Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 09. Okt 2016 00:13

Toto sú info z toho dokumentu Hodnota za peniaze. Je to zoznam projektov, tie vysoko pripravené som uviedol všetky. Tie, kde príprava nie je v takom značnom štádiu alebo prebieha ŠR alebo ŠR rozhodla o prekreslení, tak tých je viac, ale napísal som iba posledné tri.
Tam uvádzajú, že tieto dva projekty budú prihlásené do tretej výzvy. PP-SNV pochybujem, že prihlásia znova, ale uvidíme. Uzol ZA má problém, že SP by malo byť až v roku 2017, čo teda v druhej výzve nebolo moc možné, aby v 8/2017 už prebiehala realizácia. Potom ešte teoreticky môžu prihlásiť projekty medzi DNV a hranica SR/ČR, ktoré ešte prihlásené v žiadnej výzve neboli, no tie ani nie sú v dokumente uvedené.
Zaujala ma cena Palúdza - Liptovský Hrádok. To bude asi nejaká chyba. Taktiež asi aj Krásno nad Kysucou - Čadca. Tam neviem čo teraz prekresľujú.
Minulý rok sa slovenská a česká strana dohodli, že cez CEF by mohla byť financovaná modernizácia Hranice - Horní Lídeč - Púchov. Ale neviem v akom stave to je.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 10. Okt 2016 08:34

Ešte chýba úsek L.Hrádok - Lučivná. To by sme mali polovicu úseku LM - Košice hotovo. Z cca 2:00 na 1:20 by sa hadam skratila doba cestovania.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod dusans » 10. Okt 2016 20:35

Pozerám, že úsek Krásno nad Kysucou po hranicu s ČR rozdelili na dva podúseky. Asi kvôli (ne)plánovanému tunelu Kýčera medzi Krásnom a Čadcou, podľa posledných informácií sa tunel robiť nebude. Bude to však zaujímavé, ako to tam budú optimalizovať.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod aquila » 10. Okt 2016 20:44

nijako nebudi optimalizovat, kedze oscadnica trvala na zachovani aj povodnej trasy zeleznice aj cez ich excentricku zastavku kde vystupia dva ludia za rok? ze si nespocitali, ze keby pozadovali cyklocestu po trase starej zeleznice a prepojenie s cadcou, tak by im to prinieslo daleko viac?

skoda reci.. v oscadnici su divni. ci uz dialnica, ktoru odbojkotovali az po zeleznicu, ktoru efektivne odpalili
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod bodrik » 10. Okt 2016 21:17

Nieje už žiadna šanca že sa pri preprojektovaní Krásno - Čadca zruší ten nezmysel v Oščadnici a nahradí sa niečim normálnym??
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 10. Okt 2016 21:19

hej, oščadnická vlaková zastávka je veselá, ak si dobre spomínam, nachádza sa dakde pri hore ďaleko od obce, a nevedie tam ani žiadna cesta len úzka lávka pre peších cez Kysucu. :D Ale že to dopadne až delením úseku, to akosi nechápem, veď ak sa nakoniec nebude budovať ani zastávka Krásno nad Kysucou, načo to delia?
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod magnus » 11. Okt 2016 06:02

No železničiari sa hrozne obávajú akejkoľvek výraznejšej investície. A je paradox že práve na tomto úseku by ju mohli zdôvodniť rozumne, pretože je to hlavný ťah do Českej Republiky, kade chodia Pendolina bez úžitku. Na pôvodnej trati sa viac ako 80 km/h nedá dosiahnuť, na rýchlosť 120 km/h už treba cca 2,6 km tunelov a 4 mosty cez Kysucu. A pritom to navrhované riešenie s 3,8 km tunelom Kýčera bolo tak elegantné a nadčasové, obchádzalo všetky problémové zosuvné svahy súčasnej železnice, zrušilo bariéru v katastri Horelice...Samozrejme bol nezmysel zachovávať kvôli Oščadnici aj jednokoľajku v pôvodnom koridore, s tým ani nikto normálny nerátal, iba ten pán na MŽP, ktorý to úspešne zablokoval. Ako sa vraví - dej blbci funkci. Snáď sa ale železnice vrátia aj k pôvodnému konceptu s tunelom, inak si sami sebe kopú hrob, lebo jediná konkurencieschopnosť železnice spočíva v rýchlosti.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod dusans » 11. Okt 2016 17:36

Oščadnickú zastávku poznám celkom dobre. Občas som ju využil, keď som išiel na nejaké turistické výšľapy. Je umiestnená dosť od ruky od centra Oščadnice. Keď ešte fungovala píla, možno mala nejaký význam, dnes ho už nemá až tak výrazný. Nepríjemný je aj fakt, že autobusy zo zastávky na starej hlavnej ceste chodia bežne až polhodinu po príchode vlaku. V lete by to až tak nevadilo, v chladnejších mesiacoch čakať toľko na otvorenej zastávke nebude ktovie čo. Akurát by to chcelo zosúladiť príchody autobusov do Čadce, aby sa dali stíhať vlaky smerom na Žilinu. Tú cyklocestu namiesto starej trate by som osobne veľmi uvítal :)
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod rybana1 » 12. Okt 2016 07:00

Rozhodnutie ZSSK nazúrilo Trenčanov: O najkrajšiu plaváreň prišli kvôli IC-čkám, teraz nebudú mať ani tie!
http://www.cas.sk/clanok/459771/rozhodnutie-zssk-nazurilo-trencanov-o-najkrajsiu-plavaren-prisli-kvoli-ic-ckam-teraz-nebudu-mat-ani-tie/
rybana1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 315
Obrázky: 18
Založený: 23. Apr 2014 09:00
Bydlisko: TT

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod dusans » 12. Okt 2016 16:26

Tak na tomto sa Trenčín doslova okašľal. Nielen že boli a ešte aj sú problémy kvôli rmodernizácii trate, ktorá ešte nie je dokončená, ale nadôvažok im ešte nebudú stáť na stanici ICčkove vlaky. Uvidí sa ako sa to nakoniec porieši.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod bodrik » 12. Okt 2016 16:45

Celý návrat štátnych IC vlakov je šlapnutie vedľa..
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod devil » 13. Okt 2016 14:06

ktory umoznil aj RJ tym ze zvysil ceny a nepridal vlaky....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod magnus » 14. Okt 2016 06:37

TT má pri IC prednosť pred TN pretože v Trnave sídlia železniční papaláši (OR Trnava), takže oni sa predsa nebudú voziť na GR do Bratislavy alebo do Košíc s prestupom :-) To je podľa mňa jediný dôvod.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod milosD » 14. Okt 2016 07:47

devil napísal:ktory umoznil aj RJ tym ze zvysil ceny a nepridal vlaky....


...tentokrat musim suhlasit... :wink:
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 201
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 13:15

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 18. Okt 2016 16:53

Stav prípravy úsekov:
Dostavba zriaďovacej stanice Žilina - Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina
Ukončený stupeň dokumentácie pre stavebné povolenie (DSP) začali projekčné práce na ďalšom stupni dokumentácie pre realizáciu stavby a prebieha súvisiaca inžinierska činnosť (IČ) k získaniu stavebných povolení

Modernizácia žel. trate v úseku Poprad-Tatry – Lučivná
Sú ukončené stupne DSP a dokumentácia pre realizáciu stavby (DRS). Prebieha IČ pre vydanie stavebných povolení, spracovanie dokumentácie pre výber zhotoviteľa stavby.
Stavba bola vybraná v rámci financovania z prostriedkov Connecting Europe Facility (CEF). Realizácia bude na základe verejného obstarania (VO) v predpokladanom termíne 07/2017.

Modernizácia žel. trate v úseku Palúdza - Liptovský Hrádok
Sú spracované stupne DSP, DRS. Prebieha inžinierska činnosť pre vydanie stavebných povolení.

Modernizácia žel. trate v úseku Krásno nad Kysucou - Čadca
Ukončený stupeň DSP. Majetkovoprávne vysporiadanie a inžinierska činnosť pre stavebné povolenie neboli zatiaľ zahájené.

Modernizácia žel. trate v úseku Čadca - štátna hranica SR/ČR
Ukončený stupeň DSP, prebieha súvisiaca IČ na zabezpečenie právoplatných stavebných povolení.

Modernizácia žel. trate v úseku Kúty - štátna hranica SR/ČR
Stavba bola vybraná v rámci financovania z prostriedkov CEF ako súčasť modernizácie trate Devínska Nová Ves – Kúty – št. hr.
V súčasnosti prebieha proces spracovania dokumentácie Environmental Impact Assessment (EIA) ktorý bude podkladom pre výber zhotoviteľa projektovej dokumentácie (PD) a realizácie v predpokladanom termíne 07/2017.

Modernizácia žel. trate v úseku Kysak - Košice
Ukončený stupeň dokumentácia pre územné rozhodnutie (DUR), je vydané územné rozhodnutie. O pokračovaní projektovej prípravy stavby zatiaľ nie je rozhodnuté.

Modernizácia žel. trate v úseku Poprad-Tatry - Spišská Nová Ves
Ukončený stupeň DUR, právoplatné územné rozhodnutie. O pokračovaní projektovej prípravy stavby zatiaľ nie je rozhodnuté.
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=4951
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 22. Okt 2016 10:58

viewtopic.php?f=35&t=21939

No to je cisty priklad cezhranicnej nespoluprace. Zsr so svojou vizionarskou nemohucostou to prehanaju nad mieru. Od tych dvoch vrtiek na zilinu a na kosice ktore patrili v nasich pomeroch do snara aky nemaju ani nemci. Potopili aj viziu na hlavnej trati a znizia rychlost na za-kosice na 140km/h.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 08. Nov 2016 20:52

magnus napísal:TT má pri IC prednosť pred TN pretože v Trnave sídlia železniční papaláši (OR Trnava), takže oni sa predsa nebudú voziť na GR do Bratislavy alebo do Košíc s prestupom :-) To je podľa mňa jediný dôvod.


TT je tak blizko BA, ze je to destinacia pre lokalky. Ved chodia uz klimatizovane, pohodlne..
Resp. max rychliky.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 08. Nov 2016 20:54

devil napísal:ktory umoznil aj RJ tym ze zvysil ceny a nepridal vlaky....

to zvysenie cien bolo o kolko 3-4 eura?..
nezvysenie poctu vlakov RJ zjavne nezvladol, aj ked vieme, ze cielene nedostal dlhe nastupiste v BA. otazka je, ci by tie tri vozne navyse problem vyriesili alebo nie.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 08. Nov 2016 21:02

moc sa v nazvoch modernizovanych usekoch neorientujem, ale dobre to chapem tak, ze od BA je az po ZA uz vsetko zmodernizovane a jazdi sa 160 (okrem dokoncovaneho useku pred ZA, meskajucemu Trencinu a teraz rozbehnutemu Puchovu)?
A dalej na vychod uz nic, len pri vystavbe Mary jeden usek na 120 a potom miestami kde sa da tak 100.
A na sever od ZA jeden usek na 140?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod stanley » 10. Nov 2016 04:30

smutne ale je to presne tak, za zilinou od zapadu totalne zdochol pes na vychod ci na sever.. smutne..a vsetko sa hybe dopredu takmer nulovym tempom.. hoci eurace su, od za na vychod na to krasne serkaju, ako aj dlhe roky predtym.. :oops: :evil:
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 10. Nov 2016 06:37

Do 2020 by mali byt vsetky useky na ba-za na 160km/h-200km/h. Podla projektov by medzi zilina kosice mohlo pribudnut do 2025 asi 80 km. Suma sumarum hotovych bude asi 70% trasy v 2025 a chybajuce useky tipujem do 2030-2035.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 17. Nov 2016 12:53

ŽSR sa v III. výzve CEF budú uchádzať o spolufinancovanie ďalších projektov v celkovej hodnote 215 775 626,59 €.
Zrejme to budú projekty Implementácia ERTMS na úseku Devínska Nová Ves – št. hr. SR/ŠR za 87,3 milióna eur a Modernizácia koridoru, štátna
hranica ČR/SR - Čadca - Krásno nad Kysucou (mimo), železničná trať, 3.etapa (úsek ČR/SR – Čadca) za 79,2 milióna eur. O ďalších projektoch neviem.

Projekt Dostavba zriaďovacej stanice Žilina Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina, I.etapa mal byť financovaný cez CEF, no pretože nebol v druhej výzve schválený, tak projekt bude predložený na spolufinancovanie z OPII Integrovaná infraštruktúra a už je znova zaradený medzi zoznam veľkých projektov v tomto OP.
Zo zoznamu veľkých projektov OP II vypadli projekty Čierna nad Tisou, modernizácia uzla a Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Kysak - Košice. Obidva vypadli pre nedostatočnú prípravu a nedostatok peňazí.
Podľa názvu sa zdá, že projekt v Žiline sa rozdelil na etapy.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 17. Nov 2016 13:33

A kde je Paludza-LH a PP-SNV to malo byť v tretej výzve nie?
viewtopic.php?f=19&t=2766&p=188287#p186327
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod stanley » 17. Nov 2016 21:37

a co ostatne useky? krompachy-kysak, kysak-kosice, krompachy-SNV a aj podtatransky usek LH-Lucivna? a pokial viem Paludza-LH a PP-Lucivna sa maju zacat staviat uz na jar 2017 teda tieto 2 useky by mali ist ako prve v poradi pokial viem ,ci? a zacat by sa mal aj usek PP-SNV aj o tomto useku sa dost hovorilo v minulosti zeby mal ist medzi prvymi.. a co usek Paludza -Ruzomberok? za ktorym nam este ostavaju 3 useky a to RK-Kralovany, Kralovany-Vrutky a Vrutky-Zilina (mimo)
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 17. Nov 2016 22:26

Palúdza - LH je v zozname veľkých projektov. Plánuje sa financovanie z OPII. Otázne je, ako to skončí v Bruseli s petíciami.
PP - SNV zatiaľ nič. Neviem.
Môže sa to ešte pomeniť. Tak o rok budeme určite múdrejší, projekty v tretej výzve už budú schválené a asi aj v prípade OPII sa to hádam pohne.

Ostatné úseky neprešli štúdiou realizovateľnosti, bez toho nemôžu byť financované cez eurofondy. Takže tak.
Palúdza - LH sa vraj posunul na 2018, je to v diskusii v príslušnej téme. Áno, PP - Lučivná by sa mal začať stavať 07/2017.
Varín - Palúdza ... tam určite nie je pripravená dokumentácia.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.