Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Milos » 15. Feb 2007 21:02

Rovnaké ceny v osobných vlakoch aj rýchlikoch začnú platiť na Slovensku od marca. Cestujúci do 26 rokov budú môcť cestovať po tratiach ŽSR na polovičné lístky. :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6091
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2007 12:33

Milos napísal:Rovnaké ceny v osobných vlakoch aj rýchlikoch začnú platiť na Slovensku od marca. Cestujúci do 26 rokov budú môcť cestovať po tratiach ŽSR na polovičné lístky. :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6091


Konečne sa stanú železnice normálnymi a rýchlikový príplatok sa zruší. :P

Osobne ma tiež potešilo, že sa nerušia regionálne trate, ale ja by som ich presunul VÚC, aby si ich zladili s autobusmi. Alebo si ich nezladia a nedával by som dotácie na autobusy tam, kde jazdia vlaky. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 20. Feb 2007 14:46

inak je to docela "bordel", ze sa najprv zrusi, potom nezrusi. absolutny chaos, tolko typicky pre ficka ... systemom dobry a zly politik. fico sa hraje na zachrancu :lol:

inak malo sa to uz davno riesit ze vlaky mozu mat pod palcom regiony a aj na rychliky by mohli ist sukromne spolocnosti.

v cechach sa to osvedcilo a prinasa to vyrazneho zlepsenia pohodlia pre cestujucich a to robia CD & politici dost velke obstukcie sukromnikom ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2007 19:37

aquila napísal:inak je to docela "bordel", ze sa najprv zrusi, potom nezrusi. absolutny chaos, tolko typicky pre ficka ... systemom dobry a zly politik. fico sa hraje na zachrancu :lol:


Ja som dokonca presvedčený o tom, že toto je vopred naplánované a celé už od začiatku. MDPT to vypustí: musí sa šetriť. Železnice to zopakujú. Určia sa spoje. Prejde to celými médiami, pretože doprava a akékoľvek škrtanie vždy hýbe národom. Potom prichádza náhla, rýchla zmena, tlačovka, kde tento krok neodsúhlasí sám premiér. Samozrejme, zase to prebehne všetkými médiami. No a dvakrát za sebou v priebehu pol roka, raz rýchliky, druhýkrát hlavne regionálne spoje a ešte mi tu nesedí jedna vec: Vážny je nominant Smeru. To znamená, že keby to chcel spraviť teda min. druhýkrát, musel by to mať prejednané s premiérom ... keby to bol nominant SNS a príde Smer, že s tým nesúhlasí, pochopil by som, ale takto ... a Fico si to môže dnes dovoliť, má z čoho a okrem iného: aj keď sa rušia rýchlikové príplatky a je širšia paleta zliav, tak celkovo idú tie hlavno-prepravovacie vlakové súpravy s cenami nahore.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 21. Feb 2007 01:39

Bordel robil jedine a jedine ÚRŽD, ktorý vymýšľal blbosti. Fica, Vážneho ani nikoho iného za tým nehľadajte. Jak počítam, tak počítam, nový cenník nepriniesol len zlacnenie ale aj zdraženie. Najmä na východnom slovensku sú relácie, kde sa Os. vlakom cestuje viac ako 40km (a rýchlik nejde). Tam dôjde k zdraženiu, niekde až na cenu súčasného rýchlika.

Inak v cenníku vznikne jedna zaujímavá "diera" (ona tam uť bola, ale teraz to bude okatejšie). Keď pán prídu v Žiline k pokladni a zahlásia "dajú mi lístok do Považskej Bystrice, z Považskej Bystrice do Trenčianskej Teplej, z Trenčianskej Teplej do Leopoldova, z Leopoldova do Cífera a z Cífera na hlavnú stanicu", vyjdú ich cesta o 25,- menej ako keby si pýtali priamo ZA-BA ...

Ale pre cestujúcu verejnosť to určite bude znamenať prínos. Najmä na trati Zvolen - Šurany, kde jazdí viac rýchlikov ako osobných vlakov ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2007 11:35

Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Čavo » 22. Feb 2007 12:59

Dialniciar napísal:Nový rušeň vyštartoval! :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6169


Doplnil som do MT aj článok z vlaky.net o tomto určite zaujímavom dvojdielnom motorovom vlaku. Je tam i obrázok a i zasvätená diskusia železničných nadšencov.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod jano.z » 22. Feb 2007 18:34

813 alias "Regina" (anketu na vlaky.net sice vyhralo "bageta", ale zialbohu ...) rozhodne nemozno povazovat za novy rusen. Vznikol sice prestavbou privesnych voznov a teda je mozne povazovat ho za "novy" prirastok, vznikol vsak na baze starej CS. koncepcie vozna pre lokalne trate s dobou jazdy do 20 minut, z ktoreho sa len vinou problemov soc. strojarstva s dieselovymi motormi do 500kW stalo to co vidime teraz.

