Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod cepheus » 07. Feb 2022 04:25

No do riti, tak to snáď nie, to by bola donebavolajuca idiotina ak by sa toto stalo to prekoná ešte aj južný obchvat Košíc a fail s jeho (ne)výstavbou..
Ale v druhom vlákne zároveň čítam akurát že predĺžili stavebné povolenie na celý úsek do marca 2024 čo by znamenalo že by to napokon nemuselo byť ešte pase..
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lolo » 07. Feb 2022 18:08

Súťaž Prievidza -Jelsovcee sa bude týkať posudzovania vplyvov na životné prostredie, takže predpokladám dodanie dokumentácie pre proces EIA.
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 08. Feb 2022 09:07

Pravda.
Prekvapil ma plánovaný rozsah projektu:
– vybudovanie nových staničných zabezpečovacích zariadení (SZZ) a ich zapojenie do diaľkovo obsluhovaného zabezpečovacieho zariadenia (DOZZ)
– zriadenie dispečerského pracoviska pre diaľkovo ovládanú trať (DOT)
– vybudovanie nových traťových zabezpečovacích zariadení (TZZ) na celom úseku trate
– v staniciach zriadenie všetkých hlavných návestidiel platných aj pre posun
– v staniciach, ktoré nebudú plne diaľkovo ovládané vybudovanie pomocných stavadiel pre miestnu obsluhu výhybiek a výkoľajok
– úpravu alebo náhradu existujúcich priecestných zabezpečovacích zariadení
– vybavenie riadeného úseku trate rádiovým zariadením GSM-R
– vybavenie všetkých ŽST a zastávok hlasovými a vizuálnymi informačnými zariadeniami pre cestujúcich
– vo všetkých staniciach a zastávkach, rekonštrukciu nástupíšť na ostrovné nástupišťa s mimoúrovňovým prístupom
– riešenie prístupu imobilných a nevidiacich cestujúcich na nástupištia a do verejných častí staničných budov
– v niektorých oblúkoch realizáciu preložky trate
– zvýšenie rýchlosti v tomto úseku trate na v = 120km/h a to úpravou polomerov oblúkov

– rekonštrukciu vonkajšieho osvetlenia železničných staníc a zastávok
– zabezpečenie základného i prvého stupňa napájania budovaných technológií.

Myslel som že to bude bez akýchkoľvek preložiek...
Zhotoviteľ dokumentácie EIA bude mať rok od podpisu Zmluvy na naplnenie predmetu zákazky.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lolo » 08. Feb 2022 09:46

Takže páni na UHP mali problém keď v meste ako Humenné chceli ŽSR vybudovať podchod a tu sa bude budovať v každej zastávke a stanici ? Nejaké výkresy v ktorých miestach sa uvažuje s prelozkami asi neexistujú?
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 08. Feb 2022 09:56

Je super ze sa uvazuje s reko trate. Chyba mi tu však vízia. Podla mna by bolo dobré keby sa posilia vazby MT-PD-NR. Celá trat sa po Nitru aj elektrifikuje. Železnica by potom dostala poriadok. Vznikla by tak podružná vetva BA-TT-TN-ZA. Celé by to mohlo byť ako jeden projekt. Zacat prieskumom, marketingom. Aj taký človek z KE by mohol ísť do PD vlakom. A kludne by mohlo ist aj niekolko párov rýchlikov. Bratislava -PD-Košice. Interakcia medzi regiónmi modernou verejnou dopravou je príšerná na Slovensku.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod cepheus » 09. Feb 2022 02:48

tak dnes sa bavili a spravili pred hlavnou stanicou tlacovku MD, starosta Bratislavy aj sef ZSR ohladom modernizacie hlavnej Zel. stanice, uzla a okolia https://slovensko.hnonline.sk/21029210- ... l-s-vallom
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lolo » 31. Mar 2022 07:18

bola zverejnená štúdia realizovateľnosti na modernizáciu a elektrifikáciu trate Bratislava - Komárno:
https://www.zsr.sk/modernizacia-trati/s ... marno.html
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod cepheus » 10. Máj 2022 21:56

info od MD ohladom pripravy novych usekov na useku Zilina-Kosice od Varina az po Kosice https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=62809AE6 spominany podrobnejsi detailny popis k fotke:
Žilina – Varín – vo výstavbe

