Stránka 54 z 64

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2018 11:17
od IceFox
Extra trať bude. Fakt si neviem predstaviť 230km/h na takej kľukatej trase ako je teraz na BA - ZA - KE.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2018 11:45
od Lorenc
[quote:1uyhejwl]Ružomberok-Bratislava je 260km 2h38minut IC po dostavbe PB a ZA-Varín to bude temer rovnake
Viedeň-Salzburg 252km čas 2h22minut Railjet [/quote:1uyhejwl]

Porovnal som IC a railjet na cca rovnako dlhej trase s tym, že na ich trase je o zastávku menej. A flix bus Wien-Sb prejde za 2:18.

Wien Hbf
Wien Meidling
St.Pölten Hbf
Linz Hbf
Salzburg Hbf

Bratislava hl.st.
Trnava
Trenčín
Žilina
Vrútky
Ružomberok

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2018 12:36
od devil
su len 4 pary IC denne. otazka je ci sa to oplati kvoli R.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2018 12:51
od DrX
Najrozumnejsie riesenie by bolo stavat novu VRT BA-NR-ZV-KE-PO (s odbockami na BB, PO, Trnavu, Trencin) spolu so sirokorozchodnou UA-KE-BA. Tak by sa dali usetrit znacne prostriedky, kedze by sa stavali dve veci naraz. No a na tie 4 zastavky by sa priamo spojilo cca 1milion ludi poriadnou rychlostou, co rozdrobene povazske mestecka nikdy neumoznia.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2018 14:26
od Vlados
VRT je hlúposť, nikdy by na seba nezarobila, ani keby bola jednokoľajová. Trať by bola použiteľná len ak by bola celá, výstavba na etapy nedáva zmysel. Uvedené odbočky by len zvyšíli náklady a ani tak by nedokázali napojiť všetky existujúce so štandardným rozchodom. Ak k tomu pridáme našu pomalosť, tak do dokončenia trate by sa na začiatku trate koľajnice odparili. A spojeniu miliona ľudí. Denne by cestovalo toľko ľudí, že by dokázali zaplatiť aspon prevádzkové náklady a investície do súprav?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2018 14:44
od Lorenc
VRT netreba jedine, BA-BP-KE. Rakusko Svajciarsko Slovensko tak 160-200 max 230.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 07:34
od courier
Cisto hypoteticky keby bola v horizonte 10 rokov VRT v smere BA-NR-ZV-KE-PO listok by stal cca 80Eur KE-BA, kolko ludi by cestovalo na tejto trase ? Mozno by zaplnili par vagonov denne. ZSR keby nakupilo lepsie vagony na IC vlaky a pohla sa rekonstrukcia LM-KE a klesla doba dojazdu IC po 4 hodiny, to uplne staci Slovensku na najblizsich 20 rokov. Snad mozno nejaku tu premiovu supravu pustit na nase trate ci uz Railjet ci Pendolinu, ked SNS nebude kecat tolko do dopravy. Esete keby postavili novu trat KE-PO vedla D1,ale to sa tu uz rozoberalo.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 08:22
od Lorenc
Cisto hypoteticky keby bola v horizonte 10 rokov VRT v smere BA-NR-ZV-KE-PO listok by stal cca 80Eur KE-BA, kolko ludi by cestovalo na tejto trase ?


Uživila by sa železnica Viedeň -Ba- Budapešť na max 300km/h. Maximálne- Miškovec- Košice- Užhorod.

Cez Slovensko nemá zmysel žiadna VRT ka. https://www.youtube.com/watch?v=aFkYQCKOVa4

Jedine by som urobil na 200km/h LM-KE a zmysel by mal bypass na 200km/h BA,TT,NR, LV,ZV,BB,RK. Lebo pre nás by malo význam konkurovať trati na videu hore práve najkratším prepojením Krakow- Budapešť cez BB. Ak by tam bola trať len na 120km/h tak Krakow-Budapest by trvalo 4 hodiny. K tomu Poliaci plánujú Poľský mega airport pri Varsave, ktorý by podporil práve severojužné spojenia. Krakow Warsawa ma trať na 200km/h a teraz sa stavia upgrade na 160-200 Belehrad- Budapešť. A my si vlaky, ktoré by mohli chodiť cez Tatry púšťame oklukou cez Brno.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 08:33
od pohodak
- 200km/h na BA-RK cez BB :lol: tebe tu s tymi donovalmi uz vazne sibe :roll: a vysmarit take peniaze kvoli najkratsiemu spojeniu miest ako krakow a budapest, to uz je ozaj riadne odtrhnute od reality (a stale neviem ako sa chces dostat z RK do krakowa po trati na 120km/h)
- VIE-BUD na 300km/h nema zmysel tahat obchadzkou cez BA
- 200km/h na LM-KE je ekonomicka samovrazda, aj 160 je tam vela, uz sa to tu rozoberalo x krat, nerozumiem preco zas mas potrebu mlatit prazdnu slamu

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 08:45
od Lorenc
- 200km/h na BA-RK cez BB :lol: tebe tu s tymi donovalmi uz vazne sibe :roll: a vysmarit take peniaze kvoli najkratsiemu spojeniu miest ako krakow a budapest, to uz je ozaj riadne odtrhnute od reality (a stale neviem ako sa chces dostat z RK do krakowa po trati na 120km/h)


Nenapísal som, že to musí ísť nutne cez Donovaly. Ak som myslel 120km/h priemer mohlo by to ísť aj okľukou cez Štubňu. Dôležité je dopojiť Zakopane na našu hlavnú trať ako píšeš a to je zásadné. Z MT sa dá do Budapešti dostať. Šikovný dopravca ako regiojet by si motorák našiel...

36261

Poliaci riešia upgrade
36241
Toto som naskicoval pôvodné riešenie RK-DK nanovo..., kvôli tunelom sa to nepostavilo. A potiahli to do kralovian...

200km/h na LM-KE je ekonomicka samovrazda, aj 160 je tam vela, uz sa to tu rozoberalo x krat, nerozumiem preco zas mas potrebu mlatit prazdnu slamu


Napr. LM-PP Oblúky sú navrhnuté na 200km/h, Reming počítal so zvýšením zo 160km/h + 30% .

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 08:51
od pohodak
- dopojit zakopane na nasu hlavnu trat nie je momentalne vobec dolezite
- uvedomujes si ze PP-KE je 2x vacsia vzdialenost ako LM-PP, ze obluky nie su vsetko a ze na LM-PP mas na 2/3 useku jednoduchy teren co napr. medzi krompachmi a kosicami nemas ani omylom?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 09:28
od IceFox
Na VRT Viedeň - BA - Budapešť nemusíme minúť ani cent. Stačilo by ,keby sa na Slovensku pohlo s projektom Transeuropskej železničnej magistrály...

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 09:58
od DrX
Co sa tyka Polska, tak snivat o priamom prepojeni Krakow-Budapest je fakt zbytocne. Co je realne je, ze poliaci vyrazne zlepsia/skratia trat po Muszynu, a my by sme teda mali riesit poriadne spojenie v smeroch KE-PO-Krakov a PP-Krakov.
No a k VRT, este stale je otazka, ze preco Slovensko nebojuje o to, aby Budapest-Ukrajina slo cez Miskolc&Kosice, nie obchadzkou cez Debrecin.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 13:27
od pa3ck
DrX, máš niekde trasu maďarskej VRT?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 14:01
od KN.SK
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bf/High_Speed_Railroad_Map_of_Europe.svg ako od BP ide terajšia trať najprv na JV (Szolnok), potom na VSV (Debrecín), následne na S (Nyíregyháza) a nakoniec na SV (UA).
Za Szolnokom a pred Debrecínom sú vetvy na Rumunsko. Obchádza Miškovec a tým (zatiaľ) padá "východné" napojenie Slovenska (KE), jedine cez UA.
Pozri i https://www.google.sk/maps/dir/Budape%C5%A1%C5%A5/48.371515,22.1457647/@47.9014596,21.1033201,8z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!1m0!3e3 (modrá vetva).

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 14:19
od DrX
Tu je (pokial viem) aktualna mapa TEN-T zeleznic (strana 2):
https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... -pl-sk.pdf

Je vidiet, ze pre madarov je rovnako dolezita trat BP-Miskolc-Nyiregyhaza ako BP-Szolnok-Debrecen. Ale, aby mali viac VRT na svojom uzemi, pretlacili VRT na Szolnok a dalej na Debrecin a UA. Pritom, ak by stavali jednu BP-Szolnok-Szeged-RO a druhu BP-Misckolc-KE-UA, tak by potrebovali rovnaku dlzku VRT, obsluzili by dalsiu krajinu a vyrazne viac obyvatelov (lebo Miskolc+Kosice je aspon 2x viac nez Debrecin a Nyregyhaza). Ale holt na Slovensku to urcite nikto nemal ani v pate.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 14:43
od Lorenc
To je na východňaroch a argumentácii ak tam dôjde BMW a postavia tam ten terminál TTT maju silné argumenty. Len kto to presadí. V úpn Ksk to je.
Pre Slovensko nemá význam iná VRT. BA-ZA- Katowice je tak blízko ferdinandky, že som to v Europe nevidel nikde. Dobre, že sa to maže.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 15:16
od devil
(lebo Miskolc+Kosice je aspon 2x viac nez Debrecin a Nyregyhaza).


az taky rozdiel tam nie je. KE 240t., DEB 203t. MIS 160t, NYI 120t. kedze vsak UA nie je v EU a ROM ano tak tam asi ide o napojenie rumunska.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 15:39
od DrX
Rumunsko bude napojene zo Szolnoku na juh cez Szeged a Nadlac. Tato vetva ide len na ukrajinu, a z DEB ani NYI na Rumunsko uz nic nepovedie. Cize kludne by to malo ist an Slovensko (ktore je v EU!!!!), co by praveze napojilo Slovensko na VRT siet (ktora ho asi ako jedinu krajinu EU podla aktualnych planov bude uplne obchadzat...)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 15:46
od Lorenc
hej, minule odstrihli Bratislavu. Už aj Košice. Ešte dakedy bolo takéto halo o plánovanej trase Paríž- Bratislava. https://spectator.sme.sk/c/20001958/tgv ... vakia.html. Ale nič to bude Hyperloop.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2018 13:04
od richie
DrX napísal:Najrozumnejsie riesenie by bolo stavat novu VRT BA-NR-ZV-KE-PO (s odbockami na BB, PO, Trnavu, Trencin) spolu so sirokorozchodnou UA-KE-BA. Tak by sa dali usetrit znacne prostriedky, kedze by sa stavali dve veci naraz. No a na tie 4 zastavky by sa priamo spojilo cca 1milion ludi poriadnou rychlostou, co rozdrobene povazske mestecka nikdy neumoznia.


ad VRT) VRT BA-NR-ZV-KE-PO sa mne osobne velmi paci, ale je to podla mna nezmysel - teda iba ak by sa niekomu podarilo presadit zazrak VRT: VIE - BA - ZV- KE - UA (samozrejme aj s financovanim)
na trase BA-NR-ZV-KE-PO budem stastny aj za normalnu trat 160km/h ( a pripadne zaokruhovat koridor cez sever)

ad sirokorozchodna) tahat ju dalej nez je (teda po KE) podla mna nie je vhodne - tu treba len spravit v KE TTT a ozivit prekladisko v Ciernej ( tam to prekladat na normalny rozchod) a v KE prekladat na cestnu dopravu (R2/R4/M30/D1) a zapojit letisko (TTT) - inak nam cely potencionalny biznis (a pracu prenasich ludi) zoberie Madarsko v Zahony (alebo po predlzeni do BA to spravi Vieden aj s TTT)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2018 12:15
od Lorenc

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2018 12:24
od courier
Mokre sny Pellegriniho a Orbana o VRT Varsava - BA - Budapest.

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... n=mostread

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2018 12:50
od Lorenc
Prečo ak celá trať pôjde Varsava, Ostrava, Brno, Bratislava, Budapešť tak my nemusíme takmer nič stavať. Pár desiatok km na Brno.

Ale ako som tu písal. Naviazať na projekt Krakow-Zakopane. Zakopane spojiť s našou traťou aj 90-120km/h. A do BB cez Vrútky a ďalej na Krupinu a vlak Krakow- Budapešť to urobí za 5 hodín. Do Varšavy to trvá 2+ hodiny, a som aj na 7 hodinách z Warsawy do Budapešti. A nemusím stavať žiadnu VRT za 10mld eur.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2018 12:53
od courier
Ibaze VRT trat Varsava - Ostrava - Brno - Bratislava nie je v plane...