Stroj si zachovava vsetky nevyhody platformy z ktorej vychdaza, t.j. dvojosovy pojazdt (pochopite az sa odveziete), nedostatocnu vetratelnos (klimaagregaty su len na stanovistiach rusnovodica), nastupne priestory (ceska regionova ma aspon nizkopodlaznu cast) a nedostatocnu narazovu tuhost ciel (skuste si s tym vpalit do TIRaku ... povodne to malo vyrovnavat vykony 5047 do rakuska, ale OBB to nezobrali, pac to nevyhovuje snad ziadnym normam, mozno leda emisnym, motor MAN to isti) ...

Oproti povodnym radam 810, 811 a 812 ponuka dalej mensiu kapacitu (jedna dvojica ma rovnaku kapacitu /resp. len mierne vacsiu/ ako solo vozen starsieho data), co vsak nemusi byt na skodu, kedze starsi interier pripominal viacmenej sardinkaren, kde bolo na tom kusku natlacene 3+2 (na priestore este mensom ako 2+2 na klasickych voznoch). Predsalen projekt pocital ze sa v tom bude cestovat do 20min, nie 2 hodiny ako sa to robi bezne teraz.

Ale hlavne,ze stare stvornapravove motorove vozne rok po generalke zrusili ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 27. Feb 2007 11:29

Mzdy v ZSSK Slovensko sa zvýšia minimálne o 5 % :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6252

Priemerná mesačná mzda v ZSSK Slovensko by mala dosiahnuť v tomto roku výšku 22 245 Sk. V období od začiatku roku 2006 do konca júna minulého roku vykázala ZSSK Slovensko stratu 263 mil. Sk. Evidenčný počet zamestnancov ZSSK Slovensko predstavoval k 30. júnu minulého roka 4 856 osôb.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 28. Feb 2007 13:02

aquila: Aká je konkurencia na ČD? Tých pár tratí na Severovýchode čiech a na Šumpersku (ale tam tie prenajaté 810 určite zvýšenie komfortu nepriniesli ...) aké firmy konkurujú ČD? Railtrans s vyslužilými dederónskymi motorákmi horšími od 810? Viamont s tými 3 RegioSprintermi čo viac stoja než jazdia? 99% osobnej dopravy obstarávajú stále len a len ČD so svojím "vozovým parkom", ktorého veľkú časť máme možnosť dôverne poznať aj u nás ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 28. Feb 2007 14:33

len sam vies, ze CD mala s CSSD kusok ine vztahy a kde sa dalo, tam hadzali sukromnikom polena pod nohy ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 01. Mar 2007 01:02

Fico ustúpil, vlaky sa zrušia :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6290

Minister dopravy mu vysvetlil, že nejde o politiku, ale efektívnosť. Mínus vlaky, mínus strata. Študenti všade za polovicu. Konkrétne: Viac vlakov za prázdninami, Ktoré vlaky končia v nedeľu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Milos » 02. Mar 2007 03:16

1.3.2007 13:01 :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6316


...a o pár hodín nato :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6314


Som zvedavý, kto nakoniec komu ustúpi..
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod jano.z » 02. Mar 2007 15:32

aquila: Ale o konkurencii tu hovoris TY!!! Nezda sa ti, ze si nejak odporujes?

Milos: Cestovny poriadok je znamy v den ked ho vylepia na stanicu. Hodinu predtym nie je nikto schopny povedat ako to vlastne bude, a o kazdom tvrdeni "bude to takto" sa da pochybovat ... tak to na nasich zelezniciach chodi.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 11. Mar 2007 20:42

jano.z napísal:Milos: Cestovny poriadok je znamy v den ked ho vylepia na stanicu. Hodinu predtym nie je nikto schopny povedat ako to vlastne bude, a o kazdom tvrdeni "bude to takto" sa da pochybovat ... tak to na nasich zelezniciach chodi.


