Stránka 56 z 59

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2018 17:36
od Vlados
v DP sa tvárili, že je možné aby jazdili spoje v takte pod 180 sek. teraz pozerám že jazdia každých 120 sek. 3x po sebe a potom je tam jeden spoj vynechaný. ak zvládajú križovatky po trase 120 sek. takt tak tam možno priestor ešte na zahustenie je. (otázne je ako by to zvládal úsek pri Blumentále, kde chodia vozidlá aj s Ružinova a Nového Mesta. tam by mohla pomôcť odbočka cez Vazovovu na Krížnu.)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2018 17:52
od fh
Tak áno Blumental je lievik, 5 ku by mohli prehodiť cez Vazovovu alebo tam neťahať 8-cku

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2018 10:41
od pa3ck
fh napísal:Tak áno Blumental je lievik, 5 ku by mohli prehodiť cez Vazovovu alebo tam neťahať 8-cku

Asi si miesto L5 myslel L3 (5 pokračuje z Blumentalu na Obchodnú).

Čo sa týka L8, tá cez Blumental premávať musí, keďže zabezpečuje spojenie Trnavského mýta a Ružinova s Obchodnou a inak sa na Obchodnú dostať nevie. Trojka by teoreticky cez Blumental jazdiť nemusela, ale Blumental by tým stratil jedinú garantovane nízkopodlažnú linku (na osmičke jazdia nové električky len niektoré poradia, aj to iba cez pracovné dni školského roka). Problémom je aj výhybka na Krížnej smerom z Odborárskeho námestia na Vazovovu, ktorá sa musí prestavovať ručne (bola menená na jeseň, avšak elektronické ovládanie sa nedorobilo).

Ale to sme už dosť mimo železničnej osobnej dopravy.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2018 11:15
od Vlados
veď to môže admin presunúť od BA.

bez vyriešenie nadväzujúcej dopravy v meste tie vlaky nebudú mať veľké využitie, veď ľudia nepôjdu 5-10km pešom po meste. tu však musí konať mesto, mesto objednáva výkony DP.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2018 13:44
od IceFox
Aplikácia Ideme vlakom od ZSSK dostupná na jeseň:
http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/z ... lakom.html

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2018 18:40
od Peter_CA
No hlavne aby sme pri nákupe viacerých lístkov zároveň stále nemuseli vypisovať osobné údaje pre každého cestujúceho zvlášť, ako u blbých na dvorečku...

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2018 18:50
od DrX
Zeby predsa sirokorozchodna az do Viedne a poriadna zeleznica juhom SK?
viewtopic.php?f=35&t=23560

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2018 21:37
od Vlados
nikto nám nič nedaruje. pozemková mafia skúpi pozemky v trase a potom ich stát vykúpi ako by išlo o ropné polia. čo je na tom dobré?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2018 21:47
od IceFox
My nesmie schopní ani elektrifikovať trať z BA do Viedne. Dokonca ani postaviť VRT do BA v rámci transeurópskeho železničného koridoru - oboje hradené z peňazí EÚ - stačilo by keby Slovensko pohlo prstami a vytvorila dobré základy (výkup pozemkov, tech. štúdia...). Vážne si myslíš ,že niečo ako sirokorozchodná je na Slovensku reálne?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2018 21:56
od Vlados
my nie sme schopní mať ani na hlavnej trati minoúrovňové kríženia

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2018 23:46
od Peterman
Ak sa nakoniec rozhodne o vystavbe širokorozchodnej trate az do BA a Viedne bude to hlavne víťazstvo Rakúska a Ruska.... my budeme urcite ťahať za kratší koniec. Ak raz postavia další prekádkový terminál na Rakúskej strane ... tak drvivá väčšina prekládky sa bude realizovať tam... vybavia ho najmodernejšou technikou, budu vedieť rýchlo zrealizovať prekládku i colne formality ( BTW: veď aj terminál v Dunajskej strede nemôže konkurovať Maďarským, pretože naši colníci robia obštrukcie a radšej vybavujú dopravcovia colne záležitosti v Maďarsku - nerobia im tam problémy ) a co je podstatne z Viedne vedu modernizované trate na západ ( D, CH, F, ...) juhozápad ( I, F, E, ...) sever ( CZ, D, Pl,...) takze majú pandy argument na dopravcov aby prekladali tu.
Dokonca len taký príklad, ze i prekládka na smer Varšava, Katowice, Krakow by bola výhodnejšia vo Viedni ako teraz v Čiernej nad Tisou, pretože z Viedne ide na Vrsavu hlavný koridor cez Moravu a spojenie by bolo rýchlejšie ako po bočných zelnicnych trasách od Košíc na Sever do PL.