Varín – Paludza – pred spustením verejného obstarávania na zhotoviteľa EIA

Paludza – Liptovský Hrádok – hotová EIA, na základe ktorej sa aktualizuje projektová dokumentácia

Liptovský Hrádok – Lučivná – spracováva sa EIA

Lučivná – Poprad – prebieha modernizácia

Poprad – Vydrník – pripravuje sa verejné obstarávanie na zhotoviteľa, vyhlásenie sa predpokladá v lete

Vydrník – Spišská Nová Ves – aktualizuje sa projektová dokumentácia, následne sa vyhlási verejné obstarávanie (prvá polovica roka 2023)

Spišská Nová Ves – Krompachy – projektová príprava bude pokračovať po skončení obstarávania predchádzajúceho úseku

Krompachy – Kysak – spracováva sa EIA

Kysak – Košice – ukončená EIA, spracováva sa dokumentácia stavebného zámeru
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lolo » 20. Jún 2022 18:07

Nemá niekto info v akom stave je VO na úseky, ktoré sa majú realizovať z eufondov. Napr Fiľakovo-Holisa, červená skala -Telgartt, Šaštín a ďalšie. Tieto projekty sú uverejnené na stránke ŽSR a dodnes nebolo VO vyhlásené https://www.zsr.sk/modernizacia-trati/p ... ernizacie/
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 09. Júl 2022 21:37

Máme nejaké info, prípadne mapku, ako bude VOLVO zapojené vlečkou do železničnej siete? Do ktorej stanice a ako do ŠRT?
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 10. Júl 2022 20:49

Pozri rokovanie vlády.
Bolo to súčasťou predkladaného materiálu.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Bánovce nad Ondavou - Humenné

Odoslaťod jarino » 14. Júl 2022 09:48

Projektu už zrejme nič nebráni.
https://www.mfsr.sk/files/archiv/12/Hod ... 220713.pdf
Zaujímavosťou je požiadavka UHP súťažiť jednotlivé časti projektu zvlášť v rámci jedného VO.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod pa3ck » 14. Júl 2022 10:10

S potenciálnym predĺžením Zemplína sa už teda nepočíta? Keďže pri dĺžke 300 metrov to vychádza maximálne na súčasnú zostavu 11 osobných vozňov (+ autovozeň, ktorý nemusí stáť pri nástupišti)
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Bánovce nad Ondavou - Humenné

Odoslaťod MuelMI » 14. Júl 2022 10:48

jarino napísal:Projektu už zrejme nič nebráni.
https://www.mfsr.sk/files/archiv/12/Hod ... 220713.pdf
Zaujímavosťou je požiadavka UHP súťažiť jednotlivé časti projektu zvlášť v rámci jedného VO.

V tomto súhlasím s HzP, že podchod v MI a heje nepotrebný, takisto nejaké extra zastávky pre dediny netreba, kedze sú v pohode napojené busmi. Prioritné by malo byť zvýšiť rýchlosť, kde sa dá na 140, keďže je to rovina a jazdia tam takmer výlučne diaľkové vlaky, aby sa skrátil čas a tým sa zatraktívni železničná doprava oveľa viac, ako nejakým podchodom. Ale to skrátenie nástupíšť je pomerne krátkozraký argument, že keď v súčasnosti tam nejazdia vlaky s 300m, tak netreba nástupište, takto sa nikam neposunieme.

pa3ck napísal:S potenciálnym predĺžením Zemplína sa už teda nepočíta? Keďže pri dĺžke 300 metrov to vychádza maximálne na súčasnú zostavu 11 osobných vozňov (+ autovozeň, ktorý nemusí stáť pri nástupišti)

To asi nie, keďže (z nejakého divného dôvodu) zastavuje napr. v Banovciach nad Ondavou. Kto tamad išiel aspoň dvakrát vlakom, má prehľad o tom, ako je tá stanica vyťažená. Nechápem, bol by to až taký veľký problém napr. posunúť odchod Rex z KE/HE o 10 minút neskôr/skôr, aby sa vlaky míňali v TV/MI? Fakt nechápem, prečo sa toto nerieši pri zostavovaní GVD.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Ister » 14. Júl 2022 11:29

takze uz sa vie na aku rychlost sa to bude rekonstruovat?
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 14. Júl 2022 11:45

120 km/h.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Ister » 14. Júl 2022 11:59

tak to sme sa teda daleko nepohli ...
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Re: Bánovce nad Ondavou - Humenné

Odoslaťod pa3ck » 14. Júl 2022 13:16

MuelMI napísal:Prioritné by malo byť zvýšiť rýchlosť, kde sa dá na 140, keďže je to rovina a jazdia tam takmer výlučne diaľkové vlaky, aby sa skrátil čas

Zvýšenie rýchlosti nad 120 km/h znamená nutnosť prenosu návesti na HDV. A teda by zrejme bolo nutné ETCS...
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod MuelMI » 14. Júl 2022 17:07

No, veď tomu sa mala venovať ťa štúdia, že či by to stálo za ten ušetrený čas a zatraktívnenie dopravy. ETCS netreba az od 160?
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod pa3ck » 15. Júl 2022 08:57

Toľko k tomu hovorí vyhláška: https://www.zakonypreludi.sk/zz/2010-351#p10

Nemusí to byť nevyhnutne ETCS,ale ja ako laik neviem o tom, žeby bol niekde na Slovensku použitý autoblok s prenosom návestí cez koľajové obvody použitý na jednokoľajnej trati (a aj na dvojkoľajných sa pri modernizácií postupne nahrádza kombináciou automatické hradlo + ETCS)
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod cepheus » 15. Júl 2022 16:23

od toho neschopneho dolezalovskeho hovna necakajte 140 toboz nie 160 ked sa neustale pcha do analu koeficientom a uhp a pod grazlom.. takto modernizacie nikdy na slovensku nespravime.. na severe na hlavnom koridore by sme uz mali robit rovno na 200 dnes a tieto trate na zemplin 140 minimalne, ideal 160 z kosic na humenne ci na ciernu prip z kysaku na lipany
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Vlados » 15. Júl 2022 18:51

frostbite, aj keď si otočil kabát, slovník ťa prezrádza. Počul si že trať BA-ZA má už zanedbanú údržbu? Pri rozpočtoch ktoré dávame na železnice posledných 50 rokov máme čo máme, ale ty by si chcel aby sme síce na kúsku mali 200 a na zvyšku 30.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lolo » 15. Júl 2022 19:37

Železnice vyhlásili súťaž na rekonštrukciu traťového úseku Šaštín -Kuty
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ciaId=2583
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Martin08 » 18. Júl 2022 10:15

pa3ck napísal:Toľko k tomu hovorí vyhláška: https://www.zakonypreludi.sk/zz/2010-351#p10

Nemusí to byť nevyhnutne ETCS,ale ja ako laik neviem o tom, žeby bol niekde na Slovensku použitý autoblok s prenosom návestí cez koľajové obvody použitý na jednokoľajnej trati (a aj na dvojkoľajných sa pri modernizácií postupne nahrádza kombináciou automatické hradlo + ETCS)
MuelMI napísal:No, veď tomu sa mala venovať ťa štúdia, že či by to stálo za ten ušetrený čas a zatraktívnenie dopravy. ETCS netreba az od 160?


Tu narážaš na problém, že ak chceš modernizovať trať s použitím EU fondov, tak o použití národného zabezpečovača triedy B(v našom prípade LS - líniový vlakový zabezpečovač, ľudovo pre laikov Autoblok) nemôžeš ani uvažovať. EU ho jednoducho nezaplatí a vyžaduje použitie zabezpečovača triedy A (ETCS). Dalo by sa to iba tak, že trať sa zmodernizuje z EU fondov a traťové zabezpečovacie zariadenie z vlastných zdrojov ŽSR, čo je nereálne.

Na Slovensku Autoblok umožní kvôli zábrzdnej vzdialenosti iba rýchlosť 140 km/h (toto sa využíva na trati Žilina - Krásno nad Kysucou, na Záhorí a na úseku Senec - Sládkovičovo), aby sa mohlo u nás na Autobloku jazdiť 160km/h ako v ČR museli by sa buď predĺžiť priestorové oddiely, alebo používať štvorznakový autoblok namiesto trojznakového.
Martin08
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 05. Dec 2021 11:03

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod ferguson » 19. Júl 2022 13:57

Stale mi to pride tak, ako keby sa vsetci bali pouzitia ETCS. Pre mna ako laika je to buducnost (ci chceme alebo nie), tak preco to neurobit rovno poriadne...
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 344
Obrázky: 14
Založený: 18. Nov 2015 21:05

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.