Najhoršie je, ak na informačnej tabuli na stanici je napísaná jasne istá koľaj a je tam zobrazená 20 minút a potom 1 minútu pred práchodom vlaku sa to zmení na inú koľaj. To sa za prvé nedá niekedy ani prečíťať, lebo človek už ani nie je pri tej tabuli, keď sa to hlási, človek nemusí vždy všetko jasne a zreteľne počuť a žiaľ, keď si uvedomí situáciu, vlak zrovna odchádza a na väčšej stanici, kde je tých koľají viac ako 4, je aj problém to stihnúť prejsť, nehovoriac o tom, keď má človek batožinu a keď je ten človek starší. Potom sa ide posťažovať kompetentným, ktorí na neho len pozerajú, že dedko sa pomýlil, ale potom im dôjde, že asi naozaj nie, lebo sa tu stretne 20 cestujúcich.

Zažil som. Výsledok: vrátené cestovné, čakanie na ďalší vlak a ten zadarmo do požasovaného cieľa. :idea: Ale to správanie sa, že keď je jeden-dvaja cestujúci, tak svätosvete sa všetci kompetentní správajú, že "to nie je možné". :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 11. Mar 2007 23:04

Dialniciar: No to by bolo potom nekoho dost zavazne porusenie predpisov, lebo kolaj sa ma informacnym systemom oznamovat az v momente predania vlaku a pokial mozno az po postaveni vlakovej cesty na toto nastupiste ... nastupiste sa smie aj skor, ale musi byt zaistene, ze nan urcite pride a uz sa nesmie zmenit. Plati pravidlo 5 minut, ze kolaj sa oznamuje do 5 minut pred prichodom a od oznamenia by sa nemala menit.

Su sice stanice (namatkovo Brno hl.n., Hranice na Morave) kde sa vyhlasuju nastupistia dopredu, ale potom su velmi prisne podmienky na ich zmenu a nesmie sa tak stat neskor ako 10 minut pred prichodom / pristavenim supravy k nastupistu.

Samozrejme, prevadzka je svina a veci sa behom par sekund dokazu zvrtnut takym smerom, ze to moze byt nutne ale opat plati to o tych 5 minutach, mal by byt na prislusnu dobu pozdrzany odchod a viackrat to dane do rozhlasu, kazdopadne by to mal byt uz krajny mimoriadny stav a nemalo by k nemu dochadzat casto.

Ak sa tak stane bez zjavnej priciny, treba nahlasit kedy sa tak stalo, kde sa tak stalo a vec sa vacsinou presetri a spravia sa opatrenia na to aby sa to neopakovalo (zmena predpisov, uprava technickych prostriedkov, poucenie personalu, ...).
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod ELZ » 12. Mar 2007 10:22

jano.z napísal:Dialniciar: No to by bolo potom nekoho dost zavazne porusenie predpisov, lebo kolaj sa ma informacnym systemom oznamovat az v momente predania vlaku a pokial mozno az po postaveni vlakovej cesty na toto nastupiste ... nastupiste sa smie aj skor, ale musi byt zaistene, ze nan urcite pride a uz sa nesmie zmenit. Plati pravidlo 5 minut, ze kolaj sa oznamuje do 5 minut pred prichodom a od oznamenia by sa nemala menit.

Su sice stanice (namatkovo Brno hl.n., Hranice na Morave) kde sa vyhlasuju nastupistia dopredu, ale potom su velmi prisne podmienky na ich zmenu a nesmie sa tak stat neskor ako 10 minut pred prichodom / pristavenim supravy k nastupistu.

Samozrejme, prevadzka je svina a veci sa behom par sekund dokazu zvrtnut takym smerom, ze to moze byt nutne ale opat plati to o tych 5 minutach, mal by byt na prislusnu dobu pozdrzany odchod a viackrat to dane do rozhlasu, kazdopadne by to mal byt uz krajny mimoriadny stav a nemalo by k nemu dochadzat casto.

Ak sa tak stane bez zjavnej priciny, treba nahlasit kedy sa tak stalo, kde sa tak stalo a vec sa vacsinou presetri a spravia sa opatrenia na to aby sa to neopakovalo (zmena predpisov, uprava technickych prostriedkov, poucenie personalu, ...).


Podobna situacia sa stala aj parkrat v Bratislave. Nieco bolo na tabuli a potom rozhlas oznamoval zmenu. Ale ked je niekto nepocujuci resp. zahranicny navstevnik ...
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod jano.z » 13. Mar 2007 17:06

ELZ: To ze sa to parkrat stalo nie je smerodajne. Ide o to, za akych okolnosti sa to stalo, co tomu predchadzalo. Na hlavnej stanici je myslim dokonca uplne prva najstarsia verzia Pragotronu, kde sa po vyveseni nic neda zmenit okrem meskania. Takze ak sa nieco aj zvrtlo tak, ze o tom este vedeli skor, tiez to nemohli otocit. Az budu namontovane panely ELEN aj vovnutri, uz to pojde.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 11:54

Rýchlik Galileo bude dočasne končiť v Děčíne :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6487
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 11:55

jano.z napísal:ELZ: To ze sa to parkrat stalo nie je smerodajne. Ide o to, za akych okolnosti sa to stalo, co tomu predchadzalo. Na hlavnej stanici je myslim dokonca uplne prva najstarsia verzia Pragotronu, kde sa po vyveseni nic neda zmenit okrem meskania. Takze ak sa nieco aj zvrtlo tak, ze o tom este vedeli skor, tiez to nemohli otocit. Az budu namontovane panely ELEN aj vovnutri, uz to pojde.


Ono ale ide o to, aby sa to odstránilo, lebo BA a Kúty dosť dominujú. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 14. Mar 2007 19:42

Dialniciar: Casom sa to urcite odstrani, viem ze v Kutoch sa s informacnym systemom riesili nejake veci, su tam problemy, uvidime ako sa ich podari odstranit. V BA je predcasne cokolvek hovorit, je tam rozrobena rekonstrukcia informacneho systemu, posudzovat budeme moct az sa dokonci ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 19:49

jano.z napísal:Dialniciar: Casom sa to urcite odstrani, viem ze v Kutoch sa s informacnym systemom riesili nejake veci, su tam problemy, uvidime ako sa ich podari odstranit. V BA je predcasne cokolvek hovorit, je tam rozrobena rekonstrukcia informacneho systemu, posudzovat budeme moct az sa dokonci ...


Inak Kúty sú celkovo taká divná stanica. Beriem, že má obrovský význam v železničnej doprave, aj stanica je opravená, celkom vynovená a udržiavaná v poriadku, aj vymenili ten staručký rozhlas, ktorému asi fakt rozumeli len železničiari a čo sa mi ešte páči je, že nasadili pár hliadok železničnej polície a podarilo sa im úplne vyhnať rôzne skupinky ľudí, ktoré predávali vyšívané handre (a pritom kradli), ktoré obťažovali slušných ľudí, ale vlakom nemienili cestovať (inak to je časť Kútov plná našich spoluobčanov) a to sa mi fakt páči, že spravili poriadok aj s opilcami.

Ale čo mi vadí, sú tieto informačné tabule a napríklad bufet priamo na stanici, že je v takom stave, v akom je. Tam sa nikto domáci nenaje, všetci vedia, prečo a ľutujem takého Nemca ... pričom tu by sa bufet na úrovni uživil bez problémov si myslím. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 14. Mar 2007 20:54

Kúty boli myslím prvou stanicou na svete (pekne to znie) kde sa systém INISS a panely ELEN použili. Nehovoriac o tom, že je to asi jediná stanica, kde to bolo použité v prostredí centrálnych tabúľ a jazykových nástupíšť. Preto sú s tým určité probémy ... sťažnosť na bufet treba adresovať na zodpovedné miesta do Bratislavy, keď sa zbehne dosť podaní, možno sa s tým aj niečo podarí spraviť ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 21:03

jano.z napísal:Kúty boli myslím prvou stanicou na svete (pekne to znie) kde sa systém INISS a panely ELEN použili. Nehovoriac o tom, že je to asi jediná stanica, kde to bolo použité v prostredí centrálnych tabúľ a jazykových nástupíšť. Preto sú s tým určité probémy ... sťažnosť na bufet treba adresovať na zodpovedné miesta do Bratislavy, keď sa zbehne dosť podaní, možno sa s tým aj niečo podarí spraviť ...


Takže zvolám mesto a okolie a popíšeme 100 sťažností za 10 dní. Bude stačiť :?: (tam keby len hygiena prišla, tak to môžu zatvoriť)

No je to síce pekné, že to bola 1. stanica na svete, ale asi bude posledná na svete (význam: železničný uzol), kde to zmodernizujú. :x
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 15. Mar 2007 21:27

No oni to nezmodernizujú, len opravia. Je tam najmodernejší systém, aký sa u nás používa, ale holt to je jeho prototyp ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.

cron