Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Adaios » 23. Jan 2006 17:46

Zakladam tuto temu, pretoze nie je dovod aby tu takato tema nebola a vseobecna tema je skor na nieco ine.

A teda konkretne k osobnej zeleznicnej doprave v SR:

Až 44 % osobných vozňov ZSSK Slovensko má viac ako 30 rokov

Klasické sedadlové vozne pre osobnú železničnú dopravu na Slovensku sa nakúpili naposledy v roku 1991. :arrow:

viewtopic.php?t=2644

...

Takze jednoducho je tu proces starnutia - a ten celkovy podiel sa bude len zvysovat. :roll:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod B; » 23. Jan 2006 18:04

No problem, urcite aj 44% uzivatelov tu ma viac ako 30rokov :lol:
Moj osobny dojem - necestujem casto, je to silne subjektivne - je zlepsovanie kvality osobnej vlakovej dopravy.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod jano.z » 23. Jan 2006 18:05

My nekupujeme vozidla, my ich rekonstruujeme. "Socialisticke" voznove a lokomotivne skrine (vyjma rady 240) ci ramy (vyjma motorovych voznov) vydrzia aj 100 rokov. Su to velmi robustne a kvalitne konstrukcie, ktore sa ani pri zrazke len tak neposkodia. Teda modernizacia s podstatne mensimi nakladmi dokaze v podstate na dobu urcitu nahradit nove vozidlo. Potom sa uz nejake kupit bude muset, ale taky to stav nenastane ani o 5 ani o 10 rokov. Tolko k technickej podstate veci.

Ale teraz inak. Toto ti nenapise nikto oficialne. Ale vsimni si ako dopadaju vsetky verejne obstaravania v poslednej dobe. Skandal a tender sa musi zrusit. Kym sa toto neumierni, ZSSK asi nekupi jedine nove vozidlo, lebo aj tak by sme sa k nemu nedostali, lebo len by si z toho niekto urobil politicku agendu, novinari senzaciu a spolocnost by z toho nic nemala (sice by mozno z ministerstva konecne vypadol Prok**otovic ale cert vie ci by nezohnali aj vacsieho blba). V spolupraci so ZOS Vrutky, ZOS Zvolen a ZOS Trnava sa preto snazime projektovat rekonstrukcie tak aby boli co najlepsie pre cestujucich a zaroven sme neprekrocili limity a objemy financii aby sme museli vyhlasovat verejnu sutaz ... Takto vedenie nevyhlasi asi ziadnu verejnu sutaz, az do doby kym sa neumierni klima. Do volieb nehrozi. Jedinu vyhodu mame v tom, ze v oblasti podpornych sluzieb nie je moc az co vyberat a s dolezitymi dodavatelmi zmluvy mame.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod B; » 23. Jan 2006 18:33

Rozumiem, aj tomu s tym certom :lol: :lol:
Ja som mal ale dojem, ze byvale rychlikove vozne - kupecka - neviem ako ich nazves ty (Bmee?) sa presuvaju na osobaky a teda nejake nove boli kupene - do IC.
Ale mohla to byt aj nahoda, nie som pravidelny cestujuci ZSR.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Adaios » 23. Jan 2006 18:41

JoHnZ,

tak potom si treba stanovit priority. Je priorita zlepsovat stav zeleznic alebo nie :?:

Mne je jasne ze aj trate vydrzia bez vacsich nakladov 50 rokov, podobne aj rusne/vagony, 50 rokov. Mozno aj viac. Mozno aj 60 rokov, ... jasne ze vydrzia aj ovela viac ale za akych podmienok :?:

Hnacie jednotky ... tiez nedostatky. :roll:

Takze tu priority nie su. Keby boli, tak tych verejnych obstaravani je ovela viac. To ze sledujem dost na to aby som videl kde je realita.

A priorita ani nie je vystavba novych trati.

Takze inak - priority su v modernizacnych pracach v ramci koridorov pre zvysenie rychlosti. Priorita = najst peniaze na dofinancovanie projektov z EU.

