Plánované (už schválené) investície do parku vozidiel od roku 201625 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) - projekt EÚ
• celkový objem: 160 miliónov eur
• predpokladané dodanie: 2020 – 2022 (
22 ks EJ je už v prevádzke)
• nasadzovanie: regionálna doprava (Žilinský a Trenčiansky kraj)
21 ks dieselmotorových jednotiek (ucelený vlak) - projekt EÚ
• celkový objem: 77 miliónov eur
• dodanie: 2019 – 2021 (
všetkých 21 ks DMJ je už v prevádzke)
• nasadzovanie: regionálna doprava (Banskobystrický, Žilinský a Trenčiansky kraj)
5 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) a 1 multifunkčný rušeň projekt EÚ + vlastné zdroje
• celkový objem: 38,8 milióna eur
• predpokladané dodanie: január 2021 – december 2021 –
všetky jednotky sú už na Slovensku, aktuálne prebieha ich schvaľovací proces a dokončuje sa infraštruktúra na ozubnicovej železnici• nasadzovanie: regionálna doprava (tatranské elektrické železnice a ozubnicová železnica), predpokladané nasadenie – september na adhéznej trati a október na ozubnicovej železnici
35 ks nových osobných vozňov série Ampz (7 ks) a série Bmpz (28 ks) - vlastné zdroje
• celkový objem: 66,8 milióna eur
• dodanie: 2018 – 2021 (
všetkých 35 ks nových vozňov je už v prevádzke)
• nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)
51 ks modernizovaných osobných vozňov série Bmz - vlastné zdroje
• celkový objem: 37,8 milióna eur
• predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (
48 ks modernizovaných vozňov je už v prevádzke)
• nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)
37 ks renovovaných diaľkových vozňov série Apeer (11 ks) a série Bpeer (26 ks) - vlastné zdroje
• celkový objem: 3,9 milióna eur
• dodanie: 2016 – 2020 (
všetkých 37 ks renovovaných vozňov je už v prevádzke)
• nasadzovanie: diaľková doprava (Budapešť – Košice; Ostrava – Žilina – Banská Bystrica; Praha – Žilina; Bratislava – Zvolen – Košice; Bratislava – Žilina – Košice)
35 ks modernizovaných osobných vozňov radu Bdt• celkový objem: 37,8 milióna eur
• predpokladaná oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Košice – Lipany – Plaveč)
• podpis zmluvy: 15. 1. 2021
• prvý dodaný vozeň: predpokladáme 12/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 9/202317 ks nových osobných vozňov (klimatizované vozne druhej triedy s možnosťou prepravy bicyklov pre regionálnu dopravu)
• celkový objem 32,98 milióna eur
• predpokladaná oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Košice – Lipany – Plaveč)
• podpis zmluvy: 15. 1. 2021, dodatok č. 1 zverejnený 26. 2. 2021
• predpokladané dodanie prvých vozňov: 8/2022
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 9/202315 ks modernizovaných elektrických jednotiek 425 –
ukončený proces VO vydaným Rozhodnutím zo strany ÚVO, v ktorom bolo konštatované, že nedošlo k porušeniu zákona o VO, aktuálne prebiehajú procesy pred podpisom Zmluvy o dielo s dodávateľom• celkový objem 3,495 milióna eur
• oblasť nasadenia: Vysoké Tatry
• podpis zmluvy: 10/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/202315 ks dieselmotorových jednotiek (Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 6. časť) –
súťaž je vo fáze predkladania ponúk. Po ukončení lehoty na predkladanie ponúk bude dokumentácia z procesu VO predložená na výkon kontroly zo strany ÚVO. Zároveň tak v súčasnosti prebieha aktualizácia štúdie uskutočniteľnosti a CBA analýzy na základe pripomienok zo strany ÚHP• predpokladaná hodnota zákazky: 67 250 000 eur
• predpokladaná oblasť nasadenia: Žilinský kraj (Kysuce – Čadca, Žilina, Rajec) aj Prešovský kraj
• predpokladaný podpis zmluvy: 10/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/20239 ks elektrických jednotiek –
ukončená kontrola dokumentácie VO na ÚVO• hodnota zákazky: 76 281 300 eur
• oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Lipany – Plaveč, Košice – Michaľany – Trebišov, resp. po elektrifikácii až po Humenné, Košice – Michaľany – Čierna nad Tisou)
• podpis zmluvy: 9/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/20234 ks elektrických jednotiek pre regionálnu dopravu (Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 7. časť) –
aktuálne prebieha predkladanie ponúk, následne sa bude predkladať dokumentácia z procesu VO na výkon kontroly na ÚVO.• predpokladaná hodnota zákazky: 76 955 000 eur
• predpokladaná oblasť nasadenia: Nové Zámky, Bratislava, Žilina
• predpokladaný podpis zmluvy: 10/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 10/202330 ks modernizovaných osobných vozňov Bdtmee (Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 8. časť) –
prebieha kontrola dokumentácie VO na ÚVO• predpokladaná hodnota zákazky: 32 400 400 eur
• predpokladaná oblasť nasadenia: Zvolen – Košice, Brezno (južná trasa)
• predpokladaný podpis zmluvy: 10/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023Po Vrútkach vzniknú v Nových Zámkoch, Zvolene a Humennom tiež nové strediská technicko-hygienickej údržby (THÚ), ktoré zvýšia kvalitu vykonávania čistenia, údržby, technických kontrol a menších opráv vlakových súprav.
THÚ Nové ZámkyPredpokladané náklady na výstavbu strediska THÚ v Nových Zámkoch sú 41,812 mil. € bez DPH. Hlavnú časť pokryjú prostriedky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov ZSSK, konkrétne:
• Európsky fond regionálneho rozvoja: 29,683 mil. €,
• ŠR SR: 5,238 mil. €,
• ZSSK: 6,891 mil. €.
Začiatok výstavby bol v septembri 2021 a jej trvanie odhadujeme na 20 mesiacov.THÚ ZvolenPredpokladané náklady na výstavbu strediska THÚ vo Zvolene sú 33,992 mil. € bez DPH. Hlavnú časť pokryjú prostriedky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov ZSSK, konkrétne:
• Európsky fond regionálneho rozvoja: 24,197 mi. €,
• ŠR SR: 4,270 mil. €,
• ZSSK: 5,525 mil. €.
Začiatok výstavby bol v septembri 2021 a jej trvanie odhadujeme na 20 mesiacov.THÚ HumennéPredpokladané náklady na výstavbu strediska THÚ v Humennom sú 29,969 mil. € bez DPH. Hlavnú časť pokryjú prostriedky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov ZSSK, konkrétne:
• Európsky fond regionálneho rozvoja: 20,160 mil. €,
• ŠR SR: 3,558 mil. €,
• ZSSK: 6,251 mil. €.
Začiatok výstavby bol v septembri 2021 a jej trvanie odhadujeme na 20 mesiacov.Zdroj:
https://www.facebook.com/ZSSK.sk/posts/ ... 4968143440