRT v smere BA-NR-ZV-KE-PO listok by stal cca 80Eur KE-BA, kolko ludi by cestovalo na tejto trase ? Mozno by zaplnili par vagonov denne. ZSR keby nakupilo lepsie vagony na IC vlaky a pohla sa rekonstrukcia LM-KE a klesla doba dojazdu IC po 4 hodiny, to uplne staci Slovensku na najblizsich 20 rokov. Snad mozno nejaku tu premiovu supravu pustit na nase trate ci uz Railjet ci Pendolinu, ked SNS nebude kecat tolko do dopravy. Esete keby postavili novu trat KE-PO vedla D1,ale to sa tu uz rozoberalo.
courier
diskutujúci
 
Príspevky: 69
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 14:35

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 06. Jún 2018 08:22

Cisto hypoteticky keby bola v horizonte 10 rokov VRT v smere BA-NR-ZV-KE-PO listok by stal cca 80Eur KE-BA, kolko ludi by cestovalo na tejto trase ?


Uživila by sa železnica Viedeň -Ba- Budapešť na max 300km/h. Maximálne- Miškovec- Košice- Užhorod.

Cez Slovensko nemá zmysel žiadna VRT ka. https://www.youtube.com/watch?v=aFkYQCKOVa4

Jedine by som urobil na 200km/h LM-KE a zmysel by mal bypass na 200km/h BA,TT,NR, LV,ZV,BB,RK. Lebo pre nás by malo význam konkurovať trati na videu hore práve najkratším prepojením Krakow- Budapešť cez BB. Ak by tam bola trať len na 120km/h tak Krakow-Budapest by trvalo 4 hodiny. K tomu Poliaci plánujú Poľský mega airport pri Varsave, ktorý by podporil práve severojužné spojenia. Krakow Warsawa ma trať na 200km/h a teraz sa stavia upgrade na 160-200 Belehrad- Budapešť. A my si vlaky, ktoré by mohli chodiť cez Tatry púšťame oklukou cez Brno.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pohodak » 06. Jún 2018 08:33

- 200km/h na BA-RK cez BB :lol: tebe tu s tymi donovalmi uz vazne sibe :roll: a vysmarit take peniaze kvoli najkratsiemu spojeniu miest ako krakow a budapest, to uz je ozaj riadne odtrhnute od reality (a stale neviem ako sa chces dostat z RK do krakowa po trati na 120km/h)
- VIE-BUD na 300km/h nema zmysel tahat obchadzkou cez BA
- 200km/h na LM-KE je ekonomicka samovrazda, aj 160 je tam vela, uz sa to tu rozoberalo x krat, nerozumiem preco zas mas potrebu mlatit prazdnu slamu
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 06. Jún 2018 08:45

- 200km/h na BA-RK cez BB :lol: tebe tu s tymi donovalmi uz vazne sibe :roll: a vysmarit take peniaze kvoli najkratsiemu spojeniu miest ako krakow a budapest, to uz je ozaj riadne odtrhnute od reality (a stale neviem ako sa chces dostat z RK do krakowa po trati na 120km/h)


Nenapísal som, že to musí ísť nutne cez Donovaly. Ak som myslel 120km/h priemer mohlo by to ísť aj okľukou cez Štubňu. Dôležité je dopojiť Zakopane na našu hlavnú trať ako píšeš a to je zásadné. Z MT sa dá do Budapešti dostať. Šikovný dopravca ako regiojet by si motorák našiel...

36261

Poliaci riešia upgrade
36241
Toto som naskicoval pôvodné riešenie RK-DK nanovo..., kvôli tunelom sa to nepostavilo. A potiahli to do kralovian...

200km/h na LM-KE je ekonomicka samovrazda, aj 160 je tam vela, uz sa to tu rozoberalo x krat, nerozumiem preco zas mas potrebu mlatit prazdnu slamu


Napr. LM-PP Oblúky sú navrhnuté na 200km/h, Reming počítal so zvýšením zo 160km/h + 30% .
Naposledy upravil Lorenc dňa 06. Jún 2018 08:52, celkovo upravené 1 krát.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pohodak » 06. Jún 2018 08:51

- dopojit zakopane na nasu hlavnu trat nie je momentalne vobec dolezite
- uvedomujes si ze PP-KE je 2x vacsia vzdialenost ako LM-PP, ze obluky nie su vsetko a ze na LM-PP mas na 2/3 useku jednoduchy teren co napr. medzi krompachmi a kosicami nemas ani omylom?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 06. Jún 2018 09:28

Na VRT Viedeň - BA - Budapešť nemusíme minúť ani cent. Stačilo by ,keby sa na Slovensku pohlo s projektom Transeuropskej železničnej magistrály...
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 06. Jún 2018 09:58

Co sa tyka Polska, tak snivat o priamom prepojeni Krakow-Budapest je fakt zbytocne. Co je realne je, ze poliaci vyrazne zlepsia/skratia trat po Muszynu, a my by sme teda mali riesit poriadne spojenie v smeroch KE-PO-Krakov a PP-Krakov.
No a k VRT, este stale je otazka, ze preco Slovensko nebojuje o to, aby Budapest-Ukrajina slo cez Miskolc&Kosice, nie obchadzkou cez Debrecin.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pa3ck » 06. Jún 2018 13:27

DrX, máš niekde trasu maďarskej VRT?
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod KN.SK » 06. Jún 2018 14:01

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bf/High_Speed_Railroad_Map_of_Europe.svg ako od BP ide terajšia trať najprv na JV (Szolnok), potom na VSV (Debrecín), následne na S (Nyíregyháza) a nakoniec na SV (UA).
Za Szolnokom a pred Debrecínom sú vetvy na Rumunsko. Obchádza Miškovec a tým (zatiaľ) padá "východné" napojenie Slovenska (KE), jedine cez UA.
Pozri i https://www.google.sk/maps/dir/Budape%C5%A1%C5%A5/48.371515,22.1457647/@47.9014596,21.1033201,8z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!1m0!3e3 (modrá vetva).
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 06. Jún 2018 14:19

Tu je (pokial viem) aktualna mapa TEN-T zeleznic (strana 2):
https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... -pl-sk.pdf

Je vidiet, ze pre madarov je rovnako dolezita trat BP-Miskolc-Nyiregyhaza ako BP-Szolnok-Debrecen. Ale, aby mali viac VRT na svojom uzemi, pretlacili VRT na Szolnok a dalej na Debrecin a UA. Pritom, ak by stavali jednu BP-Szolnok-Szeged-RO a druhu BP-Misckolc-KE-UA, tak by potrebovali rovnaku dlzku VRT, obsluzili by dalsiu krajinu a vyrazne viac obyvatelov (lebo Miskolc+Kosice je aspon 2x viac nez Debrecin a Nyregyhaza). Ale holt na Slovensku to urcite nikto nemal ani v pate.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 06. Jún 2018 14:43

To je na východňaroch a argumentácii ak tam dôjde BMW a postavia tam ten terminál TTT maju silné argumenty. Len kto to presadí. V úpn Ksk to je.
Pre Slovensko nemá význam iná VRT. BA-ZA- Katowice je tak blízko ferdinandky, že som to v Europe nevidel nikde. Dobre, že sa to maže.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 06. Jún 2018 15:16

(lebo Miskolc+Kosice je aspon 2x viac nez Debrecin a Nyregyhaza).


az taky rozdiel tam nie je. KE 240t., DEB 203t. MIS 160t, NYI 120t. kedze vsak UA nie je v EU a ROM ano tak tam asi ide o napojenie rumunska.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 06. Jún 2018 15:39

Rumunsko bude napojene zo Szolnoku na juh cez Szeged a Nadlac. Tato vetva ide len na ukrajinu, a z DEB ani NYI na Rumunsko uz nic nepovedie. Cize kludne by to malo ist an Slovensko (ktore je v EU!!!!), co by praveze napojilo Slovensko na VRT siet (ktora ho asi ako jedinu krajinu EU podla aktualnych planov bude uplne obchadzat...)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 06. Jún 2018 15:46

hej, minule odstrihli Bratislavu. Už aj Košice. Ešte dakedy bolo takéto halo o plánovanej trase Paríž- Bratislava. https://spectator.sme.sk/c/20001958/tgv ... vakia.html. Ale nič to bude Hyperloop.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod richie » 07. Jún 2018 13:04

DrX napísal:Najrozumnejsie riesenie by bolo stavat novu VRT BA-NR-ZV-KE-PO (s odbockami na BB, PO, Trnavu, Trencin) spolu so sirokorozchodnou UA-KE-BA. Tak by sa dali usetrit znacne prostriedky, kedze by sa stavali dve veci naraz. No a na tie 4 zastavky by sa priamo spojilo cca 1milion ludi poriadnou rychlostou, co rozdrobene povazske mestecka nikdy neumoznia.


ad VRT) VRT BA-NR-ZV-KE-PO sa mne osobne velmi paci, ale je to podla mna nezmysel - teda iba ak by sa niekomu podarilo presadit zazrak VRT: VIE - BA - ZV- KE - UA (samozrejme aj s financovanim)
na trase BA-NR-ZV-KE-PO budem stastny aj za normalnu trat 160km/h ( a pripadne zaokruhovat koridor cez sever)

ad sirokorozchodna) tahat ju dalej nez je (teda po KE) podla mna nie je vhodne - tu treba len spravit v KE TTT a ozivit prekladisko v Ciernej ( tam to prekladat na normalny rozchod) a v KE prekladat na cestnu dopravu (R2/R4/M30/D1) a zapojit letisko (TTT) - inak nam cely potencionalny biznis (a pracu prenasich ludi) zoberie Madarsko v Zahony (alebo po predlzeni do BA to spravi Vieden aj s TTT)
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 11. Jún 2018 12:15

Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod courier » 13. Jún 2018 12:24

Mokre sny Pellegriniho a Orbana o VRT Varsava - BA - Budapest.

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... n=mostread
courier
diskutujúci
 
Príspevky: 69
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 14:35

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 13. Jún 2018 12:50

Prečo ak celá trať pôjde Varsava, Ostrava, Brno, Bratislava, Budapešť tak my nemusíme takmer nič stavať. Pár desiatok km na Brno.

Ale ako som tu písal. Naviazať na projekt Krakow-Zakopane. Zakopane spojiť s našou traťou aj 90-120km/h. A do BB cez Vrútky a ďalej na Krupinu a vlak Krakow- Budapešť to urobí za 5 hodín. Do Varšavy to trvá 2+ hodiny, a som aj na 7 hodinách z Warsawy do Budapešti. A nemusím stavať žiadnu VRT za 10mld eur.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod courier » 13. Jún 2018 12:53

Ibaze VRT trat Varsava - Ostrava - Brno - Bratislava nie je v plane...
courier
diskutujúci
 
Príspevky: 69
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 14:35

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Pepi a 9 hostí.