Náš problem je ze nemáme vybudovanú základnú infraštruktúru nosných trati, ... dokonca ani nie je riadne zadefinovaná. Hovoriť stále len o trati BA-ZA-KE je smiešne / nerátam koridor Kúty-BA-Štúrovo a ZA-Čadca / ...( je to podobne ako z diaľnicou ). My musíme mat zadefinovane dôležité dopravne koridory pre Sk a k tomu koridory v rámci EU. Zial aj tu sme toho vela neurobili, zdedili sme infraštruktúru a trate ktoré boli vedené s ohladom na bývalé hlavne centrá ( Viedeň, Budapešť, Praha ), mnohé trasovania dnes preto nevyhovujú. Potrebujeme sieť železníc ktorá zohľadňuje naše potreby a k tomu trasy EU. Nevyhnutnosť je kompletná južná trasa ako elektrifikovana dvojkolajka, ktorá by mala byt na mnohych miestach vedená uplne nanovo (nekopirovala by terajšiu trasu, ktorá je jednoducho povedané príliš kostrbatá a rýchlostne /smerovo/ nevyhovuje ) a samozrejme doriešenie napojenia Prešova a vytvoriť koridory na Severe na napojenie PL a na juhu H. ( podotýkam, toto su len nutne veci v hrubých rysoch ).

Ak by boli Rakúšania na našom území, v živote by nechceli, ani by nepotiahli širokorozchodnú na svoju západnú hranícu. Všetko by prekladali v Čiernej, alebo v Košiciach kvalitne a rýchlo. Ale to by sme dokázali aj my....ale to by z KE museli viest kvalitne elektrifikovane trate (dvojkolajky) juhom na BA, severozápadným smerom na ZA( ta jediná snáď ako tak je) severným na PO a ďalej do PL, južným do H a ďalej na Budapest

Toto je veľmi široká problematika.. je tam nespočet faktorov, čo do toho vstupujú... takze to bolo len veľmi stručne

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2018 06:03
od Rasťo
Ja odporucam premierovy, aby sa zaujimal viac o Dur Turany-hubova a toto nechal tak. Ak zadaju ďalsiu študiu uskutocnitelnosti (prva vysla myslim tak ze je to uplna blbost) tak prejdu iste aj 3 roky a mozeme skoncit s rovnakym vysledkom ako pri prvej.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2018 13:02
od DrX
Peterman, dost si v tych tvrdeniach protirecis. Situacia je dost jasna: Slovensko v tomto proste nemoze byt rovnocenny partner s Rakuskom, Ruskom a Cinou. Nemame: ziadne mesto, ziadnu rozumne velku ekonomiku, ziadnu slusnu dopravnu infrastrukturu, nie sme ziadnou tranzitnou krajinou (koridory nas obchadzaju), sme bananovou republikou, ktora ked niekde investuje tak len v ose BA-ZA, a europske peniaze len tunelujeme nasim stavebnym firmam a na nich napojenym politikom. Cize nijak raz sami o sebe ziadnu prekladku v Ciernej ani v Kosiciach nezabezpecime. A tak, ak chceme byt aspon sucastou niecoho zmysluplneho, tak to musi byt v nejakej takejto spolupraci velkych. No a pre nas to zvlast dava vyznam, lebo ako sam pises, potrebujeme znormalizovat nase juzne spojenie a spojenie z vychodu na polsko a madarsko. Akuratze, to vsetko uz jasne definovane je - tu mas nase koridory TEN-T:
https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... -pl-sk.pdf
Cize, tuto SRT mozeme budovat s tym, ze zaroven pretrasujeme nas juzny koridor, ktory je sucastou comprehensive network. Trat KE-PO-polsko mozeme budovat za eurofondy, kedze je sucastou koridoru. A rovnako my a madari mozeme budovat KE-MI, ktore su sucastou koridorov. Podla mna je hlavny problem, ze jednoducho toto nic neprinesie Blave ani nasej preferovanej oblasti BA-ZA, takze sa to nezrealizuje.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2018 14:44
od Vlados
Rusko nebude podporovať ani financovať žiadnu trať, ktoré povedie cez Ukrajinu...

