Stránka 55 z 64

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2018 13:00
od Lorenc
https://www.youtube.com/watch?v=aFkYQCKOVa4
Toto je tá spojka Ostrava- Brno a stačí len prepojenie Brna a Ba do Hu.
strana 9
http://www.railvolution.net/czechrailda ... d_ilik.pdf

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2018 13:01
od courier
VRT Praha - Brno - Ostrava po roku 2050?
https://www.vysokorychlostni-zeleznice. ... brno-2050/

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2018 14:45
od DrX
Iste je, ze SK by sa malo snazit zlepsit spojenie Miskolc-Kosice-Presov-Krakow, ktore je dnes koridorom a kde poliaci aj realne makaju. Ak bude v slusnom case, tak mozu zas obnovit aj historicku Cracoviu, ktora by ale BP-KE-Krakow mala zvladat za max 7 hodin. No a pre VRT len zabojovat s madarmi, aby sa BP-UA viedlo cez KE, inak velke sance, ze nieco bude obchadzat Vieden kvoli BA nevidim.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2018 18:54
od DrX
BTW, Rakusko a Rusko sa stale snazia o dotiahnutie sirokeho rozchodu do Viedne. Idealna moznost pre nas skombinovat to s rychlou tratou KE-BA, kludne aj uplnym juhom pozdlz hranice: http://tass.com/economy/1008084

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2018 20:04
od IceFox
Mať VRT za cenu širokého rozchodu mi príde veľmi hlúpe a krátkozraké

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2018 21:09
od richie
suhlasim .. ano pacila by sa mi VRT KE-BA (este lepsi by bol hyperlup ;) ), ale obetovat za to sirokorzchodnu sa aj mne zda kratkozrake .. radsej tie peniaze invstovat do ozivenia/revitalizacie prekladiska v Ciernej a v KE (aka TTT), pre cely region by to malo podstatne vacsi prinos

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2018 08:06
od pohodak
no tu by som si tym nebol celkom isty ci je vyhodnejsie mat prekladisko v CnT nez VRT z viedne do KE...druha vec je ze ten projekt by mal pre nas vyznam iba ak by 95% vsetkych prac zaplatila EU, inak to je ciste vyhadzovanie penazi

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2018 09:36
od richie
DrX napísal:BTW, Rakusko a Rusko sa stale snazia o dotiahnutie sirokeho rozchodu do Viedne. Idealna moznost pre nas skombinovat to s rychlou tratou KE-BA, kludne aj uplnym juhom pozdlz hranice: http://tass.com/economy/1008084

..The project is aimed at creating a new Eurasian transport corridor by extending the broad gauge railway from Kosice (Slovakia) to Bratislava with access to Vienna and establishing an international logistics center in the Vienna - Bratislava area...

a co brani Eurasian koridoru teraz ? .. preco nemoze byt to logisticke centrum v KE ? .. je tu letisko, pripojenie na dialnice teda ? .. a peniaze do predlzenia trate investovat do jej obnovy/rekonstrukcie ( tu by stacil zlomok sumy) a zvysok do riesenia logistickeho centra

pohodak napísal:no tu by som si tym nebol celkom isty ci je vyhodnejsie mat prekladisko v CnT nez VRT z viedne do KE...druha vec je ze ten projekt by mal pre nas vyznam iba ak by 95% vsetkych prac zaplatila EU, inak to je ciste vyhadzovanie penazi

ano mne by sa VRT pacila, ale je to nerealne .. naviac podla mna by to pomohlo len radovo stovkam ludi (miesto do Ba by sa dochadzalo za pracou do Viedne) .. ale ozivenie prekladiska v CnT a v KE (spolu s logistickym centrom) prinesie pracu nasobne vacsiemu poctu ludi + na to naviazany rozvoj sekundarnych sluzieb a vacsej lokalnej beznej spotreby -> zas podpora dalsich miestnych ... teda celkovy ekonomicky prinos by bol podla mna nasobne lepsi aj celkovy rozvoj regionu

ano idealne VRT Vieden-Budapest-Miskolc-Ke-Ukraina spolu s ozivenim sirokorochodnej a terminalu CnT / KE ( v zmysle EuroAzijskeho transportneho/obchodneho koridoru naviac este aj s prestupom na VRT :roll: )

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2018 11:18
od DrX
Koridoru brani to, ze jednoducho v Ciernej su velmi male prepravne toky. A tie prepravne toky dokazu zabezpecit velki hraci, ako ruske zeleznice alebo rakusania/nemci. A potom, ked tie toky budu (napr 10x viac nez dnes), tak praveze nikomu nebude branit, aby v Kosiciach al Ciernej ponukli lepsie komercne podmienky nez vo Viedni, a prekladku a dalsiu distribuciu tovaru po Europe sme robili u nas. A ak sa podari uchmetnut len 30% tych dopravnych tokov, tak to bude 3-nasobny narast prekladky. A o tom, ze Slovensko si bude uctovat za tranzit, ani netreba rozpravat. A ak by sme popri tom spravili zeleznicnu trat, ktorou by boli KE-BA spojene do 3 hod, tak to by malo pre Slovensko obrovsky ekonomicky prinos. A vela toho by sa dalo robit za EU peniaze, kedze AU+SK(+coskoro UA) by o to mali zaujem.

Co sa tyka VRT BP-KE-UA, dava to vyznam, ale ako vidis aj z posledneho vyhlasenia premiera po stretnuti s Orbanom, oni budu tak maximalne riesit spojenie BA, aj to len do tej miery do akej im to Viedencania dovolia, a do akej miery byrokracia postkomunistickych statov je vobec schopna k niecomu takemu sa dokopat (aktualne dobry priklad je, ze od tohoto roku je spojenie Vieden-Berlin rychlejsie cez Nemecko nez cez Cesko, aj ked je to 200km obchadzka. Cesi su proste tak isto neschopni cokolvek so svojimi zeleznicami robit ako my. Asi preto su nas velky vzor :-) )

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2018 15:52
od pa3ck
DrX, ak tomu správne rozumiem, tak by si chcel, aby sa VRT a ŠRT postavili naraz vedľa seba? Ak som to pochopil zle, tak ma, prosím, oprav.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2018 16:09
od DrX
Zhruba tak. Az na to, ze na to, aby vlak stihal KE-BA za 3 hod, nepotrebuje to byt ziadna VRT. Staci, aby dokazal ist priemerkou 130kmh kedze juhom by vzdialenost bola cca 390km. Cize ak by mohol ist 140kmh a mal by len 3 zastavky po trase, tak by to stihal. Samozrejme, ak by sa to spravilo na 200kmh, tak KE-BA moze byt za 2 hod.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2018 07:10
od richie
DrX napísal:Koridoru brani to, ze jednoducho v Ciernej su velmi male prepravne toky. A tie prepravne toky dokazu zabezpecit velki hraci, ako ruske zeleznice alebo rakusania/nemci. A potom, ked tie toky budu (napr 10x viac nez dnes), tak praveze nikomu nebude branit, aby v Kosiciach al Ciernej ponukli lepsie komercne podmienky nez vo Viedni, a prekladku a dalsiu distribuciu tovaru po Europe sme robili u nas. A ak sa podari uchmetnut len 30% tych dopravnych tokov, tak to bude 3-nasobny narast prekladky. A o tom, ze Slovensko si bude uctovat za tranzit, ani netreba rozpravat. A ak by sme popri tom spravili zeleznicnu trat, ktorou by boli KE-BA spojene do 3 hod, tak to by malo pre Slovensko obrovsky ekonomicky prinos. A vela toho by sa dalo robit za EU peniaze, kedze AU+SK(+coskoro UA) by o to mali zaujem.


rozumiem co myslis a na prvy pohlad to znie lakavo/presvedcivo/rozumne .. no mam pocit, ze je to trochu nedomyslene, pretoze podla mna, nez ten tok vyrazne narastie, tak u nas uz v tom case nebude nic funkcne s cim by sme mohli konkurovat - iba ak postavit nanovo, co uz zas nebude tak ekonomicky vyhodne - teda v konecnom dosledku to zakape .. a ostane len tranzit, ktoreho prijmy si rozdelia inde (a iny) a nic rozumne z toho v regione nezostane .. a prave take argumenty (medove motuzy popod nos) ako tu uvadzas ocakavam od lobbistov :
- lebo budu chciet stavat za velke peniaze trat - potencionalny tunel
- lebo budu chciet prevziat biznis a su si vedomy, ze potom uz nastupit do rozbehnuteho vlaku nebude realne

nehovoriac o tom, ze pri potencionalnom preberani nejakych neskorsich tokov, budeme mat velku konkurenciu v HU/Zahony, kde budu mat coskoro privedenu dialnicu ( a mozno aj VRT BP - UA prip. aj s prepojenim UA - HU - juh europy) ..

preto si myslim, ze je to zo strategickeho hladiska nevyhodne pre nas, podporovat presun logistiky do Viedne .. co radsej nejak to potlacit/podporit tak, aby ti velky hraci si rozlozili biznis u nas ?

ad VRT BP - KE - UA ano, je to (sice pekny) ale len mokry sen ..

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2018 11:29
od DrX
Toto treba dat hlavne do kontextu, ze samotna stavba by sa realizovala aspon 10 rokov a vyziadala si miliardy eur a bola by obrovskym impulzom pre zamestnanost a ekonomiku v celej jej dlzke, ale hlavne pre vychod. Priprava na stavbu dalsich 5-10 rokov, cize bavime sa o tom, ze AK BY SA CHCELO, tak by toto mohlo "zacat odoberat" z prekladky v Ciernej niekedy o 25 rokov. Takze dovtedy sa Cierna/Dobra mozu kludne rozvijat, ak na to maju dovody/impulzy/nastroje. A rozvijaju sa? Ja nic nevidim. A rovnako juzna zeleznicna trasa - je sucastou doplnkoveho TENT koridora. A kde su investicie? Preco sa neriesi elektrifikacia, zdvojkolajenie, rychlost aspon na 140kmh (alebo aspon obnova niektorych trati, teraz ked jazdia studenti gratis a preprava stupa)? Podla mna praveze zachovanie sucasneho stavu bude znamenat, ze Cierna bude len upadat, lebo Madari proste maju cely tento svoj region ovela viac v rozvojovych planoch (dialnicne napojenie na UA planuju v 2 miestach), rozvyjaju Zahony a aj VRT je planovana na UA z HU.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2018 12:04
od richie
ano s tym suhlasim ... zial tu je to asi najviac v rukach nasej zeleznice a potom VUCky a miestny rozvoj .. ale snad prva lastovicka uz sa ukazala viewtopic.php?f=35&t=23389

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2018 16:08
od Rasťo
Zaujimavý článok. Viackrat som od zmeny grafikony cestoval na BA nové mesto a naozaj vacsina cestujucich vystupuje somnou. https://www.etrend.sk/ekonomika/bratisl ... lakov.html

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2018 13:25
od fh
Rasťo jazdis tými novými spojmi? Sú využité ?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2018 19:47
od Rasťo
No za tie 2 tyzdne som isiel cca 4x bernolakovo - nove mesto. V bernolakove nastupuje cca 30 ludi, v ivanke cca 20 ludi. V každej 4-ke sedi jeden človek. Teraz je to ale neobjektivne lebo su uz defacto prazdniny. Aj doprava autom je viacmenej bezproblemova. V septembri sa ukaže. Na moje prekvapenie vela ludi vystupuje na Ba-predmesti. Stale si myslim, že vacsi zmysel by mali vlaky skončene v zimnom pristave na pribinovej. To spominal aj riaditel zssk ale objednava štát. Tam su bizniscentra plynarenska, eurovea, penta bude čoskoro atď. Do tej petržalky chodit bez zastavky pri auparku je take nedomyslene.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2018 19:53
od fh
Dík za info, vyzerá to že to chce doladiť ☺️ Ba predmestie sa nedivím, rýchly spoj elinou tam je.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2018 10:20
od Vlados
od Vinohradou sú vraj plné eliny a už ich tam nie je možné viac zahustiť... preto Nové Mesto. v zimnom prístupe sú nejaké nástupištia? ono to musí byť nejako bezpečné a aj vyzerať, nech nie je ako pri jazde po skončení vojny.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2018 14:43
od fh
Tak mohli by posilniť spoje v dobe prijazdov vlakov na Vinohrady a Predmestie. Ráno sú tam eliny vždy plné ☺️
Dobre že to ťahajú na Nové Mesto a keby sa dalo vystupovať na Zimnom prístave moc by to pomohlo. Ako to tam vyzerá neviem, niekedy sa tam pozriem.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2018 15:56
od Rasťo
V zimnom pristave určite nie je perón, veď to je nakladna stanica, ale je elektrifikovana cize zriadit nastupiste nemoze byt problem. Rovno pred nastupistom by isla JaT elektricka. Predstavte si to, ze by rovno po jednom nastupisti človek prestupil na tram. To je ale asi uplne scifi v našich podmienkach. Do arealu košicka budu dochadzat tisice ludi a okrem JaT elektricky, kt. mozno ani nebude, som nezachytil žiadne riešenie dopravy.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2018 16:17
od fh
No Ja & Ty električka nebude, nedostali štatút významnej investície. Ale ak tam nebude v dohľadnej dobe električka, nič nebráni aby tam jazdili busy. A mesto stále môže hľadať riešenia na dotiahnutie koľajníc aj do tejto zóny, developer nič nedáva zadarmo, ale mesto by nemalo ťahať za kratší koniec a nechať sa tlačiť k múru ultimativnymi požiadavkami developerov.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2018 21:20
od Vlados
fh napísal:Tak mohli by posilniť spoje v dobe prijazdov vlakov na Vinohrady a Predmestie. Ráno sú tam eliny vždy plné ☺️

ako som písal posilniť elektičky vraj už nejde, ani hustejším intervalom ani dlhšími súpravami. bolo by nutné zásadne prebudovať račiansku radiálu - preferenciu a peróny. to je žiaľ v BA sci-fi

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2018 22:32
od Rasťo
Obrovska skoda pre Ba je ze neprinutili pentu a okolitych developerov postavit elektricku križom cez čulenovu a košicku. Ak by im to vadilo esteticky mohla sa aj prekryt nejakym zemnym valom, alebo čokolvek. Teraz je neskoro a BA dostane haldu vyškovych budov bez akejkolvek investicie do verejnej dopravy. Naozaj bravo. Autobusy uz nepomozu, vsetky cesty budu plne. Ved apolo je uz teraz rano neprejazdne. Ked bude vsetko hotove a tie cesty tam skolabuju vsetci začnu rozmyslat co s tym okrem p. developerov, kt. budu vysmiati.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2018 07:04
od fh
Vlados mám len svoju skúsenosť, mne to tam príde že ráno by sa nejaký ten spoj ešte k dal pridať, ale môžem sa mýliť. Račiansku momentálne opravujú, ale je to len výmena povrchov, nič viac. ako vždy.

Rasťo to je dôsledok nechať veci živelne sa vyvíjať bez jasnej vízie čo má na danom území nutne fungovať aby sa tam odohrala taká masívna výstavba. Tu sa reaguje až keď sa niečo postaví. Mesto a jeho časti v tomto prípade ale dostanú nejaké dane za túto výstavbu tak môžu do eliny investovať. Ale po dostavaní tam bude dopravné peklo. Ten kto tam bude bývať a aj pracovať môže chodiť pešo, zbytok sa tlačoť v zápchach.