Inak je tu potom samozrejme hlavne financna podporna priorita = dotacie od statu pre studentov, dochodcov, pravidelnych cestujucich atd. a okrem toho je tu aj snaha riesit stare financne problemy - dlhy.

Nic ine nie je priorita. Znizit dlhy na zelezniciach je mozne jedine predajom zeleznic. Zeleznice su podobna oblast ako banky v pripade SR a nie len SR. Predaj v tychto oblastiach riesi nasledne aj tak len riesenie starych zavazkov a nie je to prave najlepsi vyhlad do buducnosti.

Osobnu dopravu zabezpecuje 5 000 pracovnikov. Je to malo - to viem aj sam. Ale na viac nie je dost penazi.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 23. Jan 2006 19:47

Zoberte si onen stary rychlikovy vozen s cervenymi ci zelenymi kozenkovymi lavicami ... a zoberte si vozen aky jazdi teraz na IC. Ten vozen, ktory teraz jazdi na IC bol este povedzme polrok ci rok dozadu prave onym starym voznom z "kozenkoveho kralovstva" ZSSK. A co z neho vo Vrutkach urobili... To sa da urobit v podstate so vsetkym co mame. Horsie uz je to s typmi vozidiel, ktore nemame ani teraz.

Priorita je samozrejme zlepsenie zeleznic. Ale mam taky dojem, ze to tlacenie na projekty z EU nie je prave najlepsim riesenim. V CR na to skaredo doplatili. A mam dojem, ze ideme tym istym smerom ... nehovoriac, ze pri regionalnych vozidlach nam EU da aj na vozidla, nielen na infrastrukturu.

Nove vozidla treba (nevravim, ze prave rychlikove vozne - ich kvalitu hodnotia kladne aj namlsani rakuski cestujuci, aj elektricke loko si vystacia po technickej stranke s drobnymi rekonstrukciami /ktore nikto nevidi ale robia sa/. Diesely by potrebovali vacsie investicie ), ale snaha zaplnit tu najvacsiu dieru, ktoru vo voznovom parku mame (lahke dieselektricke jednotky) dopadla jak dopadla ... Uvidime ako dopadne dalsi planovany tender (dla vseho 1-2Q 2006) - na vozidla do primestskej prepravy v okoli BA, ZA a KE.

B;:
Ano, niektore rychlikove vozne idu na osobaky, ale nie su to Bmee to su moc dobre vozne na to aby sme ich davali na osobne vlaky. Po prichode dalsich a dalsich modernizovanych voznov z Vrutok ich presuvame mimo hlavny tah ale stale na rychliky (konkretne na vlaky ER do Viedne, rychliky z BA do Prievidze a do KE (ale cez Zvolen). Su to voozne oznacene B popripade Bee. To iste ich ekvivalenty v 1. triede (len na zaciatku nemaju B ale A): Urcitu vynimku tvoria vozna Amee, ktore sa v podstate uz neodlisuju od voznov Bmee (a tak sa Amee ako 1. moze nasadzovat len tam, kde ako 2.trieda idu B) a preto su podla prichodov modernizovanych voznov Apeer a Aeer preznacovane na Bmee (teda na 2. triedu).
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 23. Jan 2006 20:35

ja v tomto napriklad suhlasim, reko vozne su podla aj na rozpocet ZSSK dobre riesenie, aj ked samozrejme tiez to nie je koser ;) ale je tam (podla mna) za poslednych par rokov vyrazny vzostup kvality, co sa ZSR tyka.

neni to sice este optimalne, ale dovolim si tvrdit, ze je to lepsie ako v CR. ale je zase fakt, ze by sa slovensku velmi velmi hodili napriklad jednokty typu 840 teda nove motoraky na stredne vzdialenosti ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 23. Jan 2006 21:04

Ja som inak v ramci osobnej dopravy vseobecne vo svete skor za toto:

1. Dotacie na rozne znevyhodnene kategorie ludi - studenti, dochodcovia, ludia so zdravotnymi problemamy atd.

2. Vystavba lokalnych zeleznicnych trati - je to uspora oproti autobusovym spojom z viacerych hladisk.

3. A az potom to ostatne ako modernizacia hlavnych koridorov a nakup lepsich (rychlejsich, luxusnych) vlakov. A aj tie koridory by som skor nechaval na zodpovednost na 50% aj pre nakladnu dopravu.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 08. Feb 2006 15:04

1. To sa robi aj teraz ...

2. Kedy si bol naposledy zainteresovany na stavbe NOVEJ zeleznicnej trate ... rozhodne to nie je 5 korun ... v sucasnej dobe zialbohu nie je doprava osob primarnym trhom zeleznic ... napr. pretoze cestujuci neradi prestupuju a na rozdiel od autobusov nemoze byt vsade priama linka od A po B, takisto cestujuci maju vacsiu tendenciu nadavat aj v pripade maleho zdrzania, kedze drahe nerozumeju a myslia si ze ich zelezniciari len tak z prdele nechali stat ... kym v buse kazdy vidi, ze sa kolona nehybe, ze je buracka, alebo ze sa bus pokazil ... na zeleznici sa pokazi IS stykac v silnoprudom okruhu, ale majster vyskratuje diferencial a necha zberac hore nech moze aspon bezat kurenie (a robi to pre cestujucich, vediac, ze keby to videl cvicny, tak mu ruky polame), a cestujuci si to vylozi ako bezdovodne statie ... a nadava ...

3. Praveze toto treba urobit ... kym komfort autobusovej dopravy je dany viacmenej moznostami vozidla, inymi slovami, moderny autobus prejde aj po rozbitej ceste vcelku slusne ... tak komfort vo vlaku do velkej miery zavisi od stavby trate vozidla a vsetkeho okolo toho ... a ked uz nemozeme sukromnym autobusarom s az na kost odranymi nakladmi konkurovat cenou, musime to robit sluzbami, komfortom a spolahlivostou ... a na tu treba riadne trate a vozovy park ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod jano.z » 08. Feb 2006 15:53

Este, ked sa hovori o modernizaciach ... do fotogalerie som pridal obrazok jednej z modernizacii, o ktorych nema cestujuci ani ponatie, avsak znacne zvysuju mieru komfortu ... na obrazku je skrina elektroniky vo vozni Bd (tento typ voznov je nasadzovany v okoli BA - do Novych Zamkov, Nitry a Viedne) a v nej novy mikroporcesorovy regulator kurenia zn. REGONIK, ktory je vo vozidle doplneny prislusnymi termostatmi (ktore sa daju pouzit len na toto, su dobre schovane a vobec nevyzeraju ako termostaty a tak nam ich hadam cestujuca verejnost kradnut nebude ...) a upravenymi rozvodmi ...

Modernizacia ma za ciel udrziavanie tepelnej pohody vo vozni v zime, tak aby v nom bolo udrziavanych cca. 20°C a umoznuje individualne vykurovanie jednotlivych kupe a chodbicky. Takisto poskytuje ovela vyssiu spolahlivost vykurovacieho systemu oproti povodnym stykacom. Cena takejto modernizacie je v priemere 450 000,- Sk na jeden vozen.

Link: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=811
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 18:02

JoHnZ napísal:Cena takejto modernizacie je v priemere 450 000,- Sk na jeden vozen.


Nie je lepsie investovat 10 mil. SKK na nakup noveho vozna (alebo neviem co to presne stoji mozno sa mylim :lol: ) - pretoze raz treba modernizovat kurenie, potom otvaranie/zatvaranie dveri atd. :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 09. Feb 2006 19:01

SR nie je taka bohata aby mohla kupovat stale nove vozne ;) myslim, ze cesta reko voznov, ktore su docela na urovni je plus minus dobre rozhodnutie ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 19:06

aquila napísal:SR nie je taka bohata aby mohla kupovat stale nove vozne ;) myslim, ze cesta reko voznov, ktore su docela na urovni je plus minus dobre rozhodnutie ..


Ako to myslis ze stale nove vozne :?:

Podla sprav su vozne extremne stare. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 09. Feb 2006 19:08

adoas: johnz to tu uz vysvetloval, kostry tychto voznov su vo viac nez dobrom stave a tak by to bola skoda zosrotovat ...

radsej nech sa tie usetrene peniaze investuju do novych hnacich vozidiel, popripade samostatnych jednotiek ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 19:09

aquila napísal:adoas: johnz to tu uz vysvetloval, kostry tychto voznov su vo viac nez dobrom stave a tak by to bola skoda zosrotovat ...

radsej nech sa tie usetrene peniaze investuju do novych hnacich vozidiel, popripade samostatnych jednotiek ..


Co je to samostatna jednotka :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 09. Feb 2006 20:45

No aquila asi mysli nejaku elektricku alebo dieselovu jednotku (ala Stadler, Desiro, Pendolino, pantaky) ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod jano.z » 22. Feb 2006 15:34

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=2937

To zas bude cirkus ... v suvislosti s tymto sa natiska otazka, preco mesiac az tyzden pred tym vyslo z dielni po generalkach 14 lokomotiv a 36 voznov s novym polyuretanovym lakom, ktore tak budu "spatit" farebnu liniu aspon 3 - 5 rokov...

ze by zasa niekto prihraval ksefty ...

inak proti novemu rieseniu nemam vyhrady ... sice sa strati rozlisenie kategorii vlakov a lozkovych/lezadlovych voznov /a trakcii na masinach ... ale to moze byt beznemu cestujucemu sumafuk ... / ale kedze nie vzdy sa darilo dodrzovat nasadenie vozidiel a ten nasledny zeleno cerveno modro pruhovano nepruhovany cirkus na rychliku umocneny naterom masiny je proste otras ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 02. Mar 2006 17:08

Trojmesačná odstávka železničnej dopravy ... Úsek Hronská Dúbrava – Banská Štiavnica je regionálnou traťou ... prichádza k deformácii a oslabeniu tunela :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3052
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Mar 2006 17:36

Osobný vlak zabil dvoch robotníkov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3059

Pričom práve robotníci pracovali na trati.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 03. Mar 2006 01:03

Dy: Údajne boli opití ... a vbehli mu pod kolesá ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 03. Mar 2006 19:11

JoHnZ napísal:Dy: Údajne boli opití ... a vbehli mu pod kolesá ...


Udajne je osobna doprava stratova ... udajne maju zeleznice dlhy ... udajne zomreli ludia ... :idea:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 03. Mar 2006 22:29

Povedalo mi to nezávisle asi 10 ľudí, len som to nemal na papieri ...

Takže po železničiarsky: na základe záveru správy UID ŽRÚ 194/2006 učinte vo vyjadrení nasledovnú zmenu: Bez náhrady z textu zrušte slovo "údajne". Obaja mali cez 2 promile.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Lenny » 03. Mar 2006 22:45

Viděl jsem nějaký návrh jízdního řádu ZSSK (jen spoje, které se týkají nějakým způsobem ČR) a v něm bylo, že nově budou jezdit EC na Slovenko přes Horní Lideč, hodně dnešních IC na Ostravu bylo zrušeno či přesměrováno na Horní Lideč. ČD asi chtějí takto dostat více lidí do Pendolin. :roll:
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod jano.z » 03. Mar 2006 22:53

Mám to tu celé ... je to naozaj veľmi veselé ... obesím to do monitoringu tlače (i keď to nie je ani tlač) ...

EDIT:
Už je to tam ...
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=19197#19197

Na prípadné nejasnosti sa pýtať. Je to však len prvý návrh a netreba tomu zatiaľ prikladať až takú vážnosť. Rokovania prebiahajú a budú prebiehať. V minulom roku z prvého návrhu ostali možno 3-4 veci.
Naposledy upravil jano.z dňa 03. Mar 2006 23:01, celkovo upravené 1 krát.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Lenny » 03. Mar 2006 22:59

JoHnZ napísal:Mám to tu celé ... je to naozaj veľmi veselé ... obesím to do monitoringu tlače (i keď to nie je ani tlač) ...


Tak to budeš hodný a můžeš to tam dát celé? Díky
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.