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2018 15:26
od IceFox
Už som písal ,že viesť trať (a je jedno či pre nákladné vlaky alebo vysokorýchlostnú) juhom za cenu toho , že bude sirokorozchodná je krátkozraké. Prekladisko sa presunie do (DrXom nenávidenej) Bratislavy. Gratulujem. Ďalší krok ako urobiť východ ešte väčšou dierou Slovenska ako je teraz. Nehovoriac o tom ,že sa musí udržiavať samostatne technika pre široký rozchod. Ale hej, buďme šťastný lebo to vedie cez juh... :roll:

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2018 15:55
od jarino
DrX napísal:A tak, ak chceme byt aspon sucastou niecoho zmysluplneho, tak to musi byt v nejakej takejto spolupraci velkych. No a pre nas to zvlast dava vyznam, lebo ako sam pises, potrebujeme znormalizovat nase juzne spojenie a spojenie z vychodu na polsko a madarsko. Akuratze, to vsetko uz jasne definovane je - tu mas nase koridory TEN-T:
https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... -pl-sk.pdf
Cize, tuto SRT mozeme budovat s tym, ze zaroven pretrasujeme nas juzny koridor, ktory je sucastou comprehensive network. Trat KE-PO-polsko mozeme budovat za eurofondy, kedze je sucastou koridoru. A rovnako my a madari mozeme budovat KE-MI, ktore su sucastou koridorov. Podla mna je hlavny problem, ze jednoducho toto nic neprinesie Blave ani nasej preferovanej oblasti BA-ZA, takze sa to nezrealizuje.

Li Kche-čchiang celý bez seba v noci nespí, ako by daroval Slovensku peniaze, aby si zmodernizovalo "južný koridor" z čias monarchie...
Presne tak, sú to všetko comprehensive koridory, t.j. doplnkové. Či už juh alebo aj KE - PO - Poľsko. Z comprehensive koridoru najviac zmysel má modernizovať BA - Štúrovo na 200 km/h.
Z KE - PO - Poľsko zvýšiť rýchlosť PO - Drienovská Nová Ves, zmodernizovať stanicu Košice (nemýliť si so staničnou budovou) po prípade KE - Kysak (veľké náklady). Na "južnom koridore" by bolo toho viac.
Z core koridoru má význam to čo sa teraz rieši -> DNV - Kúty. A samozrejme uzly BA a ZA.

Na projekty mimo core TEN-T je vyčlenených 330 miliónov na 6 rokov, z toho sa nedajú robiť nejaké zázraky.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2018 19:30
od fh
Spojenie Čína a JaTy existuje, spojenie SMER a JaTy, vieme svoje ... takže Pelle spieva podľa niekoho nôt

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2018 10:30
od devil
nikto netvrdi ze cina ide darovat zeleznicu, je to v podstate pozicka. takto cina investuje bez ohladu ci investicia ma zmysel alebo nema, robi si referencie a buduje si vplyv. zatial hlavne mimo EU, takze nebude to take jednoduche presadit aj kvoli pravidlam EU aj kvoli tomu ze sa vytvori dlh.

https://www.e15.cz/zahranicni/video-cin ... ej-1325895

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2018 13:11
od jarino
Lenže DrX tvrdí, že ŠRT môžeme budovať s tým, že pretrasujeme súčasný "južný koridor" z čias cisára pána. A tu tvrdím, že to je veľmi malá pravdepodobnosť -> podľa mňa s tým Číňania, Rakúšania ani Rusi neuvažujú, keďže to predraží už tak drahý projekt. A keby aj, aktuálne sa ráta s výstavbou v roku 2024 a spustením prevádzky v roku 2033.
K ŠRT údaje z minulého roka.
Jednokoľajka bez úrovňových križovaní s priemernou traťovou rýchlosťou 90 km/h
Dĺžka: cca 400 km
Náklady: 6,49 miliardy eur (ceny 2016)
Náklady na údržbu: 214 miliónov ročne
Počet mostov: 377
Počet tunelov: 19 s celkovou dĺžkou 42,8 km
Terminál na západnom slovensku s rozlohou 50 ha a terminál v Rakúsku s rozlohou 150 ha.
Mapa projektu: gallery/image.php?mode=medium&album_id=67&image_id=39902

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2018 17:54
od IceFox
To je potom ešte zbytočnejšie ako som si myslel... A ešte mi niekto vysvetlite prečo sa tu nemôže prekladať na východe Slovenska ale musí sa postaviť terminál vo Viedni? :roll:

Re: Osobna doprava - bezplatné cestovanie

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2018 16:36
od Nick

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2018 21:06
od DrX
IceFox, ako tradicne, zavadza. Nikto netvrdi, ze sa "na vychod nemoze prekladat". Ale kazdy vie, ze sa nepreklada. Takze systemovo je to zle.
jarino, dik za mapu. Pripomenulo mi to, ze situacia je vlastne este lepsia: lebo aj ta mapa ukazuje, ze v skutocnosti spolocne by sa staval akurat tak usek Lucenec - Levice. Zvysok SRT ma sledovat existujuce juzne trate. Takze, na zapade by netrebalo stavat nic - juzna trat mohla byt spolocna s koridorom BA-Budapest. Na vychode by trebalo len dorobit 2. kolaj a elektrifikaciu LC-KE. A spolocne postavit chybajuci zvysok. A to vsetko by za EU peniaze pre osobnu zeleznicu slo, a za rusko-cinsko-rakusko-slovensko-ukrajinske peniaze pre SRT by sa to cele dalo zlacnit. Resp., ak by to chceli este zlacnit, mozu v useku NZ-LC robit rovno spolocnu pripravu pre SRT, rychlu zeleznicu, a R7 - seriozny koridor po rovine.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2018 07:12
od IceFox
Takže namiesto toho aby sme zistili prečo ,tak radšej postavíme zbytočnú SRT. Gratulujem. Strašne ťažký mysliteľ z teba :roll:

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2018 07:40
od milan_KM
A hlavne veselo ignouje prebiehajúcu vojnu medzi matičkou Rusou a Ukrajinou... Len taká drobnosť.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2018 08:29
od pohodak
DrX napísal:IceFox, ako tradicne, zavadza. Nikto netvrdi, ze sa "na vychod nemoze prekladat". Ale kazdy vie, ze sa nepreklada. Takze systemovo je to zle.
jarino, dik za mapu. Pripomenulo mi to, ze situacia je vlastne este lepsia: lebo aj ta mapa ukazuje, ze v skutocnosti spolocne by sa staval akurat tak usek Lucenec - Levice. Zvysok SRT ma sledovat existujuce juzne trate. Takze, na zapade by netrebalo stavat nic - juzna trat mohla byt spolocna s koridorom BA-Budapest. Na vychode by trebalo len dorobit 2. kolaj a elektrifikaciu LC-KE. A spolocne postavit chybajuci zvysok. A to vsetko by za EU peniaze pre osobnu zeleznicu slo, a za rusko-cinsko-rakusko-slovensko-ukrajinske peniaze pre SRT by sa to cele dalo zlacnit. Resp., ak by to chceli este zlacnit, mozu v useku NZ-LC robit rovno spolocnu pripravu pre SRT, rychlu zeleznicu, a R7 - seriozny koridor po rovine.


vrat sa na zem prosim ta :roll: